Sayı:637 
  güncel
  haber
  kariyer
  teknoloji
  kapak
  dosya
  borsa
  bize ulaşın
  dijital abonelik
  içindekiler
  ana sayfa
 

 
\"\"
Turistleri çağırmanın tam zamanı... \"\"
\"\"
\"\"
Turistleri çağırmanın tam zamanı...

Türkiye, alışveriş turizminde önemli bir destinasyon oldu. Perakendeciler piyasaları daha fazla canlandırmak için festivaller ve özel pazarlama faaliyetleriyle yabancı müşteri çekebilir. Çünkü Türkiye şu an dünyanın en ucuz ülkelerinden...

Türkiye'de ekonomiye dinamizm kazandıran iki sektörden turizm ve perakendenin bir süredir tadı tuzu yok. Örneğin, geçen yıl sadece İstanbul'a gelen turist sayısı 2015 yılına göre yüzde 25.9 düşüşle 9 milyon 203 bin 987 oldu. Bu son 16 yıldaki ilk düşüşâ€¦ Türkiye genelindeki turist sayısındaki düşüş de çok farklı değil. Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre, Türkiye'ye gelen yabancı sayısı yüzde 30.05 azalarak 25 milyon 352 bin oldu. Bu kayıptan etkilenen sadece turistik işletmeler değil; perakendeciler ve yeme içme sektörü de payını aldı. Bu nedenle şimdilerde "shopping" de denilen alışveriş turizminin artırılması çok önem taşıyor. Kurlardaki yükseliş ve aynı zamanda büyük indirim kampanyası nedeniyle bu yıl alışveriş turizminin artırılması için uygun bir iklim doğmuş görünüyor. Sezon başında yabancı para birimi üzerinden ithal edilen markalı ürünleri perakendeciler TL etiketle satıyorlar. Kurlardaki yükseliş nedeniyle perakendecinin sezon ortasında zaten etiketleri değiştirme olanağı yok. Bir de şu günlerde indirim sezonuna girildiği düşünüldüğünde markalı ürünler Avrupa ve Amerika'ya göre oldukça uygun fiyatlarla satılıyor. Vitrinlerde yaptığımız gözleme göre, TL fiyatları yabancı para birimine çevirdiğimizde 30 euro'ya Adidas, New Balans ayakkabı var. Yine indirimde 30 euro'ya markalı kaban bulabiliyorsunuz. Hatta Türkiye'de 50 euro'ya gerçek pırlanta tek taş yüzük satılıyor. Listeyi uzatabiliriz. 10 euro'ya gömlek, 2 euro'ya iç çamaşırı… Bunların hepsi de markalı... Peki, bunu hedef pazarlarımızdaki turistlere anlatabiliyor muyuz? Neden topyekun bir reklam ve tanıtım kampanyası yapmıyoruz? Bu soruları perakende ve turizm sektörü temsilcilerine sorduk...

\"\"

 
Yorum yazabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir, eğer üye değilseniz hemen siz de üye olun
Kullanıcı Adı:
Şifre:


Beni Hatırla

\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
güncel | haber | kariyer | teknoloji | kapak | dosya | borsa | bize ulaşın | dijital abonelik | künye / iletişim | içindekiler | anasayfa
Turkuvaz Medya Grubu Copyright © 2003-2017 Tüm hakları saklıdır.
TURKUVAZ HABERLEŞME VE YAYINCILIK A.Ş.
Üretim ve Tasarım

Turkuvaz Medya Dijital