ABD'ye satış yaparken bunlara dikkat edin!

Akdeniz Amerikan Ticaret Odası, ABD'ye e-ticaret kanalları üzerinden satış yapan Türk firmaların yaşadığı sorunları madde madde sıraladı.
03.09.2021 14:52 GÜNCELLEME : 03.09.2021 14:55

Akdeniz Amerikan Ticaret Odası (MATCH), ABD'ye e-ticaret üzerinden satış yapan Türk firmaların yaşadığı sorunları ve en sık karşılaşılan problemleri mercek altına aldı. İşte Amerika ile ticarette karşınıza çıkabilecek başlıca sorunlar...

ABD'YE İNTERNET SATIŞI YAPAN TÜRK FİRMALARININ EN SIK KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR

-Öncelikle Amerika'ya sık gitmeyen firmaların lojistik hizmet maliyetlerini kontrol etmeleri çok daha zorlaştı.

-Türk firmaları Amerika'da ilk satışa başladıkları dönemde az adetli gönderiler yaptıkları için birim maliyetleri yükseliyor. Ayrıca Amerika'da depo hizmetlerine son 1 yılda yoğun talep olması nedeniyle bazı depolar az adette gönderi yapacak olan firmalara hizmet vermiyorlar. Birçok firma yeni müşterilerine ilk 3 aydan sonra ayda minimum 700-1000 dolar gibi rakamlarda asgari lojistik hizmet alma şartı getiriyor. Eğer depo hizmeti alan firma bu rakamda hizmet almıyorsa sözleşme feshediliyor.

-Firmaların, depo lojistik hizmetlerinde en fazla şikayet ettikleri konulardan biri de öngörülemeyen, sürpriz masraflar. Örneğin, ürünler standart paketlenmediği takdirde kamyondan depoya indirilmesi öngörülenden uzun sürdüğünde firmaya ilave masraf fatura ediliyor. Firmalar, Türkiye`de oldukları için bu süreci takip edemediklerinde güven sorunu ortaya çıkıyor.

-Hazır giyim ve mobilya gibi birçok ürün kategorisinde, ürün iade yönetimi çok önemli bir konu. Mesela mobilya e-ticaretinde eğer iade oranları yüzde 7'yi geçerse operasyonun kârlılığı kalmıyor. İlk operasyona başladıklarında hazır giyimde de iadeler yüzde 30'ları bulabiliyor. Karlılık için firmaların bu oranı yüzde 15`lere indirmesi gerekiyor. Yüksek iade oranları firmalara çok büyük lojistik maliyetler getiriyor. İade edilen ürünlerden bazıları yeniden satılamayacak durumda oluyor ya da satışa hazırlanması yüksek bir bedele karşılık geliyor. Yeniden satılamayacak ürünlerin ne yapılacağı da oldukça önemli bir sorun olarak duruyor.

-Birçok Türk girişimci, Amerika'da depo sorununu çözmek için Amazon FBA yapmayı hedefliyor. Ancak pandemi döneminde yaşandığı üzere sadece Amazon depolarına bağlı iş modelleri büyük riskler barındırıyor.

-Öte yandan Amazon ve Ebay dışında kalan neredeyse bütün e-ticaret platformları ilgili firmanın Amerika'da kurulu şirketi olmasını ve belirli adette ürünü firmanın ABD'de kendi stokunda tutmasını istiyor. Bu platformlar zaman zaman ilgili firmaların depolarını ziyaret ederek bu durumu kontrol de ediyorlar. Bu nedenle mutlaka Amerika'da fiili bir depo ihtiyacı ortaya çıkıyor.

-Firmaların lojistik sistemlerinin ilgili pazaryerleri ile teknolojik entegrasyonları da önemli bir konu. Amazon, Shopify ve diğer birçok platform, entegrasyon için web tabanlı API'leri kullanıyor. Bu nedenle entegrasyonları çok daha kolay... Ancak Macys, Nordstrom gibi klasik mağazacılık kökenli bazı pazaryerleri teknoloji entegrasyonunda EDI (Electronic Data Interchange) kullanıyor. Bu nedenle ilgili platformlarda ürün satan firmaların entegrasyonları daha fazla zaman alabiliyor. -

BİZE ULAŞIN