Dünya, sınırları olmayan şirketlere evriliyor

Keiretsu Forum Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Özgenç, şirketlerin 2022 planlarına etki edecek Karma İşgücü modeliyle ilgili bilgiler verdi.
09.12.2021 20:14 GÜNCELLEME : 10.12.2021 00:00

Keiretsu Forum Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Özgenç, şirketlerin 2022 planlarına etki edecek Karma İşgücü modeliyle ilgili bilgiler verdi.

İnsanların yaptığı işlerde temelde iki yol olduğunu belirten Keiretsu Forum Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Özgenç, "Biri klasik yöntemle insanları istihdam ederek işleri şirket içinde yapmaya çalışmak, ikincisi ise şirketin dışındaki insan gücünü de etkin bir şekilde kullanmak. Şartlar şirketleri bir insan gücü ekosistemi ile çalışmaya yönlendiriyor. Şirketlerin inovatif hale gelme zorunluluğu da kompleks uzmanlıklar gerektiriyor ve dış destek ihtiyacını artırıyor. Derinlemesine uzmanlık ve bilgi birikimi gerektiren konularda çok sayıda insanı işe almak uygun değil. Zaten bu insanların büyük bir kısmı da bir şirkette tam zamanlı çalışmak istemiyor. Bu kişilerle harici işgücü veya dış yetenekler olarak bir çalışma yürütülebilir" dedi.

İşgücü şirket dışı kaynaklardan da sağlanabiliyor

"Karma işgücü" veya "Hibrit İşgücü" modelini hızlandıran bir etkenin de pandemi olduğunun altını çizen Özgenç, "Pandemi sırasında uzaktan çalışan önemli bir grup insan, özellikle evi ve şartları da uygunsa, bu esnekliğin faydasını gördü ve bırakmak istemiyor. Şirketler birçok iş cinsi için uzaktan çalışmanın da olabildiğini ve şirkete katkıda bulunan işgücünün şirket dışı kaynaklardan da sağlanabileceğini anladı" diye konuştu.

Dünya, sınırları olmayan şirketlere evriliyor!

Özgenç şunları aktardı: "İşin fiziksel bir ofiste başlayıp bittiği dönemlerde şirketin fiziksel sınırları şirket binaları ile tanımlanabiliyordu. Artık böyle bir şey yok. Projelere, konuya ve duruma göre genişleyip daralabilen, sabit giderlerin azalıp değişken giderlerin arttığı, amorf bir şirket yetenek havuzu var. Bunun sınırının nerede olduğunu tanımlamak zor. Şirketler bu modelde işleri iç ve dış kaynaklar arasında paylaştırabileceği gibi, başka şehir ve ülkelerden insanları da angaje edebilirler. Böyle bir çalışma modelini işletmek için; öncelikle zihinsel olarak şirket içinde yapılan iş kavramından şirket için yapılan iş kavramına geçmek şart. İşin değişik modellerde düzenlenebileceği anlaşıldıktan ve kabul edildikten sonra hibrit işgücü çerçevesinde neyin içeride neyin dışarıda yapılabileceğine bakılmalı. Buradaki ölçü, içeride uzmanlık ve Know-How gereği yapılamayan veya yapılması anlamlı olmayan her şeyin dışarıdan alınması olabilir. Şirketi ileri götürecek işler, proje/insiyatif/program modeli kullanılarak iç ve dış katkı ile organize edilmeli. Proje ve programlara gerekli yeteneği bulmak için Fırsat Pazaryerleri kurulmalı ve şirket içinden ve dışardan insanlar cezbedilmeli. Hem iç hem de dış yetkinlikleri kullanan, çeşitlilik içeren bir yaklaşım şirketleri çok daha ileri götürecektir."

BİZE ULAŞIN