Tüketiciye 'bütçeni bil' demek için yola çıktı

GİRİŞ TARİHİ: 07.02.2022 GİRİŞ TARİHİ: 13:46 SON GÜNCELLEME: 15.02.2022 12:41
Henüz üç ay önce kurulan elektronik para kuruluşu FUPS “bütçeni bil” mottosuyla harekete geçti. “Hesabını bilmek”, “Dikkatle harcamak” ve “Doğru yere harcamak” başlıklarına odaklandıklarını söyleyen FUPS Yönetim Kurulu Başkan Vekili Yüce Zerey, “Yani bütçeni bil ve daha iyi yönet diyoruz. Bu hedefle Chat, Harcamadan Böl Böl ve Seç Seç ürünümüzü hayata geçirdik” diyor.

PARA RÖPORTAJ/ ESİN ÇETİNEL Son yıllarda cüzdanlarımızda banka kartlarının yanında elektronik para kuruluşlarının çıkarttığı ön ödemeli kartlar da yerini almaya başladı. Önce ebeveynlerin çocuklarının haçlıklarını yüklediği veya bilgisayarda oyun satın almada kullanılan kartlar, zamanla hayatın her alanına girdi.

Artık kredi kartı veya banka kartının geçtiği tüm işyerlerinde alışveriş imkanı sunan ön ödemeli kartlar, ayrıca yurt içi veya yurt dışına 7/24 para transferleri, fatura ödemesi ve internetten yapılan alışverişlerde de sıkça kullanılıyor. Her gün yeni ürün ve hizmetlerin eklendiği ön ödemeli kartlar, artık sadece bir ödeme aracı olarak değil, finansal danışmanlık da yapıyor.

2021'in son günlerinde faaliyete geçen elektronik para kuruluşu FUPS da "paranın hesabını bil", "dikkatli harca ve doğru yere harca" mottosuyla yola çıktı. Bu amaçla bütçe yönetimini önceliklendirerek Chat, Harcamadan Böl Böl ve Seç Seç gibi bugüne kadar sunulmamış özelliklerle hizmet vermeye başladıklarını söyleyen FUPS Yönetim Kurulu Başkan Vekili Yüce Zerey, "FUPS'ta şu anda 'bütçeni bil daha iyi yönet' diyoruz. Orta vadede ise bütçe yönetimini temel enstrümanlar ve yatırım yönetimi ile perçinlemek istiyoruz" diyor.

Faaliyete geçeli daha üç ay olmasına rağmen birinci yılın sonunda bir milyon müşteri sayısına ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Zerey ile yurt dışında da büyüme hedefi olan FUPS'un bugününü ve yakın dönem planlarını konuştuk...

FUPS olarak müşterilerinize hangi hizmetleri veriyorsunuz? Diğer elektronik para kuruluşlarından farklarınız neler?

Kullanıcılarımıza paralarının değerini bilmelerine, bütçelerini etkin ve akıllı yönetmelerine destek oluyor, tüm kullanıcılarımıza adeta finansal dostluk ediyoruz. Bizi farklı kılan unsurlardan biri de finansal farkındalık ile paranın değerini bilme kavramını; "hesabını bilmek", "dikkatle harcamak" ve "doğru yere harcamak" şeklinde başlıklara bölüyor olmamız. FUPS olarak Chat, Harcamadan Böl Böl ve Seç Seç, sektörle ilk kez tanıştırdığımız yenilikçi özelliklerimizin başında geliyor. Tüketiciye katma değer sağlamak için "bütçeni bil" diyoruz. Yani FUPS'ta kullanıcı harcama türüne göre hesap açabiliyor, bütçe takip edebiliyor ve harcama limitini tanımlayabiliyor. "Bilmekle kalma bunu yönet" diyoruz.

FUPS'un patentli Seç Seç özelliği ile bütçedeki miktarı bir veya birden çok kişiye kullanım hakkı tanımlanabiliyor. Harcamadan Böl Böl özelliği ile ödeme anında dahi ortak ödeme yapılabiliyor. FUPS olarak aileye ve arkadaş gruplarına da dahil oluyoruz. Kullanıcılar uygulama üzerindeki Chat ile mesajlaşırken de birbirlerine kolaylıkla para gönderebiliyor ve birbirlerinden para isteyebiliyor. Aynı zamanda abonelikleri yönetme kolaylığı sağlıyoruz. Her abonelik için limit geçerlilik süresi tanımlayabiliyor. Tüm abonelikleri bir ekrandan takip edebiliyorsunuz.

Yakın vadede hayata geçirmeyi planladığınız ürün ve hizmetleriniz var mı? Biraz da onlardan bahseder misiniz?

FUPS'ta şu an bütçeni bil, daha iyi yönet diyoruz. Orta vadede ise bütçe yönetimini, temel enstrümanlar ve yatırım yönetimi ile perçinlemek istiyoruz. Avrupa entegrasyonumuz ile birlikte avantajlı yurt dışı para transferi de önemli çalışmalarımız arasında yer alıyor. Ayrıca şubat ayı içerisinde kullanıcılarımıza sunacağımız iki yeni özellik var. Bunlardan ilki "Digital Onboarding" dediğimiz "Uzaktan Müşteri Edinimi Sistemi". Kullanıcılarımız "Digital Onboarding" ile kolayca müşteri olup FUPS'un tüm özelliklerini çok daha kolay erişebilecekler. QR ile ödeme konusunu da farklı ele aldık, QR ile ödemeye de bir inovasyon kattık diyebilirim. QR ödeme alanındaki ürünümüz de yine bu ay içerisinde kullanıcılarımızla buluşacak.

Bugün itibariyle kaç müşteriniz var? İşlem hacminiz ne kadar? İnsanlar daha çok FUPS'un hangi özelliklerini kullanıyorlar?

Kullanıcı sayımız düzenli şekilde artıyor. Bir yıl içerisinde bir milyon kullanıcıyı aşacağımızı öngörüyoruz. Bahsettiğim bu ilgiyi FUPS'un tüm özellikleri üzerinde hissediyoruz. Özellikle FUPS Kart ile ödeme, 7/24 para transferi, Chat, Seç Seç özelliklerimiz kullanıcılar tarafından en yoğun kullanılan özelliklerimiz.

Yurt dışında da büyümeyi planlıyorsunuz. Litvanya'daki ofisinizi hangi ülkeler takip edecek?

Hedefimiz, Avrupa'nın da lider fintek şirketlerinden biri olmak. Çalışmalarımızı da bu doğrultuda aralıksız sürdürüyoruz. Avrupa merkez ofisimizi söylediğiniz gibi Litvanya'da açtık. Litvanya'daki lisansımız ile birlikte Avrupa Birliği ülkeleri ile Türkiye arasında köprü kurmuş oluyoruz. Merkez Bankası lisans sürecinde son aşamadayız. Lisans süreci tamamlandığında FUPS aracılığıyla AB ülkeleri ile para transferi yapılabilecek. Birçok FUPS özelliğini oradaki kullanıcılarımız da kullanabilecek.
Sizce kullanıcılar bankaların bu alandaki ürünleri yerine elektronik para kuruluşlarının ürün ve hizmetlerini neden tercih etmeli? Bankalara göre sizin avantajlarınız neler?

Artık bankaların devri kapandı, biz varız demiyoruz. Toplumun hızla dijitalleşmesi ile birlikte hem finansal alışkanlıkları değişti, hem de finansal alanda da yapabilecekleri ve beklentileri arttı. Kullanıcıların finansal yaşamlarındaki problemi kim daha iyi çözüyor, fayda sağlıyor ise kullanıcılar ilgili kuruluşun (banka veya fintek) o ürününü kullanacak. Genişleyen ekosistemde bankalar da fintek kuruluşları da beraber büyüyecek, gelişecek.

Elektronik para kuruluşları sizce nereye evriliyor? Yine Türkiye özelinde bakarsak sektörün yakın dönem hedefi nedir? Örneğin A ve B grubunda her cüzdana girmek gibi bir hedefiniz var mı?

Türkiye'deki fintek ekosistemi, her geçen yıl büyümeye devam ediyor. Türkiye bu konuda bankacılık, teknoloji kullanımı ve dijitalleşme açısından güçlü bir seviyeye ulaştı. 2021 Türkiye Fintek Ekosistemi Raporu incelendiğinde de rakamlar, 2021 yılına dikkat çekiyor. Türkiye'deki fintek yatırımlarına bakıldığında 2021 yılı, 29 yatırım turunda 64 milyon dolarlık yatırım ile tüm zamanların hem miktar hem adet olarak en çok fintek yatırımının yapıldığı yıl olduğu görülüyor. Bunun yanı sıra mağaza içi temassız ödeme oranı yüzde 48'e ulaşmış durumda. Bu da teknolojiyi nasıl hızla benimsediğimizin somut bir göstergesi diyebilirim. E-para kuruluşlarını tercih edenlerin başında banka hesabı olmayan kişiler geliyor, buradaki en büyük oran ise gençlere ait. FUPS olarak Seç Seç, Böl Böl gibi her yaştan, aileyi de kapsayıcı özellikleri geliştirme nedenlerimizden biri de gençler ile birlikte her yaş ve gelir grubundan kişiye ulaşabilecek özellikleri ilk günden sunabilmekti, bu yaklaşımı sunacağımız yeni özelliklerle de devam ettireceğiz.

'HAYATI TEMİZE ÇEKMEK İÇİN' DÖRT KİTAP YAZDI

Çok sayıda yerli uluslararası firmada üst düzey yöneticilik yapan Yüce Zerey, aynı zamanda üniversitelerde eğitim verip, dört kitap yazıp, çok sayıda haftalık ve aylık yayında yazıları çıkan bir isim. Yazı yazma serüvenini sorduğumuz Zerey, "Hayatı temize çekmem için bir araç" dediği yazma amacını şöyle özetliyor;

"Yazmaya ve iş hayatına yaklaşımım aynı olmadı. İşteki gibi insanların potansiyel taleplerinden yola çıkmadım. Kendi gözlemlerimi, düşüncelerimi aktarma gayem oldu. Yazmak da öğrenme gibi bir ihtiyaç benim için. Yazmak; tecrübe ettiğim bu, yoğun olduğu tahmin edilebilecek hayatı temize çekmem, düşüncelerimi berraklaştırmam için bir araç.

İlk kitabım 'The Profesyonel', bu kitapta profesyonel dünyaya dair yaptığım gözlemlerden oluşuyor. Sonra baktım ki bu profesyonelleşme bizi bazı şeylerden uzaklaştırıyor, o zaman da 'Fabrika Ayarlarına Dön!' dedim. 'Mima' ise yayınladığım tek kurgu kitabım, profesyonelleşmeyle insan kalabilme arasında bir araf serüvenini anlatıyor. 2021 yılında çıkan 'İstila' ise profesyonel hayat olarak tanımladığımız olguların hayatımızın her alanına sirayet etmesiyle kaleme aldım. Artık sadece profesyonellerin değil, herkesin KPI'ları var."

18 YIL BOYUNCA İŞ HAYATINI VE EĞİTMENLİĞİ BİRLİKTE YÜRÜTTÜ

"Kendimi her zaman bir öğrenci olarak gördüm" diyen Yüce Zerey, 18 yıl boyunca iş hayatı ile birlikte eğitim görevlisi olarak da çalıştı. Bu sayede öğrendiklerini eş zamanlı olarak gençlere aktarma fırsatı bulan Zerey, "FMCG, e-ticaret, havayolları gibi birbirinden farklı sektörleri deneyimledim. İnsanların ve toplumların temel motivasyonları değişmiyor ancak şirketler yarattıkları ezberler ile kendi önlerini tıkayabiliyor. İşi, insanı, toplumu ve macro gelişmelerin buna etkisini sürekli gözlemlemek ve analiz etmek yani sürekli öğrenci olmak zorunda olduğumuzu düşünüyorum" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.