Ödeme altyapısındaki maliyetleri azaltıyor

GİRİŞ TARİHİ: 25.07.2025 GİRİŞ TARİHİ: 12:07 SON GÜNCELLEME: 25.07.2025 12:07
Paywall, dikkat çekici bir ivmeyle büyüyor. 160’tan fazla ödeme entegrasyonuna sahip olduklarını ifade eden Paywall Kurucu Ortağı ve CEO’su Arif Ferah, global ölçekte rekabetçi bir ödeme teknolojileri markasına dönüşmeyi hedeflediklerini aktarıyor.

ÜRÜN DİRİER/ Genç fintek şirketlerinden Paywall, dikkat çekici bir ivmeyle büyüyor. Sayısız finansal enstrümanın bulunduğu karmaşık ekosistemde, süreçleri sadeleştirmek üzere yola çıkan girişim, müşterilerine sunduğu maliyet düşürücü özelliklerle öne çıkıyor. Paywall Kurucu Ortağı ve CEO'su Arif Ferah ile büyüme planlarını ve sektöre getirdikleri yenilikçi çözümleri konuştuk...

Girişimciliğe uzanan yolculuğunuz nasıl başladı, bu alana ilginizi ilk ne tetikledi?

Her şey, 17 yaşımda otostopla çıktığım Türkiye turuyla başladı. Yol boyunca tanıştığım insanlar ve dinlediğim hayat hikâyeleri bana ilham verdi. O yolculuk sırasında diğerlerinden farklı olarak, ne yapmak istediğimi erkenden keşfettim. Henüz 17 yaşındayken, hayatımın yönünü çizecek bir kararlılık kazandım. Bu farkındalıkla, ulaşmak istediğim hedeflere nasıl varacağımı planlamaya başladım ve o plandan bugüne kadar hiç sapmadım.

İstanbul'a döndüğümde, şu anki ortağım Enes Selman Tütüncü ile tanıştım. Enes'in teknolojiye hâkimiyeti ve algoritmik düşünme becerisi, hayalimdeki projeleri somut ürünlere dönüştürmek için gereken anahtar gibiydi. Bu tanışma, beni Türkiye'nin en iyi üniversitelerinden birinden ayrılma kararına götürdü ki bu karardan asla pişmanlık duymadım.

Enes ile vizyonlarımız tamamen örtüşüyordu; ancak karakter olarak birbirimizin zıddıydık. Bu zıtlık zamanla en büyük avantajımız haline geldi: Birimiz hayal kurarken, diğerimiz onu mühendislik zekâsıyla gerçeğe dönüştürdü.

Paywall ne zaman kuruldu?

Paywall'un temelleri 2023 yılının son çeyreğinde atıldı. Kurucu ortaklar olarak, ödeme sistemlerinin hızla çeşitlendiği bu dinamik ekosistemde süreçleri sadeleştirmek ve işletmelere gerçek değer sunmak amacıyla yola çıktık. Fintek alanındaki yeni nesil yaklaşımlarımızla işletmelere ölçeklenebilir, yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler sunarak sektörde fark yaratıyoruz.

Girişiminizi bir cümleyle anlatacak olsanız…

Paywall, işletmelerin birden fazla ödeme sağlayıcısını tek noktadan yönetmesini sağlayan; operasyonel verimlilik, maliyet optimizasyonu ve yüksek işlem başarısı sunan yeni nesil bir ödeme orkestrasyon platformudur.

İlk yatırımınızı ne zaman ve kimden aldınız?

2023'te idacapital'dan 7 milyon dolar değerleme üzerinden ilk yatırımımızı aldık. Bu yatırımı büyüme yolculuğumuz ve teknolojik altyapımızı güçlendirmek için kullandık ve kısa bir süre içerisinde fintek sektörünün önemli oyuncularından biri haline geldik. Şimdi yeni bir yatırım turu içerisindeyiz ve alacağımız bu yeni yatırımı da global açılımımız için kullanmayı planlıyoruz. Fintek ekosisteminde yer alan belki de en genç şirket kurucularıyız. Bu yatırımların sıfırdan başlayıp bu noktalara gelen diğer fintekler için öncü niteliğinde olduğunu düşünüyorum.

Paywall'ı global bir ödeme orkestrasyonu olarak konumlama amacındayız. Bunu yaparken de aldığımız yatırımlardan çok, içeri aldığımız yatırımcıların önemine dikkat çekmek istiyoruz. Görüşmelerimizi her daim "smart money" çerçevesinde yapıyoruz.

Hangi problemleri çözüyor ve nasıl bir iş modeliyle bunu sürdürülebilir kılıyorsunuz?

İşletmelerin ödeme adımlarında yaşadığı entegrasyon karmaşası, yüksek maliyet ve düşük işlem başarı oranlarını çözüyoruz. İş modelimiz, sağladığımız teknolojik altyapı ve operasyonel katkılar karşılığında işlem bazlı gelir elde etmeye dayanıyor. Müşterilerimizin işlem başarılarını artırırken, maliyetlerini azaltmalarını sağlıyoruz.

Hedef kitlenizi nasıl tanımlıyorsunuz? Onlara ulaşmak ve fayda sağlamak için nasıl bir yol izliyorsunuz?

Aylık işlem hacmi 30 milyon TL'nin üzerindeki, hem fiziksel hem dijital satış kanallarına sahip işletmeler bizim için öncelikli. Araç kiralama, sigorta, e-ticaret ve pazaryeri modelleri başta olmak üzere karmaşık ödeme süreçlerine sahip firmalara entegre ve sade bir yapı sunuyoruz. Onlara doğrudan değer yaratabileceğimiz sektörel dikeylere odaklanarak büyüyoruz.

Kullanıcılarınız için hayatı kolaylaştıran uygulamalarınız nelerdir?

Hedef dikeylerimizde yer alan işletmelerin ödeme süreçlerini sade, verimli ve merkezi bir şekilde yönetebilmesini sağlamak amacıyla geliştirdiğimiz PayRoute, PayJump, PayBalancer, PayWatch ve CardWall gibi akıllı ödeme yönlendirme, ödeme kurtarma ve derinleşmiş hedef sektörlerimize özel çözümlerimizle öne çıkıyoruz. Tek noktadan birden fazla ödeme sağlayıcısına erişim sunarak şirketlerin entegrasyon maliyetlerini ve teknik bağımlılıklarını azaltıyoruz. Üstün güvenlik yatırımlarımız ile işlem güvenliğini artırırken, manuel ihtiyaçları ve operasyonel yükü azaltıyoruz. Bu da kaynakların daha verimli kullanılmasına olanak tanıyor. No-code kurallar motorumuz sayesinde işletmeler, teknik ekip desteğine ihtiyaç duymadan kendi ödeme kurallarını tanımlayabiliyor, bu da sürdürülebilir operasyonel kontrol sağlıyor. Esnek ödeme yönlendirme algoritmalarımız ile işlem maliyetlerini düşürüp işlem başarı oranlarını artırıyoruz. Bu da kullanıcı memnuniyetine ve finansal verimliliğe olumlu olarak yansıyor. Tüm bu çözümler, fintek alanında dijitalleşmenin yalnızca bir araç değil, aynı zamanda sürdürülebilir büyümenin temel taşı olduğunu kanıtlıyor.

Şirketinizin finansal büyümesi, pazar payı, istihdam konularında nasıl değerlendirirsiniz?

Paywall olarak 2024'te tam anlamıyla operasyonel faaliyetlerimize başladık. Kısa süre içerisinde güçlü bir ivme yakalayarak hedeflerimizin ötesinde bir büyüme gerçekleştirdik. Yılın başında koyduğumuz hedefleri aşarak, yılı beklentilerimizin üzerinde bir başarıyla tamamladık. Özellikle 2024'ün son çeyreğinde artan müşteri talepleri ve proje yoğunluğu, bizim için yeni bir dönemin habercisi oldu. Bu yükselen ivme 2025'te daha da hız kazandı. Bu doğrultuda, yeni yılda aylık düzenli büyümeyi hedefleyen dinamik ve kararlı bir stratejiyle ilerliyoruz. Pazar konumumuzu sağlamlaştırırken, ekosisteme olan katkımızı ve istihdam kapasitemizi de istikrarlı biçimde artırmayı sürdürüyoruz.

Global pazarlara açılmayı planlıyor musunuz?

Bugün itibarıyla 160'tan fazla ödeme entegrasyonuna sahibiz. Uluslararası büyüme stratejimiz kapsamında bu yıl Doğu Avrupa'daki varlığımızı güçlendirmeyi ve şirket hedeflerimiz doğrultusunda ilk yurt dışı ofisimizi açmayı planlıyoruz. Bu adımlar, Paywall'un global ölçekte rekabetçi bir ödeme teknolojileri markasına dönüşümünde önemli bir kilometre taşı olacak.

Ödeme sistemleri pazarında şirketinizi rakiplerinden farklı kılan yönlerin neler olduğunu düşünüyorsunuz?

Paywall olarak ödeme teknolojilerinde yalnızca bir platform değil, bütünsel bir çözüm ekosistemi sunuyoruz. Sanal POS ve fiziksel POS işlemlerini entegre şekilde yönetebilen sayılı yapılardan biriyiz. Bu alandaki öncülüğümüzü, geliştirdiğimiz özgün algoritmalarla daha da ileri taşıyoruz.
Pazaryeri modülümüz, yüksek esneklik sunan modüler yapısıyla sektörün değişen ihtiyaçlarına hızla cevap veriyor.

Geliştirme aşamasındaki yapay zeka modülümüz ise işlem optimizasyonu ve risk analizi gibi konularda sektöre yenilikçi katkılar sağlamayı hedefliyor. Ayrıca pazaryeri modülümüz, yüksek esneklik sunan modüler altyapısıyla sektörün değişen ihtiyaçlarına çok daha hızlı ve etkili çözümler sunmak üzere tasarlandı.Ve henüz geliştirme aşamasında olan, globalde kendini kanıtlamış yapay zeka modülümüz de var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.