Metro'dan “tabağında ne var?” hareketi

GİRİŞ TARİHİ: 30.03.2021 GİRİŞ TARİHİ: 12:41 SON GÜNCELLEME: 27.04.2021 12:30
Gıda güvenliğini sağlama amacıyla izlenebilirlik konusunda gerçekleştirdiği ilklerle sektörde öncü olan Metro Türkiye, başlattığı “Tabağında ne var?” hareketiyle et, balık ve baldan sonra tüm meyve ve sebze ürünlerinde de yüzde 100 izlenebilirlik sağlıyor.

Gıda güvenliğini sağlama amacıyla izlenebilirlik konusunda gerçekleştirdiği ilklerle sektörde öncü olan Metro Türkiye, başlattığı "Tabağında ne var?" hareketiyle et, balık ve baldan sonra tüm meyve ve sebze ürünlerinde de yüzde 100 izlenebilirlik sağlıyor. Yaklaşık 200 tedarikçisiyle birlikte bin 550 tarla ve binlerce dönümlük üretim alanını sistemine dahil eden ve düzenli olarak denetleyen Metro Türkiye, 430 meyve sebze çeşidinde ve toplam 8 bin 500 adet taze sebze ve meyve ürününün tamamında kendi geliştirdiği dijital izlenebilirlik sistemini müşterilerine sunuyor. Bu sistem ile tüketiciler, tüm taze meyve sebzelerin tarladan sofraya yolculuğunu ürünün üzerinde yer alan QR kod ile takip edebilecek ve 15 farklı bilgiye erişebilecek. Metro Türkiye, kurduğu sistemle iş birliği yaptığı kooperatif ve tedarikçilerine bağlı 105 bin üreticiyi doğrudan etkileyerek yerel üretimi de destekliyor.

Metro Türkiye, "Tabağında ne var?" hareketiyle 2014 yılında başlattığı izlenebilirlik uygulamasını bir adım öteye taşıyor. Türkiye'de ilk kez 2014 yılında ette izlenebilirlik uygulamasını başlatan Metro Türkiye, balık ürünleri ve bal ile devam eden bu uygulamasını meyve ve sebze ürünlerine de taşıdı. Metro Türkiye'de yer alan toplam 8 bin 500 adet ürünü kapsayan 430 taze sebze ve meyve çeşidinin tarladan sofraya uzanan hayat hikayesi, 15 farklı izlenebilirlik bilgisi ile paylaşılıyor. Hem profesyonel müşteriler hem de son tüketiciler, ürünün etiketinde yer alan QR kodu okuttuğunda, hangi çiftçinin ürünü hangi tarlada ne zaman hasat ettiğinden, ürünün pestisit ve ağır metal analizlerine, hasat edildiği tarla ve paketlendiği tesislerin gıda güvenliği ve adil çalışma koşullarına uyumluluk denetimlerinden, organik ürün sertifikasına ve besin değeri analizlerine kadar tüm hikayesini görebilecek ve güvenle tüketebilecek.

105 bin üreticiden gelen 8 bin 500 ürün QR kodla izleniyor

Pandemi ile birlikte artan gıda güvenliği talebine yönelik olarak temel gıdaların tümünde izlenebilirlik sağlayan Metro Türkiye, müşterilerinin tükettikleri gıdalarla ilgili olası tüm sorularını yanıtlıyor. Metro Türkiye'nin meyve sebze ürünlerinde gıda güvenliği ve adil çalışma koşullarında güvenceyi sağlayabilmek amacıyla organize ettiği tarla ve paketleme tesisi denetimleri takip edilebiliyor, ürün bir kooperatif ürünü ya da coğrafi işaretli ise bu bilgilere de kolaylıkla ulaşabiliyor. Yüzde 100 gıda güvenliği hedefiyle 30 yılda bin 550 tarlayı yerinde kontrol eden, 189 bin analiz gerçekleştiren Metro Türkiye, tedarikçilerin hem tesislerini hem de ürünlerini belli periyotlarda denetliyor. 430 meyve-sebze çeşidinde 8 bin 500 ürün, başta pestisit ve ağır metal olmak üzere 530 parametrede test edildikten sonra tüketicilere sunuluyor. İzlenebilirlik uygulaması için tedarikçilerine özel eğitimler de veren Metro Türkiye, kendi geliştirdiği sistemle iş birliği yaptığı kooperatif ve tedarikçilerine bağlı 105 bin üreticiye de dokunarak, yerel üretime ve üreticiye de destek oluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.