LinkedIn’de marka olma tüyoları

GİRİŞ TARİHİ: 24.05.2021 GİRİŞ TARİHİ: 13:28 SON GÜNCELLEME: 24.05.2021 13:28
Dijital iletişim uzmanı Gamze Nurluoğlu, LinkedIn’de her gün 30 dakika ayırarak kişisel marka olmanın püf noktalarını paylaştı.

LinkedIn algoritmaları hakkında profesyonel eğitimler veren dijital iletişim danışmanı Gamze Nurluoğlu, profesyoneller için önemli bir sosyal mecra olan LinkedIn'de kişisel marka olma tüyoları paylaştı. Linkedin'de konumlanmak, otorite olarak sayılmak ve bir popülerliğe ulaşmak isteniyorsa her gün ilgilenmek gerektiğine işaret eden Nurluoğlu, "Önce iyi bir optimizasyona sonra her gün ayıracağınız ortalama 30 dakikaya ihtiyaç var" dedi. İşte her gün 30 dakikada yapılması gerekenler...

1) Ana Akışınızı Hızlıca Gözden Geçirin

Ana akış kullanıcılara fayda sağlayan gönderilere ulaşılmasını ve etkileşime geçilmesini sağlayan alandır. Öncelikle ilginizi çeken gönderilere göz atın. İnsanların neler konuştuğunu ve gündemi takip edin. Eğer hoşunuza gitmeyen ve size fayda sağlamayan bir gönderi olursa gönderinin sağ üst köşesine tıklayıp akışımdan kaldır deyin. Akışı verimli tutmak oldukça önemli.

2) İlginizi Çeken Gönderilere 4 Kelimeden Fazla Olacak Şekilde Yorum Yapın

Dijital medyadaki her platform gibi LinkedIn'de de etkileşim çok önemli. Eğer insanlar sizinle etkileşime geçsin istiyorsanız; siz de etkileşime geçmelisiniz. Yorumlar en önemlisi. Ama unutmayın: 4 kelime üzerinde yorum yaptığınızda algoritma bunu daha değerli olarak algılıyor.

3) Sizin İçin Etkili Kişilerin Gönderilerini Kontrol Edin

İlk adımda bahsedilen, etkili kişiler listesi hazırlayın önerisi burada devreye giriyor. Bu etkili kişilerin gönderileri her zaman ana akışa düşmeyebilir. Bu sebeple etkili kişiler listesindekilere girip yayınlamış oldukları gönderileri kontrol edebilirsiniz. Aynı şekilde ilginizi çeken gönderileri varsa yorum ile etkileşimde kalabilirsiniz.

4) Haftada En Az 1 Kez Algoritma Dostu Gönderi Oluşturun

LinkedIn'de etkileşim ve verim için her gün bir gönderi yerine, haftada ortalama 2 veya 3 gönderi oluşturulması yeterli. Planınızı yapın ve hangi günler gönderi oluşturacağınızı seçin. O günlerde düzenli yayına geçin. Post paylaşırken ilk 3 satıra dikkat edin. LinkedIn algoritmasında, uzun gönderilerde ilk 3 satır göründükten sonra devamında "devamını gör" ile yönlendirme yapılır. Ancak sosyal medyanın hızlı kullanıcıları her şeyi çok detaylı irdelemek yerine, hızlı göz atmaya daha yatkın. Bu sebeple anlatılmak istenen konunun ana mesajları ilk 3 satırda okuyucunun göreceği şekilde belirtilmeli. Gönderinizi yayınladıktan sonraki ilk 20 dakika içerisinde yukarıdaki maddede bahsedilen etkili kişiler listesi ile de paylaşın ve ilgilerini çekiyorsa yorum yapmalarını rica edin. Unutmayın, algoritma ilk 20 dakika içerisinde yapılan yorumları daha önemli buluyor. Bu sayede gönderiler daha çok kişinin erişimi için avantaj kazanıyor.

5) Bağlantı İsteklerini Günlük Olarak Kontrol Edin

Bağlantı isteklerini günlük olarak kontrol edip; kabul edileceklerin ağınıza eklenmesi önemli. Haftalarca bekleyen bağlantı istekleri yanlış algı oluşturabilir. O yüzden günlük olarak kontrol edilmeli. Ayrıca bu algoritmada da değerli. Algoritmaya göre günlük olarak yeni bağlantılar kurmuş ve ağınızı geliştirmiş olacaksınız. Sanal hayatı da tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi ilişki kurmaya hatta doğru terimle bağ kurmaya benzer. Platformda zaman geçirin, insanları tanıyın, kendinizi tanıtın, ön görüler paylaşın, dikkat çekin ve çevrimiçi etkileşim ağınızı yaratın.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.