Flörtün aylık maliyeti: 1.500 TL

GİRİŞ TARİHİ: 20.12.2021 GİRİŞ TARİHİ: 16:22 SON GÜNCELLEME: 20.12.2021 16:23
Para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com, rastgele seçtiği 27-35 yaş arasındaki bin evli üyesine, flört ve nişanlılık dönemindeki harcamalarını sordu. Türkiye’de evlilikle sonuçlanan flört ve nişanlılığın aylık asgari maliyetinin 1.500 TL olduğu belirlendi.

Para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com, rastgele seçtiği 27-35 yaş arasındaki bin evli üyesine, flört ve nişanlılık dönemindeki harcamalarını sordu. Türkiye'de evlilikle sonuçlanan flört ve nişanlılığın aylık asgari maliyetinin 1.500 TL olduğu belirlendi. Araştırmaya göre çiftler, ortalama 2 yıl süren flört ve nişanlılık dönemlerinde toplamda 36.000 TL harcıyor.

BÜTÇELER İLK YIL ZORLANIYOR

Flört çiftlerin bütçesi, en fazla ilişkinin başlangıç günlerinde zorlanıyor. İlişkinin ilk 12 ayında haftada en az bir buluşma için yaklaşık 20.000 TL harcanıyor. Her buluşmanın ortalama maliyeti ilk ay 500 TL, diğer aylar 350 TL oluyor. Sevgililer günü, doğum günleri, tanışma günü ve yılbaşı gibi özel günlerde de karşılıklı alınan hediyelere harcanan para 3.000 TL'yi buluyor.

İkinci yıl ise ilişkinin oturmaya başlaması neticesinde maliyet belirgin bir şekilde 4.000 TL kadar düşerek 16.000 TL seviyelerine geriliyor. İkinci yıldaki haftalık her buluşma 250 TL'ye mal oluyor. İkinci yıl hediyelere 2.500 TL harcanıyor. Bu dönemde gerçekleşen evlilik teklifi ritüelinin gideri ise ortalama 1.500 TL oluyor.

İLK AY ERKEKLER, DİĞER AYLAR ORTAKLAŞA

Araştırmaya göre, flört ve nişanlılık döneminde ilk ay harcamaları ağırlıklı olarak erkekler yapıyor, diğer aylar kadınlar da harcamalara katılıyor. Araştırmaya katılanların yarısı ilk ay dışında da buluşmalarda hesabı erkeklerin ödediğini, yüzde 45'i ise ödemelerin "Alman usulü" yapıldığını bildirdi. Kadınların hesabı tek başına üstlenme oranı ise yüzde 5'te kaldı.

HARCAMA BULUŞMALARLA SINIRLI KALMIYOR

Avantajix.com Dijital Pazarlama Direktörü Sevda Köseibiş, flört ve nişanlılık dönemlerinde harcamaların buluşmalarla sınırlı kalmadığına dikkati çekerek, şunları söyledi:

"Erkek ve kadınlar, bu dönemlerde partnerine güzel görünmek için giyime, cilt bakımına, kuaföre, berbere ve spora ciddi paralar harcıyor. Ancak kadın da erkek de bu dönemde harcanan parayı sokağa atılmış olarak kabul etmiyor, kendilerine yaptıkları bir yatırım olarak görüyorlar."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.