"Avrupa Yeşil Anlaşma, Türkiye için yeni fırsat"

GİRİŞ TARİHİ: 22.07.2021 GİRİŞ TARİHİ: 13:22 SON GÜNCELLEME: 22.07.2021 13:22
Jak Eskinazi: "Avrupa Yeşil Anlaşması ile 2030’a kadar karbon salınımını yüzde 50 azaltmak için yeni stratejiler belirleniyor. Yeşil Anlaşma, Türkiye’nin AB ülkelerine yaptığı ihracatta pazar payını artırmasına fırsat yaratabilir."

Tekstil ihracatının 2021'in ilk yarısında yüzde 126 arttığını ifade eden Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Başkanı Jak Eskinazi, "Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği olarak Haziran ayını bir önceki aya göre yüzde 122 artışla diğer beş ayda olduğu gibi rekor kırarak 36,5 milyon dolarlık ihracatla kapattık. Ocak-Haziran döneminde ise ihracatımızda yüzde 126 artış gerçekleşti ve bir önceki yıl Ocak- Haziran döneminde ihracatımız 92 milyon dolarken bu yılın ilk 6 ayında ihracatımız 208 milyon dolara yükseldi" dedi.

"Yeşil Anlaşma Türkiye için fırsat yaratabilir"

Yılın ilk yarısında en çok ihracat yapılan 5 ülkenin sırasıyla Pakistan, Çin, İtalya, Portekiz ve Hindistan olduğuna işaret eden Eskinazi şu açıklamalarda bulundu:

"Avrupa Birliği'nin, Avrupa Yeşil Anlaşması ile iklim ve çevreyle ilgili zorluklarla mücadele konusunda etkili düzenlemeler içeren bir yol haritası belirlediğini artık herkes biliyor. Anlaşma kapsamında 2030'a kadar karbon salınımını yüzde 50 oranında azaltma, 2050'de ise karbon salınımını sıfıra indirme hedeflerine ulaşmak için yeni stratejiler belirleniyor. Bu hedeflere ulaşabilmek için kademeli olarak yeni sektörel kriterler, vergiler ve iş modelleri uygulamaya konulacak. Biz de sektör olarak gerekli bilinci oluşturup hazırlıklarımızı yaparak bu durumu fırsat haline getirmeyi hedefliyoruz. Yeşil Anlaşma, Türkiye'nin düşük karbonlu üretimi desteklemesine ve bu şekilde yüksek karbonlu ülkelere göre avantajlı konuma gelerek, AB ülkelerine yaptığı ihracatta pazar payını artırmasına fırsat yaratabilir. Yeşil Anlaşma hedeflerine hızlı adapte olacak işletmeler görece rekabet avantajı da elde edeceklerdir. Bu kapsamda biz de 2021 yılında sürdürülebilirlik konusunda farkındalık oluşturmayı hedefleyerek Ticaret Bakanlığımızın desteğiyle Tekstil Sektöründe Sürdürülebilir Rekabetin Geliştirilmesi konulu bir URGE projesi başlatma kararı aldık. Talep toplama aşamasında olan projemiz üyelerimizin Avrupa Yeşil Mutabakatı başta olmak üzere önümüzdeki dönemde sektörün dinamiklerini etkileyecek sürdürülebilirlik ile ilgili gerekli koşullara hazırlıklı olmalarını sağlamayı amaçlıyor."

Uluslar arası markaların Türkiye'den özellikle organik pamuk ve pamuk ipliği ürünlerini her yıl artırarak alma planları olduğuna da değinen Eskinazi, "Hatta bazı büyük markaların siparişleri Uzak Doğu'dan Türkiye'ye kaymış durumda. Dünya çapındaki giyim markalarının önümüzdeki 5 sene içinde kullandıkları pamuk elyaflarının tamamını organik ya da better cotton gibi sürdürülebilir pamuk elyaflarından alma hedefleri var. Ege Bölgesinin, tekstil sektöründe organik pamuk, organik kumaş ve organik kıyafet üretiminde öncü konumda olması önemli bir avantaj. Bölge olarak organik pamuğa en yakın Ege pamuğu ve Türkiye'de üretilen geri dönüştürülmüş ipliğin yüzde 75'inin üretildiği Uşak'ın rejenere iplikleri bizi öne çıkaran hammaddeler. Pamuk, polyester ve yünün geri dönüştürülerek ipliğe dönüştürüldüğü ilimizde bu konuda önemli yatırımlar gerçekleştirilmiş durumda. 2021 yılında da daha az karbon izi bırakarak yeşil ekonomiye uyumlu sürdürülebilir üretimle ihracat yapmayı hedefliyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.