E-ihracata başlarken nelere dikkat etmeli?
PARA/ UZMAN KALEMİ E-ihracat, kur dalgalanmalarını avantaja çevirmenin başlıca yollarından biri. Peki e-ihracata başlarken nelere dikkat etmeli? UPS Ülke Müdürü Engin Kolat, paradergi için kaleme aldı…
İşletmeler e-ihracata başlamadan önce nelere öncelik vermelidir?
Bizim girişimcilere ve KOBİ'lere yönelik Export Akademi çevrimiçi seminerlerimiz kapsamında gerçekleştirdiğimiz eğitimler gibi pek çok çalışmamız bulunuyor. E-ihracata yönelik farkındalığı artırmayı amaçladığımız tüm çalışmalarda da e-ihracata başlamadan önce potansiyel hedef pazarlar hakkında kapsamlı bir araştırma yapmanın çok önemli olduğunu vurguluyoruz. Ürün veya hizmetle uyumlu ülkeleri belirlemek için tüketici davranışlarını, tercihlerini ve yerel çaplı yasal düzenlemeleri analiz etmek gerekiyor. Büyümeye yönelik stratejiyi etkili bir şekilde uyarlamak için dil, kültürel farklılıklar ve rekabet ortamları gibi faktörleri göz önünde bulundurmak rekabette öne çıkılmasına imkân sağlıyor. Kullanıcı dostu ve sezgisel bir web sitesine veya mobil uygulamaya sahip olmak da bir o kadar önemli olan noktalar arasında yer alıyor. Sorunsuz çevrimiçi deneyimi, kolay gezinme ve güvenli ödeme seçeneklerinin sunulması da dikkat edilmesi gereken diğer kritik konular arasında yer alıyor. Tüm bunlara ek olarak; *Birleşik Krallık'ta 1.000 KOBİ'nin katılımıyla gerçekleştirilen anketin de ortaya koyduğu üzere ihracat yapanların yıllık büyüme oranı yüzde 15,2'ye çıkarken, yapmayanların oranı yüzde 8,4 oranında sabitlenmiş. Bu durumun özünde yatan nedenin ise karlılık olduğunu söyleyebiliriz. Yurt dışı pazarlarda tutundurma faaliyetleri süresince, mevsimsel talep veya ekonomik döngüler gibi yurt içinde karşılaşabileceğiniz kısıtlamaların ötesinde KOBİ ve girişimcilerimiz gelirini artırabilir. Bu, sahip olunabilecek fazla kapasiteyle ölçek büyütülmesini sağlayarak işi daha verimli ve nihayetinde daha kârlı hale getirir.
İşletmeler web sitelerini uluslararası müşteriler için nasıl optimize edebilir?
Web siteleri işletmelere açılan bir kapı görevi görüyor. Kullanıcı dostu, görsel olarak çekici olduğundan ve uluslararası müşteriler için sorunsuz bir tarama deneyimi sağladığından emin olmak rakiplerden ayrışmak için önemli bir unsur. İçeriği ana dile çevirerek ve bölgesel tercihleri dahil ederek yerelleştirmek ve birden fazla para birimi ve ödeme yöntemi kabul etmek kolaylık ve güveni artıracaktır.
İşletmeler pazarlama çabalarını nasıl yerelleştirebilir?
İşletmelerin tüketici davranışları, tercihleri ve ortaya çıkan trendleri takip etmesi ve bunlar hakkında bilgi edinmek için pazar araştırmasına yatırım yapmasına ihtiyaç var. Uluslararası pazarlara yönelik pazarlama çabalarını etkili bir şekilde yerelleştirmek için işletmelerin dil yerelleştirmesi, kültürel hassasiyet, yerelleştirilmiş arama motoru optimizasyonu (SEO), özel reklamcılık, sosyal medya yerelleştirmesi, ödeme seçeneklerinin yerelleştirilmesi, müşteri desteği, yerel ortaklıklar ve iş birlikleri, yerelleştirme testi ve geri bildirim gibi temel stratejileri göz önünde bulundurmalıdır.
İşletmeler e-ihracat yaparken güvenli çevrimiçi işlemleri nasıl sağlayabilir?
İyi tasarlanmış ve kullanıcı dostu bir web sitesi sanal bir vitrindir. Yükleme hızı, mobil uyumluluk ve sezgisel gezinme gibi faktörleri göz önünde bulundurarak web sitesini uluslararası kitleler için optimize etmek gerekiyor. Fiyatları yerel para biriminde göstermek ve lojistik masrafları, teslimat süreleri hakkında net bilgiler sağlamak bir adım önde olmayı her zaman sağlıyor.
İşletmeler e-ihracat için dijital pazarlama araçlarından nasıl yararlanabilir?
E-ticaret, uluslararası genişlemeyi her zamankinden daha erişilebilir hale getirdi. Dijital kanallar ülkeye veya bölgeye göre değişiklik gösterse de tüm büyük pazarlardaki tüketiciler ister çevrimiçi pazarlara göz atmak ister sosyal medya akışlarını kaydırmak olsun, bu kanalları günlük yaşamlarının merkezine yerleştirmiş durumda. İşletmeler arama motoru optimizasyonu (SEO), sosyal medya ve influencer pazarlaması, içerik, e-posta ve mobil pazarlama gibi dijital pazarlama araçlarını etkin bir şekilde kullanarak e-ihracat ortamında erişimlerini genişletebilir, trafik çekebilir ve dönüşüm sağlayabilir. Performans ölçümlerine dayalı stratejilerin düzenli olarak analiz edilmesi ve ayarlanması, optimizasyon ve başarı için çok önemlidir.
İşletmeler e-ihracatta uluslararası düzenlemeler konusunda nasıl güncel kalabilir?
Bu noktada güvenilir iş birlikleri kurmak ve onların uzmanlıklarından yararlanmak da oldukça önemli. Ayrıca, işletmelerin çevik kalmaları ve e-ticaret operasyonlarını sürekli takip edip optimize ederek değişen pazar koşullarına uyum sağlamaları gerekiyor. Son olarak da inovasyonu teşvik etmek ve yapay zekâ, makine öğrenimi ve veri analitiği gibi gelişmekte olan teknolojileri benimsemenin hem Türkiye hem de küresel e-ticaret ortamında rekabet avantajı sağlayacaktır.