İngiliz turistin tatil için ilk tercihi Türkiye oldu

GİRİŞ TARİHİ: 04.07.2022 GİRİŞ TARİHİ: 16:10 SON GÜNCELLEME: 04.07.2022 16:11
Türkiye, İngilizlerin tatil sıralamasında ilk tercih haline geldi. Birleşik Krallık olarak adlandırılan İngiltere, İskoçya, Galler ve Kuzey İrlanda olmak üzere dört ülkeyi kapsayan turizm pazarından bu yıl sonuna kadar gelecek turist sayısının 2-2,5 milyon civarında olacağı tahmin ediliyor. Daha fazla uçak konulsa daha çok İngiliz geleceğini söyleyen turizmciler, gelirde artış bekliyor.

PARA ARAŞTIRMA/ ÖZLEM KAPAR BAYBURS Türk turizmini besleyen ana pazarlardan biri olan İngiltere, bu sezon atağa geçiyor. Pandemi öncesi dönemle kıyaslandığında yüzde 20-30 artış beklenen İngiliz turist sayısında, son dakika rezervasyonlar da eklenince özellikle Antalya'da rekora koşuluyor. Birleşik Krallık olarak adlandırılan İngiltere, İskoçya, Galler ve Kuzey İrlanda olmak üzere dört ülkeyi kapsayan turizm pazarından bu yıl sonuna kadar gelecek turist sayısının 2-2,5 milyon civarında olacağı tahmin ediliyor.

İngiltere, son 40 yılın en yüksek enflasyon rakamlarıyla karşı karşıya. Ülkedeki tüm kesimler hayat pahalılığını büyük eylemlerle protesto ediyor. Bununla birlikte hava alanlarında, grevlere bağlı olarak iş bırakma eylemleri dikkat çekiyor. Ancak tüm bunlara karşılık İngilizler tatillerinden vazgeçmiyor. Bu yıl Türkiye, İngilizlerin tatil sıralamasında ilk sıralarda yer alıyor.

PAZARIN ÖZELLİKLERİ

İngiliz turistlerin ülkemizdeki gözdesi Dalaman bölgesinin turizmdeki kalbi YDA Dalaman Havalimanı 'nın Yönetim Kurulu Üyesi Hamdi Güvenç, İngiltere'de yılda ortalama 74 milyon kişinin yurt dışına çıktığı bilgisini veriyor. Birden fazla tatil için yurt dışına çıkma alışkanlığına sahip bir profilin söz konusu olduğuna dikkat çeken Güvenç, "Bu nüfusun 44 milyonu yurt dışına tatil paketiyle çıkıyor. Ayrıca bu ülkenin bir diğer özelliği, nüfusun yüzde 48'inin tamamen online satış kanallarını kullanması" diyor. İngiltere'yi yüksek oranda dijitalize olmuş bir pazar olarak niteleyen Güvenç, bu oranın giderek yükseleceği öngörüsü yapıyor. Güvenç, "Bu bağlamda tur operatörü istatistiklerine bakıldığında ilk 10'da yer alan Jet2 ve TUI hariç, diğerleri OTA (Online Travel Agency- İnternet Üzerinden Seyahat Acentesi) modeli benimsemiş durumda" diye konuşuyor.

DALAMAN'DA YÜZDE 22 ARTIŞ VAR

Güvenç şöyle konuşuyor: "İngilizlerin pandemi sonrası tatil alışkanlıkları yeniden bütün hızıyla devam ediyor. 2019 yılında 892 bin 89 olan gelen yolcu sayısı, bu sene yaptığımız hesaplamalarda şu ana kadar realize olan gelen 277 bin 651 yolcunun yanı sıra yıl sonuna kadar planlanan yolcu sayısı ve uçuşlarla beraber toplam 1 milyon 66 bin civarında olacak. Yani 2019 yılına göre yüzde 22 artış söz konusu. Bu rakam pazarın ivme kazandığını gösterirken, ivmesinin kalıcı olmasını ve gelecek yıllarda da artarak devam etmesini arzu ediyoruz. İngiltere'de Dalaman dışında da diğer destinasyonların, özellikle Antalya'nın da bu artıştan pay aldığını görüyoruz."

OKUL TATİLLERİ AVANTAJI

Özellikle okul tatilleri dönemlerinin İngiltere'de bölge bölge farkettiğini ve bu nedenle tatil planlamasında dengeleme sağlandığını anlatan Hamdi Güvenç, "Ülkemize gelişler okul tatillerinin olduğu dönemlerde tavan yapıyor ve bu sene de rezervasyonlar bu davranış biçimine uygun gelişiyor. Örneğin Glasgow ve Newcastle'ın okul tatillerinin geç başlaması, bu bölgelerden özellikle sezon sonuna doğru daha güçlü bir akımın olacağını işaret ediyor" ifadelerini kullanarak şöyle devam ediyor: "Glasgow bölgesinde Barrhead isimli 62 şubeli acente zincirinin Türkiye ve Dalaman'a yönlendiğini görüyoruz, ki kendi bölgesinde Barrhead oldukça baskındır ve İspanya yerine Türkiye'ye ağırlık verme eğiliminde olması sevindirici."

DAHA FAZLA PARA HARCIYORLAR

İngiliz tüketicilerin satın alma davranışlarında özellikle İngiliz sterlini -TL kuru oranının Pound'un lehinde olmasının önemli bir etki yarattığını düşünen Güvenç, İngilizlerin Dalaman'da geçmiş yıllara göre daha fazla para harcadığını da vurguluyor.

Güvenç, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve ona bağlı çalışan Turizm Geliştirme Ajansı'nın (TGA) İngiltere'de yaptığı, özellikle dijital pazarlama kampanyalarının bu artışta önemli rolü olduğunu sözlerine ekliyor.

HİLTON DALAMAN'DA YÜZDE 90 DOLULUK

Dalaman bölgesinin en cazip noktalarından Sarıgerme'deki Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa Genel Müdürü Tunç Batum, yüzde 90 doluluk oranını yakaladıklarını açıklıyor. Geçmiş yıllarda pandemi öncesi 2019 gibi 950 bin İngiliz turistin Dalaman Havalimanına geldiğini söyleyen Batum, bu sayının bu yıl 1 milyon 200 bin olarak beklendiğini kaydediyor.

Hilton Dalaman'a gelen turistlerin yüzde 56'sının çocuklu aileler olduğunu bildiren Batum, kalanını da çiftlerin oluşturduğunu söylüyor. Batum, "Aqua park, kids club ve çocuklara yönelik hayvan çiftliğimiz sebebiyle ailelerin öncelikli tercihi arasındayız" diyor. Geçen yıl göl evleri projesi ile otel kapasitesini yüzde 30 artırdıklarını belirten Batum, buna bağlı olarak da doluluk oranlarının aynı oranda arttığını açıklıyor.

ETNİK NÜFUSUN TERCİHİ İSTANBUL VE KAPADOKYA

İngiltere'deki Türk Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Engin Sertoğlu da Birleşik Krallık'ta pandemi sonrası seyahat hareketliliğinin yoğun olduğunu, Türkiye'nin de başlıca turizm destinasyonlarından biri olduğunu aktarıyor. Ege ve Akdeniz sahillerinin İngilizlerin popüler destinasyonu olduğunu vurgulayan Sertoğlu, "Birleşik Krallık'tan ülkemize her profilde turist geliyor, ama son dönemde petrol fiyatlarındaki artış nedeniyle uçak fiyatlarındaki yükselişten dolayı Türkiye'yi ekonomik olarak kolay ulaşılabilir bir destinasyon olmanın dışına çıkarıyor. İstanbul ve Kapadokya gibi destinasyonlar, sadece bu ülkede yaşayan etnik nüfusun ilgisini çekiyor" yorumunu yapıyor.

EGE-ANTALYA YÜZDE 50-50

İki milyonun biraz üzerinde uçak koltuğu arzı olduğunu ifade eden Sertoğlu, Antalya'daki artışa değiniyor. Bu artışın en önemli nedenini Türk charter firmalarının daha fazla uçak koymasına bağlayan Sertoğlu, diğer etkenler olarak otel standartlarının yüksekliğini gösteriyor. Antalyalı turizmcilerin güçlü tanıtım deneyimlerini bu yıl İngiltere'de de kullandıklarını aktaran Sertoğlu, şimdi bunun olumlu sonuçlarının alınacağını kaydediyor. Sertoğlu, "Geçmişte İngiliz turistlerin yüzde 70'i Ege'ye, yüzde 30'u Antalya'ya gelirken bu oran, bu sene yüzde 50-50 olarak değişti" diyor.

Birleşik Krallık'ın Avrupa Birliği'nden ayrılmasının turizmde henüz bir fark yaratmadığını savunan Sertoğlu, ancak gelecek yıllarda bunu daha iyi gözlemleyeceğimizi ekliyor.

DAHA ÇOK UÇAK KONULSA SAYI ARTAR

ASKA Hotels Satış ve Pazarlama Direktörü Bünyamin Vural, Antalya'nın Lara bölgesindeki 700 odalı otellerinde 250 oda bandında İngiliz turist potansiyelleri olduğunu söylüyor. Bu pazara geçmişten bu yana yatırım yaptıklarını, kendi satış kanallarını oluşturduklarını kaydeden Vural, tur operatörleriyle de çalıştıklarını ve bu yıl için yüksek bir ivme olacağını belirtiyor. "Önceki yıllarda yaptığımız yatırımların meyvelerini topluyoruz" diyen Vural, İngiltere'ye daha fazla uçak olsa sayının daha da artacağını dile getiriyor. Vural, şöyle konuşuyor:

PANDEMİNİN POZİTİF ETKİSİ OLDU

"Pandeminin başladığı, sınırların kapandığı ilk yılda temmuz ayının sonunda uçuşların yeniden başlamasıyla İngiltere'den gelen farklı bir kesim olmuştu. Pandemi olmasa İspanya'ya tatile giden bir grup İngiliz turist, Türkiye'ye yönelmişti. İşte o dönem Antalya'da yaptıkları tatiller bugün için pozitif etki yaptı. Özellikle Lara bölgesindeki oteller olarak yüksek hizmet kalitemiz, tesis olanaklarımız ve fiyat dengemizle İngilizlerin beğenisini kazandık. Bu yıl da görüyoruz ki Antalya genelinde İngiltere pazarından en az yüzde 10 artış gerçekleşecek. Üstelik talep sadece Antalya'nın batısında kalmayacak, doğuya doğru da yönelecek. Antalya'ya gelen İngiliz turist sayısı 2019'a kıyasla yüzde 30-25 daha fazla olacak ve sayı bir milyonu bulacak."

KONAKLAMA SÜRELERİ DOKUZ GÜN

İngiliz turistlerin konaklama sürelerinin dokuz günün üzerinde olduğunu vurgulayan Vural, özellikle ailelerin tercih ettiği bilgisini de veriyor. Vural, önümüzdeki yıllarda Antalya olarak iki milyon İngiliz turist ağırlayabileceklerini ekliyor.

ANTALYA BİR MİLYONU GÖREBİLİR

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı da "2022'de belki de en fazla gelişme gösterecek, en fazla parlayacak pazarımız İngiltere olacak. Halihazırda çok iyi gidiyor, 2019 rakamlarının üzerine çıktık. Şu ana kadar aldığımız veriler ışığında beklenmedik bir durum olmadığı sürece Antalya'da 1 milyon İngiliz rakamına ulaşırız" diyor.

BODRUM'DA İRLANDALI ARTIŞI

Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Ömer Faruk Dengiz de Milas- Bodrum Havalimanı'nın son istatistiklerini paylaşıyor. 2019 ve bu yılın Mayıs ayı rakamlarını açıklayan Dengiz, "İngiltere'den 2019 yılının Mayıs'ında gelen turist sayısı 41 bin civarında iken bu yıl bu sayı 50 bine dayanmış durumda" diyerek yaklaşık yüzde 20'lik artışa dikkat çekiyor. Dengiz, şu yorumu yapıyor:

"Rakamlara bakınca İrlanda'dan Bodrum'a gelişlerde 2019'a kıyasla yüzde 105 artış görüyoruz. Bunun nedenlerini şöyle sıralayabiliriz: İrlanda Cumhuriyeti'nde geçen yıl 150'ye yakın yabancı sermayeli yatırım oldu. Bunların bir bölümü İrlanda'daki mevcut işlerini büyütenlerdi. Bu yatırımlar 13 bin İrlandalı'nın işe girmesini sağladı. Dolayısıyla ekonomik olarak güçlenince seyahat hevesleri de arttı."

"BİZ BİTTİ DEMEDEN BİTMEZ"

Bodrum turizmi değerlendirmesiyle ilgili Fatih Terim anımsatması yapan Dengiz, "Teknik Direktör Fatih Terim'in 2016 yılında Avrupa kupasında motivasyon konuşması yapıp, 'Biz bitti demeden bitmez' demişti. Biz de bu mottoyla inancımızı yüksek tutuyoruz ve çalışıyoruz. Biz bitti demeden bitmeyecek" diye konuşuyor.

"PANDEMİ ÖNCESİNE GÖRE DAHA TALEPKÂRLAR"

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı ve Marmaris'te otel işleten Bülent Bülbüloğlu ise şu an İngiltere'den Dalaman'a gelen kişi sayısının 2019 ile başa baş seyrettiğini, uçak koltuklarına bakarak yıl sonuna kadar bu sayının 1 milyon 250 bin civarında olacağı tahmininde bulunuyor. Üç tane büyük turist taşıyıcısı olarak TUI İngiltere, Jet2 Holidays ve Easyjet'i sayan Bülbüloğlu da Antalya'da artış olduğunu kaydediyor. Ukrayna'daki savaştan dolayı Rusya ve Ukraynalı turist kaybına karşılık başka pazarlara yönelirken İngiltere'ye daha çok çalışma yapıldığını belirten Bülbüloğlu, bu pazardaki büyümeyi yüzde 10-15 olarak tahmin ediyor. Bülbüloğlu, "Pandemi öncesine göre İngiliz turistler daha talepkar diyebiliriz. Piyasayı biraz daha zorluyorlar" yorumunda da bulunuyor.

ÜÇ MİLYAR EURO GELİR TAHMİNİ

MoneyTransfers.com platformunun yaptığı bir araştırmaya göre, 2022'de İngilizlerin İspanya aramaları yüzde 73 arttı. Tahminlere göre; ülkeye bu yıl 16 milyondan fazla İngiliz turist gelecek ve bu yıl tatillerinde 11 milyar euronun üzerinde harcama yapacak. Türkiye listede sekizinci sırada yer alırken, pazardan 1,7 milyon turistle üç milyar euronun üzerinde gelir kazanacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.