Kripto para savaşları

GİRİŞ TARİHİ: 28.09.2022 GİRİŞ TARİHİ: 16:48 SON GÜNCELLEME: 29.09.2022 00:00
Son haftalarda kripto para piyasasındaki işlem ücretlerinde sıfır ve yeni müşteriye, özel promosyonlar açıklanıyor. 300-500 dolarlar havada uçuşuyor. Ağırlıklı olarak Türkiye’de bulunmayan yabancı borsaların dağıttığı promosyonlarda ise çok dikkatli olmak şart.

PARA FİNANS/ BARIŞ ERGİN Kripto paralarda son bir yılda yaşananlar ve ardından piyasanın daralmasına bir de borsaların sayısındaki artış eklenince ortaya 'devasa' bir savaş çıktı. Kripto para borsaları daralan pazarda payını artırmak için promosyonlardan indirimlere, ücretsiz işlemlere kadar her yolu deniyor. Hem yerli hem de yabancı borsalar birbiri ardına yeni kampanyalar açıklıyor. Direkt olarak 300-600 dolar arasında para veren borsalar bile var. Türkiye'de herhangi bir maliyete katlanmadan üye sayısını ve aynı zamanda küresel tabanını geliştirmek için bu maliyete katlanan borsalar için aslında bu durum çok da kötü değil.

YERLİLER DOĞRU BULMUYOR

Bu durumdan yerli borsalar çok da hoşnut gözükmüyor. Çünkü Türkiye piyasasında yatırım yapmadan ve aynı zamanda herhangi bir ekibi olmadan müşteri toplamaya çalışanlar var. Bitay Genel Müdürü Niyazi Yılmaz, "Bu alanda biz de oldukça fazla promosyon ve kampanya yapanları görüyoruz. Aslında burada tek amaç, 'Ben Türkiye piyasasında da varım' demek. Çünkü büyük bir piyasa ve özellikle yurtdışından gelen borsalar, bulundukları ülke sayısını artırmak için bu tür hamleler yapıyorlar. Hatta direkt 300 dolar veren bile var. Bu kampanyaları takip eden ve bu tür borsalarda işlem yaparak fayda sağlayanlar da var. Kendisinin üzerine, akrabalarının üzerine hesap açıp bu kampanyalardan faydalanıp sonra da bırakıp kendi borsalarında işlem yapmaya devam ediyorlar" dedi.

ARTIK AMACINI AŞTI

OKX Türkiye Pazarlama Direktörü Ahmet Onur Yeygün, "Son dönemde yerli ve yabancı bütün borsaların genel olarak müşteri kazanmak için çok fazla hediye ödül verdiğini görüyoruz. Bu durum bence biraz amacını aşmış durumda. Elbette kullanıcıları motive etmek için pazarlama anlamında ödül verilmesi doğru bir adım. Fakat burada artık iş son dönemde gördüğüm kadarıyla olabildiğince hediye vermek üzerine kurgulandı" şeklinde konuştu.

Bu stratejinin kullanıcı için de kötü olduğunu söyleyen Yeygün, "Zira kullanıcının kullanım deneyiminin işlem kalitesi ve ürünün kalitesini tercih etmekten ziyade daha çok ödül, daha fazla hediye verene gitmesi, genel olarak hem ürünün hem de kullanıcının doğru ortamda buluşamamasını sağlıyor. Bir bakıma da bu kadar çok ödül verilen, bu kadar çok hediye sunulan bir ortamda aslında genel olarak kripto para sektörünün güvenilirliği de tartışmaya açılıyor" dedi.

GÜVENDE YÜZDE 59'LUK ARTIŞ VAR

Paribu ile Akademetre iş birliğiyle gerçekleştirilen "Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması'na göre, kripto paraya duyulan güvende geçen yıla göre yüzde 59 artış oldu. Kripto parayı duyan her 10 kişiden 4'ü, yatırım aracı olarak güvenirken bu oran işlem yapanlarda 10'da 7'ye yükselmiş durumda. 2022 yılında kripto parayla işlem yapanların oranı, bir önceki yıla göre yüzde 74 arttı. Kripto parayı duyanların oranı da 2021'e göre yüzde 11 artış gösterirken yatırım aracı olarak kârlı bulanların sayısı da geçen yıla göre yüksek. Her 10 kişiden dördü, kripto para piyasalarını kârlı buluyor. 2021'de bu sayı üçtü. Kripto para ile işlem yapan her 10 kişiden dördü, NFT kavramını biliyor. İşlem yapanların yüzde 86'sı, kripto parayı yüksek getiri beklentisi için tercih ediyor. İşlem yapanlar arasında yüzde 80 oranla en çok tercih edilen kripto para Bitcoin. Kripto parayla işlem yapan 10 kişiden yedisi, kripto para piyasasını tavsiye ediyor.

"KULLANICILAR TEDBİRİ ELDEN BIRAKMASIN"

Mete Umut ELMAS / KuCoin Türkiye Ülke Müdürü

Birçok sektöre benzer şekilde burada da hizmet sağlayıcıları arasındaki yükselen rekabet, kullanıcılar için avantaja dönüşüyor. Pastadaki paylarını artırmak ve kullanıcı çekmek isteyen borsalar, komisyon indirimleri, deneme fonları, ödüller ve daha birçok agresif pazarlama aktivitesinde bulunuyor. Elbette KuCoin olarak biz de Türkiye'de özellikle henüz platformumuzu deneyimleme fırsatı bulamamış kullanıcıları dünyanın en büyük altcoin borsasına beşinci yıldönümümüze yakışır şekilde davet edebilmek ve onları tam anlamıyla bir avantajlar dünyası ile karşılayabilmek için maksimum özeni gösteriyoruz. Bununla birlikte Kullanıcı Destek birimimiz, zaman zaman kullanıcılarımızın bazı dış platformlardaki olumsuz tecrübelerine dair geri bildirimler alıyor. Bu noktada özellikle kampanya katılımlarına temkinli yaklaşmakta fayda olduğunun altını çizmek isteriz. Özellikle rüştünü daha önce ispatlamamış, güvenlik bakımından soru işaretleri taşıyan, müşteri deneyimi platformlarında hakkında birçok çözülmemiş şikayet bulunan platformların gerçek dışı ödül vaatlerinde bulunduğu kampanyalar, ciddi mağduriyetlere sebebiyet verebilir. Dolayısıyla küresel ölçekte kripto kullanıcılarının bilgilendirilmesi ve farkındalığının artırılmasını önemseyen KuCoin olarak tüm kripto yatırımcılarına varlıklarının güvenliği konusunda tedbiri elden bırakmamalarını tavsiye ediyoruz.

"BİZ ÜRÜN DENEYİMİNE ODAKLANDIK"

Ahmet Onur YEYGÜN / OKX Türkiye Pazarlama Direktörü

Seçimin sadece hediye ve ödül üzerine kurgulanmaması gerektiğini biliyorum ve biz stratejimizi bundan ziyade daha iyi ürün deneyimi, daha iyi son kullanıcı tanımak ve daha iyi ilişkiler kurmak üzerine inşa ediyoruz. Tabii ki kullanıcıları motive etmek, kullanıcıların sizi seçmesini sağlamak için onlara bir motivasyon aracı vermekten doğal ve güzel bir şey yok. Fakat bunun bir dengede gidiyor olması gerektiğini düşünüyorum. Öyle Borsalar var ki, şu an sadece hediye dağıtıyorlar; bu insanlar o borsaya geldikleri zaman ne kadar işlem yapıyor, o borsada sorunla karşılaşıyorlar mı, o borsaya ne için geliyorlar? Bu bir tartışma konusu. Bence önemli olan, önce ürününüzün çok iyi olması. Ürünün bütün ihtiyaçları karşılaması, kullanıcıların ürününde sorun yaşamadan en iyi şekilde tecrübe etmesi, sonrasında içeriye daha fazla kullanıcı ile doldurmak için ödül organizasyonları yapılabilir. Kısacası ben motivasyon hediyelerinin olması gerektiğini düşünüyorum. Fakat şu an biraz olayın boyutunu kaçırdığımızı düşünüyorum. Türkiye piyasasında önemli olan, bunun bir denge içinde ve en öncelikli olarak ürün kalitesi göze alınarak pazarlama yapılması gerektiğini düşünüyorum. Önce ürününüz çok iyi olacak, ürün iyi olursa belki çok fazla hediye vermenize bile gerek kalmaz.

"KRİPTO PİYASASININ BİLİNİRLİĞİNİ ARTIRIYOR"

Hazal ORTA / Kriptomeda Yönetici Editörü

Özellikle son dönemde birçok borsanın müşterileri, kendi platformlarına çekmek için çeşitli kampanya ve ürünler sunduklarını görüyoruz. Bu, hem yatırımcının seçeneğinin artması hem de istediği avantajlardan yararlanabilmesi adına oldukça önemli. Her ne kadar 'withdraw' ücretleri yüksek olsa da komisyon ücretlerinin çoğu borsadan kaldırılması, aktif olarak işlem yapan yatırımcılar için de bir avantaj haline geliyor. Diğer taraftan bu tarz kampanyalar, geniş kitlelere ulaşmak açısından da verimli olduğundan kriptonun bilinirliğini ve beraberinde benimsenmesini de destekliyor. Bunun bir diğer avantajı ise yatırımcının herhangi bir platforma zorlanmaması. Böylece kullanıcı memnun olmadığında diğer seçenekleri de değerlendirebiliyor. Sunulan hizmetler ise bu rekabet ortamı sebebiyle giderek daha kaliteli ve kazanç odaklı oluyor. Bu yüzden rekabet ortamının bu sektörde de yine yatırımcıya yaradığını söyleyebiliriz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.