TEKNOLOJİ ve dijitalleşme ile birlikte bankacılık, kişiselleştirilmiş deneyimlerin öne çıktığı zahmetsiz bir yapıya doğru evriliyor. Yapay zekâ, robotik ve makine öğrenmesi gibi teknolojilerden yararlanmak bu dönüşümün ayrılmaz bir parçası haline geliyor. ING olarak bu dönüşümün merkezinde yer aldıklarını ve yeni nesil teknolojileri iş süreçlerine entegre ettiklerini belirten ING Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Tuğçe Bora Kılıç, "Bankacılığı zahmetsiz hale getiriyor, dijital ve müşterilerimize kazandıran çözümlerimizle hayatlarındaki en büyük destekçilerinden biri olmayı hedefliyoruz" diyor.
ING Grubu olarak geleceğin bankacılığına hazırlanırken, üretken yapay zekâ alanındaki çalışmalara büyük önem verdiklerinin altını çizen Kılıç, müşteri iletişimi, müşterini tanı sistemleri, kurumsal bankacılık, yazılım mühendisliği ve pazarlama içerikleri olmak üzere beş alanda kontrollü bir şekilde bu teknolojiyi denediklerini ifade ediyor. Dijitalleşme, çeviklik ve start-up ruhunun, ING'nin global DNA'sında yer aldığını vurgulayan Kılıç, sözlerine şöyle devam ediyor: "Türkiye'nin en sevilen dijital bankası olma hedefi doğrultusunda teknoloji ile bankacılığı zahmetsiz hale getiriyor, dijital ve müşterilerimize kazandıran çözümlerimizle onların hayatlarındaki en büyük destekçilerinden biri olmayı hedefliyoruz. Yeni duyurduğumuz "Aslan gibi banka, arkanda" söylemi de bunu destekliyor. Müşterilerimize sen hayatını yaşa diye aslan gibi banka arkanda diyerek hayatlarında istediklerini yapabilmeleri için onları güçlendiren bir banka olarak kendimizi konumladığımızı söylüyoruz."
TURUNCU HESAP 2.1 MİLYON KİŞİYE ULAŞTI
ING Türkiye olarak, tasarruf alışkanlığını yaygınlaştırmayı toplumsal bir sorumluluk olarak gördüklerini ifade eden Kılıç, bu anlayışla 2011 yılında sektörde bir ilki gerçekleştirerek hayata geçirdikleri Turuncu Hesap'ın, geçtiğimiz yıl Bitmeyen Hoş Geldin Faizi yapısıyla yenilendiğini ve çok daha güçlü bir yapıya kavuştuğunu kaydediyor. Kılıç'ın verdiği bilgilere göre, bugün 2,1 milyonu aşkın kişiye ulaşan Turuncu Hesap, müşterilere birikimlerini günlük yüksek faizle değerlendirme fırsatı sunarken, ihtiyaç duyduklarında vade sınırlaması olmadan tasarruflarına erişme esnekliği sağlıyor. Gelirlerini EFT veya FAST yoluyla Turuncu Hesap'a aktaranlar, günlük yüksek faiz avantajına ek olarak Turuncu Ekstra programı kapsamında nakit promosyon da kazanabiliyor. Dijital kanallar üzerinden açılan Turuncu Hesap hacminin, şubelerden açılanların altı katına çıktığını söyleyen Kılıç, şunları ekliyor: "Hoş Geldin Faizi süresi dolan kullanıcıların yüzde 45'i, bankamızdan farklı ürünler kullanarak avantajlı faiz imkanından yararlanmaya devam ediyor. Turuncu Hesap sahiplerinin yüzde 53'ü ise bankamızla etkileşimini en az bir çapraz ürünle sürdürüyor."
Z KUŞAĞINA ÖZEL YATIRIM FONU TÜRKİYE'DE İLK
Yatırım ürünleri hakkında da bilgi veren Tuğçe Bora Kılıç, Z kuşağına özel yatırım fonu GNZ ile Türkiye'de bir ilke imza attıklarına işaret ediyor. Kılıç, fonun özelliklerine ilişkin şu bilgileri paylaşıyor: "1996–2012 yılları arasında doğanların yatırım yapabildiği GNZ – Ak Portföy ING Z Kuşağı Fon Sepeti Özel Fonu ile gençlerin ilk yatırımlarında yanlarında olmayı, finansal yolculuklarına eşlik etmeyi ve onların değerleriyle büyüyen bir geleceğe katkı sunmayı hedefliyoruz. Bu yenilikçi fon; teknoloji, yapay zeka, sosyal medya, temiz enerji, sağlık ve sürdürülebilirlik gibi Z kuşağının hayatında önemli yer tutan temalara yatırım yaparken; dalgalı piyasa koşullarında dengeli portföy yapısıyla güvenli bir rota sunuyor. GNZ Fonun içeriği ve performansına, ING Mobil'in gelişmiş yatırım fonksiyonları sayesinde kolayca ulaşılabiliyor. ING Mobil ile genç kullanıcılar, GNZ ve farklı fonların performanslarını tek ekranda karşılaştırabiliyor; dönemsel getirilerden risk seviyelerine, varlık dağılımından işlem detaylarına kadar birçok bilgiye tek dokunuşla ulaşabiliyor. Ayrıca, diledikleri yatırım fonunun ABD Doları, Euro ve altın ile farklı dönem getirilerini karşılaştırabiliyor"
HER İKİ KİŞİDEN BİRİ TASARRUF YAPIYOR
Kılıç, sürdürülebilirlik yaklaşımlarının bir parçası olarak finansal sağlığın güçlendirilmesine katkı sağlamayı önceliklendirdiklerini belirtiyor. Bu kapsamda kamuoyuna açık bir kaynak yaratarak bu alandaki farkındalığı artırmak amacıyla 2011 yılından beri Türkiye'nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nı yürüttüklerini aktarıyor.
Araştırmanın 2025 yılı birinci çeyrek sonuçlarına göre, tasarruf yapan bireylerin oranı yüzde 54 ile son iki çeyrekle paralellik gösteriyor. Bu oran, son iki çeyrekte olduğu gibi Türkiye genelinde her iki kişiden birinin tasarruf sahibi olduğunu ortaya koyuyor. Tasarruf sahipleri arasında düzenli birikim yapabildiğini belirtenlerin oranı belirgin biçimde artıyor. 2025'in ilk çeyreğinde bu oran 7 puanlık artışla yüzde 86 seviyesine ulaştı. Araştırma verilerine göre, tasarrufu olan bireylerin tercihleri incelendiğinde, son iki çeyrek verilerine göre ortalama iki farklı araç üzerinden birikim yaptıkları görülüyor. İlk sırada yastık altı birikimler yer alırken, bunları TL vadeli hesap ile altın ve diğer değerli metal hesapları izliyor.