Bu şirkette çalışan herkes hisse sahibi

GİRİŞ TARİHİ: 30.11.2021 GİRİŞ TARİHİ: 12:04 SON GÜNCELLEME: 30.11.2021 12:05
15 ülkeye teknoloji ihraç eden yerli giyilebilir teknoloji firması Thread In Motion, kısa sürede yakaladığı başarı kadar yönetim yapısıyla da dikkat çekiyor. Bu firmada patronun maaşı, şirketteki yüksek maaş ortalamasının altında ve tüm personel şirkette hisse sahibi.

PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER 15 ülkeye teknoloji ihraç eden yerli giyilebilir teknoloji firması Thread In Motion, kısa sürede yakaladığı başarı kadar yönetim yapısıyla da dikkat çekiyor. Bu firmada patronun maaşı, şirketteki yüksek maaş ortalamasının altında ve tüm personel şirkette hisse sahibi.

2016 yılında kurulan endüstriyel giyilebilir teknoloji markası Thread In Motion tarafından geliştirilen akıllı eldiven, yerli ve yabancı birçok fabrikada kullanılıyor. 15 farklı ülkeye inovatif ürünlerini ihraç eden firma, başta otomotiv sektörü olmak üzere, e-ticaret, perakende, havacılık ve üretim endüstrilerine yönelik 4.0 çözümler geliştiriyor. Tamamen yerli ve milli kaynaklarla geliştirilen giyilebilir teknolojilerini tüm dünyaya yayma hedefinde olan firma, Romanya, Hollanda, Almanya, İspanya, Portekiz, Güney Kore, Hindistan ve Brezilya gibi ülkelerdeki oyuncular ile kurduğu ortaklıklar sayesinde, global pazarda hızlı bir büyüme hedefliyor. İlk başarısını, akıllı eldiven ürününün Mercedes-Benz tarafından kullanılmasıyla yakalayan Thread In Motion'ın kurucu ortağı ve CEO'su Kadir Demircioğlu ile, kısa sürede elde ettikleri başarıyı ve hedeflerini konuştuk. Thread In Motion, kısa sürede yakaladığı başarı kadar yönetim yapısıyla da dikkat çekiyor. Bu firmada patronun maaşı şirketteki yüksek maaş ortalamasının altında ve tüm personel şirkette hisse sahibi.

Öncelikle özgeçmişinizi özetleyebilir misiniz? Thread In Motion'ı kurana kadar neler yaptınız? Çok genç yaşta iş hayatına atıldığınızı biliyoruz. Biraz anlatabilir misiniz?

Üniversite yıllarında tam zamanlı olarak havacılık şirketinde çalışıyordum ve kendi işimi kurmak gibi bir isteğim vardı. Ancak sadece havacılık ve uçaklar üzerine bilgim bulunuyordu, burası da yatırım için zor bir alandı. O nedenle ilk olarak tekstil alanında bir iş kurdum. Annem tasarımcıydı ve özel günler için kıyafet üretiyorduk. O dönemde bu alanda pek bir yenilik olmadığından, aldığım mühendislik eğitiminin bakış açıma olan katkısı ve etkisiyle akıllı kumaşlar üzerine ne yapabiliriz diye düşünmeye başladım. Bu fikirlerden yola çıkarak 2016 yılında ortağım Rahim Öner ile beraber Thread In Motion'ı kurduk.

Bildiğim kadarıyla Thread In Motion'ı akıllı bir kumaş fikri üzerine kurmuştunuz. Fikir nasıl gelişti?

Bildiğiniz gibi tekstil konvansiyonel tasarım ve üretim süreçlerinin hakim olduğu bir sektör. Ben ise sektöre girdiğim andan itibaren süreçleri nasıl optimize edebileceğime kafa yoruyor, sürekli olarak kafamda sektöre nasıl yenilik getirebileceğimi kurguluyordum. Ortağım Rahim Öner'le her gün kullandığımız kıyafet kumaşlarının sıcak tutmak ve şık göstermekten öte fonksiyonlara da sahip olması gerektiğine olan inancımızdan yola çıkarak dünyanın ilk akıllı takım elbisesini ürettik. Akıllı takım elbiseyle başlayan yolculuğumuz ise günden güne endüstriyel giyilebilir teknolojilere evrildi.

Kısa sürede dünyaya teknoloji ihraç eder bir firma haline geldiniz. Bu başarının sırrı nedir?

Operasyonlarda zaman kazanımı ve ergonomi noktasında rakiplerimize göre daha iyi performans göstermemiz bize başarıyı getiren anahtar oldu. Akıllı eldivenlerimizin eller serbest kullanım, uzun ömür, iletken iplik gibi özellikleri sayesinde müşterilerimize avantajlı bir yatırım imkanı sunuyoruz. Böylece rakiplerimizden farklılaşıyoruz. Thread In Motion aynı zamanda piyasadaki ihtiyaçları yakından takip eden ve bu ihtiyaçlara yönelik teknolojileri çok hızlı bir şekilde tasarlayıp hayata geçirebilen bir firma. Bu sayede her zaman güncel kalmayı başarabiliyoruz.

İlk başarınız ürününüzün Mercedes fabrikasında kullanılması olmuştu. Hikayeyi anlatır mısınız?

İlk yatırımımızı bir tekstil şirketinden aldık ve konsepte uygun teknolojiler yaratmaya başladık. Bu süreçte yolumuz Mercedes-Benz ile kesişti ve ilk müşterimiz oldular. Mercedes-Benz ile çalışırken ürettiğimiz teknolojiyi arabanın içinde kullanabilir miyiz diye araştırdık ve araba üretimindeki birtakım süreçleri sadece kumaş üzerinden kontrol etme fikrine odaklandık. Çalışmalarımıza devam ederken "Bu iş çok zor, siz sahaya inin, bizim çalışanların üzerinde de kıyafetler var" dediler. Bu da bizim için dönüm noktası oldu. Böylelikle ilk müşterimiz Mercedes-Benz ile ilk ürün denemelerini de yaptık. Onların çıkardığı kıvılcımı biz teknolojiye dönüştürdük diyebiliriz.

Şu an ürünlerinizi Türkiye'de hangi firmalar kullanıyor?

Başta otomotiv sektörü olmak üzere, e-ticaret, perakende, havacılık, üretim endüstrilerinden Tofaş, Mercedes-Benz, Brisa, Ford, CarrefourSA gibi devler ürün ve çözümlerimizi kullanıyor.

Ürünlerinizi dünyada hangi firmalar kullanıyor?

Türkiye'de gerçekleştirdiğimiz başarılı operasyonlar neticesinde yerelde çalıştığımız firmaların dünyanın dört bir yanındaki ofisleri de ürün ve çözümlerimizi kullanıyor. Ağırlıklı olarak üretim, otomotiv ve lojistik sektörlerinden birçok global firmaya hizmet sağlıyoruz.

Sizce tüm işleri yüzde 100 robotlara teslim edeceğimiz bir çağ gelecek mi? Cevabınız evet ise ne zaman?

Dijital dönüşüm eninde sonunda dünyayı filmlerde gördüğümüz, 24 saat çalışan insansız fabrikalara doğru götürecek. Bundan 10 sene önce var olan iş unvanlarının bir kısmı bugün yok ve bugün var olan unvanların bir kısmı ise 10 sene önce yoktu. Bazı görevlerin yerini bilgisayar ve makine aldı, bazı görevler ise teknolojinin ilerlemesiyle birlikte var oldu. Bundan 15 sene sonra da yeni iş sahaları oluşacak. Fakat 20 yıl sonraki duruma varmadan bir ara dönemden geçeceğiz. Bu süreci insanlarla makinelerin birbirine ve birlikte çalışmaya alışma süreci olarak tanımlayabiliriz. Thread In Motion'ın da şu anda yaptığı tam olarak bu. İnsanlarla makinelerin kolaboratif bir şekilde çalışmalarına olanak sağlamak. Verileri insanların bir parçası olduğu operasyonların kalbinden, sahadan toplayarak ürettiğimiz teknolojilerle bu dönüşümün gerçekleşmesine olanak sağlıyoruz.

Akıllı eldiven dışında başka ar-ge çalışmalarınız var mı?

Evet, Thread In Motion bir akıllı eldiven firması değil, akıllı giyilebilir teknolojiler firması. Bugün ürün ve teknolojilerimizi bir eldiven içine sığdırdık fakat önümüzdeki dönemde ürettiğimiz akıllı kaskları, montları, ayakkabıları ve daha birçok giyilebilir teknolojiyi konuşuyor olacağız.

Yakın dönem hedefleriniz neler?

2021'in sonunda ekibimizi 50 kişiye yükseltmeyi ve 5 milyon doların üzerinde bir ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Batı Avrupa ve Asya-Pasifik bölgesi hedef pazarlarımız arasında yer alıyor. Ayrıca Thread In Motion'ın IoT ve giyilebilir teknoloji alanında bir dünya markası, 3 kıtada ofisleri olan ve güçlü, güven duyulan-karizmatik bir marka haline gelmesi ve sadece akıllı eldivenle değil, başka giyilebilir teknolojiler ve yanı sıra yazılım çözümleri ile müşterilerine optimizasyon hizmeti vermesi en büyük hedeflerimiz arasında yer alıyor.

Firma yapılanmanız konusunda bilgi verebilir misiniz? Çalışan herkesin hisse sahibi olduğunu duyduk…

Öncelikle maaşımın şirketteki yüksek maaş ortalamasının altında olduğunu belirtmek isterim. Kültür stratejiyi sabah kahvaltısı olarak yer, diye şiar edindiğimiz bir söz var. Takım arkadaşlarımız bu işin başarılı olması için var güçleriyle bizlere, teknolojilerimize ve hayallerimize ortak olan bir topluluk. Bu noktada, bu şirketin başarıya ulaşmasını sadece 9-6 çalışarak mümkün kılamayacağımızın farkındayız. Bu sebeple takım arkadaşlarımızın mutluluğu, inanarak iş yapmaları, aynı hayale ortak olmaları ve şirketi benimseyebilmeleri adına şirket kültürü oluşturmak amacıyla birçok farklı çalışma ve düzenlemeler gerçekleştiriyoruz. Bütün çalışanlarımız bizler gibi şirketimizin ortağı olup, Thread In Motion'ın global bir marka olma serüveninde yer aldıkları takdirde, hedeflerimizi gerçekleştirmemizle birlikte, kendi iş fikirlerini hayata geçirme zamanı geldiğinde hem maddi imkanlara hem de birlikte edindiğimiz bilgi ve deneyimlere de sahip olacaklar. Fakat bunu TIM'in ve TIM ekibinin başarıya ulaşmasının ötesinde, ülkede teknoloji ihracatı gerçekleştirebilecek insan kaynağına yaptığımız bir yatırım olarak da görüyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.