Outdoor dünyasına açılan yeni kapı: Outdoora

GİRİŞ TARİHİ: 06.04.2022 GİRİŞ TARİHİ: 13:36 SON GÜNCELLEME: 06.04.2022 13:36
Doğa sporlarından kampçılık ve karavancılık gibi grup aktivitelerine, tarım turizminden mantar avına ve balıkçılığa kadar onlarca dış mekan etkinliğini tek bir platform altında toplayan Outdoora uygulaması, iki ay içinde 15 bin kişi tarafından indirildi.

PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER Doğa sporlarından ATV, kampçılık ve karavancılık gibi grup aktivitelerine, tarım turizminden mantar avına, ritim ve denge çalışmalarından sanatsal faaliyetlere ve balıkçılığa kadar birlikte yapılabilecek onlarca dış mekan etkinliğini tek bir platform altında toplayan Outdoora uygulaması, iki ay içinde 15 bin kişi tarafından indirildi. Pandemiyle uzun süre eve kapanan ve şehir yaşamından uzaklaşarak doğaya koşmak isteyenlerin yoğun ilgi gösterdiği uygulama, bir sosyal medya mecrası gibi takipleşme olanağı da sunuyor. Böylece aynı aktivitelerden hoşlanan insanlar düzenlenen programları kaçırmıyor ve birbirleriyle paylaşabiliyor. Üniversite döneminden arkadaş olan Fatih Mehmet Demiraslan ve Aslı Deniz Kuru Özcan tarafından kurulan Outdoora'ya şimdiye dek 25'in üzerinde organizatör firma dahil oldu. Ancak sistemde bireysel olarak da hesap açıp etkinlik düzenlemek mümkün. Kurucu ortak Fatih Mehmet Demiraslan ile yola çıkış hikayesini konuştuk...

Kendinizden bahsedip kuruluş hikayenizi anlatabilir misiniz?

Galatasaray Üniversitesi Endüstri Mühendisliği'ni tamamladıktan sonra kurumsal hayata Fransa'da çalışarak başladım. Türkiye'ye dönünce uzunca bir süre global firmalarda proje yönetimi ve satış alanlarında çalıştıktan sonra kurumsal hayata veda edip kendi işimi kurmaya karar verdim. Ciddi bir outdoor tutkunu da olduğum için bu ilgi alanımı işimin bir parçası olarak değerlendirmek istedim. Çünkü kendi çevremde düzenlediğim outdoor faaliyetlerde özellikle outdoor deneyimi olmayan insanların bu sektör için ne kadar keşfedilmemiş bir potansiyel olduğunu, bu potansiyelin nasıl açığa çıkabildiğini ve outdoor turizminde bununla ilgili boşluğu fark ettim. Dolayısıyla insanların doğaya adım atmalarına yardımcı olacak etkinliklere ulaşmalarını ve onlara katılmalarını kolaylaştıran bir uygulama planladım. Bunu planlarken kendi gerçekleştirdiğim outdoor etkinliklerim sürecinde kazandığım tecrübelerle kurumsal dünyada edindiğim iş modelleme ve satış stratejileri tecrübelerimi harmanladım. Özellikle pandemi döneminde doğaya daha fazla yüzünü dönmek isteyenlerin sayısının artmasıyla Outdoora fikri iyice şekillenmeye başladı.

Aslı hanım ile ortaklığınız nasıl gelişti peki?

Bu aşamada, Galatasaray Üniversitesi'nden yakın arkadaşım Aslı ile Outdoora fikrini paylaştım ve kafa kafaya verip bu start-up macerasının peşine düşmeye karar verdik. 15 yıla yakın kurumsal deneyimi olan Aslı'nın pazarlama stratejisi, dijital pazarlama ve marka yönetimi tarafındaki bilgileri ile hem teknoloji alanından hem de outdoor tarafından farklı görüşleri toplayarak yoğun bir beyin fırtınasından sonra oluşumumuz üzerinde çalışmaya başladık. Uzun süren proje ve yazılım süreci sonrasında 2022 Şubat ayı itibari ile Outdoora uygulamamızı tüm mobil uygulama pazarlarında kullanıcıların beğenisine sunduk.

Şu anda ulaştığınız kullanıcı sayısı ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

Girişimimiz henüz çok yeni, o yüzden rakamlarımız henüz başlangıç seviyesinde, fakat oldukça gelecek vadediyor. Sadece 2 ay içinde uygulamamız yaklaşık 15 bin kişi tarafından indirildi. Uygulamamıza bu süre içinde 10 bine yakın kullanıcı, 40'ın üzerinde etkinlik ve 25'in üzerinde organizatör firma dahil oldu. Önümüzdeki dönemde bu rakamlarımızın hızla büyüyeceğinden eminiz. Aldığımız ilk rakamlar ve ilk etkinlik katılımlarından aldığımız geri bildirimler bize aslında ne kadar doğru bir adım attığımızı göstermiş oldu. Her geçen gün artan doğasever kullanıcımız ile yaza bomba gibi girmeye hazırlanıyoruz. Outdoora olarak her biri kendi alanında uzman ve doğa tutkunu 21 kişilik bir ekiple çalışıyoruz.

Sistem nasıl işliyor, biraz detay verebilir misiniz?

Outdoora, outdoor denilince akla gelen tüm etkinlik türlerini tek bir platform üzerinden kullanıcılara sunan bir uygulama. Şu anda hizmet verdiğimiz 37 çeşit etkinlik tipi söz konusu. Türkiye'nin outdoor etkinliklerini tek bir platformda bir araya getiren ilk ve tek pazaryeri mobil uygulamasını 'şehirden kaçanların yeni adresi' mottosuyla macera severlerin kullanıma sunduk. Uygulamayı indiren kullanıcılar Outdoora ile farklı lokasyonlardaki outdoor etkinliklerine güvenle ve tek tıkla ödeme yaparak katılabiliyor veya isterlerse kendi etkinliklerini oluşturup arkadaşlarını çağırabiliyor. Aynı zamanda uygulamayı sosyal bir platform haline de getiren takipleşme mekanizması ile kullanıcılar etkinliklere katılmaya daha fazla teşvik ediliyor.

Ne kadar sürede geliştirdiniz? Hazır bir altyapı mı kullandınız?

Uygulamamızı 1 yıllık bir sürede hayata geçirdik. Hazır bir altyapı kullanmadık, tamamen native bir uygulama geliştirdik. Kullanıcılarımızdan aldığımız geri bildirimler doğrultusunda, uygulamamızdaki güncellemelerimize devam ediyoruz. Her zaman kullanıcılarımıza daha iyiyi sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Rakipleriniz kimler? Diğer benzer çözümlerden nasıl ayrışıyorsunuz?

Outdoora'nın Türkiye'de ve dünyada birebir bir rakibi yok. Tabii ki outdoor sektöründe farklı alanlarda hizmet veren farklı firmalar mevcut ama Outdoora gibi, kullanıcıya her noktada dokunan, kapsamlı bir çözüm ile gelen bir girişim bulunmuyor.

Hiç yatırım aldınız mı?

İlk altı aylık planımız çerçevesinde yatırım alma planımız bulunmuyor. Fakat sonrası için yatırımcı görüşmelerimize başladık. Gelecek planlarımızı daha hızlı gerçekleştirebilmek ve hem girişimimizi hem de outdoor turizm pazarını büyütebilmek amacıyla yatırımcı desteği bizim için oldukça önemli bir rol oynuyor.

Gelir modeliniz nedir?

Herkesçe bilinen pazar yeri modeli ile ilerliyoruz. Platformumuzda satılan etkinlik ve ürün satışlarından, pazarlama ve altyapı ihtiyaçlarımızı karşılamaya yönelik komisyon alarak ilerliyoruz.

Hedefleriniz, planlarınız neler?

Öncelikli hedefimizi, outdoor dünyasını ve pazarını büyütmek oluşturuyor. Değişen turizm ve spor trendlerini de göz önüne alarak bir yandan outdoorun gençlerin yeni yaşam tarzı olmasına ön ayak olurken bir yandan da outdoor dünyasındaki paydaşların bizimle birlikte büyümesini sağlamayı amaçlıyoruz. Özellikle bunu yaparken çok farklı etkinlik türlerini açığa çıkartarak etkinliklerin çeşitliliğini destekliyor olacağız. Ayrıca hayatımızın her alanında iç içe olduğumuz teknoloji ile de outdoor dünyasını bir araya getirmek istiyoruz. Turizm sektöründe daha çok öncelik verilmesi gereken outdoor turizminde de hem teknoloji hem de ödeme altyapısı açısından güvenilir bir platform olarak ön planda olmak ve bu işi daha profesyonel seviyelere çıkarmak amacındayız. Etkinlik satışı ile başladığımız yolcuğumuzda, farklı modülleri de canlıya alarak hem yurt içi hem de yurt dışı pazarlarda, en kısa sürede yer almayı ve global bir girişim olmayı planlıyoruz.

Pandemiden sonra doğaya dönüş ve doğa etkinlikleri daha ön plana çıkmaya başladı. Etkinlik kurgularınızı neyi referans alarak yapıyorsunuz? Birçok etkinlik var, yeni kategoriler de eklemeyi düşünüyor musunuz?

Pandemi herkesi yeşile aç hale getirdi, bu yüzden de doğa turizminin hızla büyüdüğüne işin içinden şahit oluyoruz. Tabii doğa turizminin gelişmesi ile farklı deneyimler sunan birçok firma oyuna dahil oluyor. Daha sofistike bir kamp deneyimi sunan glamping alanları, hem konaklayıp hem de tatil yapma şansı tanıyan karavanlar, tarım ile turizmi bir araya getiren agriturizm etkinlikleri ve bu deneyimi kompak bir şekilde sunan çiftlikler gibi birçok yeni oluşum hayatımıza dahil oluyor. Outdoora 37 çeşit outdoor etkinlik tipini bir arada sunan bir uygulama ve halihazırda tüm bu trendleri göz önüne alarak kurulmuş bir yapı. Fakat yeni deneyim fikirleri ortaya çıktıkça hem bunları uygulamamıza dahil etmekten hem de Outdoora olarak yeni girişimlere destek olmaktan büyük keyif alıyoruz.

Yurtdışına açılma planınız var mı?

Outdoora'nın iş modeli yurtdışına kolaylıkla taşınabilir bir model. Ülkemiz hem turizm açısından bir cennet hem de outdoor açısından büyük bir potansiyele sahip. Dolayısı ile işimizi her açıdan mükemmelleştirebilmemiz için harika bir test pazarı. Bir yandan yurtdışı fizibilitelerimizi yapıyor ve ülke seçimi yapıyor, bir yandan da çalışabileceğimiz ekipler ile temasa geçiyoruz. Türkiye'de uygulamamızı istediğimiz noktaya getirdikten sonra hemen düğmeye basıp yurtdışına açılabilecek şekilde planlamalarımızı yapıyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.