Oyunun kralları ve kuralları -3-

Oyun sektörü son yıllarda ciddi bir rüzgâr yakaladı ve Türkiye, oyun alanında dünyada lider ülkelerden biri haline geldi. Dünyada milyarlarca kişi Türk oyunlarını oynuyor. Dünyanın en büyük yatırımcıları, Türk oyun şirketlerine yatırım yapıyor. İşte oyunun kralları ve kuralları… (Üçüncü Bölüm)
27.09.2022 18:50 GÜNCELLEME : 28.09.2022 00:00

PARA OYUN/ ÜRÜN DİRİER Oyun sektörü son yıllarda ciddi bir rüzgâr yakaladı ve Türkiye, oyun alanında dünyada lider ülkelerden biri haline geldi. Dünyada milyarlarca kişi Türk oyunlarını oynuyor. Dünyanın en büyük yatırımcıları, Türk oyun şirketlerine yatırım yapıyor. İşte oyunun kralları ve kuralları… (Üçüncü Bölüm)

DÜNYANIN İLK BLOCKCHAIN TABANLI OYUNLARINDAN BİRİ

Blockchain tabanlı RPG oyunu The Unfettered'in geliştirildiği oyun stüdyosu Awkay Technologies, Anıl Evci ve Haris Sevinç tarafından kuruldu. NFT ve Metaverse öğelerinin yanı sıra ücretsiz olarak oynanmasıyla öne çıkan The Unfettered, kısa süre önce 2,5 milyon dolar yatırım almıştı. Dünyanın ilk blockchain tabanlı oyunlarından biri olma özelliğini taşıyan The Unfettered, kendi içerisindeki Token altyapısıyla oyunda güvenli bir ekonomi alanı yaratıyor. Oyunu kısıtlı bir bütçe ve kadroyla yedi ayda geliştirdiklerini belirten Awkay Technologies'in kurucu ortağı ve CEO'su Anıl Evci, "2021 yılının ilk yarısında NFT ve play-to-earn konseptli oyunların blockchain tarafında infial yaratırcasına bir etki uyandırdığını gözlemledik. Şu anda oyun stüdyomuz İzmir'de faaliyet göstermekte. Game Development, Art, 3D Modelling, Animation-Rigging, Level Design, Audio Design, Blockchain Development, Marketing, Scriptwriting, Visual Communication gibi departmanlarda uzaktan çalışanlarla birlikte toplam 36 kişilik bir ekibimiz var" diyor. Oyun sektöründe başarılı olmanın farklı kuralları olduğuna değinen Evci, şu bilgileri veriyor: "Oyunun yayınlanacağı platform, oyun türü ve hedef kitleye kadar farklılık göstermekte olduğunu düşünüyorum. Başarılı olmak için genel olarak konuşursak, oyun türü ve platformuna göre hedef kitlenin doğru belirlenmesi, buna bağlı olarak komünite oluşturabilme becerisi ve oyunun kitlelere doğru ve etkili anlatılabilmesi hususlarını sayabilirim. Türkiye'nin oyun sektöründe son yıllarda çok iyi ve cezbedici bir ivme yakaladığını düşünüyorum. Özellikle mobil oyun sektöründe Türk oyun firmalarının globalde ses getirdiğine şahit oluyoruz. Bunu, Türkiye'ye oyun sektöründe yapılan yatırımları takip ederek görebiliriz. Bilgisayar ve konsol platformlarına oyun üretme konusu ise mobil oyun tarafına göre zayıf kaldığımız bir konu. Aslında bir diğer amacımız da Awkay Technologies olarak üst seviye bir bilgisayar oyunu geliştirip global yatırımcının gözünü bu konuda da Türkiye'ye çevirmesini sağlamak diyebilirim."

YATIRIMIN KOLAY BULUNMASI ENFLASYON YARATTI

Nowhere Studios adını, Monochroma oyunu ve bu oyun için yapılan Kickstarter sürecinin başarılı olmasıyla duyurdu. Oyun, yerli ve yabancı birçok ödüle layık bulundu. Sektöre 10 sene önce girdiğinde Türkiye'nin globaldeki yerinin çok zayıf olduğunu belirten Nowhere Studios Kurucusu Burak Tezateser, "Ancak son 10 senede çok başarılı işler yapıldı. Gerçekten yetenekli ve tutkulu bir işgücümüz var. Bu yetenekli ve tutkulu işgücünün de Türkiye'de kalarak sesini duyurabileceği çok çok az iş kolu var. Üstelik gelişmiş ülkelerde, oyun sektöründe verilen ortalama maaş, IT sektörü ortalamasının biraz gerisindedir. Bu da normaldir, çünkü çoğu geliştirici daha eğlenceli bulduğu oyun sektöründe çalışmak ister. IT sektörü de bunu daha yüksek maaşlarla telafi eder. Oyun sektöründe maaşlar aşağı yukarı global olduğu için, Türkiye'de Getir gibi unicorn firmalar dışında oyun sektörü maaşlarına yaklaşabilen firma yok. Böyle olunca, Türkiye'de en yetenekli geliştiriciler oyun sektörüne geliyor" diyor. Sektörde bir enflasyon yaşandığına da değinen Tezateser, şunları paylaşıyor: "Peak Games'in satışı olana kadar sektörün en büyük sıkıntılarından biri yatırımdı. Şimdilerdeyse yatırımcılar, sektörle ilgili fazlasıyla heyecanlı ama bilgisizler. Eskiden çok çok zor bulunan yatırım, son yıllarda fazla kolay bulunur hale geldi. Bu da beraberinde bir enflasyon yarattı. Sektördeki oyun firması sayısı kadar deneyimli geliştirici/artist yok. Bir stüdyoya bir deneyimli geliştirici bile düşmüyor, böyle olunca. E tabii bazı firmalar, o deneyimli insanları toplamada ve ikna etmede daha iyi oldukları için bazı firmalar hiç deneyimsiz ekiplerle riskler alıyorlar. Bunun nereye gideceğini kestirmek güç. Yatırımın olması hiç olmamasından iyidir diye düşünüyorum, ama sanırım 60'lı yıllarda inşaat sektöründe yapıldığı gibi ulusal bir eğitim hamlesi başlatmak gerekiyor. Başka bir sorun da bütün yatırımın genelde mobil üstüne olması. PC/konsol geliştirmek isteyen ekipler yatırıma hala ulaşamıyor çünkü geri dönüşler mobile oranla çok uzun. Ayrıca daha fazla endüstriyelleşme gerekiyor bu tarafta. Oysa mobil sektördeki başarıyı sağlayan koşulların tamamı, hatta daha fazla PC'de mevcut. PC ve konsol geliştiricileri genelde mobile göre işlerine daha tutkuludur, ayrıca reklam maliyeti çok daha düşük olduğu için giderlerin yüzde 90'ından fazlası Türk Lirası'yla yapılır. Ben önümüzdeki yıllarda sektörde büyümeyi bu tarafta bekliyorum."

FACEBOOK'TAKİ SOSYAL OYUNLAR İLE TANINDI

Gamester, henüz mobil oyunların çok popüler olmadığı bir zamanda, 2009 yılında kurulmuş bir stüdyo. Oyunseverleri, Facebook üzerinden oynanan ve "sosyal oyunlar" olarak tanımlanan oyunlar ile tanıştıran stüdyo da diyebiliriz. Gamester'ın ilk oyunu, Türkiye'de geliştirilmiş ilk sosyal oyunlardan biri olan Townster'dı. Şehir kurma ve emlakçılık türünde bir oyun olan Townster, Türkiye'de 10 milyondan fazla kullanıcıya ulaştı. Ardından MENA bölgesine özel kültürel farklılıklar ve alışkanlıklar gözetilerek detaylı bir yerelleştirme çalışması ile Baldaty ismi ile Arapça olarak yayınlandı. Baldaty de Arapça ilk sosyal oyun olarak bölgede büyük ilgi gördü ve kısa sürede beş milyondan fazla kullanıcı ile buluştu. Stüdyonun 2013-2016 yılları arasında, mobil platformlarda oynanabilen multiplayer TPS-Strateji türlerinin karışımı olan Hordemaster isimli oyunu da ABD ve Avrupa'da kendi alanında çok sayıda ödüle layık görüldü. Daha sonrasında geliştirilen mobil multiplayer futbol oyunu Football X ise, özellikle Latin Amerika'da milyonlarca kullanıcıya ulaştı.2020 yılından itibaren Gamester Kids ismi ile yola devam ettikleri bilgisini veren Gamester kurucu ortağı Onur Karcı, "Şu anda okul öncesi dönem çocuklara yönelik mobil eğitici oyun ve içerik platformumuz Tiny Minies'e odaklanmış durumdayız. Tiny Minies ile çocuklara ve ebeveynlere anlamlı ekran süreleri sunarak, bu anları eğitici, güvenli ve eğlenceli bir şekilde değerlendirmelerini ve gelişimlerini desteklemeyi amaçlıyoruz. Kısa süre içinde 1 milyon aileye ulaştığımız Tiny Minies'in en büyük kullanıcı kitlesi sırasıyla ABD, Brezilya ve Türkiye'den geliyor. Gelirlerimizin yüzde 80'i yurtdışından elde ediliyor. Kısa süre içerisinde Arapça dil desteğiyle körfez ülkelerinden de ciddi bir kullanıcı kazanmayı hedefliyoruz" diyor. Karcı, oyunda başarının ise çok değişken olduğunu ifade ederek şunları aktarıyor:

"Başarı bu sektörde biraz göreceli bir kavram. Bazı oyunlar teknik olarak çok başarılı kurgulanmış olsa da, yüksek oyuncu sayısına ulaşamayabilir ya da yüksek oyuncu kitlesine sahip olsa da gelir anlamında tatmin edici bir seviyeye ulaşamayabilir. Tam tersi, çok doğru tasarlanmamış oyunlar da doğru pazarlama stratejisi ve yüksek bütçelerle milyonlarca kullanıcıya erişebilir. Bu sebeple genel anlamda bir oyuna başarılı ya da başarısız demenin biraz güç olduğunu düşünüyorum. Öte yandan, bana göre bir oyunu tamamlayabilmek, başlı başına bir başarıdır. Oyun takımlarını bir orkestra gibi düşünebiliriz. Programcılar, tasarımcılar, ekonomistler, kullanıcı deneyim uzmanları, pazarlamacılar, ses mühendisleri gibi çok farklı disiplinlerden gelen bireylerin harmoniyle bir araya gelerek sıfırdan bir ürün yaratabilmeleri, çoğu sektörde benzerini görmediğimiz özveri, emek ve sabır gerektiriyor. Türkiye'nin başarısına gelince akademik anlamda lisans ve lisansüstü programlarının oluşmaya başlaması ve oyun sektörüne özel devlet teşvikleri bir araya gelince, Türkiye'deki müthiş potansiyel de ortaya çıktı. Türkiye, oyun sektörünün en çok takip edilen, örnek gösterilen ülkelerinden biri konumuna ulaştı."

YARIŞ OYUNLARI İLE MİLYONLARA ULAŞIYOR

Spektra Games, henüz iki yıl önce kurulmuş genç stüdyolardan biri. İlk geliştirdiği oyun Real Car Parking, şu anda globalde sekiz milyon indirme sayısına ulaşmış durumda. Daha sonra geliştirilen Parking Master Multiplayer ise 20 milyon indirme sayısına ulaştı. Yarış/simülasyon kategorisinde yer alan oyunlarının mobil standartlarına göre yüksek grafik kalitesine sahip olmasıyla öne çıktığını ifade eden Spektra Games CEO'su Kadir Danışman, "İlk oyunumuzu geliştirmeye başlarken yalnızca beş bin TL sermayemiz bulunuyordu. Elimizdeki sermayeyi en iyi şekilde kullanarak maksimum sonuç almaya odaklandık. Bu oyunları self-publish ettik. Bir diğer deyişle oyunun yayınlanması ve pazarlanması taraflarını da kendimiz üstlendik. Real Car Parking ile birlikte ulaştığımız başarıyı Parking Master Multiplayer ile sürdürdük ve ekibimizi büyüterek daha büyük hedeflerle yeni projelerimize başladık. Şu anda 10 kişilik ekibimizle globalde yarış/simülasyon kategorisinde zirveye ulaşabilecek olan Parking Master Multiplayer 2'yi geliştirme sürecindeyiz" diyor.

Oyun geliştirmenin bir tutku işi olduğuna inanan Danışman, başarılı olmanın sırrını ise şöyle aktarıyor: "Bizim mobil araba oyunları yapmamızın temel sebebi, bu alana duyduğumuz ilgi. Tabii ki bu ilgi ve tutku başarıya ulaşmadaki tek ve en önemli etken değil, ama motivasyon açısından göz ardı edilemez bir önem taşıyor. Oyun sektöründe başarılı olmak için ise son yıllarda ciddi şekilde artan rekabet durumunda fark yaratmak gerekiyor. Bu alanda hem oyun üreticilerinin sayısındaki artış hem de yüksek pazarlama harcamalarının yapılması, bağımsız geliştiricilerin başarıya ulaşmasını zorlaştırıyor. Bu noktada ortaya çıkarılacak ürünün kategorisi ve hedef kitlesine göre hareket etmek gerekiyor, çünkü her kategori farklı bir hedef kitleye ve rekabet durumuna sahip. Bu rekabet içerisinde bazı noktalarda diğer oyunlardan ayrışabilmek gerekiyor. Aynı zamanda kullanıcıların ürettiğiniz oyundan neler beklediğini iyi analiz edip bu doğrultuda ürününüzü değiştirip geliştirmeniz oldukça önemli. Bunu sağlayabilmek için de data analizi ve kullanıcı geri bildirimlerine odaklanmak gerekiyor. Bizim başarıya ulaşabilmemizde yaptığımız market analizleri sonucunda kullanıcıların isteklerine cevap verecek şekilde ürünümüzü geliştirmemiz en önemli etken oldu."

EN BÜYÜK YATIRIMLAR ARTIK TÜRK OYUN ŞİRKETLERİNE YAPILIYOR

Vertigo Games, adını ilk olarak Critical Strike adlı shooter oyunuyla duyurdu. Critical Strike, 90 milyondan fazla oyuncuya ulaştı. Oyunu her gün 500 bin kişi oynuyor ve her ay milyonlarca yeni oyuncu yüklüyor. Vertigo Games kurucu ortağı Ali Sayın, oyun sektörüne başlama serüveninin kardeşiyle başladığını belirterek, "Vertigo olarak serüvenimiz, kardeşim ve ortağım Murat'ın mobil uygulama geliştirmek için üniversiteyi yarıda bırakmasıyla başladı. 10 yılı aşkın süredir dünya çapında 250 milyondan fazla indirme aldık. Onlarca uygulama ve oyun geliştirdik. Vertigo Games çatısı altında son dört yıldır sadece oyun geliştirmeye odaklandık" diyor. Doğru hedef ve sabırla ilerlemeyi sürdürmenin başarının anahtarı olduğuna vurgu yapan Sayın, "Size uygun olduğuna inandığınız, gelecek gördüğünüz işi yapıyorsanız inat etmek zorundasınız. Çünkü dışarıdan bakanlar size, herkesin gittiği, sizin gitmediğiniz yolları göstermekten başka bir şey yapmıyorlar. Oyun sektöründe de dönemlik popüler işler, farklı konular çıkıyor. Ve herkes o yöne doğru koşuyor, ama yine sadece planlı ve sağlam kaynakları olan az sayıda startup başarılı olabiliyor. Vertigo olarak bizim mottomuz ise kendi yolumuzda gitmek ve fark yaratmak" diye konuşuyor. Şimdiye dek hiç yatırım almamalarına rağmen son dört yıldır her sene en az beş kat büyümeyi başardıklarını da ifade eden Sayın, "Türk oyun sektörü son yıllarda ciddi bir rüzgar yakaladı ve dünyada da en çok dikkat çeken ülkelerden biri. En büyük yatırımlar, artık Türk oyun şirketlerine yapılıyor. Çalışkanlık ve yaratıcılık bir arada olunca başarı da kaçınılmaz oluyor" diyor.

İZMİR'DEN DÜNYAYA

İzmir merkezli hiperbasit oyun stüdyosu Ruby Games de 'exit' edenler arasında. Geçen yıl, Angry Birds'ün yaratıcısı Rovio tarafından şirketin yüzde 20'si satın alınmıştı. 2022 yılının Ekim ayında ise Rovio, Ruby Games'in yüzde 50 hissesini satın alacak. Şu an için Rovio'nun Ruby Games'in yüzde 50 hissesi için ne kadar ödeyeceği ise net değil. Merkezi hala İzmir'de bulunan şirketin kurucusu ve CEO'su Mert Can Kurum, anlaşma sonrası Rovio hisselerinden 75 milyon dolarlık hissenin de sahibi oldu. Ruby Games, dünyanın en çok indirilen oyunlarından Hunter Assassin'in geliştirici.

LONDRALI BALDERTON'DAN YEDİ MİLYON DOLAR ALDI

Geçen yıl kurulan Agave Games, bu ay (Ağustos) Londra merkezli Balderton Capital liderliğinde yedi milyon dolarlık tohum yatırım aldı. Bu yeni yatırımla stüdyo, ekibini büyütmenin yanı sıra önümüzdeki 18 boyunca hem iOS hem de Android platformları için casual bulmaca oyunları geliştirecek. Alper Öner, Burak Kar, Baran Terzioğlu ve Oğuzhan Merdivenli tarafından İstanbul'da kurulan Agave Games, 12 kişilik bir ekibe sahip. Agave Games kurucu ortağı ve CEO'su Alper Öner, "Piyasadaki en yaygın ve uzun ömürlü gündelik bulmaca oyununu yaratmak için mobil oyun endüstrisindeki deneyimlerinden yararlanma fırsatına sahibiz. Balderton ve Felix Capital'in desteği, bizim için çok önemli" diyor.

ÇALIŞANLARINI GECE YARILARINA KADAR ÇALIŞTIRMIYOR

Mobil oyun stüdyosu Libra Softworks, geçen yıl Actera liderliğinde gerçekleşen yatırım turunda 30 milyon dolar yatırım almıştı. Şu ana kadar yedi oyun geliştiren Libra Softworks, yedi oyunla birlikte toplamda 10 milyondan fazla oyuncuya ulaştı. Enes Dişli tarafından İstanbul'da kurulan stüdyo, hem iOS hem de Android platformları için oyun geliştiriyor. Libra kurucusu ve CEO'su Enes Dişli, şirketin yeni oyunlarıyla ve yeni ekip arkadaşlarıyla globalde de parlamaya devam edeceğini belirtiyor. İsmini Libra takım yıldızlarından alan girişim, tam da galaksinin bu heyecan verici gökcisimlerine yakışır şekilde, "Her bir yeteneğin, alanında bir yıldız olduğu" mottosuyla çalışan deneyimine fazlasıyla önem vererek rakiplerinden farklılaşan bir iş kültürüne sahip. Enes Dişli, bu konuda "Biz rakiplerimize kıyasla özel hayata, iş-özel hayat dengesine önem veren bir şirketiz. Ekibimizin mutlu olması, bizim için önemli. Oyun şirketlerinde maaşlar yüksektir, ancak bu yüksek maaşları veren şirketler çalışanlarını gece yarılarına kadar çalıştırır. Biz bunun doğru olmadığını düşünüyoruz. İş çıkışında birlikte planların yapıldığı güzel bir ortamımız ve iç motivasyonu yüksek bir ekibimiz var" diyor.

DEVLET DESTEKLERİ DİĞER ÜLKELERDEN DAHA İYİ

20 kişilik ekiple üç ayda geliştirdiği oyun ile 200 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Ankara merkezli oyun stüdyosu Loop Games Match; 3D oyunu için, video oyunlar geliştiren ABD merkezli Tilting Point'ten 60 milyon dolar yatırım aldı. Bilgisayar mühendisi Mert Gür tarafından kurulan şirketin bu oyunu 100 milyonun üzerinde indirildi, ABD'de oyun içi satışlarda ilk 100'e girdi. Başarısından dolayı bu yıl Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank tarafından ziyaret edilen Gür, Türkiye'de oyun sektörünün hızlı büyüdüğünü ifade ederek, "Türkiye şu an sektörün en iyilerinden. Bütün dünya da bunu kabul ediyor. Sektörde insan kaynağı ileri teknik düzeyde. Finans sektörü gibi diğer alanlardan da oyun sektörüne ilgi gelmeye başladı. Türkiye'de sektöre verilen destekler, diğer ülkelere göre iyi durumda. Oyun sektöründeki maaşlar da yurtdışıyla rekabet ediyor. Şirketimizde tersine beyin göçü bile var" diyor.

ALICTUS ABD'Lİ ŞİRKETE SATILDI

Yerli oyun geliştirme şirketi Alictus'un yüzde 80'i, bu yıl içinde ABD'li SciPlay'e satıldı. SciPlay, bu satın alma için tam 100 milyon dolarlık ödeme yaptı. Şirketin geri kalanı da önümüzdeki beş yıl içinde SciPlay'e devredilecek. Yüzde 20'lik bölümün SciPlay'e maliyetinin 200 milyon dolara kadar yükselebileceği düşünülüyor. Alictus, mobil oyun dünyasında dikkat çeken isimlerden biri. Öyle ki Deep Clean Inc., Candy Challenge 3D, Collect Cubes ve Rob Master 3D gibi oyunların ardındaki isim olan Alictus, bugüne dek 300 milyondan fazla oyuncuya ulaştı. Şirket, daha önce hiçbir yatırım almasa da ABD App Store'unun liste başlarında kendine yer bulmayı başarmıştı. Emre Taş ile Ecem Baran tarafından kurulan Alictus, satın alma işlemlerinin tamamlanmasından sonra da şirketteki diğer arkadaşlarıyla birlikte çalışmaya devam ediyor. SciPlay, Alictus'u uluslararası stüdyo ağına ekleyerek şirketin çalışmalarına eskisi gibi devam etmesini sağlayacak.

MEVLÜT DİNÇ'İN YENİ OYUN ŞİRKETİ

Oyun sektörünün duayenlerinden Mevlüt Dinç öncülüğünde geçen yıl Erhan Taşkın, Ersin Taşkın, Salih Kanlı, Alpaslan Coşkun, Abdurrahman Battal, Orhan Baloğlu tarafından kurulan Inventuna Games, blockchain tabanlı oyunlar geliştiriyor. Inventuna Games'in ilki beş milyon dolar değerleme, ikincisi ise 10 milyon dolar değerleme üzerinden iki kere çekirdek yatırım aldığını da belirtelim. Inventuna Games, Heroes Chained oyunu için Avalanche ile iş birliğine de gitmişti. İş birliği kapsamında Avalanche, Inventuna Games'e ve Heroes Chained oyununa çekirdek yatırım yaptı. Inventuna Games'in temel hedefi, çok kısa bir zamanda blockchain ekosistemi içinde milyonlarca oyuncu kitlesiyle bir oyuncu ekosistemi yaratmak ve blockchain teknolojilerinden uzak olan oyuncu ekosistemini blockchain ile tanıştırmak.

KRALİÇENİN JÜRİSİNE İLHAM VERDİ

Simay Dinç, sektörün önemli kadın temsilcilerinden. Recontact Games'in kurucusu olan Dinç, geçen yıl İngiltere Westminster Sarayı'nda düzenlenen '21st Century Icon Awards'da 'İlham Veren Teknoloji İnsanı' ödülünün sahibi olmuştu. Parlamento üyeleri, bilim insanları, olimpiyat şampiyonları gibi İngiltere'de kraliçe tarafından onurlandırılmış kişilerin yer aldığı jüri tarafından değerlendirilen Dinç, 35 ülkeden 500 finalist arasından seçilerek ödüle layık görülmüştü. Stüdyonun Recontact:Istanbul Eyes of Sky Los Angeles oyunu, New Media Film Festivali International Mobile Games Awards gibi önemli ödülleri de Türkiye'ye getirmişti. Women in Games'in de kurucusu olan Dinç, şimdiye kadar 40 farklı üniversitede beş bin kadına eğitim verdi.

İLK OYUN ŞİRKETLERİNDEN BİRİ

Türkiye'nin ilk oyun şirketlerinden biri olan TaleWorlds Entertainment, gerek insan gücü gerekse mekânsal olarak büyümeye devam ediyor. Türkiye'nin en büyük oyun stüdyolarından biri olan, Mount & Blade'in geliştiricisi şirket, şu an ODTÜ Teknokent Ankara'da yer alıyor. Oyun devi, Hacettepe Teknokent içerisinde yeni bir ofis binası yaptırıyor. 2005 yılında Armağan Yavuz tarafından kurulan şirketin yeni ofis binasının proje alanı 6 bin 120 metrekare olarak açıklandı. Binanın ideal bir çalışma ortamı sunmayı hedeflediği belli oluyor. Çalışanlar için birden fazla sosyal alan yer alıyor.

ADI YENİDEN JOYGAME OLDU

2009'da kurulan Joygame'in yüzde 50'sine, 2013 yılında Koreli CJ Group bünyesindeki CJ Games yatırım yapmıştı. Bu yatırım sonrasında Joygame, Netmarble Türkiye olarak faaliyetlerine devam etme kararı almıştı. Bu yılın ilk aylarında ise Kanadalı yatırım grubu Yazoo, Netmarble Türkiye'ye yatırım yaptı ve bu yatırım sonucu Joygame ortaklık yapısı yüzde 75 Yazoo, yüzde 25 Güney Koreli Netmarble Games Corporation şeklinde gerçekleşti. Netmarble Türkiye, faaliyetlerine artık yeniden Joygame markası ile devam etme kararı aldı. Joygame, bu kararın yanı sıra başta NFT oyunları olmak üzere oyun stüdyolarına yapılan yatırımların artırılacağını açıkladı. Hyper ve hybrid-casual oyunlar üretip NFT tabanlı oyunlar geliştiren stüdyoları desteklediklerini kaydeden Joygame Yönetim Kurulu Başkanı Barış Özistek, hyper ve hybrid casual oyunları Amerika'dan Çin'e uzanan geniş bir coğrafyada yayınlayarak Türk oyun stüdyolarıyla birlikte büyümeye odaklandıklarını ifade ediyor.

ŞİRKETLER İÇİN NFT OYUNLAR GELİŞTİRİYOR

Firmalar için oyun, NFT koleksiyon ve blockchain servisleri geliştiren yerli NFT oyun şirketi Yin Yang Games, Ağustos ayında çıktığı yatırım turunda Gelişim Group'tan bir milyon dolar yatırım aldı. GameFi alanında oyunlar da geliştiren stüdyo aldığı yatırımla birlikte NFT Kart Oyunu Reincarnation'ı fonlayacak. İlker Onur Kaya, Alperen Kırcanoğulları, Ali Anıl Esmer ve Yiğit Karatokuş tarafından geçen yıl kurulan Yin Yang Games, farklı sektörlere yönelik yeni servisler de geliştirmeyi hedefliyor. Yin Yang Games Kurucu Ortağı ve CEO'su İlker Onur Kaya, "Blockchain teknolojisinin pek çok alanda olduğu gibi oyun dünyasında da büyük bir etki yaratacağını düşünüyorum. Bu topraklardan çıkan ve tüm dünyada ses getiren oyun projelerine imza atmak istiyoruz. Oyna kazan modeli ile ve NFT gibi blok zinciri teknolojisinden yararlanarak oluşturulan GameFi projeleri, son dönemde oldukça popüler. GameFi alanında projeler geliştiren 21 kişilik Ying Yang Games ekibi olarak, uluslararası pazarda sağlam bir yer edinmek istiyoruz" diyor.

BİZE ULAŞIN