"10 yıl sonra herkes oyun içinde yaşayacak"

Oyun firması Mayadem'in CEO'su Uğur Tılıkoğlu: "10 yıl sonra herkes oyun içinde yaşayacak. Oyun içerisinde yaşıyor ve ihtiyaçlarımızı gideriyor olacağız."
30.09.2021 12:57 GÜNCELLEME : 30.09.2021 12:59

PARA ÖZEL/ Birçok kurum için dijital çocuk içerikleri ve eğitici oyunlar geliştiren Mayadem firmasının 4 ay önce kullanıma sunduğu TRT Çocuk Kitaplık uygulaması 1,5 milyon kullanıcıya erişti, platformda her ay 400 bin çocuk bir kitap bitiriyor. Mayadem firmasının CEO'su Uğur Tılıkoğlu, köy öğretmeni olan babasından ilham aldığını belirterek, "Eğitimde eşitlik kırmızı çizgimiz. Platformdaki her detay en eski, en ucuz cihazlarda bile çalışacak şekilde test ediliyor. Eğitimde eşitliği yakında dünya çocuklarına da ulaştıracağız" dedi.

Birçok kurum için dijital çocuk içerikleri ve eğitici oyunlar geliştiren Mayadem firmasının 4 ay önce yayına aldığı yeni Kitaplık uygulaması 1,5 milyon kullanıcıya erişti. Platformun uygulaması, şu an uygulama marketlerde çocuklara özel uygulamalar kategorisinde Youtube Kids ile ilk 2 sırayı paylaşıyor. Platformun geliştiricisi ise Türkiye'nin en eski oyun firmalarından biri olan ve kurulduğu 2015 yılından bugüne dek geliştirdiği 50 oyun ile 70 milyondan fazla indirilme başarısı yakalayan Mayadem firması.

Köy öğretmeni olan babasından ilham aldı

Hedeflerinin eğitim öğretimde yüzde 100 eşitlik sağlayacak her imkanı değerlendirmek olduğunu ifade eden Mayadem CEO'su Uğur Tılıkoğlu, "Çocukluğum Kastamonu'nun küçük bir köyünde geçti. Babam köy okulu öğretmeniydi. Onun okula kitap ve eğitim araç gereçleri getirebilmek için harcadığı emeklerle büyüdüm. Çocukluktan itibaren babamın öğrencilerine şehirdeki öğrencilerin imkanlarını sunabilmek için nasıl çabaladığına şahit oldum. Bu bende derin bir iz bıraktı. Hayattaki misyonumun eğitimde eşitliğe fayda sağlayacak işler yapmak olduğuna inanıyorum. Kitaplık platformuyla da bunu hedefliyoruz. Kısa sürede eriştiğimiz çocuk sayısı bizi daha da motive ediyor" dedi.

En eski cihazlarda bile çalışacak şekilde test ediliyor

Platformdaki animasyonların en eski model cihazlarda bile çalışacak şekilde test edildiğini vurgulayan Tılıkoğlu, "Eğitimde eşitlik kırmızı çizgimiz. Bu nedenle her animasyon, her oyun, özetle platformdaki her detay en ucuz cep telefonlarında veya en eski tabletlerde bile çalışabilecek şekilde tasarlanıyor" açıklamasında bulundu.

Dünya çocuklarına da eşitlik

Eğitimde eşitliğin kendileri için bir tutku olduğunu ve şimdi bu tutkularını dünya çocuklarına da ulaştırma yolunda olduklarını ifade eden Tılıkoğlu, "Dünyada eğitimde eşitlik imkanına sahip olamayan sayısız çocuk var. 2021 bitmeden uygulama platformlarında çeşitli dillerde indirilebilecek eğitici oyunlarımız olacak. 3 yıl içindeki hedefimiz ise, dünyanın ilk 3 eğitici oyun firmasından biri olmak" diye konuştu.

10 yıl sonra herkes oyun içinde yaşayacak

Birçok kurum ve kuruluş ile ortak projeler geliştirdiklerini belirten Tılıkoğlu şunları aktardı: "Oyun geliştirirken önceliğimiz çocukların gelişimine olumlu katkı sağlaması. Psikologlarımızın hem akademik kaynaklar hem araştırma raporlarından derleyerek oluşturdukları bir psikolojik değerlendirme skalamız var. Bu çalışmalar tüm oyun boyunca bize rehberlik ediyor. 5 yıl içerisinde dünyada oyun sektörüne harcanan bütçenin 250 milyar doları aşması bekleniyor. Dolayısıyla oyun ve eğlence sektörü, dünyanın en büyük sektörlerinden birisi haline gelecek diye tahmin ediyorum. 10 yıl içerisinde de sanal gerçeklik ve yapay zeka teknolojilerinin üst seviyelere ulaşmasını ve hayatımızın tıpkı Black Mirror dizisindeki gibi sanal bir oyuna dönüşeceğini düşünüyorum. 10 yıl sonra herkes oyun içinde yaşayacak. Bu sanal oyun içerisinde yaşıyor ve ihtiyaçlarımızı gideriyor olacağız. Bunun bir benzeri bundan 10 yıl önce Second Life isimli oyunla denendi, fakat bu sefer çok daha güçlü gelecek diye düşünüyorum. Biz de Türk oyun firması olarak dünya sıralamasında yer alan oyun şirketlerinden biri olma yolunda ilerliyoruz."

BİZE ULAŞIN