"İlan sahiplerinin ancak yüzde 10'u gerçek satıcı"

GİRİŞ TARİHİ: 08.11.2021 GİRİŞ TARİHİ: 21:49 SON GÜNCELLEME: 09.11.2021 09:36
İkinci el araçta tedariğin zorlaştığını ifade eden Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, "Online platformlardaki ilan sahiplerinin ancak yüzde 10'u gerçek satıcı, reelde satışa açık ortalama 50 bin araç var, geri kalanı maalesef manipülasyondan ibaret” dedi.

Kapanma ya da kısıtlamalar yaşanmaması durumunda 2022 yılının 6'ıncı ayına kadar ikinci el araç fiyatlarının gün geçtikçe radikal şekilde artacağını ifade eden Otomerkezi.net CEO'su Muhammed Ali Karakaş, son dönemde tekrar gündeme gelen fiyat artışları ile ilgili "Yıl sonuna kadar fiyatlarda kur, faiz ve sıfır kilometredeki tedarik durumu üçgenine bağlı olarak yüzde 20'ye kadar artış yaşanabileceğini öngörüyoruz. Yine yıl sonu pazar beklentimiz şu an için 6.5 milyon seviyesinde. Hali hazırda online platformlardaki ilan sahiplerinin ancak yüzde 10'u gerçek satıcı, reelde satışa açık ortalama 50 bin araç var, geri kalanı maalesef manipülasyondan ibaret" dedi.

"Gerçek satıcı oranı ancak yüzde 10"

İkinci el araç ilanlarında ciddi bir azalma olduğunu söyleyen Karakaş "İkinci el aracı olanlar da, bayiler de son haftalarda birer birer ilanlarını kaldırdı. Bu süreçte vazgeçenlerin bir kısmı ortalama 20-30 bin TL fiyat artırıp yeniden ilan verdi ya da satmaktan vazgeçti. İlan sayılarına bakıldığında da belirgin bir düşüş gözlemleniyor. İlan sayıları ortalama 400 binden 280 bine gerilemiş durumda.Hali hazırda online platformlardaki ilan sahiplerinin ancak yüzde 10'u gerçek satıcı, reelde satışa açık ortalama 50 bin araç var, geri kalanı maalesef manipülasyondan ibaret" dedi.

"İkinci elde de tedarik zorlaşıyor"

İkinci el araç piyasasına stok kaynağı sağlayan etkenlerden birisi ise operasyonel filo kiralama şirketleri oluyor. Fakat sıfır araç sıkıntısı sebebiyle kiralama şirketleri de var olan araçlarını yenisi ile değiştirme yoluna gidemiyor. Karakaş, konu ile ilgili olarak "Kiralama şirketleri sıfır araçlarda tedarik sorunu devam ettiği için artık 1-5 yaş aralığındaki araçlarını, yerine yenisini koyamayacağı için satmaktan vazgeçti, kilometreleri artsa da kiralamaya devam ediyor. Bu da ikinci elde tedariği zorlaştıran faktörlerden sadece birisi." şeklinde konuştu.

"Vatandaşın bulduğu aracı almasında fayda var"

Tedarik probleminin ikinci ele de yansıdığı bugünlerde, ilanlar arasındaki fiyat farklarının arttığını söyleyen Karakaş "Boyası, değişen parçası olan araç ile boyasız araç farklarına bugünlerde takılmamakta fayda var. Çünkü boyasız bir araç, 2-3 parça boyası ya da değişen parçası olan bir araçtan 50 bin TL daha fazla fiyatla ilana koyuluyor. Bu durumu biz doğru bulmuyoruz. İkinci ele düşmüş otomobillerde hasar geçmişi olması bu işin doğasında var. Artık hasar geçmişi konusuna da daha Avrupai bir bakış açısı ile bakmalıyız. Vatandaşın, tedarik probleminin olduğu bu dönemde bulduğu, beğendiği aracı almasında fayda var." dedi.

"Yıl sonu beklentimiz 6.5 milyonla sınırlı"

Döviz kuru gidişatının sektörü büyük ölçüde etkileyip, ikinci el araçlarda fiyat artışına neden olduğunu belirten Otomerkezi.net CEO'su Karakaş "Kurumsal markalar olarak döviz kurunun gidişatı bizleri tedirgin ediyor. Piyasanın oturması için volatilite devam etmemeli, durağan pozisyona geçmeli. Yıl sonuna kadar kur, faiz ve tedarik sorunu etkenleriyle fiyatların %20 bandında artabileceğini öngörüyoruz. Yıl sonu satış beklentimiz ise 6.5 milyonla sınırlı." yorumunu yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.