Güzellik sektörünün kraliçesi yurt dışına açılıyor

Bir kuaför salonunda küçük yaşta başladığı iş yaşamı onu önemli bir iş kadını yaptı. Şu anda beş şirketi var. Güzellik merkezlerinde kullanılan araç gereçlerin üretildiği bir fabrikanın sahibi. Kendi ismini taşıyan güzellik merkezlerini yurt dışına da açmak üzere…
07.08.2022 14:03 GÜNCELLEME : 08.08.2022 00:00

PARA RÖPORTAJ/ ÖZBEY MEN Ailesinin maddi imkansızlığı nedeniyle okulu bırakıp daha çocuk yaşlarda çalışmaya başlayan ve bugün kendi şirketini yöneten birçok başarılı iş insanı var ülkemizde. Bu okuyacağınız hikaye de bu örneklerden biri. Fakat bunu diğerlerinden farklı kılan bazı özellikleri var. Neslim Güngen her şeyden önce birçok kadına da iş imkanı yaratan bir iş kadını. Öyle ki kendi ismini taşıyan güzellik merkezlerinin sayısı franchising yöntemiyle çığ gibi büyüyor. Şu anda İstanbul'da toplam 28 şubesi var. Sadece İstanbul'da mı yayılıyor, hayır. Yurt dışına da açılmak üzere. Neslim Güngen Güzellik Merkezi, CosmoNES Medikal, Fibroderms, Clines ve CosmoNES olmak üzere beş şirketi bulunan Neslim Güngen'in güzellik merkezlerinde kullanılan bir takım araç ve gereçleri ürettiği bir fabrikası da var. Franchising şubelerle birlikte yüzlerce kadına istihdam sağlayan Güngen'in şirketleri, geçen yıl 150 milyon TL ciro elde etti. Bu yılki ciro hedefi ise 500 milyon TL. Neslim Güngen ile bu sıra dışı başarı hikayesini ve güzellik merkezi sektörünü konuştuk…

Eğitiminiz hakkında bilgi verir misiniz?

13 yaşımdayken maddi yetersizliklerden dolayı okuldan ayrılıp aileme destek olmak için bir kuaför salonunda işe başladım. O zamandan beri de hiç durmadan çalışıyorum, ama okumak her zaman içimde ukde kalan bir şey oldu. Bir yerlere gelebilmek için çabalamakla geçen yıllarımın ardından, lise ve üniversite eğitimimi dışarıdan tamamladım. Uzman estetisyen kimliğimin dışında, sektörde eğitimler de veriyorum. Bunun için usta öğretici belgem de bulunuyor. Şu sıralar yurt dışına açıldığımız için yavaş yavaş İngilizcemi geliştirmeye de başladım.

İş hayatına nasıl başladınız? Güzellik sektörüyle nasıl tanıştınız?

Güzellik sektörü ile tanışmam, çocuk yaşta bir kuaför salonunda kaş alarak başladı. O zamanlar bile yaptığım işler çok beğeniliyor, bazen randevulara yetişemediğim günler oluyordu. Sonra bunu microblading ve ardından kalıcı makyaj ile geliştirdim. Yani, güzellik sektörü aslında çocukluğumdan beri iç içe olduğum bir iş oldu. Bu saatten sonra da ne ben ondan ne de o benden vazgeçemeyiz. Çünkü birlikte tam 23 yıl geçirdik.

Kendi fabrikanız var mı? Nerede, ne üretiyor? Fabrikada kaç kişi çalışıyor?

Fabrikamız İstanbul Florya'da. Türkiye, Avrupa ve Orta Doğu'daki franchise ve iş ortaklarımız için üretim merkezimiz olan fabrikamız, bugün 81 şube sayısına ulaşmam ve sektörün lideri konumuna gelmemde önemli bir rol oynadı. Ar-Ge ünitemiz de var. Bayilerimize yüksek kaliteli cihazlar ulaştırmamız ve onların da verdikleri hizmetlerle hızlı büyümeyi başardık. Fabrikamızda; vücut şekillendirme cihazları, bölgesel incelme cihazları, cilt bakım-onarım- yenileme cihazları, kalıcı makyaj cihazı, lazer epilasyon cihazları, dermokozmetik ürünler ve gıda takviyeleri üretiyoruz. 2 bin metrekare alan üzerine kurulu olan fabrikamızda toplamda 400 kişi çalışıyor. Ayrıca, 2022 yılında faaliyete giren bir kliniğimiz de bulunuyor. Bu klinik ile saç ekimi, medikal estetik ve diş tedavileriyle sağlık turizminde Türkiye'yi öne çıkarmayı hedefliyoruz.

İlk merkezi ne zaman açtınız? Şu anda kaç güzellik merkeziniz bulunuyor?

Güzellik merkezlerimiz birer franchise oldukları için Neslim Güngen adını taşıyorlar. İlk merkezi, 2018 yılında Florya'da açtık. Onu, işletmesi hala bana ait olan Nişantaşı ve Bağdat Caddesi şubeleri takip etti. Daha sonra, franchise vermeye başladık. İstanbul'da toplamda 28 şubemiz bulunuyor. Onun dışında, Türkiye'de her ilde bir şube açmak gibi bir hedefimiz vardı. Şu anda, toplamda 81 şubeye ulaştık. Yaşadığı şehirde ilk olmak isteyen girişimcilerden de yoğun talepler alıyoruz. Son dönemde üst üste çok fazla anlaşma yaptık, gerçekten yoğun bir taleple karşı karşıyayız. Franchising anlaşması yapmadan önce ince eleyip sık dokuyoruz. Uygun metrekarede dükkan ve lokasyon şartlarımız var. En önemlisi de bu işi bizimle birlikte yapabilecek, bizimle aynı bakış açısına sahip yatırımcılarla anlaşmak istiyoruz. Türkiye'deki şubelerimizin dışında, geçtiğimiz haftalarda Orta Doğu'da da yaygınlaşabilmek için Dubaili yatırımcılarla görüşmeler yapık. Avrupa'dan da franchise talepleri alıyoruz.

2022 sonuna kadar kaç merkez açmayı planlıyorsunuz? Bunlar nerelerde açılacak?

2020 yılından bu yana sürekli olarak yukarıya doğru hareket eden bir büyüme grafiği çiziyoruz. Pandeminin başında altı şubemiz bulunuyordu. Aradan geçen iki yılın sonunda ise toplamda 81 şubeye ulaştık. 2022 yılına bakacak olursak da, yılın ilk yarısında toplamda 30 şube açtık. Yılsonuna kadar 30 şube daha açarak 100 şubenin üzerine çıkmayı planlıyoruz. Bunların arasında Avrupa ve Orta Doğu'da şubeleşmek gibi bir hedefim de var. Avrupa'da şimdilik Almanya ve Hollanda ile anlaşmamız bulunuyor. İngiltere'den de talep var. Dubai ve Katar üzerinden Neslim Güngen markasının Orta Doğu'da da öne çıkacağını düşünüyorum.

Bir güzellik merkezinizin açılış maliyeti ne kadar? Franchise bedeli alıyor musunuz?

İstanbul, İzmir, Ankara ve diğer illerde fiyatlarımız farklılık gösteriyor. Dükkan tutma, tadilat ve bizim franchise anlaşmamızla birlikte maliyet 1-2 milyon TL arasında değişmektedir. Aylık royalty bedeli ise 6 bin-9 bin TL aralığında.

Türkiye'de güzellik sektörünün büyüklüğü yaklaşık ne kadar?

Türkiye ve genel olarak dünyada güzellik sektörü giderek daha da güçleniyor. Çünkü, dijital dünya ve sosyal medya kullanımının da artmasıyla birlikte hem kadın hem de erkeklerin daha iyi ve daha güzel görünme çabası her geçen gün artıyor. Türkiye'de satın alma gücü arttıkça ve mevcut olanlardan daha kaliteli ürün ve hizmetler geliştirildikçe, güzellik sektörünün pazardaki payı da büyük bir artış vaat ediyor. Küresel olarak bakıldığında, toplamda 300 milyar euro olduğu tahmin edilen güzellik sektörünün pazar büyüklüğünün yaklaşık olarak 6 milyar euro'sunu da Türk güzellik sektörü oluşturuyor. Bu da pandemi ve ekonomik kriz gibi durumların bile güzellik sektöründeki hizmet ve ürünlere olan talebin artmasına engel olmadığını ve pazarın ciddi bir büyüme potansiyeline sahip olduğunu göstermektedir. Türkiye, ayrıca Avrupa ve Orta Doğu arasında da bir köprü görevi görmesi ve yüksek bir üretim kapasitesine sahip olması ile de küresel çapta büyük bir potansiyele sahip.

ŞARKILARI SESLENDİRİP KLİP ÇEKİYOR

Neslim Güngen, günün büyük bölümünü İstanbul Florya'daki şirketinde geçirdiğini belirtiyor. Çalışmadığı saatlerde de genellikle yeni bir cihaz, ürün, yeni metotlar, yeni sistemler araştırdığını söylüyor. Güngen, "Çünkü, güzellik sektörü gerçekten sürekli olarak yenilenen bir sektör. Sürekli araştırmayı ve gelişmeyi gerektiriyor. Bunların dışında, ailemle vakit geçirmeyi çok seviyorum. Üç çocuk annesiyim ve onlara olabildiğince vakit ayırmaya çalışıyorum" diyor. Güngen'in en önemli hobisi ise müzik. Şarkı söylemeyi çok sevdiğini belirten Göngen, aldığı şarkı sözlerini seslendirip klipler çekiyor. Bugüne kadar altı şarkı seslendirmiş. Şarkıları, dijital platformlarda yayınlanıyor. TV müzik kanallarında da dönüyor. Güngen, "Son şarkım Vizyonsuz, sadece iki günde bir milyon izlenmeye ulaştı. Müzik sektöründe de iyi işler yapmaya çalışıyorum. Çünkü müzik, küçüklüğümden beri benim için bir tutku ve bu tutkumu her zaman beslemeye devam edeceğim" diye konuşuyor.

BİZE ULAŞIN