En genç hazır giyim markası Bad Bear gözünü yurtdışına dikti

Girişimci Seyhan Selçuk’un dokuz yıl önce kurduğu Bad Bear markası gözünü yurtdışına dikti. Türkiye’de dört flagship mağazası bulunan firmanın başta İspanya ve Portekiz olmak üzere hedefinde çok ülke var.
21.08.2022 18:07 GÜNCELLEME : 22.08.2022 00:00

PARA RÖPORTAJ/ ÖZBEY MEN Türkiye'nin en genç hazır giyim markası. En güçlü, en mücadeleci ve aynı zamanda sevimli bir hayvan olan "Ayı"dan ilham alarak ismini "Bad Bear-Kötü Ayı" koydu. Henüz dokuz yaşında, fakat daha şimdiden İstanbul, Ankara, Antalya ve Trabzon'da olmak dört flagship (amiral gemisi) mağazası var. Bunlar haricinde şu an Türkiye'de gerek department store gerekse multi brand store olmak üzere 400'den fazla satış noktasında ürünleri satılıyor. Yurt dışındaki ilk flagship mağazasını ise 2023'ün ilk çeyreğinde açmayı planlıyor. Hedefinde Portekiz, İspanya, Kanada, Rusya, Almanya ve Polonya gibi ülkeler var. Geçen yıl 60 milyon TL ciro elde eden firmanın bu yılki hedefi ise 150 milyon TL. 100'den fazla çalışana sahip. Bu genç markanın başında ise girişimci genç bir kadın var. Bad Bear CEO'su Seyhan Selçuk'la markanın doğuşunu ve hedeflerini konuştuk…

İş hayatına nasıl başladınız?

1984 İstanbul doğumluyum. Çalışma hayatına erken yaşlarda, Türkiye'nin perakende alanında faaliyet gösteren en önemli markalarından birinde mağaza satış görevlisi olarak başladım. Perakende sektöründe lider konumda olan birçok markada, uzun yıllar mağaza müdürlüğü ve yöneticiliğin yanı sıra farklı pozisyonlarda görev aldım.

Bad Bear markası ne zaman kuruldu? Bu isim nasıl doğdu?

Bad Bear markası, 2013 yılında kuruldu. Ülkenin içinde bulunduğu ekonomik süreç ve o zamanlar çalıştığım şirketin iç dinamiklerinin değişmesi sebebiyle işten ayrıldığım bir dönem oldu. Kendimi bolca dinlediğim, kafamdaki planları stratejiye ve gerçeğe dönüştürmeye başladığım bir dönüşüm evresinden sonra, eşim başta olmak üzere, bana inanan dostlarımın ve sektörün duayen isimlerinin desteğiyle Türkiye'ye özgün bir marka kazandırmak amacıyla yola çıktım. Evimin bir odasını ofis, diğer odasını depo olarak kullanmaya başlayarak, büyük bir emek ve özenle Bad Bear markasını yarattım. Markanın ismi nasıl doğdu sorusu ise biraz sofistike. Ying ve Yang, iyinin içindeki kötüyü ve kötünün içindeki iyiyi temsil eden bir denge kavramı. Kötü olan tarafı, aslında iyinin içinde gizlenmiş olan detayı. Gerçek iyiler, kötülüğün ne olduğunu bilen ve gerektiği zaman kötü olabilmeyi de göze alan seçici ruhlardır. Bu özgünlük ve asi ruh, karakter ve hayatı yaşayış stili olarak cesur olmayı gerektirir. Ormandaki en güçlü, en mücadeleci, ama buna rağmen açlığa en dayanıklı ve duygusal hayvan ise ayıdır. İskandinavlar işte bu yüzden saygı duydukları ve sevdikleri bir insanı onore etmek için "ayı" sıfatını kullanırlar. Markanın ismini koyarken özgür karakteri ve meydan okuyan tarzıyla farkını ortaya koyan bir ruhu tanımlamak istedik. Öyle de oldu…

Ürün gamında neler var? Hedef kitlenizi kimler oluşturuyor?

Bad Bear'ın ürün yelpazesindeki kadın ve erkek koleksiyonlarında; çoraptan parfüme, kemerden seyahat çantasına kadar geniş bir aksesuar skalası ile birlikte günün her saatinde insanların stiliyle kendini yansıtabileceği yüzlerce model var. Kendi üretimimiz yok. Üretimin tamamını Türkiye'deki çeşitli üretici firmalardan yapıyoruz. Gömlekten sweatshirt'e, spor taytlardan t-shirt'e, kışlık montlardan yazlık elbiselere Bad Bear'ın kadın ve erkek koleksiyonları tüm stil ihtiyaçlarına cevap veriyor. Ürün yelpazemizi, kategori ve model bazında her yeni sezonda daha da genişleterek yolumuza devam ediyoruz. İçindeki özgür ruhu ortaya koymaktan çekinmeyen, stilini ve karakterini yansıtarak rutine meydan okuyan herkes hedef kitlemiz, diyebiliriz. Sokak modasının yanı sıra outdoor ürün grupları ve günlük yaşama uygun koleksiyonlarıyla Bad Bear, metropol hayatının içinde vahşi doğanın çağrısına kayıtsız kalamayan özgür kesimin markası olarak öne çıkıyor. Öğrenciler, öğretmenler, doğa tutkunları, spor aşıkları, mavi ve beyaz yakalı plaza çalışanları tarafından yoğun ilgi görüyoruz.

Toplam kaç mağazanız var? Yurtdışında nerelerde mağaza açacaksınız?

Güncel olarak; markamızın sahip olduğu dört flagship store var. Bunlar İstanbul, Ankara, Antalya ve Trabzon'da. Bunun haricinde şu an Türkiye'de gerek department store gerek multi brand store olarak satış ağımıza bağlı 400'den fazla aktif noktamız mevcut. Yurtdışında ilk flagship mağazamızı 2023'ün ilk çeyreği içinde açmayı planlıyoruz. Portekiz ve İspanya başta olmak üzere Kanada, Rusya, Almanya ve Polonya gibi lokasyonlardaki multi brand konseptli mağazalarda ürünlerimiz raflardaki yerini almaya başlayacak. 2023 bizim için birçok ilki yaşayacağımız, her zamankinden hareketli ve heyecanlı bir dönem olacak.

Mağazaların hepsi kendinize mi ait? Franchising talepleri var mı?

Flagship mağazalarımızın tamamı kendimize ait. Marka vizyonumuz ve stratejimiz doğrultusunda, yurtiçinde 10 mağaza hedefimize ulaşana kadar franchise konseptinde bir ortaklık düşünmüyoruz. Gelen yoğun talep doğrultusunda franchising kriterlerimiz, sözleşmelerimiz ve potansiyel iş ortaklarımıza vereceğimiz destek kapsamında hareket planımız dahi şu anda hazır olmasına rağmen, önceliğimiz 10 mağaza hedefimizi hayata geçirmek olacak.

Uzun vadede hedefinizde kaç mağaza açmak var?

Orta ve uzun vadede stratejik planlamamız içerisinde yurtiçi yine önemli bir rol oynayacak. Ayrıca Türkiye'nin her şehrinde büyümeye devam edeceğiz. Yurtiçinde şu an iki yeni mağazanın açılışı planlanmış durumda. Mağazalarımızın lokasyon bazında satış performans ivmesi yüksek seçimler olması, en dikkat ettiğimiz nokta. Yurtdışı hedefimiz ise istikrarlı ve güçlü bir satış ağı yaratarak, Avrupa'nın önemli lokasyonlarında konsept mağazalarımızın olması. Dünyanın birçok farklı ülkesinden ve Avrupa'da perakende sektöründe faaliyet gösteren güçlü oyunculardan gelen yoğun ilgi, ne kadar doğru bir yolda olduğumuzu gösteriyor. 2025 yılına kadar Avrupa'da lider konumda olan birçok multi brand mağazada yerimizi almış olacağız ve kendi flagship mağazalarımızın açılışı, bu yol haritasının başlangıç noktası olacak.

Perakende sektörünü kısaca değerlendirir misiniz? Piyasa hareketli mi?

Global kriz ve buna bağlı konjonktür, sektörün genelinde özellikle adet bazında bir düşüşe sebep oldu, ama Bad Bear bundan etkilenmedi. Dinamik ve genç bir marka olmanın avantajını, öngörülerimiz doğrultusunda en optimum faydayı sağlayacak şekilde kullandık diyebilirim. Ürün/fiyat performansı olarak da aldığımız iyi ve doğru pozisyonlanma buna katkı sağlayan faktörler içinde önemli bir detay. Online satış kanallarının büyümeye devam etmesi, offline satış kanallarının genişlemesine etki edecektir. Offline satışın dünyada geçerliliğini yitirmeyeceğini öngörüyoruz. Amazon'un mağaza ağlarını, bunun en önemli örneklerinden biri olarak görebiliriz. Avrupa ve Amerika'da, özellikle de Türkiye'de giyim önemli bir statü objesi. Herkes iyi ve kaliteli giyinmek ister, dolayısıyla fiyat/kalite politikası açısından bir düşüş beklemiyoruz. Pandemi sürecinde bile satışlarımız yüksek bir ivme kazanarak devam etti. Koşullar ve global konjonktüre göre şekillendirdiğimiz, planlara bağlı ilerlediğimiz güçlü bir çizgimiz var.

SMA'lı çocukların ve sokak hayvanlarının dostu

Seyhan Selçuk'un şu anda aktif olarak görev yaptığı herhangi bir dernek veya yardım kuruluşu yok. Ancak marka olarak kendi bünyelerinde yaptıkları yardımların yanı sıra kişisel olarak destek oldukları kurumlar ve yardıma muhtaç insanlar olduğunu söylüyor. Selçuk, "Ayrıca yılın belirli dönemlerinde gerçekleştirdiğimiz özel satışların tamamı, destek olduğumuz kanallara aktarılır ve çalışanlarımız da bu döngüye katkı sağlamaktan mutluluk duyar. SMA'lı çocuklar ve sokak hayvanları konusunda hassasiyetimizi ortaya koymaktan çekinmiyoruz" diyor.

BİZE ULAŞIN