AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR / Kozmetik ve güzellik sektörü son dönemin en gözde işlerinden. Bu alanda faaliyet gösteren şirket sayısı sürekli artarken, mevcutlar da her geçen gün biraz daha büyüyor. Bu haberimizde sizlere tanıtacağımız firma Ecrou Mağazacılık. Bünyesinde Yoyoso, Jejumei, Nulu ve Vi'Cotton olmak üzere dört marka var. Adından da anlaşılacağı üzere kökeni Uzakdoğu. Şirketin kurucusu Şahin Demir ise perakende sektörünün yakından tanıdığı bir isim. LC Waikiki, DeFacto gibi perakende devlerinde uzun yıllar yöneticilik yaptıktan sonra çok değil, 7 yıl önce kendi göbeğini kesmek üzere kolları sıvamış. Yani dünyayı kasup kavuran pandeminin en ateşli günlerinde fırsat görüp bu işe koyulmuş. Başta Güney Kore olmak üzere Uzakdoğu'da ürettirdiği ürünleri, perakende satış mağazasında piyasaya sunmuş.
İlk mağazasını 2017 yılında açan Ecrou Mağazacılık'ın şu anda 60 mağazası var. Güzellik, sağlık, moda, ev-yaşam, kırtasiye, dijital aksesuarlar gibi hayli geniş olan ürün gamında binlerce çeşit kalem var. Demir'in hedef kitlesi anne ve kızı. Her ikisinin de ihtiyacı olan ürünleri bir arada bulundurmak üzere yola koyulmuş. Ürün yelpazesini halen de genişletiyor. Listeye her ay 500 farklı yeni ürün daha eklediklerini söylüyor. Demir aynı zamanda Nature Republic ve Freeup gibi ünlü Kore markalarını da Türkiye'ye getiriyor. Üretimin yüzde 70'ini Türkiye'de gerçekleştiren firma, geri kalanını ise başta Güney Kore olmak üzere diğer Uzak Doğu ülkelerinden temin ediyor. 2025 yılında açılacak yeni mağazalarla birlikte 200 kişiyi daha istihdam etmeyi planlayan bu sessiz devin geçen yılki cirosu 1.1 milyar TL ile dudak uçuklatacak düzeyde. Ecrou kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Demir ile bir araya gelerek, hedeflerini ve yeni projelerini konuştuk…
Şirketi ne zaman kurdunuz?
Herkese iyi gelen bir marka olma hedefiyle yola çıkarak 2017'de Ecrou Mağazacılık'ı hayata geçirdik. Güney Kore ve Uzakdoğu'nun yenilikçi iş modellerinden ilham aldık. Pandemi sürecini fırsata çevirerek Ecrou'nun markalaşma sürecini tamamladık. Hedefimiz; hayatı daha keyifli, eğlenceli ve kolay hale getirmek. Kadınlara hitap eden ürün skalamızla, alışverişi heyecan verici bir deneyime dönüştürüyoruz. Renkli, yaratıcı ve sürprizlerle dolu koleksiyonlarımız, perakende sektöründe fark yaratırken müşterilerimize sürekli yenilik sunuyor.
İlk mağazanızı nerede açtınız? Şu anda kaç mağazanız var?
2024 yılı itibarıyla 60 mağazaya ulaştık. İlk mağazamızı İstanbul'da açtık ve şu anda İstanbul, Ankara ve Anadolu'daki büyük şehirlerde faaliyet gösteriyoruz. Uluslararası büyüme stratejimiz kapsamında, yurtdışı operasyonlarımızı genişletmeyi ve küresel bir perakende oyuncusu olmayı hedefliyoruz.
Mağazalarda kaç çeşit ürün mevcut? Konseptinizden de bahsedebilir misiniz?
Ecrou'da 10 binden fazla ürün sunuyoruz. Güzellik, sağlık, moda, ev-yaşam, kırtasiye, dijital aksesuarlar gibi geniş bir ürün yelpazesiyle müşterilerine her zevke ve ihtiyaca uygun seçenekler var. Her ay ürün gamımıza 500 yeni ürün ekleniyor. Mağazalarımız, müşteri deneyimini ön planda tutan, estetik ve işlevselliği birleştiren bir konseptle tasarlanıyor. Mağaza ortalama büyüklüğümüz 300 metrekare diyebiliriz. Konsept olarak, modern ve dinamik bir atmosfer yaratarak, ziyaretçilerimize keyifli bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. Müşterilerimiz, Ecrou'yu 'Pinterest gibi mağaza' olarak tanımlıyor.
Bu yıl kaç mağazaya ulaşmayı hedefliyorsunuz?
2024 yılında 20 yeni mağaza açarak toplam mağaza sayımızı 60'a çıkardık. Yaklaşık 20 milyon ziyaretçiyi ağırlayarak toplamda 4.5 milyon ürün satışı gerçekleştirdik. 2025'te de benzer bir büyüme hızını koruyarak yeni mağazalar açmaya devam edeceğiz. İstanbul, Ankara ve Anadolu'daki büyük şehirler büyüme planlarımız içinde yer alıyor. Ayrıca uluslararası pazarda daha güçlü bir konum elde etmek adına küresel açılımlar yapmayı planlıyoruz.
Kendinize ait kaç markanız var? Ürün tedarikini nereden yapıyorsunuz?
Ecrou çatısı altında, Yoyoso'nun yanı sıra kendimize ait Kore kozmetiği markamız Jejumei, ev giyim markamız Nulu ve ev tekstil markamız Vi'Cotton var. Ürün gamımızı her yıl genişletme hedefiyle, trendleri takip eden yeni markalarla da iş birliklerimiz devam ediyor. Ürünlerimizin yüzde 70'ini Türkiye'de üretiyoruz. Bunun yanı sıra, Güney Kore ve Uzak Doğu'daki trendleri takip ederek belirli ürün gruplarında uluslararası tedarikçilerle iş birliği yapıyoruz.
Özellikle Kore kozmetik alanına önem veriyorsunuz. Bu anlamda yatırımlarınız ne yönde arttı?
Güney Kore, kozmetik ve güzellik sektöründe dünya çapında öncü bir konuma sahip ve bu alandaki inovatif yaklaşımlarıyla trendleri belirliyor. Ecrou olarak biz de yenilikçi perakende ve güzellik konseptlerinden ilham alarak, özellikle kozmetik ve bakım ürünleri alanında ciddi yatırımlar yapıyoruz. Türkiye'de Kore güzelliği (K-Beauty) segmentinde henüz büyük ölçekli ve kapsamlı yatırımların sınırlı olduğunu görüyoruz. Bu alanda öncü olmayı ve tüketicilere yenilikçi bir deneyim sunmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, Nature Republic ve Freeup gibi dünyaca ünlü Kore markalarını Türkiye'ye getiriyoruz. Aynı zamanda kendi geliştirdiğimiz premium Kore kozmetik markamız Jejumei ile de sektöre farklı bir bakış açısı kazandırıyoruz. Önümüzdeki dönemde, bu alandaki yatırımlarımızı genişleterek daha fazla markayı tüketicilerimizle buluşturmayı ve bu alanda sektöre yön veren bir oyuncu olmayı hedefliyoruz.
Kaç çalışanınız var? Bunların kaçı kadın?
Ecrou'nun iş kültürünün kalbinde ekip anlayışı yatıyor. İnsan kaynakları politikamızı, hiyerarşi odaklı değil, çalışanlarımızı dinlemeye dayalı olarak kurguladık. Yenilikçi HR uygulamalarımız ile 'Top Companies to Work' listesine girdik. Şu an 750 kişilik bir ekibiz. 2025 yılında açılacak yeni mağazalarla birlikte 200 kişiyi daha istihdam etmeyi planlıyoruz. Ecrou'da kadın çalışan oranımız yüzde 65 seviyesinde. Kadın istihdamını artırmak amacıyla özellikle işe alımlarda kadın adaylara öncelik veriyoruz. Ayrıca, iş hayatına ara vermiş ve çalışma hayatına geri dönmek isteyen kadınlara özel fırsatlar sunarak onların iş dünyasına dönüşlerini destekliyoruz.
Sektörde rekabet nasıl? Öne geçmek için farklı stratejiler geliştiriyor musunuz?
Rakiplerimizden en büyük farkımız, sadece bir mağaza değil, keşif ve deneyim alanları yaratmamız. Bunun yanı sıra hem fiziksel hem de dijital kanallarımızı güçlü tutarak müşterilerimizin her an, her yerden alışveriş yapabileceği bir sistem oluşturduk. Ayrıca, sektörde fark yaratan iş birlikleri yapıyoruz. Nature Republic ve Teddy Island gibi global markaları Türkiye'ye getirirken, kendi yarattığımız Jejumei ve Nulu gibi markalarla da pazarda güçlü bir konum elde ediyoruz. Bu çeşitlilik, bize sadece bir perakende zinciri olmanın ötesinde, güçlü bir perakende grubu olma yolunda önemli avantajlar sağlıyor. Büyüme stratejimizde de rakiplerimizden ayrışıyoruz.
Hedeflediğiniz yıllık ciro ne kadar?
2024 yılında 1.1 milyar lira ciroya ulaştık. Gelecek yıl için ise hedefimiz, bu rakamın çok daha üzerine çıkarak her yıl olduğu gibi büyümeye devam etmek. 2025 yılı için büyüme ve yenilikçilik odaklı stratejik hedeflerimizi belirledik. 'Hep Yeni' vizyonumuz doğrultusunda, mağaza sayımızı artırmaya ve hem ulusal hem de uluslararası pazarda daha güçlü bir konuma ulaşmaya devam edeceğiz. 2025 yılında ciromuzu iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. Yeni markalar geliştirerek güçlü bir perakende grubu oluşturmayı amaçlıyoruz. Dijitalleşme ve müşteri deneyimine yönelik yatırımlarımızı artıracağız. Lüks Kore kozmetiği markamız Jejumei ve iş birliklerimizle sektörde fark yaratacağız.
'Ecrou' hayatın renkleri
Ecrou ismi marka için ayrı bir önem arz ediyor. Şahin Demir; "Renkli ve dinamik dünyamızı yansıtan güçlü bir simge. Bir kadın rengi. Çünkü biz, kadınların her tonunu, her hikâyesini ve her rengini kucaklıyoruz. Ecrou, kendi başına güçlü bir kimliğe sahip ama aynı zamanda tüm renklerle uyum içinde var olabilen, her tonu kucaklayan bir ruh taşıyor. İlhamını hayatın içindeki çeşitlilikten, enerjiden ve cesaretten alan bir marka olarak, herkesin kendi rengini keşfetmesine ve özgünlüğünü ifade etmesine alan açıyoruz" diyerek Ecrou'nun ahenk ve uyumun gerçek güzelliğini yansıttığını ifade ediyor.
Franchise yatırımı düşünülüyor
Ecrou'nun şu anda tüm mağazaları doğrudan kendi yönetimleri altında faaliyet gösteriyor. Ancak, gelecekte franchise modeline geçiş konusunda çeşitli değerlendirmeler yapıyorlar. Mağaza açma maliyeti, metrekare büyüklüğüne, konumuna ve dönemin ekonomik koşullarına bağlı olarak büyük ölçüde değişkenlik gösteriyor. Bu yüzden sabit bir maliyet belirtmek mümkün olmuyor diyor Patron Şahin Demir.
Eğitimi de kariyeri de çok parlak
Memur bir ailenin üçüncü çocuğu olan girişimci Şahin Demir, Hacettepe Üniversitesi İktisat Bölümü mezunu. Ardından İstanbul Üniversitesi İşletme Enstitüsü ve Newport Üniversitesi'nde MBA yapmış. Kariyerine üniversite yıllarında YKM mağazasında çalışarak başlamış, ardından LC Waikiki'de 11 yıl boyunca çeşitli yönetim kademelerinde görev alarak Ankara Bölge Sorumluluğuna kadar yükselmiş. 2005 yılında DeFacto'nun kurucu ortakları arasına katılan Demir, burada yönetim kurulu üyesi olarak görev almayı sürdürüyor. 2017 yılında ise Ecrou markasını hayata geçirerek kendi girişimini başlatmış ve markayı kısa sürede perakende sektörünün yükselen oyuncularından biri haline getirmiş. 2023 yılında Ecrou markasıyla Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) üyesi olarak sektördeki yerini daha da güçlendirmiş.