Orka Holding’ten Giresun’a 750 milyon TL’lik yatırım

GİRİŞ TARİHİ: 26.05.2025 GİRİŞ TARİHİ: 13:40 SON GÜNCELLEME: 26.05.2025 13:40
Orka Holding, Giresun’daki ikinci fabrikasının açılışını yaparken, üçüncü fabrikasının da temelini törenle attı. Toplam 750 milyon TL’lik yatırım bedeline sahip olan iki fabrika, ek olarak bin 150 kişiye iş olanağı sağlarken, toplamda grubun diğer fabrikasında çalışanlar ile birlikte 2 bin 250 kişiye istihdam sağlanmış olacak.

Ayfer ARSLAN/ Damat Tween ve D'S damat markalarını bünyesinde bulunduran Orka Holding, yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Giresun'daki ikinci fabrikasının açılışını ve üçüncü fabrikasının temel atma törenini aynı gün gerçekleştiren holding, 750 milyon TL yatırım maliyeti olan yeni fabrikalarıyla birlikte toplam 2 bin 250 kişiye istihdam imkanı sağlayacak. Yüzde 100 Sürdürülebilirlik felsefesi ile inşa edilen yapay zeka destekli ve robotik teknolojiye dayanan yeni fabrikada; erkek takım elbise, palto, yelek, pantolon ve gömlek üretimi yapılacak. Grup, temelini attığı üçüncü fabrikasını Ocak 2026'da hizmete açmayı planlarken, ilk kurduğu fabrikayı ise 3,5-4 milyon dolarlık maliyet karşılığı geri dönüşüm merkezi haline getirecek.

Giresun Organize sanayi Bölgesi'nde gerçekleşen Orka Holding'in ikinci fabrikasının açılışı ve üçüncü fabrikasının açılış töreni, 23 Mayıs 2025 tarihinde Giresun Organize Sanayi Bölgesi'nde gerçekleşti. Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanları Süleyman Orakçıoğlu ve Halidun Orakçıoğlu ile Giteks ve Giysun A.Ş. ortakları Osman Arar ve Hayrettin Gümüşkaya ev sahipliğinde gerçekleşen törene; Giresun Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti, Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse, Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu da katıldı.

Orka Holding'in yeni faaliyetine başlayan ikinci fabrikası, 350 milyon TL yatırım tutarına sahip bulunuyor. Yapımı bir yıl süren ve 7 bin metrekare kapalı alana sahip fabrikada 550 kişiye ek istihdam yaratıldı. Fabrika, hazır giyim endüstrisinde 3.0 üretim standartlarına yakın olmasıyla öne çıkıyor. Yeni fabrikada gömlek, takım elbise ve pantolon üretimi yapılıyor.

Orka Holding'in temeli atılan ve 400 milyon TL yatırıma sahip üçüncü fabrikasının ise Ocak 2026 döneminde üretime başlaması planlanıyor. Erkek ve kadın gömleği üretecek fabrika, esnek üretim yapısına da sahip olacak. Üçüncü fabrikanın da üretime başlamasıyla grup, yıllık toplam 1 milyon 620 bin adet gömlek üretimi gerçekleştirilecek. Toplam 11 bin metrekare kapalı alana sahip olacak fabrikada yaklaşık 600 kişiye ek istihdam sağlanacak. Böylece holding her iki fabrikada bin 150 ek çalışanın eklenmesiyle Giresun'da toplamda 2 bin 250 kişiye istihdam sağlayacak. Ayrıca ikinci fabrikasının faaliyete başlamasıyla birlikte grup yıllık 2 milyon 300 bin adet üretim kapasitesi ile lüks erkek modasında Türkiye ve Avrupa'nın en büyüğü konumuna yükselecek.

Çalışanların yüzde 80'i kadın

Temel atma töreni öncesi ekonomi basını ile bir araya gelen ve soruları yanıtlayan Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, yüzde 100 Türk sermayeli bir grup olarak bu yatırımlar ile çok önemli bir dönüm noktasında olduklarının altını çizerek, "Bu yatırım, yalnızca bir üretim kapasitesi artışı değil aynı zamanda Amerika, Avrupa ve Asya'daki büyüme planlarımızın yerli ve milli temeller üzerine inşa edildiğinin somut bir göstergesi" dedi.

Orka Holding, Giresun'da kurulu Giteks ve Giysun A.Ş. firmaları ile 2004 yılında ilk üretim tesisini faaliyete geçirdi. Grup, yeni açtığı ikinci fabrikasıyla Giresun'da hem kendi markalarına hem de dünyanın önde gelen 27 markasına 1 milyon 320 bin adet gömlek, 580 bin pantolon, 400 bin adet takım elbise olmak üzere yıllık toplam 2 milyon 300 bin adet üretim ve ihracat gerçekleştirmeye başladı. Yeni fabrika ile grubun kapalı üretim alanı da 22 bin 500 metrekareye ulaştı.

Grubun dünya moda endüstrisindeki üretim ve ihracat gücünü daha da pekiştiren yeni yatırımlar hakkında bilgi veren Süleyman Orakçıoğlu, çalışanların yüzde 80'inin kadınlardan oluştuğunu vurgulayarak kadın istihdamına verdikleri önemi vurguladı.

Orakçıoğlu, müşteri memnuniyeti, öngörülebilir tedarik zincirleri ve rekabetçi üretim koşulları için doğru ürüne doğru fiyat yaklaşımı uygulanan fabrikalarında Sürdürülebilirlik ve Dijitalleşme adımlarına yönelik şu bilgileri paylaştı: "Tüm fabrikalarımız, Karadeniz'in doğal zenginliklerinden ilham alarak çevreye duyarlı üretim anlayışını sanayi ile buluşturuyor. Kendi elektriğini güneşten üreten, kömür yerine biyokütle kullanan ve kimyasal atık oluşturmadan üretim yapan fabrikalarımız; Avrupa Yeşil Mutabakatı'na uyumlu altyapısıyla karbon ayak izini en aza indiriyor. Sıfır Atık Belgesi'ne sahip olan tesislerimiz, yağmur suyu toplama sistemlerinden sensörlü lavabolara kadar her ayrıntıda sürdürülebilirliği esas alarak bölgenin çevreci üretim vizyonuna öncülük ediyor."

Kişiye özel seri üretim yapacak

Süleyman Orakçıoğlu, yapay zeka ve robotik teknoloji yardımıyla yeni fabrikada ilk kez "Smart Tailoring-Akıllı Üretim" yapacaklarının da müjdesini verdi. "Smart Tailoring-Akıllı Üretim' ile kişiye özel ölçülerde adet bazında seri üretim yapabileceklerini kaydeden Orakçıoğlu, böylece erkek modasında 'siparişten adrese teslim yaparak' yeni bir dönemi başlatacaklarını ifade etti.

Fabrikada hazır giyim sektöründe üretim verimliliğini artırmak ve hatasız üretimi standartlaştırmak amacıyla dijitalleşmeyi de merkeze aldıklarını vurgulayan Orakçıoğlu şunları söyledi: "Makine parkurumuzu yapay zeka destekli ve robotik teknolojiyle güçlendirdik. Yapay zeka ile terzilik yapacağız. Veri odaklı üretim ve dijital izlenebilirlik kabiliyetiyle Giresun'u yalnızca doğal güzellikleriyle değil, teknolojik tekstil üretimiyle de öne çıkarıyoruz. Tüm üretim süreçlerinin takibi ve sağlanan verilerin işlenmesine yönelik kendi yazılım sistemimizi kullanıyoruz. Böylece kağıtsız fabrika hedefinde sona yaklaştık."

ABD'de erkek modasının referans markası olacak

Holding'in yurt dışı büyüme hedeflerini de anlatan Orakçıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Orka Holding olarak köklerimiz bu topraklarda ama vizyonumuz küresel. Amerika'dan Orta Doğu'ya, Avrupa'dan Uzak Doğu'ya pek çok pazarda Damat Tween ve D'S damat markalarımızı gururla yaşatıyoruz. Geçen yıl Atlanta'daki Lenox Square alışveriş merkezinde Damat Tween mağazamızı açmıştık. Şimdi sırada Miami ve New York var. Önümüzdeki dönemde New Jersey'de kuracağımız lojistik merkezimiz, ABD genelindeki omnichannel operasyonlarımızın kalbi olacak. ABD'de hedefimiz üç yılda 10 mağaza ve güçlü bir dijital ekosistemle Damat Tween'i Amerikan erkek modasının referans markası haline getirmek. Yine Damat Tween ile Paraguay'ın başkenti Asunsion'da franchise iş birliğiyle açılacak mağazamızla Latin Amerika'ya güçlü bir giriş yapacağız. Yine bu yıl Uzak Doğu pazarında Japonya'dan Çin'e, Kore'den Malezya ve Endonezya'ya uzanan geniş bir coğrafyada marka bilinirliğimizi derinleştirme stratejisi izleyeceğiz. Bologna'daki merkezimiz, sadece lojistik değil aynı zamanda tasarım, koleksiyon geliştirme ve pazar analitiği gibi katma değerli tüm süreçlerin merkezi haline geldi. Halen İtalya'da 6 mağazamız, 30 korner'a ulaşacak satış noktamızla çok daha büyük bir ölçeğe ulaşacağız. İngiltere ve Fransa gibi pazarlarda da örnek başarıyı ortaya koyacağız."

Bu yıl ciro hedefi 8,5 milyar TL

Orka Holding'in bu yılki hedeflerine yönelik bilgiler de veren Orakçıoğlu, şunları söyledi: "Bu yıl grup ihracatında 55 milyon dolar, 2026 yılında ise 70 milyon dolar hedefliyoruz. Bu yılki grup ciro hedefimiz ise yüzde 40 büyüme ile 8,5 milyar TL. Ayrıca e-ticaret ve e-ihracatta da güçlü bir büyüme ivmesi yakalamış durumdayız. Bu yılın ilk beş ayında geçen yıla kıyasla e-ticarette adette yüzde 33, ciroda yüzde 56 büyümeyi başardık. Aynı dönemde e-ihracatta ise adette yüzde 131, ciroda yüzde 60 artış sağladık. Avrupa başta olmak üzere e-ihracat tecrübemizle yurt dışı satışlarda daha da büyümeye hazırlanıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.