Kozmetiğin en genç patronu

Eczacı anne babanın girişimci oğlu Mert Talu, kozmetik sektörüne yeni bir soluk getirdi. SkinVibes markasıyla piyasaya giren girişimci, şimdiden dört ülkeye ihracata başladı. Talu, yeni pazarlara açılmak için görüşmelerin sürdüğünü söylüyor…
18.08.2025 11:43 GÜNCELLEME : 18.08.2025 11:43

AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR / Eczacı anne babanın girişimci oğlu Mert Talu… Koç Üniversitesi'nden mezun olup Amerika'da eğitim aldıktan sonra anne babanın 1980 yılında Beyoğlu Tepebaşı Güneş Eczanesi'nde kurdukları Talu İlaç Sanayi markasıyla serüvenine başlamış. Ailenin ikinci kuşak temsilcilerinden. Yıllar geçtikçe bilgi birikimini artıran Talu, kozmetikte büyümeye başlamış. Talu İlaç çatısı altında cilt bakım ürünleri, bebek bakımı, özel takviyeler, saç bakımı gibi çeşitli ürünler yer alıyor. Firma üretimini İstanbul Ataşehir'de bulunan 3 bin metrekarelik kapalı alanda gerçekleştiriyor. Tesis, yıllık yaklaşık 85 ton krem ve 3 bin ton sıvı ürün üretim kapasitesi sahip. Mert Talu, 2024 yılına geldiğinde artık kendi markasını oluşturmaya karar vermiş ve kolları sıvamış. Aynı yılın ekim ayı içerisinde yine kozmetik ürünler üreten SkinVibes isimli markasını Talu İlaç çatısı altında faaliyete geçirmiş. Toplamda 12 farklı ürün grubu var. Avrupa ve Asya kıtalarında yer alan dört farklı ülkeye ihracat yapmak için faaliyetlerini hızlandırmış. 2025 sonu için 1 milyon dolarlık ciroya ulaşmayı hedefleyen genç girişimci Mert Talu ile hedeflerini ve gelecek stratejilerini konuştuk…

Talu İlaç'ın yolculuğu nasıl başladı?

Öncelikle bu serüven 1980 yılında İstanbul Tepebaşı Güneş Eczanesi'nde babam Eczacı Kemal Talu ve annem Eczacı Berre Talu tarafından başladı. O dönemlerde Talu İlaç Sanayi ve İstanbul Kozmetik Sanayi'ni kurarak faaliyete geçirdiler. Yıllar itibariyle de üretim ve kalite konusunda firmayı geliştirerek bugünkü modern haline getirdiler. 2005 yılında ise ikinci şirketimiz Talu İlaç Sanayi kuruldu. Üretimi İstanbul Ataşehir'de bulunan 3 bin metrekarelik kapalı alana sahip modern tesislerimizde gerçekleştiriyoruz. Bir aile şirketi olarak kendimizi tanımlayabiliriz. Ben de ailenin ikinci kuşak temsilcilerindenim. Şirketi benim yeni jenerasyon bakış açım ve ailemin tecrübesiyle birlikte yönetiyoruz.

Ortaokul ve lise eğitimimi Robert Koleji'nde tamamladıktan sonra, üniversite öğrenimime Koç Üniversitesi İşletme Bölümü'nde devam ettim ve 2000 yılında mezun oldum. Üniversite sonrası Amerika'da pazarlama alanında ileri eğitimler aldım.

Ürün gamınızda neler var?

Üretim tesisimizde yılda yaklaşık 85 ton krem ve 3 bin ton sıvı ürün üretimi yapıyoruz. Üretim süreci ISO 9001-2008 ve ISO 13485 kalite yönetim sistemleri çerçevesinde yürütülmekte olup, kalite ve güvenlik standartlarını en üst seviyede tutuyoruz. Ürün yelpazemiz geniş. Başta topikal dermokozmetik ürünler olmak üzere; krem, jel, losyon, güneş koruyucu, bebek bakım ürünleri, saç bakım ürünleri (şampuan, losyon), gıda takviyeleri ve ilaçlar yer alıyor. Ürünler eczaneler aracılığıyla tüketiciyle buluşmakta, aynı zamanda doktorlar ve sağlık profesyonelleri tarafından da sıklıkla tavsiye edilmekte. Güvenilir ve uzun soluklu bir marka olmak için tüm çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

SkinVibes adında yeni bir kozmetik girişiminiz daha oldu…

SkinVibes markasını Talu İlaç çatısı altında 2024 yılının Ekim ayında faaliyete geçirdik. Yani ek bir sermaye yatırımı değil, ana firmanın kurumsal gücü ve Ar-Ge kapasitesi kullanılmış oldu. SkinVibes markası altında, farklı cilt ihtiyaçlarına yönelik geliştirilmiş toplamda 12 ayrı ürün grubu bulunuyor. Bu gruplar içerisinde; cilt temizleyicileri, tonikler, serumlar, nemlendiriciler, maskeler, göz çevresi bakım ürünleri, güneş koruyucular, peeling ürünleri, vücut bakım losyonları ve onarıcı kremler gibi çeşitli dermokozmetik formlar yer alıyor. Yüksek kaliteli cilt bakım ürünleri arayışında olan kadın ve erkeklere yönelik çözümler sunuyoruz. Akne, leke, hassasiyet gibi cilt sorunlarına çözüm arayan; dermatolog ve eczacı önerisiyle güvenilir, temiz içerikli ürünleri tercih eden bilinçli kullanıcıları hedefliyoruz.

Ürünleriniz tamamen yerli üretim değil mi?

Evet, doğru. Tüm ürünlerimiz yerli üretim. SkinVibes olarak üretimimizi İstanbul'daki kendi tesislerimizde gerçekleştiriyoruz. 45 yıllık tecrübemiz ve gücümüz ile yüksek kaliteyi olabilecek en uygun fiyata müşterilerimize ulaştırıyoruz. Tabii yine de önceliğimiz uygun fiyat değil, kalite. Amacımız herkesin sağlıklı ve etkili cilt bakım ürünlerine ulaşabilmesini sağlamak. skinvibes.com.tr ve dijital pazaryerlerinde tüketicilerle buluşuyor. Şu anda, Avrupa ve Asya kıtalarında yer alan dört farklı ülkeye yönelik ihracat faaliyetlerimizi genişletmek amacıyla, sözleşme süreçlerini titizlikle yürütmekteyiz.

Farklı pazar arayışlarınız var mı?

Evet, markamızın büyüme hedefleri doğrultusunda yeni ürün geliştirme ve pazar genişletme çalışmalarımız devam ediyor. Müşteri geri bildirimlerini ve pazar trendlerini yakından takip ederek, ihtiyaçlara yönelik inovatif ürünler tasarlamayı amaçlıyoruz. Aynı zamanda, markamızı dijital kanallarda güçlendirip, hem yurtiçi hem de yurtdışı pazarlarda sürdürülebilir bir konuma taşımak için stratejik adımlar atıyoruz.

Piyasada çok fazla kozmetik markası var. Rekabette onlardan nasıl ayrışacaksınız?

Kaliteli ve yenilikçi ürünlerimizle, müşteri odaklı yaklaşımımız sayesinde rekabet gücümüzü koruyoruz. Sürekli Ar-Ge yapıyor, dijital pazarlama ile hedef kitlemize doğrudan ulaşıyor ve müşteri geri bildirimlerine hızlı yanıt veriyoruz. En büyük avantajımız daha önce de belirttiğim gibi 45 yıllık köklü deneyimimiz ve eczacılarımızın titizlikle yarattığı formülasyonlar. Ürünlerimizin tamamı paraben, sülfat ve zararlı kimyasallardan arındırılmıştır. Ayrıca, hayvanlar üzerinde test edilmemiş ve mümkün olduğunca vegan dostu içeriklerle formüle ediliyor. Temiz içerik anlayışımız, hem cilt sağlığını hem de çevreyi korumayı hedefliyor.

Ürün satışları nasıl? Bu yılki satış adedi ve ciro hedefiniz nedir?

Talu İlaç, 45 yıldır sektörde pazar lideri ürünler geliştirme konusunda öncü konumunu koruyor. Henüz yeni bir marka olmamıza rağmen başarılı bir satış performansı grafiği yakaladık. SkinVibes'ı pazarın lider markalarından biri haline getirme hedefindeyiz. Bu yıl için belirlenen satış hedefimiz 1 milyon dolar olup, önümüzdeki dönemlerde bu rakamın çok daha üzerine çıkacağımıza olan inancımız tam.

Jevu adasından volkanik kül getiriyor

SkinVibes markasının ürün içerik formülasyonları kendilerine ait olup, üretimler Türkiye'de gerçekleşiyor. Kore kozmetiğini ürünlerine yansıtmak için ise Jeju Volkanik Adası'ndan gelen doğal volkanik kül gibi özel içerikler temin ediyorlar. Diğer etken maddeler ise Avrupa'dan geliyor.

En büyük hobisi tenis

İş temposu ve çocukların aktivitelerinden zaman kaldıkça, spor yapmaya özen gösteriyorum. Tenis en büyük hobim. Haftada bir veya iki kez oynamaya çalışıyorum. Bunun dışında, farklı şehirleri ve ülkeleri ziyaret ederek yeni yerler görmek, kültürel çeşitliliği yerinde deneyimlemek ve bakış açımı genişletmek, kişisel gelişimime katkı sağlayan en önemli ilgi alanlarımdan biri.

BİZE ULAŞIN