Yöneticiler empati yapmaya başladı

GİRİŞ TARİHİ: 31.05.2021 GİRİŞ TARİHİ: 15:00 SON GÜNCELLEME: 31.05.2021 15:01
Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Onursal Başkanı Fügen Toksü, pandemide yöneticilerin daha fazla empati yapmaya başladıklarını söyledi.

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından her yıl farklı bir temayla düzenlenen Uluslararası İletişim Günleri'nin 8'incisi Dijital Çağda Kriz İletişimi ana temasıyla gerçekleştirildi. Çevrimiçi olarak düzenlenen sempozyumda konuşan Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Onursal Başkanı Fügen Toksü, pandemi döneminin yönetim modelleri, liderlik ve iletişim üzerindeki etkilerine değindi. Pandemide yöneticilerin daha fazla empati yapmaya başladıklarını söyleyen Toksü, "Bir iletişimci olarak bu dönemi iyi ki yaşamışız diyorum. Çünkü bize çok büyük öğretileri var. Meslektaşlarımızla bir araya gelme imkanı doğurdu bu süreç. Örneğin bir bankayı düşünün, 20 bin kişi çalışıyor. 20 bin kişinin bir liderle karşılıklı gelmesi imkansız ama bu zoom sistemleriyle hem uzaklık aynı zamanda da yakınlık doğdu. Yönetim modelleri çok değişti. Zihniyetler değişti. Yöneticilerin bu dönem insani ve vicdani yönlerini gördük. Ne kadar empati yapabildiklerini gördük. KPMG'nin de bir araştırması var. 2020 Mart'tan 2021 Mart'a bir yıl arayla yapmış. Araştırma sonuçlarına göre hastalık yöneticilerin kendilerine veya ailelerine yaklaştıkça, çalışanlarına karşı daha fazla empati yapmaya başlamışlar" diye konuştu.

Fügen Toksü

Toksü konuşmasının devamında şunları aktardı: "Bu zoom sistemleriyle birebir karşı karşıya geldik. Genel müdürle ayrı asansörle çıkmak, ayrı yerde yemek yemek modelleri artık kayboldu. Çalışanlarla arasında böyle bir empati ve görüşme olduğu zaman krizleri zaten daha minimize ediyorsunuz. Neden? Çünkü çalışanlarınız sizin hayattaki en büyük destekçiniz. O destekçiler zaten en büyük sözcünüz ve onlar sizin için en büyük kriz kalkanı oluşturuyor. Bütün paydaşlarla da bu ortamlarda bir araya gelme imkanı oldu. Doğru, açık ve şeffaf iletişim birçok krizin çözümleyicisidir. Aartık iletişimin en önemli olduğu dönemdeyiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.