dizileri Türkiye'ye turist çekiyor

İstanbul ofisini açmak için gün sayan Netflix, Türk dizilerinin turistik ilgiyi ve Türkiye’de üretilen ürünlere ilgiyi artırdığını açıkladı.
28.05.2021 13:35 GÜNCELLEME : 28.05.2021 13:35

İstanbul ofisini açmak için gün sayan , film stüdyosu alanında da yatırım yaparak Türkiye'deki fiziki varlığını güçlendirmeye hazırlanıyor. Dünya genelinde 208 milyon üyesi bulunan yayın hizmeti Netflix, Türkiye'deki yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Bugüne dek , Bir Başkadır, , ve 'ın da aralarında bulunduğu yapımların yanı sıra Türkiye'den lisanslanan çok sayıda yapımı da 190 ülkedeki üyeleriyle buluşturan Netflix, 2021 yılı bitmeden açılması planlanan İstanbul ofisi ile birlikte yatırımlarını daha da arttırmayı hedefliyor.

Bu çerçevede ekonomi basınıyla bir araya gelen Netflix Türkiye Kamu Politikaları Müdürü Pelin Mavili ve Netflix Türkiye İletişim Müdürü Artanç Savaş, Netflix'in Türkiye'de film stüdyosu alanında yatırım yaparak fiziki varlığını daha da güçlendirmeye hazırlandığının müjdesini verdi. Netflix'in kreatif sektörle işbirliğini daha da güçlendirecek bu yatırım planının kapsamı ve detayları ilerleyen günlerde açıklanacak.

Daha geniş bir coğrafyaya ulaşıyor

Netflix yetkilileri, toplantıda bugüne kadar içerik alanında yapılan yatırımların Türkiye'nin tanıtımına ve turizmine sağladığı katkıları da somut veriler eşliğinde paylaştı. Türk yapımlarının geride bıraktığımız 20 yıllık süreçte pek çok ülkede önemli başarılar elde ettiğini hatırlatan yetkililer, Netflix aracılığıyla içerik ihracatının çok daha geniş bir coğrafyaya yayıldığına dikkat çekti. İyi hikayelerin doğru şekilde anlatıldıklarında sınırları kolaylıkla aşabildiğini vurgulayan Mavili ve Savaş, Netflix'teki Türk yapımlarını en çok izleyen 20 ülke arasında ABD'den Arjantin'e, Fransa'dan, Hindistan ve Suudi Arabistan'a birbirinden farklı kültür ve alışkanlıklara sahip ülkelerin yer aldığını belirtti.

Turistik ilgi iki katına çıkıyor

Toplantıda nüfuslarının toplamı 2 milyarı aşan 8 farklı ülkede yapılan bir kamuoyu araştırmasının sonuçları da paylaşıldı. Bu sonuçlara göre bulundukları ülkelerde Netflix üzerinden Türk yapımlarını izleyen kişilerin yüzde 54'ü, pandemi sonrası Türkiye'yi turist olarak seyahat etmek istediklerini söylüyor. Türk yapımlarını izlemeyenler arasında ise bu oran yalnızca yüzde 25. Sonuçlar, geçmişte Türk yapımlarına ilgi duymayan pek çok kişinin Netflix sayesinde bu yapımları keşfetmeye başladıklarını da ortaya koyuyor. Buna göre 8 ülkedeki katılımcıların yüzde 47'si "Netflix'te karşıma çıkmasaydı Türk yapımlarını izlemek aklıma gelmezdi" diyor.

Türkiye'de üretilen ürünlere ilgi artıyor

Türk yapımlarına yönelik artan ilginin kültür ve ekonomi eksenindeki etkileri de toplantıda konuşulan konular arasındaydı. Araştırma sonuçlarına göre; Netflix'teki Türk yapımlarını izlemeyen üyelerin yalnızca yüzde 23'ü Türkiye'ye kültürel anlamda yakınlık duyarken, yerli yapımları izleyenler arasında bu oran yüzde 46'ya kadar çıkıyor. Bu üyeler arasında, "Türk insanıyla tanışmak, arkadaş olmak veya birlikte iş yapmak isterim" diyenlerin oranı da izlemeyenlere göre yüzde 15 daha yüksek. Ayrıca yerli yapımları izleyen her iki üyeden biri Türkiye'de üretilen mal ve hizmetleri satın alma isteği duyarken, izlemeyenler arasında bu oran üçte birin altına düşüyor.

Onlarca ülkede top 10 listesine girdiler

Diğer yandan Mavili ve Savaş, Netflix'in yayınladığı son iki Türk yapımının performansına dair de dikkat çekici bilgiler paylaştı. Başrolünü Burcu Biricik'in üstlendiği Fatma dizisinin daha ilk ayında 36 ülkede Netflix'in Top 10 listesine girdiğini söyleyen yetkililer, dizilerin yanı sıra Türk filmlerinin de dünyada ciddi oranda ilgi çektiğini dile getirdi. Bu kapsamda Mart ayında yayınlanan, başrolünü Çağatay Ulusoy'un oynadığı Kağıttan Hayatlar filminin bugüne kadar 47 ülkenin Top 10 listesine girdiği belirtildi. Bu ülkeler arasında Arjantin, Avusturya, Birleşik Arap Emirlikleri, Fransa, İspanya, İsrail, Meksika, Mısır, Portekiz, Suudi Arabistan, Şili, Yunanistan, Venezuela gibi dünyanın pek çok farklı noktası yer alıyor.

Türkçe'ye ilgi artıyor

Bu noktada Netflix'in geçtiğimiz aylarda hayata geçirdiği Şimdi Onlar Altyazılı İzlesin kampanyasını hatırlatan Mavili ve Savaş, yerli yapımların 30'a yakın dildeki dublaj ve altyazı seçenekleriyle dünyaya sunulmasının Türkçe'ye yönelik ilgiyi arttırdığına da dikkat çekti. Yurt dışında Türk yapımlarını izleyen yaklaşık her iki kişiden birinin bu yapımları orijinal Türkçe seslendirme üzerine kendi dillerindeki altyazıları ekleyerek izlediklerini açıklayan yetkililer, sık sık bulundukları ülkelerde Türkçe öğrenmeye başlayan Netflix üyelerinden mesajlar aldıklarını belirtti.

Bu ilginin Netflix'i daha fazla yatırım yapmak için cesaretlendirdiğine dikkat çeken Mavili ve Savaş, Anadolu coğrafyasının henüz anlatılmamış sayısız hikayeye ev sahipliği yaptığını belirterek toplantıyı "Biliyoruz ki anlatacaklarımız çok, izleyenler ise dünya kadar" sözleriyle noktaladı.

Netflix'in önümüzdeki dönemde yayınlayacağı Türk yapımları arasında, Aşk 101'in 2. sezonu ve Atiye'nin 3. sezonunun yanı sıra Kıvanç Tatlıtuğ'un başrolünde olduğu Yakamoz S-245 dizisi ile Geçen Yaz, Beni Çok Sev, Kin gibi filmler de yer alıyor.

BİZE ULAŞIN