Yüzde 63’ü bu yıl Babalar Günü alışverişini online yapacak

GİRİŞ TARİHİ: 16.06.2022 GİRİŞ TARİHİ: 14:44 SON GÜNCELLEME: 16.06.2022 14:44
AdColony Digital Turbine Babalar Günü alışveriş tercihleri araştırmasını yayınladı. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların yüzde 63’ü bu yıl Babalar Günü alışverişlerini online yapmayı planladıklarını belirtti.
Her yıl, Haziran ayının üçüncü Pazar günü kutlanan, ve hepimiz için çok değerli babalarımızı mutlu ettiğimiz Babalar Günü geldi çattı. Babalarımızı ve bizim için baba figürü olanları mutlu etmek için herkesin aklında "Babam için ne hediye alabilirim?" sorusu dolaşıyor. Bu özel gün için hediye arayışı hızla devam ederken, AdColony - Digital Turbine'ın kendi envanterinde gerçekleştirdiği "Babalar Günü Alışveriş Tercihleri Araştırması" hem marka ve reklam verenlere bu dönemki pazarlama aktiviteleri için önemli bilgiler sağlarken hem de tüketiciye önemli ipuçları veriyor.
Sonuçlar mobilin ve online alışverişin yükselişini bir kez daha gözler önüne sererken, katılımcıların yüzde 63'ünün bu yıl Babalar Günü alışverişlerini online yapmayı planladıklarını söylemesi bunu kanıtlar nitelikte. Ek olarak ankete katılanların yüzde 67'si geçmişte Babalar Günü için alışveriş yaptığını ve bu yıl tekrar yapmayı planladığını belirtiyor. Özellikle e-ticaret platformlarının tüketicilerin vazgeçilmezi haline gelmesi ve markaların kendi alışveriş uygulamalarını yaratması Babalar Günü alışverişinde de hayatımızı kolaylaştıracak gibi gözüküyor. Ankete katılanların yüzde 59'u Babalar Günü için mobil cihazlarından alışveriş yaparken uygulama üzerinden satın alım yapmayı tercih edeceğini belirtirken, yüzde 58'i online alışveriş yaparken akıllı telefonlarını kullanacağını söylüyor.
Online alışverişte farklı teslimat opsiyonlarının olması, kullanıcıların hayatını Babalar Günü'nde de kolaylaştıracak gibi görünüyor. Ankete katılanların yüzde 56'sı online siparişte eve teslim seçeneğini kullanacağını belirtiyor. Mağaza içi alışverişin de hala popülerliğini koruduğunu inkar edemeyiz ki katılımcıların yüzde 42'si bu sene Babalar Günü için mağaza içi alışveriş yapacağını dile getiriyor. Babalarımıza karşı sevgimizi gösterip, onlara kendilerini değerli hissettireceğimiz bu özel günde hangi hediyeyi alacağımıza karar vermek bazen zor olsa da katılımcıların yüzde 46'sı kıyafet/giysi, yüzde 41'i parfüm, yüzde 31'i saat, yüzde 26'sı ise elektronik ürün hediye alacağını belirtiyor.
Markalar arasında bu tarz özel günlerde rekabetin hiç olmadığı kadar fazla olması, reklam kampanyaları için hangi platformu seçmeleri gerektiği konusunda da soru işaretleri yaratıyor. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 49'u çevrimiçi alışveriş yaparken alacağı ürünleri/hediyeleri online reklamlar sayesinde keşfettiğini belirtirken, yüzde 71'i Babalar Günü ile ilgili bir reklamla akıllı telefonlarında karşılaştıklarında daha iyi reklamı/ürünü veya kampanya mesajını hatırladığını dile getiriyor.
Tüketicilerin, mobil cihazlarında karşılarına çıkan reklamların ise satın alım davranışlarını büyük oranda etkilediği de bir gerçek. Ankete katılanların yüzde 53'ü mobil cihazları üzerinden karşılarına çıkan Babalar Günü reklamlarından ürünü doğrudan satın alacağını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 46'sı fiyatların daha düşük olması, yüzde 37'si ise daha iyi bir alışveriş deneyimi sağlaması sebebiyle bu yıl Babalar Günü için daha çok internetten alışveriş yapmayı tercih edeceğini söylüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.