Empati gücü yüksek esnek liderler devri başlıyor

GİRİŞ TARİHİ: 16.10.2022 GİRİŞ TARİHİ: 15:52 SON GÜNCELLEME: 18.10.2022 00:01
Empatik Kurumsal Yönetişim ile birlikte iş dünyasında üst düzey yönetici algısının da değiştiğini söyleyen Accompany Global Consultancy (AGC) kurucusu Fethiye Çelik, önümüzdeki dönemde empati gücü yüksek liderlik algısının öne çıkacağını söylüyor.

Empatik Kurumsal Yönetişim ile birlikte iş dünyasında üst düzey yönetici algısının da değiştiğini söyleyen Accompany Global Consultancy (AGC) kurucusu Fethiye Çelik, önümüzdeki dönemde empati gücü yüksek liderlik algısının öne çıkacağını söylüyor. Çelik'e göre; içinde karşı tarafı duymak, dinlemek, kişiye birtakım şeyleri aşması için destek olmak unsurlarını barındıran liderlik iş dünyasında başarı sağlayacak.

Yapılan araştırmalara göre sorumluluk ve statü artışıyla empati yeteneğinin azaldığını dile getiren Accompany Global Consultancy (AGC) kurucusu Fethiye Çelik, "Empati, insanın kendini karşısındaki insanın yerine koyarak onun duygu, düşünce ve davranışlarını anlamasıdır. İletişim, mesajın hem gönderici hem de alıcı tarafından anlaşılması için aktarılması sürecidir. Ancak statünün artışıyla birlikte empati duygusu köreliyor. Günümüzde geçerli olan, rağbet gören esnek liderlik modelinin olmazsa olmazı ise empatik iletişim… Yani muhatabın duygu dünyasını anlayarak mesajı ona göre kodlamak ve kendini muhatabın yerine koyarak iletişimde bulunmaktır. Esnek liderlikte iç ve dış paydaşlar arasında köprü görevi görebilmek gerekiyor, empatik iletişimin olmadığı bir ortamda köprü görevi görebilmek sürdürülebilir değil. İhtiyaçları, sorunlara ait uygun çözümleri bulabilmek ve uygulayabilmek için esnek liderlerin empatik iletişim kaslarını geliştirmesi gerekiyor" dedi.

Sürdürülebilir başarının peşinde olan yeni nesil liderlerin, kendi özdeğerine inanan, kendisine şefkatle yaklaşan bireyler olması gerektiğini söyleyen Çelik şunları aktardı: "Ancak o noktadan sonra, liderlerin çevrelerine aynı yaklaşımı göstermesini, hatta daha da basite inerek, çevrelerindeki insanların hayatlarına dokunduklarını fark etmesini bekleyebiliriz" dedi ve "Etkili bir iletişim için öncelikle empati duygusunun geliştirilmesi gerekiyor. Bu noktada dikkate alınması gereken üç temel unsur ise; muhakemede bulunmadan dinlemeyi öğrenme, karşı tarafın konumuna kendimizi koyabilme ve hakkaniyetli karşıt davranış geliştirebilme olarak özetleyebiliriz"

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.