Kişiye özel mikro sigorta ürünleri öne çıkacak

GİRİŞ TARİHİ: 21.02.2022 GİRİŞ TARİHİ: 12:07 SON GÜNCELLEME: 21.02.2022 12:07
2022 yılı için öne çıkması beklenen sigorta ürünleri ve özellikleri ile ilgili bilgi veren IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO’su Murat Çiftçi, "Kişiye özel mikro sigorta ürünleri öne çıkacak" dedi.

Sigorta sektörü için 2022 yılında reel büyümenin beklendiği ve enflasyona rağmen hem yaptırımlar hem de farkındalığın artacağına yönelik görüşler öne çıkıyor. Bu büyümede ihtiyaçlar doğrultusunda yeniden şekillenen birtakım ürünler ve trendler belirleyici olacak. IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO'su Murat Çiftçi, "Dijitalleşme ve uzaktan çalışmanın yol açtığı yeni koşullar ışığında bu yıl kişiye özel mikro kişiselleştirilmiş çoktan seçmeli sigorta ürünleri revaçta olacak. Robotik ve yapay zeka çözümleri, iklim koşulları ve dünyadaki enflasyon artışı gibi etmenler sigortanın yönünü belirleyecek. Siber risk ürünleri ve kripto varlıklara yönelik sigorta ürünlerinde de bu yıl artış bekliyoruz" diyor.

2022 yılı için öne çıkması beklenen sigorta ürünleri ve özellikleri ile ilgili bilgi veren IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO'su Murat Çiftçi şunları paylaşıyor: "Dünyada dijitalleşme ve uzaktan çalışmanın yol açtığı yeni koşullar ışığında, kişiye özel mikro, kişiselleştirilmiş ve çoktan seçmeli sigorta ürünleri popüler hale gelecek. Robotik ve yapay zeka çözümleri ve hizmetlerin ön plana çıkmasını, iklim koşullarının daha detaylı bir değerlendirmeye tabi tutulmasını bekliyoruz. Önümüzdeki dönemde siber risk ürünlerine ilginin daha da artmasını, kripto varlıklara yönelik çalışmaların yoğunlaşmasını bekliyoruz. Tamamlayıcı sağlık ve siber özellikle çok revaçta, her iki alanda da yüzde 50'ler civarı büyüme beklentisi mevcut. Bes'teki devlet katkısının yüzde 25'den yüzde 30'a çıkmasıyla hayat tarafında büyüme beklentilerinin yüksek olacağını söyleyebiliriz. Bunun yanı sıra sorumluluk sigortaları ve enerji sigortaları da gittikçe büyüyen sektörler olarak karşımıza çıkacaktır."

Siber riskler yönetici sorumluluklarını çıkmaza dönüştürdü

Pandemi ile birlikte siber risklere karşı kullanıcıların çok açık bir hedef haline geldiğini ve saldırıların arttığını belirten Çiftçi, "Değişen iş yapış şekilleri, evden çalışma kültürünün yerleşmesi, farklı risklere de zemin hazırladı. Siber açıdan yöneticiler ihmaller karşısında savunmasız ve hazırlıksız kaldı. Bu olaylar özellikle siber sigorta ve yönetici sorumluluk sigortası pazarlarında radikal değişikliklere sebep oldu diyebiliriz. İklim krizi de IBS olarak her zaman gündemimizde tuttuğumuz bir konu oldu. Afetlerden sonra arttığını gözlemlediğimiz sigorta farkındalığının devamı için mümkün oldukça bu konuyu gündemde tutmaya kararlıyız. İş durması poliçeleri de pandemi içinde yaşadığımız süreçlerden sonra önemini artırdı diyebiliriz. Kısa bir süre olarak sınıflandıracağımız iş durması vakalarında, teminat altında olmayan pek çok işverenin büyük sıkıntıya düştüğünü hatta iflasa kadar gittiğini gözlemledik. Bu konular da elbette iş durması teminatı kadar yönetici sorumluluk sigortalarında da sahiplik oranlarını artırdı. Her ne kadar artan talebi konuşuyor olsak da Türkiye sigortalanma bilincinin yüksek olduğu bir ülke değil. Yaşanan olumsuz koşullardan sonra artan oranlar olayların unutulmasının ardından yine düşmeye başlıyor. Ekonomistler 2022 için iyi öngörülerde bulunsa da, dünyanın gündeminde olan risklerden daha farklı şekillerde yerel olarak pek çok risk ile karşı karşıyayız. Umuyoruz ki toparlanma süreçlerinin sigortalanma oranlarının artmasıyla kısaldığını, olumsuz tecrübeler edinmeden deneyimleyebiliriz" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.