"Sandıktan çıkan yerli tohumları hayata döndürüyoruz”

Tarım alanlarında üretim ve verimliliğin artırılması için birçok konuda eğitimler sunan Metro Türkiye, kooperatiflerle de iş birlikleri yapıyor. Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng, tedarikçilerinin yüzde 99’unun yerli olduğunu belirterek “Projelerimizle yerel kalkınmada rol alıyoruz. Sandıktan çıkan yerli tohumları hayata döndürüyoruz” diyor.
24.05.2022 11:31 GÜNCELLEME : 24.05.2022 11:31

Tarım alanlarında üretim ve verimliliğin artırılması, ürünlerin pazara ulaştırılması ve ihracat standartlarına getirilmesi gibi birçok konuda eğitimler sunan Metro Türkiye, kooperatiflerle de iş birlikleri yapıyor. Metro Türkiye CEO'su Sinem Türüng, tedarikçilerinin yüzde 99'unun yerli olduğunu belirterek "Projelerimizle yerel kalkınmada rol alıyoruz. Sandıktan çıkan yerli tohumları hayata döndürüyoruz" diyor.

Türkiye, son derece bereketli ve zengin topraklara sahip bir tarım ülkesi. Tarımdaki potansiyelimize sahip çıktığımız ve bunu geliştirebildiğimiz takdirde sadece ülkemiz için değil, dünya için bir gıda ambarı olma kapasitesine sahibiz. Bu anlayışa sahip Metro Türkiye, Türk mutfağını ileriye taşıma misyonunu üstlenmiş bir kuruluş olarak Türkiye'nin dört bir yanındaki yerel üreticilerle iş birliği yapıyor ve sürdürülebilir tarımsal üretim yöntemleri konusunda onların farkındalıklarını artırıyor. Tedarikçilerinin yüzde 99'unun yerli olduğunu ve tedarikçi ödemelerinin yüzde 97'sini yerel tedarikçilere yaptıkları ödemelerin oluşturduğunu belirten Metro Türkiye CEO'su Sinem Türüng, "Ekonomik katkının yanında, yerel ürünlerin markalaşmasına verdiğimiz destek ve çiftçileri güçlendirmeye yönelik projelerimizle yerel kalkınmada rol alıyoruz" diyor.

Metro Türkiye olarak her zaman taze, güvenilir ve kaliteli ürünler sunmaya odaklanıp ve Türk mutfağının değerlerini gelecek nesillere aktarmak için çalıştıklarını belirten Türüng, işlerinin temelinde yerelleşme ve sürdürülebilir tarımın yer aldığının bilincinde olduklarını söylüyor. Türüng, şöyle konuşuyor:

"Geçimini sağladığı topraktan aldığı ürünü bizlere ulaştıran çiftçimizin emeğinin paha biçilmez bir değer olduğunu biliyoruz. Bu nedenle, tam 32 yıldır rafa elma alıp koymanın ötesine geçerek, tarım alanlarında üretim ve verimliliğin artırılması, ürünlerin pazara ulaştırılması ve ihracat standartlarına getirilmesi gibi birçok konuda eğitimler sunarak, kooperatiflerle iş birlikleri gerçekleştirerek çiftçilerimizin yanında yer alıyoruz."

COĞRAFİ İŞARET İÇİN TEDARİKÇİLERE DESTEK

Metro Türkiye, 2012 yılından bu yana yürüttüğü Coğrafi İşaretli Ürünler projesiyle yerel tedarikçilerini Coğrafi İşaretli Ürün sertifikası almaları için destekliyor. Böylece unutulmaya yüz tutmuş ürünleri sadece ekonomik değere dönüştürmekle kalmıyor, aynı zamanda bu ürünlerin küresel pazarlara açılmasına da aracılık ediyor. Şirket bu çalışmalar kapsamında şimdiye kadar Malatya kayısısı, Antep baklavası, Aydın inciri, Aydın kestanesi ve Taşköprü sarımsağının AB tescilli olmasında rol oynadı. Metro Türkiye CEO'su Sinem Türüng, "Raflarımızda 200'den fazla tescilli ve aday Coğrafi İşaretli ürün bulunuyor" diyor. Faaliyet gösterdikleri 10 ülkeye son üç yılda 12 bin 500 ton Coğrafi İşaretli ve yerel ürün ihraç ederek yerel ürünlerin dünya mutfağında tanıtımında önemli bir rol üstlendiklerini vurgulayan Türüng, "Son olarak AB Coğrafi İşaretli Ürün logosuna da hak kazanan Aydın Kestanesi, Malatya Kayısısı ve Bayramiç Beyazı gibi ürünlerin yanı sıra Korkuteli Karyağdı Armudundan Diyarbakır Karpuzuna ve Eğin Dutuna kadar birçok Coğrafi İşaret tescilli ve aday ürünlerimize mağazalarımızda yer veriyoruz" şeklinde konuşuyor.

KOOPERATİFLERLE İŞ BİRLİĞİ

Türkiye'de kooperatifçiliğin gelişimine destek olmak, kooperatif ürünlerini tanıtmak ve bu alanda bir farkındalık oluşturmak amacıyla Metro Türkiye, kooperatiflerle iş birliği içinde çalışıyor. Halen, 800'ün üzerinde üretici örgütü ve kooperatifle iş birliği yapıyor ve dolaylı olarak 100 binden fazla üreticinin yaşamına dokunuyor. "Belirli bir bölgeye ait ürünleri kooperatiflerden alıyor, kooperatifleşmeyi teşvik ediyoruz" diyen Türüng, çalıştıkları kooperatifleri ürün seçimi, ürün miktarının belirlenmesi, etiketleme ve ambalajlama konularında desteklediklerini ve belli bir standardı yakalamalarını sağladıklarını vurguluyor. Türüng, "Böylece pazara erişimlerini güçlendiriyoruz" diyor.

Tarımsal ürünlerden nasıl daha çok verim alınır, ürünler nasıl daha doğal yetiştirilir, tohum nasıl saklanır, devamlılığı nasıl sağlanır gibi konularda uzmanlardan eğitim alınması da sağlanıyor. Bu eğitimlerin sonunda da onları sertifikalı üretici yapıyorlar. Birlikte çalışılan kooperatiflerde yapılan denetimlerle onların hem gelişmesi sağlanıyor hem de standartlara uygun üretim yapmalarına yardımcı olunuyor. Bu model, Metro Türkiye tarafından kooperatiflere ücretsiz sunuluyor.

YERLİ TOHUMLAR HAYATA DÖNÜYOR

Metro Türkiye'nin üreticiye verdiği destekle kaybolma tehlikesi bulunan tohumlar, dolayısıyla biyolojik çeşitlilik ve toprak korunuyor. Yerel tohumların kullanımını ve sürdürülebilir tarım uygulamalarını teşvik ediliyor, yerel tohum kullanılarak yetiştirilen ürünler için yüzde 100 alım garantisi veriliyor. "Sandıktan çıkan yerli tohumları hayata döndürüyoruz" diye Metro Türkiye CEO'su Türüng, şunları söylüyor:

"Seyit domates, Gülpembe domates, hançer biberi, Diyarbakır karpuzu ve patates gibi birçok orijinal yerli tohum, korumamız altında bulunuyor. Yerli tohuma sahip çıkarak hem tüketiciyi hem de üreticiyi haksız rekabetten korumayı hedefliyoruz. Sürdürülebilir tarım Türkiye'nin geleceği için en önemli konulardan biri ve biz Metro Türkiye olarak ülkemizde çiftçilerimizi ve sürdürülebilir tarımın gelişmesini desteklemeye kararlılıkla devam edeceğiz."

BİZE ULAŞIN