Ücretsiz bayilik veren ve royalty bedeli talep etmeyen yatak markaları

Yataş, İşbir, Mondi, Armis, Bambi, Lova… Hepsi de ürettiği çeşit çeşit yataklarla tüketicisini rahat ettirmek istiyor. Girişimciler bayilik alma peşinde. Markalar ise yatırımcılardan isim hakkı bedeli bile talep etmiyor.
14.07.2022 13:33 GÜNCELLEME : 14.07.2022 13:36

PARA ARAŞTIRMA/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR Günümüzün neredeyse sekiz saatini uyuyarak geçiriyoruz. Bu nedenle yapacağımız seçimler, hem sağlığımız açısından hem de konforumuz açısından oldukça önemli hale geliyor. Bu ihtiyacı karşılayacak onlarca yatak markası, pazarda yarışır hale geldi. Pastadan pay almak isteyen markalar, insan bedenini rahat ettirecek tasarım ve modeller çıkarmaya başladı. Tabii bu yarış, sektörün büyümesine neden olurken hizmet ağı da büyüdü ve herkesin ulaşabileceği noktaya ulaştı. Türkiye'nin hemen her noktasında olmayı hedefleyen yatak firmaları, bayilik ağıyla büyümeye ve yatırımcısına da kazandırmaya başladı. Üstelik hiç biri isim hakkı bedeli talep etmezken, çok fazla şarta da ihtiyaç duymuyor.

İŞBİR YATAK

65 ilde 216 şube

Yatak ve konfor ürünlerinde Türkiye'nin ve dünyanın ham madde üreticisi konumuna sahip İşbir Holding'in nihai tüketiciyle buluşan markası İşbir Yatak, 1997 yılında Ankara'da kurulmuş. Yatak sektöründe ilklere imza atarak Ar-Ge çalışmalarına devam eden firma, sıfır atık politikasıyla da insana ve doğaya saygılı ürünler üretmeye gayret gösteriyor. "Ürün gamımızda ebatlar ve varyasyonlar hariç 250'den fazla ürün çeşitliliği mevcut. Bebek ve çocukların gelişmekte olan fizyolojisine özel olarak ürettiğimiz İşbir Junior koleksiyonumuzda, bebeğiniz için en uygun olanı seçebileceğiniz yataklarımız bulunuyor. Ayrıca, Amerika'nın en iyi yatak markalarından biri olan Spring Air'ın Türkiye, Bulgaristan ve Macaristan'daki lisanlı üreticisiyiz" diyen İşbir Holding CEO'su Metin Gültepe, Türkiye'de 65 ilde 216 şubede faaliyet gösterdiklerinin altını çiziyor. Küresel iklim krizinin başlıca nedenleri arasında sayılan karbon ayak izini azaltmaya yönelik çalışmalar yapan İşbir Yatak, yurt dışında Macaristan, Belçika, Almanya, Hollanda, Kuveyt, Estonya, Kıbrıs, Irak, Fransa, Avusturya, Danimarka ve satış noktalarıyla alıcılarına ulaşıyor. Ayrıca Kazakistan, Gürcistan, Azerbaycan ile de görüşmeleri devam ediyor. Firma, bayilik isteyen girişimcilerden bu alanda tecrübeli olmasını isterken, tercihen şubelerin yaya ve araç trafiğinin yüksek olduğu ana cadde üzerinde olmasını bekliyor. İşbir Yatak, iş ortaklarına bayilik desteği verirken, yeni şube açacak girişimcilerden isim hakkı talebi, royalty ve reklam bedeli istemiyor. "Belirlemiş olduğumuz hedef doğrultusunda, bu yıl 15 mağaza açtık. Yılsonuna kadar 20 yeni Uyku Merkezi ilave etmek istiyoruz" diyen Gültepe, yıllık ciro bazında yüzde 60 büyümeyi hedefliyor.

Web Adresi: www.isbiryatak.com

MONDİ HOME

300'e yakın satış noktası

Erciyes Anadolu Holding bünyesinde faaliyet gösteren Mondi Home; mobilya, yatak ve dekorasyon alanlarındaki ürün çeşitliliğiyle hizmet vermeyi sürdürüyor. Mobilya pazarında öncü olmayı isterken, yatak kategorisinde de 'Mondisleep' olarak farklı modelleri alıcıların beğenisine sunan firma, 300'ü aşkın satış noktasında tüm ürünlerini sergiliyor. 30 yıllık tecrübesiyle ileri teknolojili yataklar geliştiren Mondisleep, vücudu her noktadan destekleyen ileri teknolojili yay sistemleri kullanıyor. Vücut ısısını düzenlemeye yardımcı olan ve bir o kadar hijyen sunan kumaşlarla üretilen yataklar, ekstra konfor sunan hibrit süngerler ve daha pek özelliğe sahip.

Web Adresi: www.mondisleep.com.tr

YATAŞ

Neredeyse Türkiye'nin her ilinde

Anadolu'nun ilk sünger fabrikası Süntaş A.Ş. ile 1976 yılında sektöre ilk adımlarını atan Yataş, 1980'de tesis yatırımlarını büyüterek süngerin yanı sıra süngerli yatak üretimine de başlamış. Ürün gamına; 1984'de yaylı yatağı, 1987'de ev tekstili ürünlerini, 1993'te ise sofabed (yataklı kanepe) ve koltuk takımını ekleyerek yoluna devam etmiş. 1996 yılında mobilya sektöründe bir ilke imza atarak halka açılan ilk şirket olan Yataş Grup; bünyesindeki Yataş Bedding, Enza Home, Divanev ve Puffy markalarını tüketicilerle buluşturuyor. Yataş Bedding markasının Türkiye çapında 279 bayi ve 37 mağaza ile toplam 316 satış noktası bulunuyor. Yeni markaları olan Puffy ise altı aydan kısa bir sürede 500'e yakın satış noktasına ulaşmış. Yataş Grup Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Aslı Özsoy, "Puffy olarak ayrıca 2022'de yurt içinde 175 kurumsal mağaza hedefliyoruz. Ek olarak 850 Puffy satış noktasına (shop in shop) ulaşmayı planlıyoruz. Şu anda 279 Yataş Bedding, 195 Enza Home ve 71 Divanev olmak üzere toplam 545 franchise mağazamız bulunuyor. Yataş Grup olarak bini aşkın Yataş Bedding, Enza Home, Divanev ve Puffy markalarımızla neredeyse Türkiye'nin her ilindeyiz" diyor. Özsoy, yılsonu itibarıyla Yataş Grup olarak 5 milyar TL ciroya ulaşmayı hedeflediklerini belirtiyor. Yataş, bayilik isteyenlerden franchising girişi bedeli, reklam ve royalty talep etmiyor. Yatırımcı, yatırım maliyetini üstlenerek mağazayı açabiliyor. Mağaza açılış ve yatırım sürecinde firma olarak farklı konularda yatırımcıya destek sağlıyor. Yataş Grup, 37 ülkede 65 mono brand mağaza ve 61 satış noktasıyla toplam 132 noktada servis veriyor. Şu anda yurt dışında Enza Home'un 73, Yataş Bedding'in 59, Divanev'in ise iki satış noktası bulunuyor.

Web Adresi: www.yatasbedding.com.tr

YATSAN

Farkındalık yaratıyor

45 yılı aşkın sektör tecrübesiyle yatak pazarında faaliyet gösteren Yatsan'ın bünyesinde Tempur, Sealy, Serte, King Koil markalarını bulunduruyor. Yataklardan uyku ürünlerine, bebek ürünlerinden bazalara, yatak pedlerinden başlıklarına kadar pek çok ürün çeşidini mağazalarında satışa sunuyor. Dünyanın en bilindik yatak markalarının Türkiye' de tek, Avrupa ve Asya'da 10'dan fazla ülkede üreticisi ve dağıtıcısı konumunda bulunan firmada, kişiye özel yatak seçenekleri de mevcut. Şu anda İstanbul başta olmak üzere 25 farklı ilde faaliyet gösteren Yatsan, alıcılarına 'Evde 100 gün dene' seçeneğiyle değişik olanakları sunuyor. İyi uyku farkındalığı misyonunu üstlenerek Ar-Ge çalışmalarını bu yönde ilerleten firma, pazarda farkındalık yaratmayı hedefliyor.

Web Adresi: www.yatsan.com

ARMİS YATAK

Günlük 600 yatak üretimi

Armis Yatak'ın 85 yatak showroom'u bulunuyor. Bu showroom'ların 76'sı franchising yöntemiyle yönetiliyor. Bu noktalar, Armis tabelası altında faaliyet gösteren ve içinde sadece Armis ürünlerinin satıldığı mağazalardan oluşuyor. Aktif olarak Avrupa, Orta Doğu ve Afrika coğrafyalarında bulunan 28 ülkeye yatak ihracatı yapan marka, ülke sayısını 50'ye çıkarmayı istiyor. Türkiye genelinde ise 74 ilde faaliyet gösteriyor. "Yeni yatırımlarla günlük 600 adet olan yatak üretim kapasitemizi 900'lere çıkarmayı istiyoruz" diyen Acme Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Batallı, yılsonuna kadar 85 olan showroom sayısını 150'ye, 450'ye yakın bulunan corner satış noktasını 750'ye çıkarmayı hedefliyor. Batallı; "2022 yılsonuna kadar 81 ilde olmayı ve sadece İstanbul'da 60 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Üretim kapasitemizi de buna paralel olarak büyütmeye devam ediyoruz" diyor. Armis Yatak'ın franchising şartları arasında 150 ile 200 metrekare mağaza büyüklüğüne sahip, ticari açıdan doğru lokasyon ve uygun yatırımcı profili sergileyen girişimciler yer alıyor. Yatırımın büyük bir bölümünü Armis Yatak karşıladığı için, yatırımcılardan herhangi bir isim hakkı ve royalty bedeli talep edilmiyor. Yatırımcılarla en az üç yıllık bir sözleşme imzalayan marka şubelerden aylık 200 bin TL ve üzeri ciro hedefliyor.

Web Adresi: www.armisyatak.com

LOVA YATAK

Bedel talep etmiyor

Doğanlar Holding çatısı altında bulunan Lova Yatak'ın ürün grubunda yatak başta olmak üzere baza, başlık, yastık, yorgan, alez ve nevresim takımı gibi ürünler bulunuyor. Yurt içinde 62 mağazaya sahip olan markanın 380 noktada da satış ağı bulunuyor. 2022'de İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere Antalya, Adana, Muğla ve Mersin gibi büyük şehirlerde mağaza açmayı planlayan Lova Yatak'ta şubelerin yüzde 55'i franchising sistemiyle işletiliyor. Lova Yatak Satış ve Pazarlama Direktörü Ayhan Özcan, "Satış noktası olarak ülkemizin yüzde 90'ında mağazalarımız bulunuyor. Ayrıca web sitemiz ve online satış kanallarımız üzerinden tüm Türkiye'ye hizmet veriyoruz. İlk yurt dışı mağazamızı Irak'ta açtık. Kısa sürede Azerbaycan, Türkmenistan ve Almanya'da da mağazalarımız hizmete girdi. Önümüzdeki dönemde Avrupa pazarı ile İngiltere ve Amerika başta olmak üzere birçok ülkede yeni mağazalar açmayı hedefliyoruz" diyor. Markanın bayilik şartları arasında herhangi bir isim hakkı talebi bulunmuyor. "Bayilerimizle uzun soluklu ve güvenli bir ilişki kurmayı önemsiyoruz. Lokasyon bazlı değişkenlik göstermekle birlikte mağaza kiralaması, mimari projelendirme, konsept uygulaması, kurumsal kimlik öğelerinin temini, lokal iletişim-pazarlama destekleri ve yerinde eğitim gibi olanaklar sağlıyoruz. Doğanlar Mobilya Grubu, halka açık bir şirket olduğu için toplam bir rakam ifade etmek adına, grup olarak konsolide satış geliri hedefimiz 3.2-3.4 milyar TL seviyesinde olduğunu söyleyebilirim" diyen Özcan, 2022 sonuna kadar yurt içi ve yurt dışında toplam 100 mağaza açmayı hedefliyor.

Web Adresi: www.lovayatak.com

BAMBİ YATAK

150 çeşit ürünü bulunuyor

1997'den bu yana hizmet veren Bambi, İzmir'in Torbalı ilçesinde 70 bin metrekarelik kapalı alandaki fabrikasında üretim yapıyor. Binin üzerinde çalışanıyla günlük 3 bin yatak, bin adet baza ve 500 başlık üreten firma, 2022 yılı sonu itibarıyla halen yapımı devam eden üretim alanını 110 bin'e çıkarmayı hedefliyor. Bambi Yatak'ın ürün gamında 150 civarında çeşit bulunuyor.

Bugün itibarıyla yurt içinde 630, yurt dışında ise 216 mağazaya sahip olan firmanın tüm şubeleri franchising yöntemiyle işletiliyor. Bambi Yönetim Kurulu Üyesi Emre Gökmen, "Türkiye'nin yedi bölgesindeki 81 şehirde Bambi mağazaları bulunuyor. Yurt dışı yolculuğumuza Almanya ile başlamıştık, bugün Fransa, İtalya, Hollanda, Romanya, İsviçre, Avusturya, Macaristan, Avustralya, Gürcistan, Ukrayna, Polonya, Belçika, Azerbaycan ve Irak'a ihracat yapıyoruz. Yurt dışındaki son mağazamızı Paris'te açtık, böylece çoğunluğu Avrupa'da olmak üzere 216 farklı satış noktasında hizmet verme başarısına eriştik. 2022 yılı sonuna kadar bu toplamı 250'ye yükseltmeyi hedefliyoruz. Bu yılsonu itibarıyla 700 yurt içi, 250 yurt dışı mağaza sayısına ulaşacağız" diyor ve yılsonunda cirolarında en az yüzde 40 büyümeyi hedefliyor. Firma, bayilik isteyenlerde isim hakkı talep etmezken minimum 200 metrekarelik şube talep ediyor.

Web Adresi: www.bambiyatak.com.tr

WELTEW YATAK

Bedding fabrika yatırımı var

1996 yılında Bursa İnegöl'de kurulan Weltew Home, üretim kapasitesi ve sürekliliğiyle mobilya sektöründe yer almayı başaran firmalardan biri. Bugün 150 bin metrekare açık alan, 100 bin metrekare kapalı alanı kapsayan toplamda 250 bin metrekare alana sahip fabrikasında üretim yapan firma, istihdam ettiği 600'ü aşkın personeliyle hizmet veriyor. 2017'de Turquality markası olmayı başarmış, dünya genelinde mağazalaşarak Türk mobilyasını tüm dünyaya tanıtmayı kendisine stratejik hedef olarak belirlemiş olan Weltew Home, 2022'nin ilk yatırımı olarak Weltew Yatak'ı kurarak, yeni bir 'bedding' fabrika yatırımı yapıyor. Weltew Home'un İcra Kurulu Üyesi ve Yurt İçi Satış Müdürü Akın Can, "Mevcut fabrikamıza ilave yaptığımız mega fabrika bölümümüzün 13 bin metrekaresini yatak ve uyku grubuna ayıracağız. Weltew Home olarak firmamız 2020'de İnegöl'ün ihracat rekortmeni olmuştur. 2021 yılında bir önceki yıla göre yüzde 45 büyüdük. Aylık olarak yaklaşık 2 bin 500 baza, 2 bin 500 başlık ve 5 bine yakın yatak üreteceğiz. Bu rakamı 2023 sonunda iki katına çıkartmayı planlıyoruz" diye konuşuyor. Can, Weltew Yatak markası için yurt içindeki yapılanmasından sonra yurt dışına da ihraç etmeyi planladıklarının altını çiziyor. Weltew Yatak özelinde 2022'de 20 bedding mağazası açmayı hedefleyen firma, şu anda Türkiye genelinde üç Weltew Yatak mağazasının tadilat süreçleri devam ediyor. Can, yıl içinde 50 corner mağaza ile anlaşmaya varacaklarını belirtiyor.

Web Adresi: www.weltew.com

MODALIFE

20 farklı yatak çeşidi

1990 yılında Ankara'da bir atölyede başlayan yolcuğuyla bugün Kırıkkale'de 150 bin metrekare kapalı alana yayılı beş üretim tesisinde faaliyet gösteren Modalife, 2 bin 200'ün üzerinde kişiye doğrudan istihdam sağlıyor. Modalife çatısı altında Mobetto, Modamed ve Sandalie markaları yer alıyor. Mobetto, pratik mobilya ve genç odası, Sandalie'de yeni nesil sandalye, Modamed markasıyla da yatak ve yatak odası ürünleri sunuyor. Türkiye'nin hemen her bölgesinde bulunan Modalife'ın yaklaşık 140'ın üzerinde mağazası bulunuyor. Öte yandan, 30'u aşkın deposu ve Türkiye'nin her yerine en kısa sürede ulaşan sevkiyat ağıyla üretimden teslimata güçlü bir değer zinciri oluşturuyor. Markanın yatak grubunda 20 farklı ürün seçeneği yer alıyor. Modalife Yönetim Kurulu Başkanı Özcan Tonga, "Öncelikle 20 bölge müdürlüğü ile Avrupa'da mağazalaşmayı ve ürünleri dünyanın her yerine pazarlamayı hedefliyoruz. İlk aşamada ağustos ayında Almanya'da bir bölge müdürlüğü açacağız. Gelecek beş yılda yurt dışında 25 mağaza açmayı planlıyoruz. Hedef ülkelerimiz ise Almanya, Hollanda, Fransa, Belçika, Danimarka, Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Romanya ve Bulgaristan olacak. Yurt dışında kademeli olarak büyümeyi ve ülkemize daha fazla döviz geliri sağlamayı hedefliyoruz. 2022 kümülatif ciro hedefimiz, 1.5 milyar TL düzeyinde. Toplam ciromuz içinde yüzde 10 paya sahip yatak ürün portföyümüzle de yaklaşık 150 milyon TL düzeyinde ciro elde etmeyi öngörüyoruz" diyor.

Web Adresi: www.modalife.com

TUTKU YATAK

400'ün üzerinde bayi

1987 yılında aile şirketi olarak önce mobilya sektörüne giriş yapan, 2001'de de Tutku Yatak'ın patentini alarak markalaşma yolunda ön adım atan firma, üretime ilk önce İstanbul'da başlamış. 2006'ya gelindiğin de ise Kayseri'deki 30 bin metrekarelik alanda kurdukları fabrikada üretime devam etmiş. Türkiye'de ve Avrupa'da satış ağını genişleten Tutku Yatak, bugün 300 kişiye istihdam sağlıyor. Tutku Yatak'ın Kayseri'deki fabrikası, doğrudan üretim üssü olarak hizmet veriyor. İstanbul, Ege ve İç Anadolu'daki depolarıyla Türkiye genelinde ürün tedariki sağlayabiliyor. Yatak grubunda 25 farklı çeşitte ürün yer alıyor. Tutku Yatak Yönetim Kurulu Başkanı Gökmen Kaya, "Türkiye genelinde 78 şubeye sahibiz. 40 ilde faaliyet gösteriyoruz. Türkiye'nin 81 ilinde corner olarak 400'ün üzerinde bayi mevcut. Tüm mağazalarımız franchising yöntemiyle işletiliyor" diyor. Gökmen Kaya, yurt dışında henüz mağazaları olmadığını ancak son iki yıldır bu konudaki Ar-Ge çalışmalarına ağırlık verdiklerini belirtiyor. İrlanda, Fransa, Romanya, Bulgaristan ve Irak, şirketin en çok ihracat yaptığı ülkeler arasında bulunuyor. Yılsonuna kadar ise 100 şube sayısına ulaşmayı hedefliyor. Bayilerinden isim hakkı talep etmeyen Tutku Yatak, ayrıca aylık reklam ve royalty bedeli de istemiyor. Bir şube açmanın toplam yatırım maliyeti 150 bin TL olurken yarısını bayi, yarısını firma karşılıyor. Bayiler için aylık hedeflenen ciro 250 bin TL. Tutku Yatak'ın yılsonu kadar hedeflediği ciro ise 200 milyon TL.

Web Adresi: www.tutkuyatak.com.tr

BİZE ULAŞIN