İş arayanlar da eleman arayanlar da arttı

GİRİŞ TARİHİ: 27.07.2022 GİRİŞ TARİHİ: 23:29 SON GÜNCELLEME: 28.07.2022 00:00
Pandemi koşullarının hafiflemesinin ardından gelen normalleşme döneminde “mavi yaka” iş ve işçi taleplerindeki yükseliş sürüyor. Dijital istihdam platformu Eleman.net’in yayımladığı 2022 yılının ilk altı ayına ait istatistikler bu yükselişin altını çizdi.

Pandemi koşullarının hafiflemesinin ardından gelen normalleşme döneminde "mavi yaka" iş ve işçi taleplerindeki yükseliş sürüyor. Dijital istihdam platformu Eleman.net'in yayımladığı 2022 yılının ilk altı ayına ait istatistikler bu yükselişin altını çizdi. Eleman.net CMO'su Arif Köse en dikkat çekici yükselişin, 2021 yılının ilk yarısına oranla eleman arayan yeni firma sayısındaki yüzde 141'lik artış olduğunu belirtti. Köse olağanüstü bir gelişme olmaması durumunda yükseliş trendinin yıl sonuna kadar devam etmesini beklediklerini bildirdi.

Pandemi sonrası iş ve emek piyasalarındaki yükseliş trendi, ülkemizin mavi yaka ve ara kademe pozisyonlarda en büyük dijital istihdam platformu Eleman.net tarafından da doğrulandı. 2022 yılının ilk yarısının pandemi sonrası normalleşmenin de etkisiyle olumlu hissedildiği bir dönem olduğunu vurgulayan Eleman.net CMO'su Arif Köse, mavi yaka ve ara kademe çalışanlara odaklı iş ilanlarının bir önceki yıla göre yüzde 52, bu ilanlara başvuruların ise yüzde 18 arttığını kaydetti. Köse, "Yılın ilk yarısında yayınladığımız 74 bin 340 ilana 6 milyon 453 bin başvuru yapıldı. 2021 yılının ilk yarısına oranla eleman arayan yeni firma sayısı yüzde 141, başvuru sayısı yüzde 18 artış gösterdi" dedi.

En çok hizmet sektörü eleman arıyor

Dış etkenlerden kaynaklanan önemli sorunlar yaşanmadığı ve teşvikler sürdüğü takdirde, olumlu tablonun 2022 yılının ikinci yarısında da devam edeceğine inandıklarını belirten Arif Köse şöyle dedi: "Eleman.net verileri, iş ilanlarındaki hareketlenmenin özellikle haziran ayında en üst seviyeye çıktığını gösteriyor, en fazla başvuru yapılan ay ise mart oldu. Yıl boyunca en fazla iş ilanı yayınlanan ilk üç sektör hizmet, gıda, restorancılık, en fazla iş başvurusu yapılan sektörler ise hizmet, gıda, lojistik olarak sıralanıyor."

En fazla başvuru güvenlik hizmetlerine

Eleman.net verileri sektörel başlıklar dışında bölüm bazındaki en fazla ilan yayınının sırasıyla güvenlik, üretim, temizlik, en fazla başvurunun ise güvenlik, üretim ve satış olduğunu ortaya koyuyor. En fazla iş ilanının yayınlandığı iller İstanbul (Avrupa yakası), İstanbul (Anadolu yakası) ve Kocaeli, en fazla iş başvurusu yapılan iller ise İstanbul (Avrupa yakası), İstanbul (Anadolu yakası) ve İzmir şeklinde sıralanıyor. Yanı sıra 2022 ilk yarısında iş ilanları ve başvuru sayılarında restoran sektöründe geçen yılın aynı dönemine göre normalleşmenin etkisiyle artış gözlemlendi.

İşi "cepten" arıyoruz

Arif Köse, 2022 ilk yarısında Eleman.net'teki iş ilanlarına yüzde 90 oranında mobil cihazlar aracılığıyla başvuru yapıldığına dikkat çekerek, "Bu oran, günümüzde her an her yerden iş başvurusu yapabilme esnekliğinin ne denli önemli olduğunu gösteriyor" dedi. Köse açıklamasını şöyle tamamladı: "İş arayanların büyük bölümü artık akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazları tercih ediyor. Biz de hayatı kolaylaştırmayı amaçlayan teknolojilere yatırım yapan bir platform olarak, mobil uyumlu internet sitemiz ve mobil uygulamalarımız ile adayların ve işverenlerin, istedikleri zaman istedikleri yerden başvuru yapmalarını ve iş ilanı yayınlayabilmelerini sağlıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.