Franchise veren en ünlü pizzacılar

Her köşe başında görmeye alışık olduğumuz pizzacılar, günden güne artış göstermeye devam ediyor. Zincir markaların yanı sıra butik markalar da bayilik almak isteyen girişimcilerini arıyor.
07.08.2022 13:45 GÜNCELLEME : 08.08.2022 00:00

PARA ARAŞTIRMA/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR İtalya denince hemen herkesin aklına gelen ilk şey pizza olur. Mozzarella peyniri ve domatesin muhteşem birlikteliğiyle yoksul İtalyan halkının vazgeçilmez lezzeti olarak yüz yıllarca tüketilmiş. Dünya çapında bir üne kavuşmasının hikâyesi ise 1889 yılında Kraliçe Margherita'nın Mozzarella peyniri, domates ve fesleğen ile süslenmiş pizzayı tatmasıyla başlıyor. Pizza, Latince'de ezmek ve öğütmek anlamına gelen "pinsere" fiili ile ilgili. Sadece isim olarak değil, bizdeki pide gibi pizzanın da doğuşu Mısır, Yunan ve Roma uygarlıklarında arpa ve suyla elde edilen "maza"ya dayanıyor.

Günümüzde hemen herkesin ya özellikle gidip yediği ya da yemek yapmaya zamanı olmadığı için en yakınından sipariş ettiği pizzayı üreten restoranlar, Türkiye'de de yaygınlaşmaya başladı. Markalı zincirlerin yanı sıra butik restoranların da pastadan pay aldığı pazarda firmalar, büyümenin yollarını aramaya başladı. Tabii bu büyümeyi yatırımcılar, franchising sistemiyle yapmayı planlıyor. Biz de PARA Dergisi olarak hem zincir hem de yeni nesil pizzaların bayilik şartlarını inceledik…

LITTLE CAESARS

Beş kıtada 6 bin restoran

1959 yılında kurulan Little Caesars Pizza, dünyada beş kıtada 6 binden fazla restoranıyla faaliyet gösteriyor. Türkiye'de toplamda 17 ilde 106 şubeye sahip Little Caesars'ta şubelerin yüzde 80'i franchising sistemiyle yönetiliyor. Her şey dahil franchise açma yatırım maliyeti 1 milyon 800 bin TL+KDV olan markada, royalty payı yüzde 6 ve pazarlama payı ise yine yüzde 6 olarak belirlenmiş. Royalty bedelleri, işçilik, gıda, kira gibi tüm maliyetler düşüldükten sonra işletmeciye kalan karlılık, net cironun yüzde 10 ile 15 oranında. Little Caesars yılsonuna kadar en az 15 şube açarak yüzde 60'a yakın büyüme hedefliyor.

Web Adresi: www.littlecaesars.com.tr

DOMINO'S

507 franchising işletme

1960 yılında ABD'nin Michigan eyaletinde Thomas Monaghan tarafından kurulan Domino's Pizza, 2021'de 17.8 milyar dolarını aşan küresel perakende satışları ve 18 bin 800 şubesiyle hizmet veriyor. Şu anda Türkiye'de 607 şubeye sahip Domino's Pizza'da şubelerin yüzde 80'inden fazlası (507) franchising sistemiyle işletiliyor. Türkiye'nin 79 ilinde bulunan marka, yılsonuna kadar bulunmadığı illerde de şube açmayı hedefliyor.

Web Adresi: www.dominos.com

PİZZABULLS

Marmara'da büyüyor

2006'da İstanbul Ümraniye Çakmak semtinde faaliyetlerine başlayan Pizzabulls, altıncı ayına geldiğinde ikinci şubesi olan Şişli ile hizmet vermeye devam etmiş. Hemen ardından Ataşehir ve Göztepe ile hizmetlerine devam eden markanın bugün altı ilde 68 şubesi mevcut. Bu şubelerin tamamı franchising sistemiyle işletiliyor. İstanbul'da 58 şube, Tekirdağ'da iki şube, Yalova'da bir şube, Bursa'da üç şube, Kocaeli'nde üç şube ve Karabük'te bir şubesi bulunuyor. Pizzabulls yatırımcılarından, girişimci bir ruha sahip olmalarını, finans yönetimi konusunda başarılı olmalarını, markasını temsil etme niteliklerine sahip kişiler olmasını istiyor.

Web Adresi: www.pizzabulls.com

PİZZA LAZZA

Kadın girişimcilere pozitif ayrımcılık

2014'ten bu yana "Türkiye'nin yerli pizzası" sloganıyla tüketicilerin beğenisini kazanan PizzaLazza, Turgut Aydın Holding'in bünyesinde faaliyet gösteriyor. Temmuz ayı itibarıyla yedi ilde 91 restoranıyla hizmet veren markanın 80 şubesi franchising yöntemiyle işletiliyor. Yurt dışında ise şubesi yok. Ancak yakın bir gelecekte yurt dışına açılma vizyonuyla hareket eden PizzaLazza, özellikle Körfez ülkelerinde 'master franchise' yöntemiyle büyümeyi hedefliyor. Bünyesinde özellikle kadın girişimci ve kadın istihdamına önem veren marka yatırımcılarına, 120 metrekarelik restoranlarda, merkezden anahtar teslim proje konsepti ile franchising fırsatı sağlıyor. Sultanbeyli'de bulunan üretim merkezinde, teknolojik ve kaliteli ürünleri, profesyonel tedarik süreci, lojistik, eğitim ve mimari proje ekibi avantajlarıyla da girişimcilerine destek oluyor. PizzaLazza, 2022'nin sonunda 105'i franchise olmak üzere 125 restorana ulaşmış olmayı hedefliyor.

Web Adresi: www.pizzalazza.com.tr

PASAPORT PİZZA

Master franchise görüşmeleri var

İzmir'in Pasaport semtinde ilk restoranını açan Pasaport Pizza, franchising veren firmalardan biri. Yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş olan firmanın şu anda 200'den fazla şubesi bulunuyor. Tüm şubeler franchising sistemiyle işletiliyor. 64 ilçede faaliyet gösteren firmanın yurt dışında şubesi bulunmuyor. Firmanın girişimcilerden istediği ilk şart doğru lokasyon. Franchise adayıyla yapılan görüşmeler sonucunda girişimcinin bu iş için uygun olup olmadığı değerlendiriliyor. Pasaport Pizza markası kooperatif mantığıyla büyüyor. Firma, yatırımcılardan ciro payı ve royalty bedeli almıyor.

Web Adresi: www.pasaportpizza.com

TERRA PİZZA

İzmir Torbalı'da üretim yapıyor

1995 yılında İzmir'de kurulan Terra Pizza, bayilik veren pizza firmaları arasında yer alıyor. 1999'a gelindiğinde ise; İzmir Torbalı'da 4 bin metrekarelik fabrikada üretim tesisi kuran firma, bugün Türkiye'nin farklı illerinde 300'ün üzerinde bayisi bulunuyor. Terra Pizza'dan bayilik almak isteyenlerin bazı şartları taşıması gerekiyor. Girişimci bir yeteneğe sahip olması, sermaye yeterliliğinin bulunması, işletme ve yönetim becerisinin olması, firma tarafından istenilen kriterler arasında yer alıyor. Tüm bu yeteneklere ve sermayeye sahip olan kişiler, uygun bulunduğu halde Terra Pizza bayiliği açabiliyor.

Web Adresi: www.terrapizza.com.tr

PİZZA WINGS

Büyümek istiyor

Türkiye'nin yakın zamanda adını sık duymaya başladığı ve gelişmekte olan pizza markası Pizza Wings'in, Amasya, İzmir, Ankara, Çorum, Manisa, Sivas, Aydın, Denizli, Yalova, Kayseri, İstanbul, Kırıkkale ve Samsun'da şubeleri bulunuyor. Franchising bayiliği yapan girişimcilere, başvurusundan itibaren gerekli tüm olanakları sağlayan Pizza Wings, doğru lokasyon seçiminden kiralamaya, lojistikten tedarike kadar pek çok konuda yardımcı oluyor. Firmadan bayilik alacak kişilerin internet sitesindeki formu doldurmaları şart koşuluyor.

Web Adresi: www.pizzawings.com.tr

PİZZA TOMATO

200 bin TL sermaye gerekiyor

Lezzet serüvenine 1999 yılında Marmaris'te başlayan Pizza Tomato, Ege Bölgesi başta olmak üzere, tüm Türkiye'de büyümeyi hedefliyor. Restoran, kafe, express ve AVM konseptleriyle bayilik alacaklara dört farklı konseptte fırsatlar yaratmayı hedefleyen firma, buna yönelik olarak da bayilik şartlarını oluşturuyor. Pizza Tomato'yu açmak için 5 bin TL isim hakkı bedeli ve 200 bin TL'lik sermayeye ihtiyaç bulunuyor. Firma yatırımcılarına lojistik, eğitim ve tedarik konusunda destek oluyor. Pizza Tomato'nun bayilik fiyatları, konsept çeşidi ve metrekare bazlı olarak değişkenlik gösteriyor.

Web Adresi: www.pizzatomato.com.tr

PİZZA LINE

İtalyan mutfağını harmanlıyor

İtalyan mutfağının ünü tüm dünyaya yayılan lezzetlerini, Türk damak tadı ile harmanlayan Pizzaline, 1999'dan bu yana gıda sektöründe yer alıyor. 2006 yılından itibaren franchise veren firma, tüm Türkiye'ye hizmet verebilmek için gıda sektöründe bayilik veren firmalar arasında yer alıyor. Yatırımcılarına projenin hazırlanması ve standartlara uygun dekorasyon konusunda da tüm süreç boyunca firmanın uzman ekibi ile destek olan Pizzaline, reklam ve promosyon çalışmalarında da yardımcı oluyor. İşletme kurulum bedeli, seçilen lokasyona göre değişmekle birlikte ortalama 50 bin-70 bin euro arasında değişiyor.

Web Adresi: www.pizzaline.eatbu.com

PANİNO PİZZA

Rusya Belarus'ta şubesi var

Pizza ve çeşitli restoranlarda 17 yıl boşunca işletmecilik yaptıktan sonra Panino Pizza'yı 2009'da kuran Ferhat Turan, Türkiye'nin hemen her noktasında olmayı hedefliyor. Şu anda toplam 32 şubesi bulunan markanın hepsi franchising sistemiyle işletiliyor. Antalya, Manisa, Aydın, Denizli, Sakarya, İstanbul, İzmir ve Eskişehir'de hizmet veren Panino Pizza'nın yurt dışında ise Rusya Belarus'ta şubesi bulunuyor. Markanın franchising giriş bedeli 130 bin TL olurken kurulum bedeli ise 650 bin TL. Marka, yılsonuna kadar altı şube daha açmayı hedefliyor.

Web Adresi: www.paninopizza.com

TÜRKİYE'NİN İLK PİZZA OKULU

Türkiye'de bir ilke imza atan A'SCUOLA Pizza, çocukların pizza yapım aşamalarını uygulamalı olarak gösterip, kendi yiyecekleri pizzalarını kendilerinin yapma imkanı sunan farklı ve eğlenceli bir konsept ile hizmet veriyor. Antalya merkezli olan firma, kreşlerde, özel eğitim kurumlarda ve kolejlerde çocuklarla çeşitli etkinlikler düzenliyor.

"TAZE VE GÜNLÜK HAMUR KULLANIYORUZ"

Banu ARIDURU / Çelebi Gıda ve Little Caesars Türkiye Genel Müdürü

2021 yılında toplam yiyecek içecek pazarı önceki seneye göre yüzde 46 büyüyerek 63 milyar TL'ye ulaşmıştı. Biz Little Caesars olarak sektörün çok üstünde büyümeyi başardık. Başarımızı dijital kanallardaki dönüşümümüze, arkamızda Çelebi Holding'in desteğini alarak tamamlamış olmamıza bağlıyorum. Tüm üçüncü parti firmalarla entegre olarak çalışıyoruz. Yani Yemeksepeti, Getir Trendyol, anlık entegrasyon ile siparişlerimizi alıp müşterilerimize gönderme şansına sahibiz. Başarımızdaki diğer önemli sebebi ise taze ve günlük hamur kullanıyor olmamız ve en kaliteli mozzarella peynirini kullanmaya inatla devam etmemizdir. Yapılan tüm kör testlerde müşterilerin bu kalite farkını anladığını görmek, bu konuda yaptığımız yatırımların çok anlamlı olduğunu bize gösteriyor.

"800 MİLYON TL HEDEFLİYORUZ"

Cavit Can KIRBEYİ / Pizzabulls CEO'su

Bayilerinizden aldığınız aylık yüzde 4'lük royalty bedelimiz bulunuyor. Reklam bedelimiz mevcut değil. Sadece inşaat ve ekipman bedeli ücretini temin ediyoruz. Yılsonuna kadar yurt içinde 10 mağaza açmayı hedefliyoruz. Yurt dışında ise şu anda şubemiz bulunmuyor. İş hacmimizi yılsonuna kadar 800 milyon TL civarında olmasını bekliyoruz.

"809 ŞUBE SAYISINA ULAŞTIK"

Alp SÖĞÜTLÜGİL / Domino's Türkiye Franchise Operasyon ve İş Geliştirme Direktörü

DP Eurasia Group içerisinde Türkiye ile birlikte yer alan Rusya, Azerbaycan ve Gürcistan operasyonlarını da yönetiyoruz. DP Eurasia, Domino's dünyasındaki en büyük beşinci 'master franchise' grubu. 2021 yılsonu verilerine göre Rusya'da 188, Azerbaycan'da 10, Gürcistan'da dört ve Türkiye'deki 607 mağazamızla toplamda 809 şube sayısına ulaşmış durumdayız.

"HIZLI RESTORANLARIN PAZAR BÜYÜKLÜĞÜ YÜZDE 46"

Esra KIVRAK / PizzaLazza ve Saloon Burger Genel Müdürü

Tüm dünyanın pandemi etkisi altında kaldığı 2020 sonrasında sektörümüz, 2021 yılında hızlı bir büyüme ivmesi yakaladı. Öte yandan bu süreçte sektör dinamiklerinde değişiklikler kendini gösteriyor. Markaların bu değişiklikleri iyi okuyabilmeleri, kendi kulvarlarında büyüme stratejilerini doğru kurgulayabilmeleri büyük önem taşıyor. Hızlı servis restoranlarının pazar büyüklüğü 2021'de bir önceki yıla oranla yüzde 46 seviyesinde artışla 62.9 milyar TL düzeyine ulaştı. Büyümenin en önemli kriterlerinden biri olan sipariş adetlerindeki yıllık artış oranı ise yüzde 19 seviyesinde gerçekleşti.

BİZE ULAŞIN