Bayilik veren markalar ve franchise şartları -3-

Yeni nesil kahveciler, farklı türevlerde pizza üretimi yapan restoranlar, tasarımlarını daha çok kişiye ulaştırmayı hedefleyen mücevherciler, yurtdışına franchising vermeyi hedefleyen markalar... A'dan Z'ye hepsinin isim hakkı bedelleri, franchising şartları ve şube açma hedeflerini araştırdık. (Üçüncü Bölüm)
20.09.2022 20:39 GÜNCELLEME : 21.09.2022 00:00

PARA ARAŞTIRMA/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR Yeni nesil kahveciler, farklı türevlerde pizza üretimi yapan restoranlar, tasarımlarını daha çok kişiye ulaştırmayı hedefleyen mücevherciler, yurtdışına franchising vermeyi hedefleyen markalar… Hem piyasaya yeni çıkmış markaların hem de büyüme stratejisini değiştiren ve buna göre şartlarını tekrar revize eden firmaları derleyerek, isim hakkı bedellerini, franchising şartlarını ve şube açma hedeflerini araştırdık…(Üçüncü Bölüm)

LITTLE CAESARS

Yüzde 80'i franchising

1959 yılında Mike ve Marian Ilitch çifti tarafından Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) Michigan'da kurulan Little Caesars, dünyanın ilk üç büyük pizza zincirlerinden biri. Ayrıca Little Caesars, son 14 yıldır üst üste ABD'de "paranın karşılığını en iyi veren marka" olarak seçiliyor. Firmanın şu anda toplam 17 ilde 107 şubesi bulunuyor. Şubelerin yüzde 80'ni, franchising sistemiyle yönetiliyor. Little Caesars yılsonuna kadar en az 15 şube açarak yüzde 60'a yakın hacimsel bir büyüme hedefliyor. Little Caesars'ta her şey dahil franchise açma yatırım maaliyeti 2 milyon TL+KDV. Şirketin royalty payı yüzde 6, pazarlama payı ise yüzde 6'dır. Royalty bedelleri; işçilik, gıda, kira, vb. tüm maliyetler düşüldükten sonra işletmeciye kalan karlılık net cironun yüzde 10 ile 15 oranında.

Web Adresi: www.littlecaesars.com.tr

CARL'S JR.

Türkiye'de 20 şube

Globalde 77. yılını, Türkiye'de ise sekizinci yılını kutlayan burger zinciri Carl's Jr.'ın dünyada 39, ülkede 4 bin şubesi bulunuyor. 2011 yılında Türkiye'de satış haklarını alarak hizmet vermeye başlayan marka, kendini pazardaki diğer markalardan ayrıştırarak 'fast-casual' bir hamburger zinciri olarak konumlanmış. Ürün kalitesi, masaya servis, sınırsız içecek, limitsiz ve ücretsiz sos gibi hizmetlerin Türk tüketicisi tarafından ilgi göreceğini düşünerek yatırımlarını Türkiye'de yapan Carl's Jr.'ın, 20 şubesi bulunuyor. Bunların yarısı franchising sistemiyle işletiliyor. Sadece İstanbul ve Ankara'da konumlanan marka, yatırımcılarından reklam bedelini aylık cirodan yüzde 3, royalty ise yüzde 6 olarak talep ediyor. Carl's Jr. yılsonuna kadar üç şube daha açmayı planlıyor.

Web Adresi: www.carlsjr.com

ARİŞ PIRLANTA

Yeni konsept yatırımı var

Mücevher sektöründe yer edinmiş olan firmalardan biri olan Ariş'in şu anda 25 mağazası bulunuyor. Şubelerin 19'u merkezden yönetilirken, altısı ise franchising sistemiyle işletiliyor. 12 ilde faaliyet gösteren Ariş Pırlanta'nın 100'e yakın satış noktası mevcut. Yurtdışında ise Almanya Berlin, Kırgızistan Bişkek ve Moğolistan Ulan Batur'da faaliyet gösteriyor. Firmanın bayilik şartları arasında; AVM'lerin giriş katı ve müşteri trafiğinin yoğun olduğu bölümler tercih ediliyor. Minimum 40 metrekare-maksimum 100 metrekare büyüklükte mağazalar tercih edilirken, yatırımcıdan franchising bedeli alınmıyor. Yatırım maliyeti metrekareye bağlı olmakla birlikte yaklaşık 350 bin dolar civarında. Ariş'in yeni konsept yatırımı için metrekare başına bin-bin 500 dolar arasında talep ediliyor. Firma yurtiçinde üç, yurtdışında ise bir şube açmayı planlıyor. Hedef şehirler ise Samsun, Trabzon, Ankara, İzmir, Malatya, Urfa ve Kocaeli.

Web Adresi: www.arispirlanta.com

CARREFOURSA

Akaryakıt istasyonlarına da bayilik veriyor

2023'te 30'uncu yılını kutlamaya hazırlanan perakende sektörünün öncü markası CarrefourSA'nın şu anda toplam 43 ilde 820 mağazası bulunuyor. Bu mağazaların 140'ı ise bayilik yöntemiyle işletiliyor. Bulunduğu il ve ilçe merkezlerinde güçlü bir lokasyona sahip olunması, belirli finansal kriterlerin karşılanıyor olması CarrefourSA bayisi olabilmek için öncelikli şartlar arasında. Mini mağaza için 75-250 metrekare satış alanına sahip olunması istenirken, süper format için ise 250-750 metrekare arasında satış alanına sahip olunması tercih ediliyor. Bayilik yatırımı için gerekli ekipman ve inşaat metrekare maliyetleri de mini format için 4 bin-6 bin TL, süper format içinse 3 bin 500- 5 bin TL arasında değişiyor. Bayilik yatırımının geri dönüş süresi bir veya iki yılda tamamlanabiliyor. 2022 yazında hayata geçirilen yeni formatta ise CarrefourSA, akaryakıt istasyonlarında da bayilik vermeye başladı. Halihazırda bayilik şartlarına uygun marketi olan esnaf, dilerse kendi marketini de CarrefourSA'ya dönüştürebiliyor. CarrefourSA, tüketici nezdindeki yüksek bilinirliği ve güvenilir marka imajının yanı sıra güçlü lojistik ağı, zengin ürün yelpazesi, profesyonel satış ve pazarlama desteği ile esnaf ve girişimciler için oldukça karlı bir yatırım imkânı sağlıyor.

Web Adresi: www.carrefoursa.com

COLDWELL BANKER TÜRKİYE

200 şube hedefliyor

Gayrimenkul satış platformu Coldwell Banker'in şu anda toplam 184 ofisi bulunuyor. Bu yılsonunda 200 ofisi geçmeyi hedefleyen firmanın tüm şubeleri franchising sistemiyle yönetiliyor. Türkiye'de 29 ilde faaliyet gösteren Coldwell Banker'ın yurtdışında ise 53 ülkede 3 bin 657 şubesi maliyet gösteriyor. Firmada franchising giriş bedeli 200 bin TL ile 320 bin TL arasında bölgeye göre değişiyor. Royalty (isim hakkı) bedeli ise aylık yüzde 9 olarak belirlenmiş.

Web Adresi: www.cb.com.tr

ERA REAL ESTATE TÜRKİYE

Giriş bedeli 100 bin ile 200 bin TL arasında

Gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteren Era Real Estate Türkiye'nin şu anda Türkiye'de 13 ilde 23 şubesi bulunuyor. 2022 sonuna kadar 50 şube daha açmayı hedefleyen Era Gayrimenkul Franchising Pazarlama ve Danışmanlık Hizmetleri A.Ş'nin yurtdışında 3 bin 100 şubesi var. 35 farklı ülkede hizmet veriyor. Firmada franchise giriş bedeli 100 bin TL ile 200 bin TL arasında değişiyor. Şubeler için aylık ciro hedefi 250 bin TL ile 2 milyon TL arasında bulunuyor. Aylık şubelerden istenilen royalty bedeli ise yüzde 9.

Web Adresi: www.era.com.tr

CENTURY 21

Royalty bedeli yüzde 9

Gayrimenkul danışmanlık şirketi olan Century 21'in şu anda Türkiye'de dokuz ilde 28 şubesi bulunuyor. Bu yılsonunda 50 ofis daha açmayı hedefleyen firmanın yurtdışındaki şube sayısı 15 bin 153. 87 ülkede faaliyet gösteren Century 21'de franchising giriş bedeli 150 bin ile 300 bin TL arasında değişiyor. Kar marjı her şube için aylık 250 bin TL ile 2 milyon TL arasında farklılık gösteriyor. Aylık şubelerden istenilen royalty bedeli ise yüzde 9. Century 21'den bayilik alacak kişilerin online platform üzerinden form doldurmaları isteniyor.

Web Adresi: www.century21.com.tr

ARMİS YATAK

Günlük 600 adet yatak üretimi

Armis Yatak'ın şu anda 85 adet yatak showroom'u bulunuyor. Bu showroom'ların 76'sı franchising yöntemiyle yönetiliyor. Bu noktalar Armis tabelası altında faaliyet gösteren ve içinde sadece Armis ürünlerinin satıldığı mağazalardan oluşuyor. Aktif olarak Avrupa, Ortadoğu ve Afrika coğrafyalarında bulunan 28 ülkeye yatak ihracatı yapan marka, ülke sayısını 50'ye çıkarmayı istiyor. Türkiye genelinde ise 74 ilde faaliyet gösteriyor. Firma, günlük 600 adet olan yatak üretim kapasitesini 900 adetlere çıkarmayı hedefliyor. Yılsonuna kadar ise 85 olan showroom sayısını 150'ye, 450'ye yakın bulunan corner satış noktasını 750'ye çıkarmayı istiyor. 2022 yılsonuna kadar 81 ilde olmayı ve sadece İstanbul'da 60 yeni mağaza açmayı isteyen Armis Yatak'ın franchising şartları arasında 150 ile 200 metrekare mağaza büyüklüğüne sahip, ticari açıdan doğru lokasyon ve uygun yatırımcı profilini sergileyen girişimciler yer alıyor. Yatırımın büyük bir bölümünü Armis Yatak karşıladığı için yatırımcılardan herhangi bir isim hakkı ve royalty bedeli talep edilmiyor. Yatırımcılarla minimum üç yıllık bir sözleşme imzalayan marka şubelerden aylık 200 bin TL ve üzeri ciro hedefliyor.

Web Adresi: www.armisyatak.com

VAULT

Olgar'ın yeni konsepti 'Vault'

Outdoor denilince akla gelen ilk firmalardan biri olan Olgar Grup, yeni spor zinciri konseptiyle yatırımcılarına iş fırsatları sunuyor. Doğada vakit geçirmeyi bir yaşam tarzı olarak benimseyenlerin, konforlu ve etkin bir şekilde doğa içerisinde aktivitelerini sürdürebilmeleri için ilham verici deneyimler sunan yenilikçi bir mağazacılık konsepti olan Vault markasının toplamda üç şubesi bulunuyor. Bunlar; Fethiye Vault, İçerenköy City's Vault, KayseriPark Vault. Şubelerin tamamı franchising yönetimiyle işletiliyor. Marka şube sayısını 2022 sonuna kadar altıya çıkarmayı hedefliyor. Şubelerin tamamı franchising yönetimiyle işletiliyor. Markaya franchising yapacak yatırımcılardan, doğa sporlarına bağlı, outdoor modası ve perakende konusunda tecrübe sahibi, satışı konusunda ise deneyimli olmaları isteniyor.

Web Adresi: www.olgar.com.tr

"MAĞAZA SAYISINI 10'UN ÜZERİNE ÇIKARTACAĞIZ"

Barış ANDIRINLI / OLGAR Grup Genel Müdürü

Olgarlar Grup olarak marka çeşitliliğimiz, ürünlerimizin kalitesi ve güçlü finansal yapımız sayesinde rekabette çok avantajlı bir konumda bulunuyoruz. 2022 yılında üretim tesisimizi büyüterek dışa bağımlılığımızı azaltma yolunda önemli bir adım attık. Ayrıca münhasır distribütörü olduğumuz birçok markanın Türkiye'de üretim haklarına da sahibiz. Burada daha fazla istihdam ve ihracat geliri yaratmayı planlıyoruz. SPX mağazaları ve Vault franchise konsept mağazalarımız ile büyümeye devam edeceğiz. Yurtdışında Gürcistan'da dört mağazamız bulunuyor. Yurtdışı tarafında da fırsatları araştırıyoruz. Hem bayilik hem de mağaza kanalıyla başka ülkelere de açılmayı hedefliyoruz. Yatırım yapmak isteyen iş ortaklarımızı hazır ve başarılı bir konsept ile buluşturuyoruz. Her iki taraf için de karlı ve sürdürülebilir bir iş modeli geliştirdik. Markalarımızın pazar payını bu yolla artırırken operasyonel giderlerimizi de düşük seviyede tutmayı hedefliyoruz. Vault mağazalarımızın sayısını 2023 sonuna kadar hızlı ancak sürdürülebilir şekilde artıracağız. Bu gelişim dönemi içerisinde aramıza katılan bayilerimize de özel şartlar sunuyoruz. Bu yaklaşım ile şu an için bayilerimizden reklam, royalty veya franchise bedeli almıyoruz. 2023 yaz dönemi sonuna kadar Vault mağazalarının sayısını 10'un üzerine çıkartacağız. Vault mağazalarımızın ciroları, yerlerine ve büyüklüklerine göre değişiklik gösteriyor. Yine 2023 yılı içerisinde Vault mağazalarından toplam 50 milyon TL dolayında bir ciro beklentimiz bulunuyor.

"1 MİLYAR TL CİROYA ULAŞMAYI HEDEFLİYORUZ"

Ergin ÜNER / BiSU Kurucu Ortağı

2015'te su siparişlerini kolaylaştırmak ve kullanıcılarımıza en iyi hizmeti vermek üzere bayilere su siparişi yönlendiren bir pazar yeri platformu olarak yola çıktığımız BiSU uygulamamızla tüketicinin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduruyoruz. Bugün geldiğimiz noktada, 2021'de hayata geçirdiğimiz hızlı teslimat servisimizle damacana su ve farklı içecek gruplarının yanında, evin en temel ihtiyaç ürünlerini de haftanın yedi günü saat gece 12'ye kadar, 30 dakika içerisinde toptan fiyatına tüketiciye ulaştıracak bir iş modelimiz var. Tüketiciye çoklu paketlerde ve ekonomik boylarda sunduğumuz ürünlerle onları taşıma derdinden kurtarırken, aynı zamanda onlara tasarruf imkânı sunuyoruz. Bugün itibarıyla İstanbul'da hızlı teslimat modelimizi uyguladığımız 103 depomuz bulunurken, bunun dışında 65 farklı ilde de BiSU ekosistemine dahil olan bayiler aracılığıyla tüketicilere online damacana su hizmeti veriyoruz. BiSU olarak; kendine güvenen, hızlı büyümeyi kararlı şekilde sürdürebilecek iş ortaklarımızla Türkiye'de bayi yapılanmamızı güçlendireceğiz. Burada da temel beklentimiz, bayiliğin lojistik ve teknolojik altyapısını sağlamaları ve 350 bin TL'den başlayan lojistik partnerlik giriş bedelini yatırmaları. Bunun karşılığında BiSU olarak bayilerimizin operasyonel maliyet kalemlerine destek verirken, teslimat performansına dayalı prim sistemiyle de onlara ilave bir kaynak sunuyoruz. Hedefimiz bu yıl içinde İstanbul'da 150; iki yıl içinde ise Türkiye genelinde bin depoya ulaşmak. Tüm bu planlar çerçevesinde şu an yıllık 1 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyoruz.

"ÜÇ YILDA BİN BAYİYE ULAŞMAYI PLANLIYORUZ"

Bulut BATUM / Carrefoursa İcra Kurulu Üyesi

'Yeni Nesil Market' yaklaşımımızla müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini anlayıp doğru üreticinden doğru ürünü temin ederek farklılaşıyoruz. Bu anlayışla ana mesajımızı da "Doğrusu CarrefourSA'da" olarak ortaya koyduk. Bu vizyon çerçevesinde önem verdiğimiz konuların başında büyüme ivmemiz ve bu ivmeyi doğrudan etkileyen bayilik yapılanmamız var. Eylül 2022 itibarıyla 820 mağazamızın 140'ı bayilik sistemiyle CarrefourSA çatısı altında hizmet veriyor. Bu sistemde esnaf, CarrefourSA'nın hem uluslararası Carrefour hem de Sabancı markasının gücünü arkasında hissediyor. Bilgi birikimimiz, lojistik ağımız, pazarlama becerilerimiz ve dijital teknoloji altyapımızla esnafımız, CarrefourSA tabelası altında ailemizin bir parçası oluyor. Tüketicilerimizin CarrefourSA kalitesi ve deneyimine erişimini kolaylaştırırken, yerli girişimciye karlı bir yatırım imkânı, bulundukları bölgeye ise istihdam fırsatı sağlıyoruz. 2022 ve sonrasında hem kendi mağazalarımızla hem de bayilik sistemiyle büyümek odağımızda. Bunun için sadece bu yıl 200 milyon TL civarında yatırım planımız bulunuyor. 2022 hedefimiz 250 mağaza, bunun 50'si kendi yatırımımız diğerleri ise bayilerimizle birlikte yatırım olacak. Bayilik sisteminde bir diğer odak noktamız akaryakıt istasyonları olacak. Akaryakıt istasyonlarında da CarrefourSA deneyimi sunmaya hedefliyoruz. Bu kapsamdaki ilk adımlarımızı attık ve akaryakıt istasyonu içerisinde CarrefourSA tabelalı ilk bayiliğimiz, Marmara Ereğlisi'nde hayata geçti. Tüm bu yatırımlarla birlikte hedefimiz, üç yıl içerisinde bin bayiye ulaşmak.

"ŞEF RESTORANLARI VE GURME LOKANTALAR POPÜLERLEŞİYOR"

Gül BOZBIYIK / Concept7 Danışmanlık Firma Sahibi

Perakende sektörüne ve tüketiciye etkisi, ülkemizde de yeni trendler ve tüketici alışkanlıkları şeklinde kendisini şiddetli bir şekilde hissettirirken, küresel ve ulusal ekonomik konjonktürde bu değişimlere farklı mutasyonlar ekledi. Bütün bu sektörel evrim, gözlerimizin önünde ve doğalından farklı bir hızla gerçekleşti. Yeme-içme alışkanlıklarımız, online alışveriş alışkanlıkları, sinema ve tiyatro gibi kültürel alışkanlıkları, alışveriş merkezlerine gitme sıklıkları, çocuk oyun alanları konseptleri, değişen ofis kültürü ve daha bir dolu yeni trend. Öte yandan, göçmen ya da turist nüfusun şiddetli artışı, alışverişçi kimliğini de haliyle tüketici alışkanlıklarını da değiştirdi. Eskiden dönerci, köfteci liderliğindeki yemek katlarında artık; tavukçular ve hamburgerciler bayrağı devraldı. Taco'cular ciro rekoru kıran donatçılar, bubble tea çılgınlıkları ve tabii ki her döneme ayak uyduran kahveciler, franchise talebi konusunda bu aralar şanslı dönemlerindeler. Zincirleşen kitap menülü dünya mutfağı restoranların liderliklerini pekiştirirken, şef restoranları, gurme ve özerk mutfaklı küçük lokantalar, gün geçtikçe popüler hale geliyor. Birkaç şubeli yeni trend markalar zincirleşme yolunda giderken; tedarik zincirini, operasyonunu, finansman politikasını, büyüme stratejisini, hukuki altyapısını doğru yönetenler; büyük uluslararası zincirlerin yaşadığı tedarikteki döviz kaynaklı maliyet patinajından dolayı bu rekabetten avantajlı çıkıp, büyümelerinde ciddi bir ivme yakalayabilirler.

"ALMANYA VE AZERBAYCAN İLE GÖRÜŞÜYORUZ"

Harun KARAYEL / Suna Dumankaya Güzellik Merkezleri Yönetim Kurulu Başkanı

Türkiye'de 40 yıldır sektörde olan, yazdığı altı kitabı ve yaptığı televizyon programlarıyla marka bilinmesi sağlayan bitki bilim ve güzellik uzmanı Suna Dumankaya'nın ismiyle Türkiye genelinde vermiş olduğu franchise güzellik merkezleriyle büyümeyi hedefliyor. Türkiye genelinde 15 şubemiz bulunuyor. Her geçen gün almış olduğu arz talep ile yenileri eklenmeye devam etmektedir. Markanın kendisine ait iki şubesi ve toplamda 13 franchise bulunuyor. Türkiye'de şu an için dokuz şehirdeyiz. Bunlar; Antalya, Ankara, Batman, Bursa, Denizli, Eskişehir, Kayseri, İstanbul ve Van. İç pazar hedeflerinden dolayı yurtdışı planlarımızı, bu yılsonu ve önümüzdeki yıl olarak belirledik. Şu an için ön protokol yaptığımız ve görüştüğümüz iki ülke var. Bu ülkeler Almanya ve Azerbaycan. Bulunduğu il ve ilçe içerisinde merkezi konumlu tabela değeri olan bir mağazanın seçilmesi, projenin uygulanacağı mağazanın 300 metrekareden küçük olmaması, uygulanacak projenin şirket tarafından seçilen mimarlık firması tarafından uygulanması, franchising şartlarımız arasında yer alıyor. Royalty bedeli 2022 yılı sonuna kadar 25 bin dolar olarak belirledik. Bu yılsonuna kadar bayilerimizden herhangi bir aylık reklam bedeli almıyoruz. Yurtiçinde beş, yurtdışında iki mağaza açmayı hedefliyoruz.

"TÜRKİYE'DE 13, YURTDIŞINDA SEKİZ MAĞAZAMIZ BULUNUYOR"

Muhammed TAN / Bella Maison CEO

Bella Maison'u girişimcilik ruhuyla 2016'da kurduk. Şirket olarak start-up ruhlu, gelişimi önemseyen, çalışan ve kullanıcı memnuniyeti odaklı bir yapıda çalışıyoruz. Bu anlayışla bugün Türkiye'de mağazacılık kanalıyla eş değer hacimde dijital operasyon yürütüyoruz. Yurtdışında Amazon, Otto, Limango ve Wayfair'in de dahil olduğu sekizden fazla global e-ticaret sitesi üzerinden başta Almanya, İngiltere ve Amerika olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde Bella Maison ürünlerini kullanıcılarla buluşturuyoruz. Türkiye'de 13, yurtdışında sekiz fiziksel mağazamız bulunuyor. Ayrıca global e-ticaret sitelerinde açtığımız mağazalarımızla sınırları ortadan kaldırıyoruz. Bella Maison'u global bir marka haline getirme hedefimizle franchise konusunda tamamen yurtdışına odaklanmış durumdayız. Amacımız sadece yurtdışına ürün satmak değil; adım attığımız ülkelerde sürdürülebilir bir marka bilinci oluşturmak. Yurtdışındaki partnerlerimizin Türkiye'deki operasyonumuzun aynısını uygulayabilmesine yardımcı olacak bir iş modeli geliştirdik. Bugün yurtdışındaki sekiz fiziksel mağazamız franchise iş modeliyle ilerliyor. Türkiye'deki tüm mağaza yatırımlarımızı kendimiz gerçekleştiriyoruz. Ankara, Bursa, İstanbul, İzmir ve Muğla'da mağazalarımız bulunuyor. Bella Maison olarak Cezayir'de dört, Birleşik Arap Emirlikleri'nde iki, Fas ve Özbekistan'da birer mağazamız ile ürünlerimizi kullanıcılarımızla buluşturuyoruz. Her ülke özelinde açılış operasyonları, pazarlama planları ve satış stratejileri geliştiriyoruz. Bundan dolayı franchising şartları değişkenlik gösterebiliyor. Ortalama 150 ila 250 metrekare büyüklüğünde mağaza şartı arıyoruz. 2022 yılsonuna kadar KKTC, Bulgaristan, Libya, Filistin, Katar, Türkmenistan ve Azerbaycan'da mağaza açma hedeflerimiz bulunuyor. Birleşik Arap Emirlikleri'nde iki mağazamıza ek üç, Fas'ta iki, Özbekistan'da bir yeni mağaza daha açacağız. Beş yıl içinde Türkiye'de 50, yurtdışında 20 ülkede 150 mağaza açmayı hedefliyoruz.

"BAYİLİK, KADIN ÇALIŞANLARA İSTİHDAM ALANI YARATIYOR"

Suna DUMANKAYA / Bitkisel ve Doğal Güzellik Uzmanı

Franchising yöntemiyle açılan işletmeler pek çok kadına istihdam alanı yaratıyor. İstihdam alanı yaratması bir yönden iyi, fakat bir yönden de eğitimli ve bilinçli kişilerle yapılması gerekiyor. Şu an sektörde çoğu kişi eğitimsiz ve bilinçsiz ilerleyerek yapıyor Bu sebeple araştırılarak yapılması gerekir. Biz kendi markamız adına parkurlarımızı, eğitimlerimizi, sistemimizi, makinalarımızı her bayimiz için aynı titizlikle seçip özenle hazırlıyoruz. Tüm bayilerimizde aynı hizmeti almayı sağlıyoruz.

"YURTDIŞINDA İNŞAATI DEVAM EDEN 22 ŞUBEMİZ BULUNUYOR"

Mehmet Sait KANBUR / MADO Yönetim Kurulu Başkanı

Türkiye'nin dört bir köşesinde toplam 306 şubemiz ile tüketicilerimizle buluşuyoruz. Yurtdışında 75 şube sayımız mevcut. 303 şube, franchising yöntemiyle işletiliyor. Türkiye'nin 52 ilinde bulunuyoruz. MADO Cafe olarak bulunmayı hedeflediğimiz iller; Antalya, Bursa, İzmir, Uşak, Hatay. MADO Dondurma'da hedefimiz ise Antalya, İzmir, İstanbul, Ege/Akdeniz sahil bandı. Türk markası olarak yurtdışında ciddi talep görüyoruz. Ayrıca yeni yılla birlikte Kırgızistan, Tacikistan ve Özbekistan şubelerimizin de açılışını yapacağız. Bunun yanı sıra 33 ülkeye ihracat yapıyoruz. Franchise vereceğimiz kişilerde aradığımız özellikler; öncelikle girişimci bir ruha sahip olması ve başarma tutkusunu ön planda tutuyoruz. Tabii bunun yanında finansal yönetim tecrübesi de çok önemli. Tercihen başarılı bir iş tecrübesine, tüm zamanını ve gücünü MADO Cafe yönetimi için harcama isteği ve imkânına, ayrıca MADO markasının gerektirdiği finansal olanaklara sahip olması, aradığımız diğer özellikler arasında bulunuyor. Fatura üzerinden yüzde 3 reklam bedeli alıyoruz, ancak royalty bedeli almıyoruz. İsim haklarında MADO Cafe için 100 bin dolar+KDV, Mado Dondurma 40 bin dolar+KDV. 2022 yılının sonuna kadar MADO Cafe ve MADO Dondurma markaları olarak Türkiye'de toplam 25 yeni şube açmayı hedefliyoruz. Yurtdışında ise aktif olarak çalışan toplam 75 şubemiz ve sekiz MADO dondurma triportörümüz var. Projesi devam eden ve yakında şube açacağımız yeni ülkeler ise Kırgızistan, Tacikistan ve Özbekistan ve Bosna-Hersek. Sadece yeni ülkelerde değil hâlihazırda var olduğumuz ülkelerde de süren yeni projelerimiz mevcut. Yurtdışında inşaatı devam eden toplam 22 şubemiz bulunuyor.

BİZE ULAŞIN