Çitlekçi’den yeşil dönüşüm için dev adımlar

Hızla şubeleşen Çitlekçi markasını bünyesinde barındıran Tunçlar Holding, yeşil dönüşüm ve sürdürülebilirlik alanında attığı adımlarla da dikkat çekiyor. Kuruyemiş sektörüne 45 yıl önce toptancılıkla adım atan Holding, bugün gıda, inşaat ve enerji alanlarında çevreye duyarlılık konusunda öncü rol oynuyor…
24.03.2024 22:22 GÜNCELLEME : 25.03.2024 17:14

REKLAM/ Tunçlar Holding, 2025 yılında 100 mağaza hedefi koymuş durumda. Bu yolda sağlam adımlarla ilerlerken, kendi mağazalarından aldığı enerjiyle yeşil enerji kaynaklarına da yatırım yapıyor. Bugüne kadar Bronz Enerji markası adı altında 30 MW'lık yeşil enerji kaynağı kullanan Tunçlar Holding, sadece enerji maliyetlerini karşılamakla kalmıyor, aynı zamanda çevreye duyarlı bir yaklaşım da sergiliyor.

Tunçlar Holding markası olan Çitlekçi yıllık yüzde 175 müşteri artışı sağlarken, 2023 yılında 21 milyona yakın ziyaretçi ağırladı. Türkiye'de yaşayan her 4 kişiden biri kuruyemiş alışverişini Çitlekçi'den yapıyor. Modern mağazacılık anlayışı, kuruyemiş sektöründeki cesur atılımları, akılcı yatırımlarıyla "Fren Gücü En Yüksek" girişim olarak kendini tanımlayan Çitlekçi, lojistik altyapısı ile de e-ticarette güçlenmeye devam ediyor. Firma 81 ile mağaza tazeliğinde ürün sağlama kapasitesine erişmiş durumda. "Hep taze, en taze" sloganı ile gıda sektöründe faaliyetlerini yürüten holding, Çitlekçi kuruyemiş ile, Türkiye'nin yanı sıra aynı zamanda bir dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Kırıkkale'nin ardından sırasıyla Ankara, Kayseri, Çorum, Kocaeli ve Bursa'da şubelerini açan Çitlekçi, 2024 yılı hedefini yüzde 100 büyüme olarak belirledi. Her gün yeni bir şube ve yatırım fikri ile güne başlayan Tunçlar Holding, Çitlekçi mağazalarında bin 500 farklı ürün grubu ile müşterilerinin tüm taleplerini karşılıyor.

Tunçlar Holding inşaat sektöründe de emin adımlarla ilerlemeye devam ediyor. Ankara'nın en merkezi bölgelerinden Yenimahalle'de, 36.000 m2 arsa üzerinde yükselen 500 konutluk projeyi tamamladı. Yeni konut projesi de yine Ankara'da olacak ve 2024'ün 6. ayında başlayacak. Devam eden projeler arasında Nisan ayı için hizmete girecek olan Çitlekçi Konya şubeleri ve Ankara-Konya yolu üzerinde toplamda 4432 m2 alanda inşa edilen Ankara Gölbaşı Dinlenme tesisi projeleri de bulunuyor.

ENERJİ KAYNAKLARINI VERİMLİ KULLANIYOR

Tunçlar Holding, Çitlekçi mağazalarında ürünlerin tazeliği ve çeşitliliği kadar, üretim sürecinde de doğaya saygılı bir yaklaşımı benimsiyor. Her mağaza, bir kuruyemiş fabrikası gibi çalışarak ürünlerin aynı gün veya en geç bir gece önce kavrulmasını sağlıyor. Çitlekçi bu yöntem ile enerji ve kaynakların verimli kullanımını desteklerken, müşterilere de en taze ürünleri sunuyor.

"Tunçlar Holding bünyesinde faaliyet gösteren Çitlekçi markası 2013 yılında faaliyete başlamasına rağmen 40 yılı aşkın bir tecrübeye sahip" diyen Tunçlar Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Abdullah Tunç, "1979 yılında kuruyemiş toptan ticareti ile sektöre adım attık. Uzun yıllar toptan ticareti yaptıktan sonra 6 personel ile Kırıkkale yolunda 12 yıl önce ilk mağazamızı açtık. 100 metre karede ilk gün 40 müşteriye hizmet verdik. Talep çok yoğun olunca yolun karşı tarafına ikinci mağazamızı da açtık. Ardından Ankara'da iki mağazamız ile hizmet vermeye başladık. Çitlekçi markası ile Ankara, Kayseri, Çorum, Kocaeli, Bursa illerinde şubeleşmemize devam ettik" diye konuştu.

"KONTROLLÜ BÜYÜRKEN, İSTİHDAMI DA ARTIRIYORUZ"

"2020 yılı kurumsal adımları attığımız ve holdingleştiğimiz yıl oldu. Tunçlar Holding olarak Tunçlar Kuruyemiş, Çitlekçi, Tunç Gold Yapı, Bronze Energy ve TNC Turizm gibi güçlü markalarımızı tek çatı altında topladık" diyen Abdullah Tunç, büyüme stratejilerinde sürdürülebilirlik ilkesini gözettiklerini söyledi. Tunç "Kaliteyi korumak adına hızlı büyüme yerine kontrollü büyüme stratejisini benimsiyoruz. Şu anda 1200'den fazla çalışana istihdam sağladık. 2024 sonuna kadar bu sayıyı daha da artırarak ülke ekonomisine de katkı sunmayı hedefliyoruz" diyerek şu ifadeleri kullandı:

"Çitlekçi markası, franchise sistemine değil, kendi öz kaynaklarıyla mağaza açma ve işletme modeline odaklanıyor. Bu yaklaşım, şirketimizin kontrol altında büyümesini ve kalite standartlarını korumasını sağlıyor. Her mağazamızın inşaatını kendi bünyemizde gerçekleştirerek, hem işletme, hem de çevresel faktörleri kontrol altında tutuyoruz. Üreten bir Türkiye olmak adına payımıza düşen neyse yerine getirme anlayışındayız. Çitlekçi markası ile kısa vadede her ilimizde konsept mağazalarımızla tüketiciye ulaşmayı hedefliyoruz. Yeşil dönüşüm ve sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarımızı gelecek vizyonumuzla entegre ediyoruz. Uzun vadeli hedeflerimiz arasında, enerji verimliliğinin artırılması ve çevreye duyarlı üretim yöntemlerinin geliştirilmesi de yer alıyor. Bu sayede, hem şirket içinde hem de sektör genelinde yeşil dönüşümün önünün açılmasını hedefliyoruz. Gelecek için daha yeşil bir dünya için sektörümüzde öncü bir rol üstlenmeyi amaçlıyoruz."

İHRACATTA HEDEF, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

İhracatçı bir firma olarak Avrupa Yeşil Mutabakat Sözleşmesi'ni de ihracatta esas alarak sadece Türkiye içinde değil, uluslararası arenada da sürdürülebilirlik ilkesini benimseyerek hareket ettiklerini vurgulayan Tunç, sözlerini şöyle tamamlıyor:

"Çitlekçi markamız ile Rusya ve Ortadoğu gibi farklı pazarlara ihracat yaparak, sürdürülebilir ürünlerin uluslararası alanda da tanıtımını ve kullanımını destekliyoruz. Bu şekilde, sadece yerel değil, global çapta da çevre dostu üretim ve ticaretin önünü açıyoruz. Türkiye'deki değil,dünyadaki rakiplerimiz ile aynı şartlar altında mücadele ediyoruz. Holding olarak sürdürülebilirlik konusunda toplumda farkındalık yaratmak için eğitim ve bilinçlendirme çalışmalarına da önem veriyoruz. Şirket olarak, çalışanlarımız, tedarikçilerimiz ve müşterilerimizle iş birliği içinde çevre dostu uygulamaları teşvik ediyor ve sürdürülebilirlik konusunda bilinçlenmeyi destekliyoruz. Bu anlamda sürdürülebilir geleceğe ilişkin yeni projelerimizi ve sosyal sorumluluk çalışmalarımızı kamuoyuna duyuracağız. Sürdürülebilir gelecek ve yeşil dönüşüm konusundaki çalışmalarımızı gelecek için güçlü bir vizyonla şekillendireceğiz. Holding olarak, 2030 ve sonrasında daha fazla yeşil enerji kullanımı, doğaya saygılı üretim yöntemleri ve sürdürülebilir ticaretin yaygınlaşması için kararlı adımlar atmayı planlıyoruz. Bu şekilde, hem kendi iş süreçlerimizde hem de sektör genelinde çevresel etkileri en aza indirerek daha yaşanabilir bir dünya için çalışmayı hedefliyoruz."

BİZE ULAŞIN