ÖZBEY MEN/ 1991 yılında kurulan Lineadecor, bugün Kocaeli, Gebze'de 30 bin metrekarelik modern tesislerinde yıllık 25 bin adet üretim kapasitesiyle faaliyet gösteriyor. 300'den fazla çalışanı bulunan şirket, 24 farklı mutfak modeli, 200'den fazla renk seçeneği, 900 aksesuar ve 1800 modülden oluşan geniş ürün gamıyla tüketiciye ulaşıyor. Türkiye genelinde 30 ilde 77 satış noktasına sahip olan marka, yurt dışında ise 10 ülkede 98 mağazayla hizmet veriyor.
Lineadecor Genel Müdürü Zeynep Ecemiş, "Günümüz mutfaklarını geleceğin yaşam alanlarına dönüştürecek benzersiz tasarımlar sunuyoruz. Tasarım dünyasının izlediği yola paralel olarak sürekli yenileniyor ve koleksiyonumuzu güncelliyoruz" dedi.
İLK 6 AYDA 6 YENİ MAĞAZA AÇTI
Lineadecor, 2025'in ilk yarısında İstanbul, Gaziantep, Ankara ve Kırşehir'de açtığı altı yeni mağaza ile büyümesini sürdürdü. Ecemiş, "Türkiye'de mutfak mobilyası sektöründe perakende mağazacılıkta attığımız kararlı adımlarla istikrarlı bir büyüme yakaladık. Bu yılki planlarımız arasında iş ortağı sayımızı yüzde 10 artırmak vardı. Yılın ilk yarısında performansımız, hedeflerimizle uyumlu şekilde ilerledi" diye konuştu.
Lineadecor'un gelecek planları arasında yurt dışı pazarlarda büyüme öncelikli yer tutuyor. 2025'in son çeyreğinde Suudi Arabistan'ın Taif şehrinde, 2026'nın başında ise Sırbistan'ın başkenti Belgrad'da yeni satış noktaları açılacak. Yeni pazarlara girişin güçlü ürün portföyüyle destekleneceğini belirten Ecemiş, "Koleksiyonlarımızı sürekli yeniliyor, değişen yaşam tarzlarını ve güncel trendleri analiz ederek farklılaşmaya devam ediyoruz" dedi.
Son dönemde pazara sundukları ürünlerden de söz eden Ecemiş, "2024 koleksiyonumuzun Vera ve Marte modellerinin ardından, bu yıl Life serimizi kullanıcılarla buluşturduk. Sole, Riga ve Mondo aileleri altında konumlandırdığımız bu seri, mutfakların yalnızca işlevsel değil aynı zamanda estetik yaşam alanlarına dönüşmesine katkı sağlıyor" ifadelerini kullandı.
CİROSUNUN YÜZDE 36'SINI İHRACAT OLUŞTURUYOR
İhracat, Lineadecor'un büyüme stratejisinde önemli bir yer tutuyor. 2024 yılında ihracat, toplam cironun yüzde 36'sını oluşturdu. ABD'den İngiltere'ye, Orta Doğu'dan Afrika'ya kadar geniş bir coğrafyada varlık gösteren marka, 21 yurt dışı satış noktasına ulaştı.
Ecemiş, "ABD'de proje bazlı satışlarımız büyüyerek devam ediyor. Washington DC ve çevresinde 2026'ya kadar 10 satış noktasına ulaşmayı hedefliyoruz. Ayrıca Avrupa'da da büyümeyi sürdürüyoruz. Önümüzdeki yıl Belgrad'da açacağımız mağaza ile ivme kazanacağız" diye konuştu.
Kuzey Kıbrıs'ta üçüncü mağazalarını Gazimağusa'da açtıklarını belirten Ecemiş, "2025'in son çeyreğinde Suudi Arabistan'da, 2026'da ise diğer Körfez ülkeleri ve Belgrad'da yeni mağazalarla büyümeye devam edeceğiz" şeklinde konuştu.
KAPASİTESİ YÜZDE 10 ARTTI
2025 yılını yatırımlar açısından verimli geçirdiklerini vurgulayan Ecemiş, "Üretimden teknolojiye, mağaza yapılanmasından insan kaynağına kadar farklı alanlarda adımlar attık. Üretim hatlarımızda yaptığımız iyileştirmelerle kapasitemizi yüzde 10 oranında artırdık. Yatırımlarımızı sürdürülebilirlik, verimlilik ve müşteri memnuniyeti ekseninde geliştirmeye devam edeceğiz" dedi.
2017'den bu yana Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı onaylı Ar-Ge Merkezi'nde çalışmalarını sürdüren Lineadecor, mutfak üreticileri arasında bu alanda ilk olma özelliğine sahip. Malzeme bilgisinden üretim teknolojilerine kadar birçok alanda yenilikçi çalışmalar yürüten şirket, sürdürülebilir üretim ve dijitalleşmeye de yatırım yapıyor.
Ecemiş, "Kuruluşumuzdan bu yana sadece mutfak tasarımı ve üretimine odaklandık. Ar-Ge ve tasarım faaliyetlerimiz, markamızın temel yapı taşlarıdır. 2026'da da dijitalleşme yatırımlarını hızlandırmayı planlıyoruz" İfadelerini kullandı.
Satış, üretim ve tedarik zinciri gibi temel süreçlerde veri odaklı altyapı çalışmalarıyla operasyonel verimliliği artırmayı hedeflediklerini söyleyen Ecemiş, "Bu sayede hem iç süreçlerimizi optimize ediyor hem de büyüme hedeflerimizi sağlam temeller üzerine inşa ediyoruz" şeklinde konuştu.
Mobilya sektörünün karşı karşıya olduğu zorluklara da değinen Ecemiş, "İnşaat sektöründeki durgunluk mutfak sektörüne de yansıyor. Yüksek maliyetler ve finansmana erişimdeki zorluklar konut talebini düşürdü. Ancak Türkiye'nin deprem gerçeği var. Bu yüzden Lineadecor, ülkemizin gelecekteki olası bir depremi en az zararla atlatabilmesi için kentsel dönüşümü birincil gereklilik olarak görüyor. Bölgesel bazda gerçekleşen dönüşüm projeleri, inşaat sektöründe hareketlilik yaratsa da bu hareketlilik bireysel tüketicilerin tercihlerine yansıyan perakende mutfak satışlarını aynı ölçüde desteklemiyor. Bu sürecin sağlıklı ilerleyebilmesi için en kritik nokta ise, kentsel dönüşüme giren tüm konutların yüksek kaliteli yapı malzemeleriyle inşa edilmesini güvence altına alacak standartların belirlenmesi ve bunların tavizsiz şekilde uygulanmasıdır" dedi.