"Bayim olur musun?" fuarı 1.2 milyar dolarlık ekonomik etki hedefliyor

Medyafors A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Özhan EREM; “Türkiye’nin ve bölgemizin en büyük franchise ekosistemi olan 23. Bayim Olur musun? (Be My FRANCHISE) Fuarı, 16-19 Ekim 2025 tarihlerinde İstanbul Yenikapı Avrasya Fuar Merkezi’nde 200’den fazla marka, 30 bini aşkın ziyaretçi ve milyar doları aşan iş hacmi ile sektörün geleceğine yön verecek” dedi.
06.10.2025 11:21 GÜNCELLEME : 06.10.2025 11:21

Türkiye'nin ve bölgenin önemli franchise fuarlarından biri olan 23'üncü Bayim Olur musun? (Be My FRANCHISE) Fuarı, 16-19 Ekim tarihleri arasında İstanbul Yenikapı Avrasya Fuar Merkezi'nde kapılarını açıyor. 200'den fazla marka, 30 bini aşkın ziyaretçi ve milyar doları aşan iş hacmi ile sektörün geleceğine yön veren fuarın ekonomik etki hedefi 1,2 milyar dolar olarak belirlendi. Bu rakamın yalnızca fuar sırasında imzalanacak franchise anlaşmalarını değil, fuar sonrası yapılacak mağaza kurulumları, mimari yatırımlar, açılışlar ve perakende cirosunu da kapsayan toplam ekonomik döngüyü ifade ettiği belirtildi.

Etkinliğin yalnızca Türkiye'de değil; Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika'da da sektörün en önemli buluşmalarından biri konumunda olduğunu belirten Bayim Olur musun? Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı Yönetim Kurulu Başkanı Özhan EREM, "2024 yılında 200'den fazla markayı 30 bin 723 ziyaretçiyle buluşturan fuar, 1 milyar doları aşan iş hacmiyle dünyanın en büyük üç franchise fuarından biri haline geldi. 35 ülkeden bin 927 uluslararası yatırımcı fuarı ziyaret etti ve binlerce franchise sözleşmesi imzalandı. Franchise yatırımları; faiz, döviz, borsa ve arsa gibi geleneksel yatırım araçlarına kıyasla kısa sürede geri dönüş ve sürdürülebilir kârlılık sağlıyor. Bu nedenle etkinlik, yatırımcı adaylarına yalnızca bir iş fırsatı değil, aynı zamanda uzun vadeli bir kazanç modeli sunuyor" dedi.

Sektör çeşitliliği
Bayim Olur musun? Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı'nın, ziyaretçilerine geniş bir sektör çeşitliliği sunduğunu belirten Erem, "Gıda zincirleri & kahve markaları, perakende, moda & aksesuar, eğitim kurumları, gayrimenkul ofisleri, Kişisel bakım, güzellik ve sağlık, teknoloji & dijital hizmetler, Yeni nesil kiosk, mobil konseptler ve bulut mutfak çözümleri gibi sektörler katılım sağlıyor. Medyafors A.Ş.'nin 100 bine yaklaşan yatırımcı adayı üyesine sahip bayimolurmusun.com.tr portalı, fuarla entegre biçimde yıl boyu yatırımcı-marka buluşmalarını sürdürüyor. Böylece fuar yalnızca dört günlük bir etkinlik değil, 12 ay boyunca canlı kalan bir yatırım ekosistemi haline geliyor. Medyafors, 2026 yılında da fuar, portal ve yerel etkinliklerle Türkiye'nin ve bölgenin franchise ekosistemine liderlik etmeye devam edecek" dedi.

EREM, sözlerini şöyle sonlandırdı: "Etkinlik, Türkiye markalarının yurtdışına açılımı için stratejik bir köprü rolü üstleniyor. Franchising modeli sayesinde tek seferlik ürün ihracatı yerine kalıcı ihracat sağlanıyor; mağaza açılışları uzun vadeli döviz girdisi sağlıyor. Bu vizyon, fuarı yalnızca bir iş platformu değil, aynı zamanda Türkiye'nin ihracat stratejisine katkı sağlayan bir yapı haline getiriyor. Yatırımcılar, 500 bin TL'den 30 milyon TL'ye kadar farklı bütçelere hitap eden franchise seçeneklerini bu fuarda bulabilecek. Markalar için ise fuar, doğru yatırımcılarla tanışmak ve yeni pazarlara açılmak için eşsiz bir platform sunuyor."

BİZE ULAŞIN