“Made in Türkiye” ürünleri Trendyol ile dünya pazarlarında

Trendyol, e-ihracat yapmak isteyen Türk firmalarına, lojistikten ödeme altyapıları ve yabancı dil bariyerlerine kadar tüm zorlukları kolayca aşabilecekleri çözümler sunuyor. Firma, iş ortaklarını desteklemek için teknoloji, lojistik ve pazarlama alanlarına son bir yılda 1 milyar doların üzerinde yatırım yaptı...
26.12.2025 11:00 GÜNCELLEME : 26.12.2025 11:00

Türkiye'nin lider, e-ticaret platformlarından Trendyol, Türkiye'nin üretim gücünü teknoloji altyapısıyla birleştirerek yerli üretici, esnaf ve KOBİ'ler için e-ihracatı kolaylaştıran adımlar atıyor. Trendyol'un sunduğu teknoloji altyapısıyla satıcılar Trendyol üzerinden tek tıkla ürünlerini mikro ihracata açabiliyor, Avrupa'da 27, Körfez Bölgesi'nde 6 pazara ve Azerbaycan'a uzanan geniş bir coğrafyada satış yapabiliyor.

Trendyol, iş ortaklarını desteklemek için teknoloji, lojistik ve pazarlama alanlarına son bir yılda 1 milyar doların üzerinde yatırım yaptı. Berlin, Bakü, Riyad ve Dubai'de ofisleri; Riyad, Dubai ve Romanya'da depoları bulunuyor. Yakın zamanda İstanbul Havalimanı'nda devreye giren yeni lojistik üssüyle bu global ağ daha da güçlendi.

E-İHRACATTA YERLİ YAPAY ZEKA DİL MODELİ

Trendyol mühendisleri tarafından geliştirilen yerli yapay zeka dil modeli "Trendyol LLM", dil problemini ortadan kaldırıyor. Satıcıların platforma yükledikleri ürün bilgileri tek tıkla 10'dan fazla dile otomatik çevriliyor. Bu teknolojiyle Türk satıcılar, farklı kültürlerle kendi dillerinde iletişim kurarak müşteri deneyimini güçlendiriyor.

E-ticarete ve e-ihracata dair her konunun ele alındığı 3 bin saate yakın eğitim içeriği, Trendyol Akademi üzerinden satıcılara sunuluyor. Trendyol ayrıca yeni pazarlarda satıcıların daha hızlı müşteri kazanması için yerel reklam ve içerik stratejilerine kadar pek çok alanda destek sağlıyor.

15 ÜLKEDE KASIM KAMPANYASI YAPTI

Trendyol, bu yıl Süper Alışveriş Günleri ve Efsane Günler kampanyalarını Türkiye ile birlikte 15 ülkede aynı anda gerçekleştirdi. Kasım ayında Trendyol'a toplam 2 milyarın üzerinde ziyaret gerçekleşirken, bunun 550 milyonundan fazlası yurt dışındaki kullanıcılardan geldi. Kasım ayı boyunca Trendyol satıcıları Türkiye ve uluslararası pazarlardaki müşterilerine toplam 140 milyon ürün satışı gerçekleştirdi.

Trendyol kampanya süresi boyunca pazarlama ve lojistikten avantajlı finansman erişimine pek çok desteği iş ortaklarına sundu. 15 ülkede eş zamanlı yürütülen kampanya döneminde Trendyol, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Romanya, Yunanistan, Bulgaristan ve Moldova'da alışveriş kategorisinde 1 numaralı uygulama oldu.

Trendyol'un e-ihracat başarısı

  • Üst üste iki yıl Türkiye E-İhracat Şampiyonu.
  • 125 binden fazla KOBİ, Trendyol üzerinden e-ihracat yapıyor.
  • Günlük ortalama yurtdışına satılan ürün sayısı 230 bin.
  • Geçen yıl yurtdışına satılan ürün sayısı 85 milyondan fazla.
  • Trendyol aktif pazaryeri operasyonuyla 35 ülkeye hizmet veriyor.
  • Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin ilk e-ihracat partneri.
  • Trendyol uygulaması Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Romanya, Yunanistan, Bulgaristan ve Moldova'da ilk sırada.
BİZE ULAŞIN