Dünyanın bütün caddelerine ulaşan yazılım

Bilgisayar mühendisi Mutlu Doğuş Yıldırım’ın TÜBİTAK desteğiyle geliştirdiği reklamcılık yazılımı, dünyadaki hava alanı, AVM ve caddelerde bulunan tüm reklam panolarına tek tıkla ulaşabiliyor.
04.05.2021 10:50 GÜNCELLEME : 04.05.2021 13:07

ÜRÜN DİRİER / Bilgisayar mühendisi Mutlu Doğuş Yıldırım'ın TÜBİTAK desteğiyle geliştirdiği reklamcılık yazılımı, dünyadaki hava alanı, AVM ve caddelerde bulunan tüm panolarına tek tıkla ulaşabiliyor. İTÜ Çekirdek bünyesindeki firması tarafından hayata geçirilen teknoloji ile, ABD, Almanya, Hollanda ve İtalya gibi 12 ülkede 100 binden fazla ekrana anında reklam vermek mümkün. Bu ay itibariyle operasyonlarını büyüttüklerini ifade eden Mutlu Doğuş Yıldırım, "Kelimenin tam anlamıyla 5 kıtada operasyonlarımız başlıyor. Aralarında Tayland, Singapur, Avustralya, Yeni Zelanda, Avusturya, Almanya, İsveç, Rusya, Güney Afrika, Brezilya, Meksika gibi ülkelerin bulunduğu bazı pazarlarda yeni ekip arkadaşları aramıza katıldı ve bu ülkelerde de açık hava reklamcılık endüstrisini modernize etmeye yönelik çalışmalar yapacağız" dedi.

Mutlu Doğuş Yıldırım

Veriye dayalı reklam

Dünyadaki hava alanlarına, alışveriş merkezlerine ve caddelerdeki dijital billboard'lara yazılım üzerinden anında bağlanarak reklam verebilmeyi mümkün kılan sistem, tıpkı internet reklamcılığında olduğu gibi veriye dayalı reklam modellemeleri yapabiliyor. "Hava durumu, trafik yoğunluğu veya kadınlar, erkekler, çocuklar gibi özel bir kitle ekran etrafında yoğunlaşınca reklamı tetikleme gibi senaryolarda veriye dayalı reklam gösterimi yapabiliyoruz" diyen Yıldırım şunları aktardı: "Örneğin bu yıl bir otomotiv firmasıyla çok başarılı bir proje gerçekleştirdik. Stoklarında kaç araç kaldığı bilgisini gerçek zamanlı olarak aldık ve dijital billboard'lara otomatik olarak yansıttık. Bu kampanyada sadece dijital billboard'lar kullanıldı, internet ya da TV gibi mecralar kullanılmadı. Birkaç gün içinde stoklarındaki araçların hepsi satıldı."

BİZE ULAŞIN