Dijital cüzdan ile yedirerek kazandırıyor

Devir, uygulama ve platform devri. Tek alana odaklanan uygulamalar, pazaryerinde dönen platformlar, omni ve multi kanal uygulamaları… Özellikle nihai tüketiciye ulaşmak isteyen ürünler için farklı pazarlama mecraları, teknik ve yöntemler deneniyor. Gastropay de yeme içme sektörüne yeni bir soluk getiren uygulamalardan.
04.04.2022 11:11 GÜNCELLEME : 04.04.2022 11:20

ŞULE GÜNER Gastropay, sekiz yıl önce FCMG (Hızlı Tüketim Ürünleri) sektöründe dikey çıkmayı tercih eden bir uygulama. Yeme-içme alanında önce "kulübe dahil olma", ardından da ödeme kolaylığı ve avantajları sağlıyor. Pandemiyle birlikte insanların yeme-içme alışkanlıklarını takip eden ve temassız ödeme taleplerine karşılık veren GastroPay'in kurucularından Gizem Oral Kutman'dan bu uygulamanın hikayesini dinleyelim: "İstanbul ve Londra'da pazarlama ve ürün yönetimi alanında FMCG sektörünün büyük markalarının yöneticiliğini yaptım. Ortağım Çağlar Karataş ile yollarımız Londra'da keşişti. Çağlar da New York ve Londra'da 15 sene yatırım bankacılığı üzerine çalıştı. Uzun yıllardır edindiğimiz deneyimlerle Türkiye'nin en büyük yeme-içme kulübü olan GastroClub'ı sekiz sene önce hayata geçirdik. Sadakat altyapısı olan GastroClub'ı ödeme altyapısıyla tamamlamak üzerine çalıştık. Pandemiyle daha fazla öne çıkan temassız ödeme ve her alışverişte tasarruf etme ihtiyacını gidermek amacıyla GastroPay'i kullanıma açtık. Haziran 2021'den itibaren GastroPay olarak restoran ve kullanıcılara hizmet veriyoruz."

GastroPay'in bünyesinde binden fazla restorana ve 100 bine yakın kullanıcıya hizmet verdiklerini ve aylık 3 milyon TL'lik işlemin gerçekleştiğini belirten Kutman, "Yeme-içme sektöründe artan maliyetler, restoran menülerindeki fiyatlara yansıdı. Artan fiyatların etkisiyle GastroPay'de kişi başı harcama sepeti yüzde 40'a yakın artış gösterdi. Trafik açısından ise en çok orta segmentteki restoranların etkilendiğini söyleyebiliriz. Ancak pandemi kısıtlamaların hafiflemesi ve havaların da ısınmasıyla Ramazan ayı sonrasında yeme-içme sektörünü oldukça canlı bir dönemin beklediğini düşünüyoruz" diyor.

YE-İÇ KOLAY ÖDE

Dikey büyümenin artıları neler? Gizem Oral Kutman'a göre hizmet verdiğiniz sektöre derinleşebilmek ve ürün avantajlarını tüketiciye daha çok yansıtabilmek. Bu derinleşme, tüketici tarafından tercih sebebi olmalı. GastroPay bu noktada nasıl bir strateji izliyor diye soracak olursanız, Kutman'ın cevabı şöyle: "Akılcı işbirlikleri geliştiriyoruz. Bu iş birlikleri hem kullanıcı hem de restoran tarafında müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştırmalı.

Bu süreçte, dijital cüzdan ürünümüzle iş ortağı restoranlarımıza müşteri sadakatini yaratabilmelerine ve dijitalleşme süreçlerine katkı sağladık. Kullanıcı tarafında ise sunduğumuz ödeme kolaylığıyla anlaşmalı olduğumuz yüzlerce restoranda saniyeler içinde, fişe, faturaya, kredi kartına dokunmadan telefonunuzdan güvenli mobil ödeme kolaylığı sunuyoruz. Bu kolaylık iki tarafa da zaman ve konfor kazandırıyor. Ayrıca anlaşmalı olduğumuz restoranlarda GastroPay ile yapılacak ödemelerle hesabın yüzde 40'a varan kısmını geri kazanmanızı sağlıyoruz. Ana sponsorumuz Visa ile yaptığımız işbirliğiyle kullanıcıları, GastroPay üzerinden Visa kartlarıyla ilk harcamalarında '50 TL puan hoş geldin' hediyesi bekliyor. Visa kartlarıyla yapacakları sonraki harcamalarında ise ilave yüzde 10 daha fazla geri kazanıyorlar. 1 Mart itibariyle İş Bankası'yla da kampanyamız başladı. Maximum kartla GastroPay ile yaptıkları harcamaların yüzde 10'u kadar ilave puan kazanabiliyorlar. Ayrıca bütün kampanyalar birleştirilebiliyor."

CÜZDAN, SADAKAT VE QR'LI ÖDEME

GastroPay'in birbiriyle konuşan üç ayrı çözüm bulunduğunu, bunların ödeme ve TL puanları tuttuğumuz cüzdan altyapısı, restoranlarda puan kazanmaya yarayan sadakat altyapısı ve restoranlarda QR'la ödeme almamızı sağlayan POS altyapısından oluştuğunu belirten GastroPay Kurucu Ortaklarından Gizem Oral Kutman, "Önceliğimiz yurt içinde daha da büyümek. GastroPay'in Türkiye'deki binlerce restoran ve milyonlarca kullanıcısıyla yeme içme sektörünün dijital para birimi ve ödeme yöntemi olmasına çalışıyoruz. Kuruluşumuzdan itibaren kârlı bir şirket olduk ve bunu yeni ürünümüzle de sürdürmeye devam ediyoruz. 2021 yılını yedi haneli ebitda ile tamamladık, bu yıl üç kat büyümeyi hedefliyoruz" diye konuşuyor.

GastroPay, yeme-içme dikeyinde çok geniş bir ağda hizmet vererek kurumsal iş birlikleriyle yüzde 40'a kadar avantajlı yeme-içme fırsatı sunuyor.

BİZE ULAŞIN