Sürdürülebilir gıda teknolojileri girişimi Malty 2,4 milyon TL yatırım aldı

GİRİŞ TARİHİ: 09.08.2022 GİRİŞ TARİHİ: 17:26 SON GÜNCELLEME: 10.08.2022 00:00
Anadolu Efes Girişim Atölyesi’nden doğan sürdürülebilir gıda teknolojileri girişimi Malty 2,4 milyon TL yatırım aldı. Tohum yatırımını Anadolu Efes’ten alarak ticarileşen ilk girişim olan Malty’nin 2.yatırım turu Lima Ventures'ın yanı sıra Boğaziçi Ventures Yönetim Kurulu Başkanı Agah Uğur, Girişimci Kurumlar Platformu Başkanı Tuğrul Ağırbaş gibi iş dünyasının önemli isimlerinden oluşan melek yatırımcıların katılımıyla gerçekleşti.

Anadolu Efes çalışanlarının yenilikçi fikirlerini hayata geçirebildikleri kurum içi girişimcilik programı Anadolu Efes Girişim Atölyesi'nde 2021 yılında doğan Malty, ikinci yatırım turunu 2,4 milyon TL yatırım ile kapattı. 2021 yılı sonunda Anadolu Efes'ten tohum yatırım alarak yola çıkan Malty'nin 2'nci yatırım turu Lima Ventures'ın yanı sıra Boğaziçi Ventures Yönetim Kurulu Başkanı Agah Uğur, Girişimci Kurumlar Platformu Başkanı Tuğrul Ağırbaş gibi iş dünyasının önemli isimlerinden oluşan melek yatırımcıların katılımıyla gerçekleşti.

Türkiye İş Bankası İstanbul Girişimcilik Şubesi'nde düzenlenen imza töreninde konuşan Malty Kurucu Ortakları Elif Özcü, Merve Yetiş ve Berkan Mifleh "Biz 3 girişimci, gıda endüstrisine sağlıklı, ileri dönüşüm ham madde kazandırma hedefiyle Anadolu Efes Girişimcilik Atölyesi'nin sunduğu imkânlarla yola çıktık. Hedefimiz önce Türkiye pazarında akabinde de global pazarda sürdürülebilir ve fonksiyonel gıdalar geliştirerek hızla büyümek, sürdürülebilir bir bakış açısı ile döngüsel gıda ekonomisi oluşturmak" dedi.

Türkiye'den Upcycled Food Association üyesi ilk ve tek gıda girişimi

Küresel olarak üretilen tüm gıdaların yüzde 30'dan fazlasının tüketim aşamasına gelmeden atığa dönüştüğünü hatırlatan kurucu ortaklar, bunun toplum ve gezegen için büyük bir sorun olduğunu vurgulayarak şöyle devam etti:

"Biz de buradan yola çıktık. Atık veya yan ürün olan ancak tekrar gıdaya kazandırılabilecek kaynaklara ikinci bir şans yaratmak istedik. Bu kaynakları geri kazandırarak ortaya çıkardığımız ham maddeler ile gıdaları daha besleyici hale getirerek gıdanın ileri dönüşümü üzerine çalışıyoruz. Geliştirdiğimiz ileri dönüşüm ham maddeler sayesinde düşük kalorili, yüksek lifli, proteinli, sağlıklı, aynı zamanda pratik ve doyurucu ürünler geliştiriyoruz. İnovatif ham maddelerle atıştırmalık dünyasını 'doymalık' ürünlerle zenginleştiriyoruz."

Amerika'da ileri dönüşüm gıdalar üzerine çalışan şirketler topluluğu Upcycled Food Association'ın Türkiye'den ilk ve tek üyesi olan Malty, ileri dönüştürdüğü 1 kilogram ham maddede en az 1.000 litre su kullanımının önüne geçiyor.

Türkiye'nin ilk malt bazlı sağlıklı 'doymalık' ürünü olan Malty, 1 yıl gibi kısa bir sürede önemli ödüllerin de sahibi oldu. 2021 Kurumsal Girişimcilik Ödülleri'nde "En İyi Kurum içi Girişimcilik Kategorisi'nde ikincilik ödülü alan Malty, İTÜ Çekirdek Big Bang yarı finalisti olarak sahneye çıktı. Malty, EIT Food'un EWA (Empowering Woman in Agrifood) programında da Türkiye'de yer alan 10 girişimden biri seçildi.

Gıdada ileri dönüşüm üzerine çalıştıklarını belirten Malty ekibi, "Aldığımız yatırımlarla birlikte gıda endüstrisine sağlıklı, ileri dönüşüm ham maddeler kazandırmaya devam etmek ve bu yolculuğumuzu globale taşımak istiyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.