500 milyar dolarlık Çin modeli ile gençlere dijital istihdam sağlıyor

GİRİŞ TARİHİ: 12.09.2022 GİRİŞ TARİHİ: 15:09 SON GÜNCELLEME: 13.09.2022 00:00
500 milyar dolarlık satış hacmine ulaşan Çin modelini Türkiye’ye taşıyan Vidyodan, girişimcilere ve gençlere kazanç imkanı sağlıyor.  Şirket, iki yıl içerisinde uygulamaya 20 milyon dolar yatırım yapacak.

Çin'de başlayan ve hızla dünyaya yayılan canlı yayından satışın Türkiye'deki ilk temsilcisi olan Vidyodan, 1 milyon kullanıcısıyla yoluna emin adımlarla devam ederken, girişimciler için alternatif satış kanalı ve gençler için istihdam olanağı sunuyor. İki yıl içerisinde uygulamaya 20 milyon dolarlık yatırım yapmayı hedefleyen canlı yayın pazar yeri, girişimciler ve gençlerle beraber büyümesini sürdürecek.

eMarketer verilerine göre satış hacmi 2019'da 62,3 milyar dolar olan, 2022 sonunda 500 milyar doları bulması ve 2023'te de 10 kat büyüyerek 623 milyar dolara ulaşması beklenen canlı yayından satış modelinin Türkiye'deki ilk temsilcisi Vidyodan, yerel ve uluslararası birçok markayı kullanıcılarına sunarak, yeni nesil alışveriş deneyimine farklı bir boyut kazandırıyor.
E-ticarette oyunu değiştirecek bir yenilik olan canlı yayından satış (livestream shopping), şimdiden Çin'de tüm e-ticaret satışlarının %18'ine ulaşmış durumda.

E-ticaret ve sosyal alışveriş deneyimini, uygulamasında bir arada buluşturan Vidyodan canlı yayın pazar yeri, Türkiye'ye getirdiği bu iş modeliyle girişimcilere satışlarını arttırma imkanı ve gençlere de yeni iş fırsatları sunuyor. Vidyodan, Türkiye'deki global ve yerel markalara da butik üretim yapan satıcılara da hatta el emeğiyle ürettiği ürünleri geniş kullanıcı kitlesine ulaştırmak isteyen emekçilere de yeni ve etkili bir satış kanalı sunuyor. Bugün, toplam 700 satıcı olmak üzere 300 butik markaya ev sahipliği yapan Vidyodan, 2024 yılında ise bu rakamlar üzerinde 4 kat bir büyüme kaydetmeyi hedefliyor.

Dijital sunuculukla istihdama destek

Standart alışveriş uygulamalarının çehresini değiştiren Vidyodan, canlı yayınlar aracılığıyla kullanıcıların satıcılarla doğrudan iletişim kurmasına imkân veriyor. Yapılan canlı yayınlarda kullanıcılar ürünler hakkındaki sorularına direkt satıcıdan canlı olarak cevap bulabiliyorlar. Platformda ayda ortalama 300 kez canlı yayın yapılırken, gençler de bu yayınlarda sunucu olarak yeni bir formasyon kazanıyor. Gençler ve ürün satışlarını kendi yapmak isteyen girişimciler, Vidyodan'ın verdiği eğitimler sonunda 'dijital sunucu' olarak kullanıcılara doğrudan satış yapabiliyor. Bu şekilde sunucular, üretim yapmadan, stok tutmadan markaların elindeki ürünleri satarak gelir elde ediyorlar.

"Satışa dönüşme oranında Türkiye ortalamasının 10 katına ulaşıyoruz"

Çin modelini Türkiye'ye taşıyarak bu konseptin ilk temsilcisi olan Vidyodan'ın CEO'su Yusuf Mert Yılmaz şunları ifade etti:

"'Canlı yayından görerek satın al' modelini Türkiye ilk getiren pazaryeri olmamız büyük fırsatları da beraberinde getirdi. Vidyodan olarak 2022'de 3 binin üzerinde canlı yayınla, 100 bin adet üzerinde satış kaydettik. Canlı yayınlar ve videolu satışlar sayesinde satışa dönüşme oranlarında Türkiye ortalamasının 10 katına kadar çıkabiliyoruz. İki yıl içerisinde uygulamamıza 20 milyon dolarlık yatırım yapma hedefindeyiz. Önümüzdeki dönemde dijital sunucu ağımızı ve marka sayımızı daha da arttırarak gençlere ve girişimcilere daha fazla fırsatlar sağlayacağız. Şu anda 100 civarında olan sunucu sayımızı 2024 yılının sonuna kadar 3 kat büyütüp, girişimci marka sayımızı 4 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Her canlı yayında sürpriz fırsatlar sunan Vidyodan'da, canlı yayınları yakından takip eden kullanıcılarımız sürpriz stoklarla ihtiyaçlarını piyasanın yüzde 80 civarında altındaki fiyatlarla satın alabiliyorlar.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.