Türk şirket, WhatsApp'ın çözüm ortağı oldu

2020’de chatbot üzerinden 400 milyonluk rekor diyaloğa imza atan Türk şirket Cbot, WhatsApp'ın çözüm ortağı oldu.
05.05.2021 12:31 GÜNCELLEME : 05.05.2021 12:32

2020'de chatbot üzerinden 400 milyonluk rekor diyaloğa imza atan Türk şirket Cbot, WhatsApp'ın çözüm ortağı oldu. WhatsApp'ın global çapta çok az sayıda şirkete verdiği bu yetki ile, Globaldeki ve Türkiye'deki işletmelere daha önce yabancı şirketler tarafından sunulan Business API hizmetini Türk mühendislik gücüyle sunacak. Böylece şirketler; WhatsApp'ı müşteri ve çalışan etkileşimi süreçlerini hızlandırmak amaçlı bir kanal olarak kullanabilecekler.

Cbot, kullanıma hazır sanal asistanları, IVR üzerinde yer alan sesli asistanları, mesajların yönetimini kolaylaştıran canlı destek çözümleri ve WhatsApp'ın gücüyle şirketlerin müşteri deneyim süreçlerini uçtan uca yönetmelerine destek sağlayacak. Bu sayede bütünsel bir müşteri hizmetleri platformuna kavuşacak olan şirketler; Cbot'un MasterPass ile entegre altyapısı ile WhatsApp üzerinden ödeme alma imkanına da kavuşacaklar.

Mete Aktaş

"Müşteri hizmetleri deneyimini WhatsApp üzerinden geliştireceğiz"

Yapay zeka alanındaki yetkinliği Gartner tarafından da tescillenen bir Türk şirketi olarak 2019 yılında Google'ın dünyadaki ilk 20 RCS (Zenginleştirilmiş Mesaj Servisi) iş ortağından biri olmanın ardından yine bir dünya markası olan WhatsApp'ın iş ortağı olmaktan büyük bir gurur duyduklarını ifade eden Cbot Kurucu ve CEO'su Mete Aktaş, "Şirketler için müşteri yönetiminin kritik hale geldiği günümüzde tüm şirketler müşterilerine ulaşabilecekleri, onların deneyimlerini iyileştirebilecekleri kanallara yoğunlaşıyor. 2 milyarlık kullanıcı sayısıyla WhatsApp da şirketler için müşteri ve çalışan deneyiminde kritik bir kanal. Özellikle WhatsApp Business uygulaması şirketleri müşteri yönetimlerinde bir adım ileri taşıyordu. Ancak Türkiye'deki şirketler bu hizmeti yabancı şirketlerden döviz ödeme yaparak satın alabiliyorlardı. Biz Cbot olarak alanımızdaki yetkinliğimizle artık WhatsApp Business API hizmetini sunabileceğiz. Yani şirketler artık WhatsApp Business uygulamasını kullanabilmek için müşterileriyle paylaşacakları telefon numaralarının hesap aktivasyonlarını Cbot aracılığı ile yapacaklar" dedi.

2021'de 2 milyar konuşma hedefi

Sanal asistanlarıyla WhatsApp'ın yeni WhatsApp Commerce programında da yer alarak diyalogsal ticareti geliştirmesine de katkı sunmaya hazırlanan yerli yapay zeka ve mühendislik şirketi Cbot, 2020'de milyonlarca kişinin deneyimlerini iyileştirdi. 2021'de farklı yaş gruplarından, farklı sosyo-ekonomik gruplardan ve farklı sektörlerin kullanıcı ve çalışanlarından gelen 2 milyar konuşma hedefliyor.

BİZE ULAŞIN