Takım elbise satışları patladı

Resmi olmayan gündelik giyim tarzı ‘casual’ giyimin tercih edilmesiyle önemi azalan takımlar, yeniden eski gücüne kavuştu. Takım elbise satışlarında patlama var.
30.11.2021 19:00 GÜNCELLEME : 01.12.2021 00:00

ÖZBEY MEN Resmi olmayan gündelik giyim tarzı 'casual' giyimin tercih edilmesiyle önemi azalan takım elbiseye yeniden dönüş başladı. Bürokraside takım elbise giyilmesinin zorunlu hale gelmesi ve kimi işyerlerinde evlerden tekrar ofislere dönülmesi bunda etkili. Satışlarda patlama var…HAZIR giyimcilerin yüzü bu sıralar gülüyor. Çünkü son yıllarda 'casual/rahat-resmi olmayan-gündelik' giyimin ön plana çıkmasıyla birlikte gerileyen takım elbise satışları, yeniden canlanmaya başladı. Bunda özellikle bürokraside takım elbise giyme zorunluluğunun getirilmesinin yanı sıra çeşitli işyerlerinde evlerden tekrar ofislere dönülmesinin de payı var. Erkek giyim üreten hazır giyimciler, bu canlanmanın etkisini geçen yaz sezonunda iyice hissettiklerini belirtiyorlar. Takım elbise satışlarının bundan sonra daha da artacağını belirten erkek hazır giyim üreticileri, takım elbiselerde de ciddi bir dönüşümün olduğunu, daha rahat, esnek ve sportif tasarımların öne çıkmaya başladığını söylüyorlar.

"TAKIM ELBİSEDE BÜYÜMEMİZ SÜRÜYOR"

Ev-ofis gibi yeni çalışma modellerinin erkeklerin hayatına girmesi, evde geçirilen zamanın artması, sadeleşmenin, konforun ön plana çıkmasıyla casual giyime yönelik güçlü bir yönelişin olduğunu kaydeden Gürmen Group Markalardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Doğan, ancak takım elbiseye yönelik talebin güncelliğini koruduğunu vurguluyor. Ramsey ve Kip markalarının koleksiyonlarında her sezon farklı model ve renkte takım elbiselere yer verdiklerini belirten Doğan, "Ürün geliştirme konusundaki üstünlüğümüz, inovasyona yaptığımız yatırımlar, kalıp konusundaki uzmanlığımızı patentlerimizle de birleştirerek; her sezon erkeklere kendilerini iyi hissedecekleri, şık görünümlerini koruyacakları takım elbiseler sunabiliyoruz" diyor. Klasik erkek giyiminde öne çıkan takım elbiselerin form değiştirerek daha rahat, daha esnek, sportif tasarımlarla önemini sürdüreceğini kaydeden Doğan, "Bu süreçte markalarımızla sportif görünüm ve rahatlığa alışan müşterilerimize 'casual' görünümlü sportif takım elbiselerimizi sunduk. Koleksiyonlarımıza erkeklerin her okazyonda kullanabileceği ürünleri dahil ederek takım elbise satışlarımızda güçlü büyümemizi sürdürüyoruz" diye konuşuyor. Doğan, takım elbiselerinin özellikleri hakkında ise şunları söylüyor:

"Takım elbiselerimizde; yün, koton, keten gibi doğal elyaflar kullanılıyor. Yüzde 50 daha hafif 'Zero Weight' takım elbise, uzun ve fit gösteren 'Thin&taller', eşofman takımı kadar benzersiz bir rahatlık sağlayan 'Performance Suit', giyildiğinde stresi azaltan 'ZeroStress' takım elbise, doğa dostu, daha az su, daha az enerji ile üretilen takımlar, yıkanabilir takım elbise, katlanabilir ve kırışmadan özel çantasında taşınabilir 'Onboard Suit' ya da pantolon ve ceketinin farklı şekilde kullanılarak kombinlenebildiği 'Relax Suit' gibi fonksiyonel modellerimiz de koleksiyonumuzda yerini alıyor."

PİYASAYA 100'E YAKIN MODEL SUNUYOR

Kiğılı CEO'su Hilal Suerdem, sezonuna göre bazen 100'e yakın takım elbise modeli ürettiklerini ifade ediyor. Takım elbise üretimini mono yaka, sivri yaka ve kruvaze olmak üzere genellikle müşterilerin en çok tercih ettiği üç ana modeli ön planda tutarak yaptıklarını kaydeden Suerdem, bunun yanında ince yaka, geniş yaka, normal yaka ile astarlı, astarsız, yarım astarlı, klasik cep, spor cep başta olmak üzere birçok farklı modellerinin bulunduğunu söylüyor. Takım elbisenin hem resmi, hem de şık olması açısından bürokrasi için vazgeçilmez olduğunu vurgulayan Suerdem, kurum ve kuruluşların da klasik giyime tekrar dönmesi ile oluşan taleple birlikte satışlarda oldukça iyi bir artış yakaladıklarını ifade ediyor. Suerdem, "Yine eski satış adetlerinin en yüksek olduğu günlere geri döndük. Artık hayatı kolaylaştıran inovatif kumaşlar ile alternatifler çoğaldı. Eskisi gibi birkaç çeşit yerine daha çok seçenek olması alışverişi her zaman arttıracaktır. Üstelik ertelenen düğün davet ve mezuniyetler nedeniyle bu talebin artarak devam edeceğini öngörüyoruz. Üretim planlarımızı ona göre yapıyoruz" diyor. Suerdem, koleksiyonlarında yer alan takım elbise modelleri hakkında da şu bilgileri paylaşıyor:

"Kiğılı denince akla ilk gelen takım elbise olduğundan, kaliteli kumaşları, en usta terzilikle ve en iyi malzemeler kullanarak, ülkemizin en iyi üretim tesislerinde şıklığı ve rahatlığı ön planda tutarak üretiyor ve müşterilerimize sunuyoruz. Kumaş çeşitliliğimizde takım elbise modellerimiz kadar birçok kumaş karışımı kullanıyoruz. Coton karışımlı, polyester viskon karışımlı, yüzde 100 yünlü, yünlü karışımlı, İtalya'nın en iyi kumaş üreticileri tarafından Biella bölgesinde üretilen kumaşlar başta olmak üzere ülkemizin en iyi kumaş üreticilerinden tedarik edilen kumaşları kullanıyoruz. Kumaş seçenekleriyle tüketicimizin tercih alanını genişletiyoruz."

SATIŞLARI YÜZDE 70 ARTTI

Süvari, her sezon 100'ün üzerinde takım elbise modeli üretiyor. Firmanın koleksiyonunda sivri yakadan kruvaze yakaya, astarlıdan astarsıza kadar birçok farklı model yer alıyor. Süvari Pazarlama ve Stratejik Yönetim Direktörü Abdullah Öngüç, evden çalışmanın azalması ve normalleşme ile birlikte takım elbise giyme zorunluluğunun yeniden başladığını belirterek, çeşitli kurum ve kuruluşlarda klasik giyimin yeniden revaçta olduğunu söylüyor. Son dönemde takım elbise talebinde artış gözlemlediklerini ifade eden Öngüç, takım elbise satışlarının pandemi öncesine göre yüzde 70 artış gösterdiğini vurguluyor. Öngüç, şöyle konuşuyor: "Ayrıca pandemi döneminde online kanalda yaşadığımız ivmenin devam etmesi ve açılan mağazalarımızda yapılan alışverişler geleceğe dair umutla bakmamızı sağlıyor. Tüm planlarımızın temelinde müşterilerimiz için kaliteyi uygun fiyata sunma önceliği olan, yüksek hizmet kalitesinin yanında ürün çeşitliliğini sürekli artıran/iyileştiren, trendleri takip eden, planlı ve sürdürülebilir çalışmalar yapan hazır giyim markası olmak var."

Takım elbise modellerinin şık olmasının yanı sıra kumaşlarının doğal, kaliteli ve insan tenine zarar vermemesinin çok önemli olduğunu kaydeden Öngüç, sözlerini şöyle sürdürüyor:

"Takım elbiselerimiz; 'Polyviscon', keten, pamuk ve örme kumaşlardan üretiliyor. Ayrıca gelişen teknolojik yaklaşımlarda kumaş yapılarındaki değişimleri de yakından takip ediyor ve müşterilerimiz tarafında faydaya çevirmeye çalışıyoruz. Süvari olarak bu dönemde özellikle takım elbise model ve kumaşlarımızda tüketicilerimizin bu rahatı hissetmelerini sağlayacak üretimler, tasarımlar yapmaya daha fazla önem verdik. Özellikle açılmaların yaşanması ile düğünler başladı. Ötelenen alışverişler tekrar başladı ve buna bağlı olarak takım elbise ve damatlık koleksiyonlarımıza çok yoğun bir talebin olduğunu da belirtmek isterim."

TEK CEKETLERE DE İLGİ VAR

Avva Koleksiyonu'nda klasik takım detaylarına sahip olmasına rağmen formları ve kupları spor/casual görüntüye sahip takımlar yer alıyor. Firma, sezon ihtiyaçlarına göre değişmekle birlikte renk seçenekleriyle beraber piyasaya her sezon 10 farklı model sunuyor.

Avva Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik, Avva'nın "takım elbise" odaklı bir marka olmamasına karşın takım giyme ile ilgili değişen yönelimlerin özellikle tek ceketlerle yapılan kombin satışlarına ve Avva koleksiyonundaki 'smart casual' takımların satışlarına pozitif etki ettiğini söylüyor. Bürokratik çevrelerin takım giyme ihtiyacının yanı sıra evden çalışma sisteminden ofislere dönüşün başlaması ile de bu kategoride satışların arttığını belirten Atik, şu değerlendirmelerde bulunuyor:

"Tüketicilerimizin beklentilerini ve dünyada gelişen trendleri yakından izliyoruz, özellikle son yıllarda klasik takımlar yerine tek ceketlerle yapılan kombinler daha çok tercih ediliyor. Bu durum hem seçenekleri artırıyor hem de stilini yansıtmak tarafında erkeklere daha özgür bir alan bırakıyor. Takım elbise modellerimiz genellikle sadeleştirilmiş materyaller ile üretilen, hafif ve hareket rahatlığı sağlayan modeller. Koleksiyonlarımızda çoğunluğu astarsız, kırlangıç yaka ve mono yaka, ön kapamaları mono ve kruvaze ceket modellerine yer veriyoruz. Fleti cepli ve yan cepli modeller, 'casual' görünümde pantolonlar ile bir arada kullanılıyor. Kullandığımız kumaşlar sezona göre şekillenmekle birlikte genellikle yün karışımlı tüvitler, bukleler, ekoseler, 'micro' desenler, armürlü kumaşlar, teknolojik karışımlı 'tecno' kumaşlar, kotonlar ve koton karışımlı kumaşlar. Dünya modası ve trendlerine göre seçilmiş desen ve dokuları, yaz için pamuklu, hafif ve serin tutan; kış için ise yün karışımlı ve gramajlı kumaşları tercih ediyoruz. Bunların yanı sıra geri dönüşümlü ürünlerden elde edilen kumaşlar da koleksiyonumuzda yer alıyor."

TALEP GERİ GELDİ

Gömlek markası olarak piyasaya çıkmasına karşılık daha sonra koleksiyonunu genişleten ve takım elbiselere de geniş oranda yer veren Bisse, her sezon müşterilerine renk seçenekleriyle birlikte 25 farklı takım elbise modeli sunuyor.

Bisse Genel Müdürü Mehmet Berke, 2021 yaz sezonunda gerçekleştirdikleri takım elbise satışlarının son birkaç yılın en iyi satış performansını gösterdiğini vurguluyor. Hem kurumsal anlamda yaptıkları pazar araştırmalarının hem de gerçekleştirdikleri satış performanslarının takım elbise talebinin güçlü bir şekilde geri geldiğini gösterdiğini belirten Berke, şöyle konuşuyor: "Takım elbiselerin pandemiden sonraki süreçlerde tekrar eski popülerliğini kazanmaya başladığını gözlemliyoruz. Takım elbise giderek daha rahat ve günlük bir stile kayıyor. Eskiden olduğu kadar aşırı klasik ve sert çizgilere sahip olan kıyafetlerdense içinde daha rahat hissedilebilecek şık kıyafetler tercih ediliyor. Örneğin takım elbiseyi az klasik hale getirmek için polo yaka triko ya da bisiklet yaka tshirtlerle kombin edilebiliyor. Takım elbisenin en ince püf noktası doğru kalıbı, doğru kamaş ve modelle birleştirmekten gelir. Ağırlıklı olarak 'regular fit' giyinmeyi tercih eden bir müşteri portföyümüz olsa da her beden ve vücut tipine uyabilecek daha spor 'slim fit' kalıplarımız da koleksiyonumuzda yer alıyor. Koleksiyonumuzda inovasyon kumaşları, olmazsa olmazımızdır" diyor.

"TAKIM ELBİSE GRUBU, KENDİ İÇİNDE EVRİLDİ"

Altınyıldız Classics Tasarım Müdürü Murat Öner ise şu bilgileri aktarıyor: "Yılda ortalama 120-130 takım elbise üretimi yapıyoruz. Son yıllarda özellikle pandemi koşulları ile birlikte değişen giyim tarzları ile takım elbise grubu da kendi içinde evrildi. Çok şık takım elbiselerin yanı sıra daha spor ve rahat takımlar da hayatımıza girmeye başladı. Örme rahat gruplar 'jogger' pantolon ve 'basic' tişört, 'sweatshirt' grupları ile rahatlıkla kombinlenebilir hale geldi. Devamlılığı olan ve belirli bir istikrarda artan performansla ilerliyoruz. Pandemi koşulları nedeni ile son birkaç sezondur özgür ve rahat giyim, sokakta hakimiyetini hissettirmeye devam ediyor. Bu durum takım elbiselere de yansıdı. Spor ve rahat takım elbise talepleri artmaya devam edecek. Biz de yeni inovatif kumaşlar, rahat esnek kumaşla, güncel kalıplar ile bu duruma karşı pozisyon alacağız. Yine en büyük avantajımız kumaşımız ve kalitemiz olacak. 'Altınyıldız Classics' olarak tasarım kadar fonksiyona da önem veriyoruz. En son teknoloji ile geliştirdiğimiz inovatif ürünlerimizle erkeklerin hayatını kolaylaştırmaya çalışıyoruz. İşi gereği sürekli seyahatlere çıkan ve genellikle takım elbise giyen erkekler için kolay kırışmayan özel kumaşı sayesinde ütü problemini azaltan, en önemlisi su ve leke tutmayan dokusu ile 'Nano' takım elbiselerimiz büyük kolaylık sağlıyor. İtalyan markalarının yüzde 100 yün karışımlı ithal kumaşlarından yaptığımız üst segment takım elbiselerimiz de ürün grubumuz arasında yer alıyor."

BİZE ULAŞIN