Dünya kadınlarının yeni gözdesi

2016’dan bu yana Çin’den İran’a, ABD’den Avrupa ülkelerine kadar onlarca ülkeye e-ihracat üzerinden kişisel bakım ürünleri satan Sinoz Kozmetik'in CEO'su Yasin Çörekçi, "2022 e-ihracat hedefimiz 5 milyon dolar. 5 yıl içinde 150 ülkeye e-ihracat ile ulaşıyor olacağız" diyor.
21.03.2022 13:13 GÜNCELLEME : 21.03.2022 13:14

PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER Sinoz Kozmetik, sadece online satış yaparak dünyaya açılmış bir kişisel bakım markası. Yüzde 100 yerli üretim ile, her yıl en az yüzde 100 büyüme gerçekleştiren firma, 2016'dan bu yana Çin'den İran'a, ABD'den Avrupa ülkelerine kadar onlarca ülkeye e-ihracat yapıyor. 2022 e-ihracat hedeflerinin 5 milyon dolar olduğunu ifade eden Sinoz Kozmetik CEO'su Yasin Çörekçi, "Birkaç yıl içerisinde 20 milyon dolarlık bir hacme ulaşarak sektörde ihracat hacmi en büyük ilk 5 firma arasına girmeyi hedefliyoruz. 5 yıl içinde de 150 ülkeye e-ihracat ile ulaşıyor olacağız" diyor. Çörekçi, markanın kısa sürede yakaladığı büyüme grafiğinin ardındaki stratejiyi ve hedeflerini paradergi ile paylaştı.

Sinoz, dijitalde doğan bir marka, neden perakende değil de dijital?

Marka olarak bu alandaki değişimi ön gördük. Dijital dünyanın, teknoloji trendlerinin ve tüketici tercihlerinin evrildiği bu dönemi yorumladık ve dönem bize yolu gösterdi açıkçası. 2020 yılında kendi lojistik alt yapımızı kurarak bugün Türkiye'nin 33 ilinde 60'ın üzerinde cep depo ile müşterilerimize çok hızlı teslimat sağlıyoruz. Hedefimiz 81 ilde cep depolarımız aracılığıyla aynı gün teslimatı bizzat kendi lojistik ekibimiz ile sağlamak. Dağıtım, depo ve genel merkezle birlikte şu an 250 kişilik bir ekibiz, büyümeye devam ediyoruz.

Dijitalde başlamanız ve hep dijitalde kalmanız markaya ne gibi avantajlar sağladı?

En büyük artısı rekabet avantajı sağlaması. Dijital iletişim dünyasını teknoloji ile entegre ettiğimizde tüketiciyle ve tedarikçilerimizle hızlı ve yoğun ilişkiler kurabildik. Dinamikleri çok iyi takip edebildik ve uyum sağlayabildik. Dijital alandaki yetkinliğimiz şu an diğer markaların erişmeye çalıştığı noktada. Modern ve yenilikçi bakış açısıyla şuan neredeyse her müşteriyle "kişiselleştirilmiş" iletişim yapıyoruz. Bu çok değerli. Hantallıktan uzak, anlık raporlamalar, departmanlar arası kolay bilgi akışı, mobil çalışmaya çok uygun bir yapıyla kolay, hızlı ve anlaşılır basitlikte işler çıkarıyoruz. En büyük artısını yaşamış olduğumuz pandemi döneminde gördük.

Pandemiyi nasıl geçirdiniz?

Yüzde 200 büyüdük bu dönemde. Beklenmedik pandemi dönemi, firmaların ve markaların tüm iş planlamalarında değişiklikler yapmalarına sebep oldu. 2020 yılı herkes için tüm planların hedef değiştirdiği bir yıl oldu. Dijitalleşmeyi öngörebilen, geçmişte de bu anlamda işine yatırım yapan firmalar pandemi dönemini karlı geçirdiler. Biz de pandemi döneminde13 yıllık e-ticaret markası olmamızın ve dijital çağa çoktan adapte olmuş bir alt yapıya sahip olmanın artılarını yaşadık. Kurulduğumuzdan beri her yıl yüzde 100 büyüyen bir firmayken, pandemi döneminde yüzde 200 büyüdük. Pandemi dönemi bizim için çalışma ve yeni yatırımlar yaparak ufkumuzu ve markamızın müşteri memnuniyetini artırma yılı oldu.

İhracat rakamlarınızla ilgili bilgi verebilir misiniz?

Sinoz Kozmetik olarak, ihracatımıza 2021 yılından itibaren hız verdik. 2020 yılında 2 milyon dolar olan ihracatımızı 2022 yılında 5 milyon dolara çıkararak 2,5 kat büyümeyi hedefliyoruz. Hedefe doğru da istikrarlı bir şekilde ilerliyoruz. Bir kaç yı liçerisinde 20 milyon dolarlık bir hacme ulaşarak sektörde ihracat hacmi en büyük ilk 5 firma arasına girmeyi hedefliyoruz. Sinoz Kozmetik olarak, özellikle İhracat kanalına bu yıl hem yapısal hem de kaynak olarak ciddi bir yatırım yapıyoruz. İnsan kaynakları yatırımı, yurtdışı pazar araştırmaları yapıyoruz. İş ortaklarımızı destekleyici pazarlama faaliyetlerinde bulunuyor ve bu konuyu oldukça önemsiyoruz. Yurtdışındaki birçok iş ortağımızla TV reklamlarından sponsorluklara kadar birçok alanda iç içe projeler yürütüyoruz. 2008 yılından beri Türk haklına sunduğumuz Sinoz tecrübesini tüm dünyaya yaşatmayı amaçlıyoruz. Yurtdışı fuar katılımları ile 2022 yılında dünyada minimum 50 ülkede markamızı temsil edeceğiz. Önce ülkemize ve kültürümüze daha yakın olan EMEA ile başladığımız ihracat yolculuğumuz Asya Pasifik ve Güney Afrika kıtasından gelen taleplerle hızla genişliyor. Yakın zamanda Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada operasyonlarımız da tamamlanmış olacak ve bu şekilde her kıtaya Sinoz ulaştırma hayalimize bir adım daha yaklaşmış olacağız. Online platformlar ve zincir mağazalar aracılığı ile bulunduğumuz her ülkede insanların güvendiği noktalarda dünyaca ünlü markaların yanında yer alarak farklı ülkelerdeki müşterilerimize ulaşmaya devam edeceğiz.

Hangi ülkelerde varsınız?

Tüm Avrupa ülkelerine; en çok Hollanda, Almanya, Belçika, İsviçre ve Amerika'ya ihracat yapmaktayız. Çin, Hongkong, Irak, Azerbeycan, İran, Afganistan, Fas ve Tunus'a ihracatımız başladı. 5 yıl içinde Dünyanın 150 ülkesine ihracat yapan, 81 ildeki cep depolar sayesinde internet üzerinden verilen siparişleri tüm Türkiye'ye aynı gün teslim edebilen bir kozmetik markası olmak ve 10 yıl içinde global markalar arasında yer edinmiş bir firma olmak için çalışıyoruz. Amacımız, kadınların güzelliğine değer katmak. Bu bağlamda da yeni ürün Ar-Ge çalışmalarına hız kesmeden devam ediyoruz. Güzellik ve aktif içerik trendlerini takip etmek, mevcut ürünlerimizin performanslarını iyileştirmek ve tüketici tercihlerini doğru gözlemleyerek eşsiz hizmetler sunmak ve zaten yüksek olan müşteri memnuniyetimizi sürdürülebilir kılmak en büyük hedefimiz. Bu yol bizi çok kısa sürede Global'de bilinen bir marka haline getirecektir.

Rakiplerinizde farklarınız nelerdir?

Sinoz Kozmetik olarak yüksek kalitede cilt bakım ürünlerini ulaşılabilir fiyatlarla müşterilerimize sunuyoruz. Fiyat-performans-kalite üçlüsünü ilk günden yakalamış ve müşterilerimize sunmuş bir markayız. Online satış kanalları üzerinden müşterilerimize çok pratik bir alışveriş deneyimi yaşatıp çok hızlı bir şekilde teslimat yapıyoruz. Ürünlerimizi Avrupalı rakiplerimize göre çok daha uygun fiyatlı sunuyoruz. Müşterilerimizin yüzde 72'si Sinoz'dan ikinci kez sipariş veriyor. Müşteri sadakati ve memnuniyeti çok yüksek bir markayız. Kendi lojistik dağıtım ağımıza ve teknolojik alandaki çalışmalarımıza yatırımlarımızla sektörde fark yarattığımızı düşünüyoruz. Hızlı teslimat, satış sonrası destek süreçleri, müşteri memnuniyeti en ciddi konsantre olduğumuz alanlarımız, dolayısı ile bizi rakiplerimizden ayrıştıran farklarımız da diyebiliriz. Aslında Sinoz Kozmetik olarak kurulduğumuz günden bu yana tek hedefimiz her evde bir Sinoz olmasını sağlamak.

Metaverse'te mağaza açmayı veya herhangi bir şekilde var olmayı planlıyor musunuz?

Metaverse'te ilk mağazamızı açmak için adımlarımızı attık. Öncelikle meta evrene hızlıca adaptasyon sağlayan hedef kitlemizin kesişim datasını çalışıyoruz. Tabi bu arada meta altyapıları şirket teknolojilerimize ve operasyon süreçlerimize entegre yönetebilmek için dersimize iyi çalışıyoruz. 2 farklı zamanın aynı dili konuşabilmesi için değişimi anlayabilmek çok önemli. Bu kapsamda öncelikle iletişim kanallarımızı meta adıma taşıyor olup oradaki tüketicilerimize dokunmaya ve meta deneyimler yaşatmaya hazırlanıyoruz. Ürün çeşitliliğimizden, satın alma deneyimlerine kadar neredeyse markamız ve ürünlerimizle dokunabileceğimiz tüm süreçlerde yaratıcı ve unutulmaz sonrasında tekrar tercih edilebilirliğimizi artıracak heyecan verici ilişkiler kurmaya çalışacağız.

BİZE ULAŞIN