"Yurda dönmek isteyen gurbetçilerin işi hazır"

Avrupa’nın en büyük BPO, Teknoloji ve Danışmanlık şirketler grubu M+ Group ile güçlerini birleştiren CMC Türkiye, artık yoluna M Plus Türkiye ismiyle devam ediyor. M+Group ile global pazarlarda daha fazla uluslararası müşteriye ulaştıklarını söyleyen M Plus Türkiye Genel Müdürü Banu Hızlı, Türkiye'den özellikle Almanca ve Flemenkçe dillerinde hizmet verdiklerini belirtiyor. Hızlı, "Yurda dönmek isteyen gurbetçilerin işi hazır" diyor.
04.07.2022 13:22 GÜNCELLEME : 04.07.2022 13:22

2020 yılında Avrupa'nın en büyük BPO, Teknoloji ve Danışmanlık şirketler grubu M+ Group ile güçlerini birleştiren CMC Türkiye, bu güç birliğini bir adım öteye taşıyarak yoluna artık M Plus Türkiye adıyla devam ediyor. 58 ülkede faaliyet gösteren M+Group'un en büyük üyesi olarak, Ar-Ge merkezinde geliştirdiği dijital çözümlerini yurt dışında daha fazla pazara ihraç etmeye başlayan M Plus Türkiye, Anadolu'ya yatırımlarını da sürdürüyor. 7 lokasyonda 6.500 kişiye istihdam sağlayan M Plus Türkiye'nin CEO'su Banu Hızlı, Türkiye'nin dört bir yanına doğru genişleme hedefiyle bu yıl en az 1000 kişiye daha istihdam imkânı yaratacaklarını söyledi. Türkiye'den özellikle Almanca ve Flemenkçe dillerinde hizmet verdiklerini belirten Hızlı, "Yurda dönmek isteyen gurbetçilerin işi hazır" dedi.

Türkiye'nin en büyük bağımsız dış kaynak sağlayıcı ve teknoloji şirketlerinden CMC Türkiye, 2 yıl önce bünyesine dâhil olduğu M+Group'la aynı adı alarak M Plus Türkiye adıyla devam etme kararı aldı. 2000 yılında İstanbul'da 20 kişilik bir ekiple yolculuğuna başlayan ve bu süreçte büyüyerek Türkiye'de çağrı merkezi denince akla ilk gelen şirketlerinden biri haline gelen M Plus Türkiye, Türkiye genelinde 7 lokasyonda hizmet veriyor, yaklaşık 6.500 kişiye istihdam sağlıyor.

Türkiye'de 20 bankanın 16'sı ile çalışıyor

M Plus Türkiye; bir çağrı merkezi olmanın ötesine geçerek yeni nesil müşteri deneyimi ve müşteri yönetimi anlayışı ile pek çok farklı sektörden kurumlar için uçtan uca çözümler geliştiriyor. Kargo şirketlerinin yüzde 90'ına, lojistik pazarının ise yüzde 80'ine hizmet sağlayan M Plus Türkiye, bankaların da en büyük çağrı merkezi sağlayıcısı olarak Türkiye'deki 20 bankanın 16'sı ile çalışıyor. Her yıl cirosunun yaklaşık yüzde 4'ünü Ar-Ge'ye ayıran M Plus Türkiye'nin Ar-Ge merkezinde geliştirdiği Totti, Allspace, Smart Agent gibi dijital çözümleri; M+Group'un faaliyet gösterdiği tüm pazarlarda ve endüstrilerde de kullanılabiliyor ve hızla entegre edilebiliyor. M+ Group, Türkiye ve Avrupa'daki 15 lokasyonda, 58 ülkeden 260 kuruma hizmet veriyor.

Sektör altın çağını yaşıyor

BPO sektörünün pandemiyle birlikte altın çağını yaşamaya başladığını söyleyen M Plus Türkiye CEO'su Banu Hızlı, "Dijitalleşme, hem çalışan deneyiminin hem de müşteri deneyiminin iyileştirilmesi için teknolojik ve operasyonel yatırımların artması, e-ticaret hacmindeki artış, uzaktan ya da hibrit çalışmanın yaygınlaşması gibi gelişmelere paralel olarak BPO sektöründe de ciddi büyümeler yaşandı. Artık çalışma, hizmet alma gibi bir şeyleri uzaktan yapma fikri iyice yerleşti gibi görünüyor. Bundan sonra daha da büyük fırsatlar olacağını düşünüyorum. Bu büyüme bizim için olduğu gibi ülke ekonomisi için de büyük bir katkı. Çünkü bugün çağrı merkezi sektörü Türkiye'nin en büyük istihdam sektörlerinden biri. Pandemide tedarik zincirindeki kırılmaları yaşayan özellikle Avrupa merkezli şirketler, bu süreçte müşteri hizmetleri merkezi olarak Türkiye'yi konumlandırma eğilimine girdiler. Bunun devam edeceğini öngörüyoruz. M+Group'un da Türkiye'ye bu kadar çok önem vermesinin, yatırım yapmasının en büyük sebeplerinden bir tanesi bu" diye konuştu.

Avrupa'da iki bankaya uluslararası hizmet

M+Group ile global pazarlarda daha fazla uluslararası müşteriye ulaştıklarını söyleyen M Plus Türkiye Genel Müdürü Banu Hızlı, "Global bir grubun en büyük üyesi olarak, Türkiye dışında Hırvatistan, Sırbistan, Slovenya, Bosna-Hersek'te devam eden projelerimize; DACH ve Benelux bölgelerinde de yeni projeler ekliyoruz. Türkiye'de finans sektöründeki tecrübemiz ve uzmanlığımız sayesinde bu yıl Avrupa'da iki farklı bankaya daha hizmet vermeye başladık. Dijital çözüm yelpazemizi daha da geliştirerek kendi geliştirdiğimiz teknoloji çözümlerini de farklı pazarlara ihraç etmeye başladık. Bugün uzman IT kadrosuyla ve ürün geliştirebilme deneyimi ve becerisiyle öne çıkan Ar-Ge merkezimiz, tüm grup şirketlerinin teknoloji üssü olarak konumlandırılıyor. M+Group'un üç faaliyet alanından biri olan danışmanlık hizmetlerine de Türkiye ekibimizle biz liderlik ediyoruz" dedi.

Bu yıl 1000 kişiye daha istihdam

32 dilde verdiği hizmetlerinin kapasitesini de genişletmeyi hedefleyen M Plus Türkiye, Anadolu'da da yeni lokasyon yatırımlarını sürdürüyor. Türkiye'nin dört bir yanına doğru büyüme hedefleri olduğunu belirten Hızlı, şunları söyledi: "Türkiye genelinde İstanbul, Malatya, Urfa, Rize, Bayburt ve yeni açılan İzmir lokasyonumuzla birlikte 7 lokasyonda hizmet veriyor, yaklaşık 6.500 kişiye istihdam sağlıyoruz. Van, Şanlıurfa ve Malatya'da en çok sigortalı çalıştıran ve kadın istihdamına en fazla katkı sağlayan işverenlerdeniz. Anadolu'da yeni yatırımlarımızla paralel olarak bu yıl toplamda 1000 kişiyi daha istihdam edeceğiz. Türkiye gerek genç nüfusu gerek teknolojik yeniliklere açık olmasıyla büyük bir potansiyel barındırıyor. Bu potansiyelimizle Türkiye olarak özellikle Almanca ve Flemenkçe dillerinde M+Group'un 'Nearshoring' üssü olarak konumlandırılıyoruz. urda dönmek isteyen gurbetçilerin işi hazır. Türkiye'de yaşayarak Avrupa ülkeleri için müşteri temsilcisi olarak çalışabilirler. Bugün genç işsizliği tüm dünyada artan bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. M Plus Türkiye olarak en büyük amaçlarımızdan biri de nitelikli gençlerimizi yetiştirmek, istihdam etmek ve genç işsizliğini azaltmaya katkı sunmak".

BİZE ULAŞIN