Hazır giyimciler ciroda altın yılını yaşadı

Hazır giyimciler bu yaz ciroda altın yılını yaşadı. Geçen sezona göre satışları patlayan firmaların bazı ürünlerde stokları, yaz ortasında tükendi. Bu yüzden ikinci üretime geçen firmalar, yeni sezondan da umutlu…
12.09.2022 15:27 GÜNCELLEME : 13.09.2022 00:00

PARA ARAŞTIRMA/ ÖZBEY MEN Hazır giyim sektörü açısından yaz sezonu hayli hareketli geçti. Bu sezona üretim adetlerini artırıp, model sayısını daha da genişleterek giren perakendeciler, satışlarını geçen yıla göre çok ciddi oranda artırdı. Öyle ki, sezon ortasında bazı ürünlerin stoklarını bitirince aynı ürünleri yeniden üretmek zorunda kaldılar.

Hazır giyim sektöründe satışların bu denli artmasında, pandemi nedeniyle ertelenen alışverişlerin bu dönemde hayata geçirilmesi kadar, yabancı turist sayısındaki artış ve gurbetçiler de etkili oldu. Hazır giyimciler, bunun yanında bazı ürün satışlarının bu sezon öne çıkmasının da bu artışta ciddi payı olduğunu belirtiyorlar.

CİROSU YÜZDE 160 ARTTI

Yaz sezonunun satış anlamında hareketli geçtiğini belirten BR Mağazacılık Online Kanallar ve Pazarlama Direktörü Onur Uluğ, yaz sezonunda geçen yıla göre yüzde 160 ciro artışı gerçekleştirdiklerini belirtiyor. Bu ciro artışında turistlerin ve yurtdışında yaşayan Türklerin etkili olduğunu vurgulayan Uluğ, tüm müşterilerin yüzde 20'sini, cironun ise yüzde 33'ünü turistlerin ve yurtdışında yaşayan Türklerin oluşturduğunu ifade ediyor. Uluğ, "Bunun yanı sıra pandeminin etkisinin azalmasıyla birlikte geçen yıla göre mezuniyet, düğün ve organizasyonlar için seremoni ve davet koleksiyonlarına özellikle de smokinlerimize artan bir talep var" diyor. Altınyıldız Classics, yaz koleksiyonda gömlek, tişört, şort, pantolon, takım elbise gibi ürün gruplarının yanı sıra şort mayo ve smokin gibi yaz sezonu boyunca yüksek talep gören ürünlere ağırlık verdi. Bu sezonda yaklaşık bin 200 adet model ile koleksiyonunu oluştururken aynı zamanda smokin ve şort mayo koleksiyonlarını da ekstra genişletti. Onur Uluğ, koleksiyonda yer alan ürünler hakkında şu bilgileri veriyor:

"Ayrıca ketenlerin ve doğal tonların yer aldığı, sayfiye stili olarak yorumladığımız 'Smyrna' kapsül koleksiyonunda sezonun farklı parçalarına yer vererek ana koleksiyonumuzu genişlettik. Bununla birlikte koleksiyonumuzda, trendlere yön veren ve aktif yaşantımızda başrolü üstlenen çok yönlü ürünlere ağırlık verdik. Beli bağlamalı jogger pantolonlar, kırışmaz ve ergonomik yapısı ile kullanım kolaylığı sağlayan gofre pantolon ve gömlekler, oldukça önemli parçalarımızdan. Örme kumaşlardan oluşan 360 derece serisine ait dört tarafa esneyebilen ceketler; astarsız ve hafif formlarıyla bu sezonun en konforlu ürünlerinden olurken Vintage görünümlü el yapımı detaylarla süslenen tişörtler de sezonun yeni gözdeleri olarak Altınyıldız Classics mağazalarında koleksiyondaki yerini aldı. Yazın olmazsa olmazı şortlarda ise gofre, keten, pamuklu, örme ve denim kalitelerinden oluşan tasarımlarımız hem şık hem de spor stilde yorumlanabilen kilit parçalardan. Tüm bu grupların dışında şort mayo koleksiyonumuz da bu yaz oldukça geniş ve renkli."

"HAZIR GİYİM ALTIN YILINI YAŞIYOR"

Kiğılı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hilal Suerdem de özellikle gömlek ve tişört satışlarındaki artışın beklentilerinin üzerinde gerçekleştiğini söylüyor. Suerdem, "2022 yaz sezonu geçen 2021 yaz sezonuna kıyasla oldukça iyi bir performans gösterdi diyebiliriz, ancak geçen yaz sezonunda da işlerimiz gayet iyiydi. Hazır giyim sektörü geçen yıl Haziran ayı ile başlayan pandemi yasaklarının ve kapanmaların kalkmasıyla altın yılını yaşıyor" diyor.

Kiğılı bu sezon geniş bir koleksiyon hazırladı. Model bazında yüzde 25 büyüme gerçekleştirdiklerini belirten Suerdem, özellikle safari gömleklerin büyük beğeni topladığını vurguluyor. Suerdem, açıklamalarına şöyle devam ediyor:

"Kiğılı olarak her zaman erkeklerin hayatını kolaylaştıran, yaşamlarına konfor katan koleksiyonlar üreterek tüketicimize sunuyoruz. Tabii ağırlıklı olarak takım elbise ceket, gömlek ve pantolon koleksiyonumuzun en temel ürünleri olmasıyla birlikte bu yaz sezonunda keten gömlek, tişört ve bermuda şort, koleksiyonumuzun diğer öne çıkan ürünleri oldu. Zamansız ürünlerimiz olan takım elbise, gömlek ve pantolon kategorileri en çok talep gören ürünlerimiz olurken, erkeklerin günlük hayatta rahatlıkla kullanabileceği polo yaka tişörtler, jogger pantolonlar, bermuda şortlar kombinlerinde göz alıcı bir şıklık yaratmak isteyen erkeklere her anında pratik seçenekler sunuyor. Yüzde 100 pamuktan üretilen polo yaka tişörtlerin şık kalıpları, terletmeyen özel kumaş yapısıyla sıcak havalarda konfor sağlıyor. Zahmetsiz ve her zaman trend bir parça olmanın verdiği güvenle erkeklere güçlü bir duruş katan polo yaka tişörtler, regular fit kalıplarıyla da sağladığı rahatlık satışlara olumlu olarak yansıdı."

"BAZI ÜRÜNLERDE STOK YENİLEDİK"

İpekyol CEO'su Uğur Ayaydın, turizmin de katkısıyla yabancı müşteri açısından iyi bir sezon geçirdiklerini söylüyor. Yerli müşterinin ise alım gücünün belirgin derecede azalmış olmasına rağmen, enflasyon sebebiyle bazı ihtiyaç ve taleplerini erkene aldığını belirten Ayaydın, "Bu da şu an için piyasalara belirgin bir canlılık kazandırıyor. Sektörel anlamda bir büyüme söz konusu evet; ancak sonbahar itibarıyla enflasyondaki yükselişin devam etmesinin satışlara olan etkisinin neler olacağını hep birlikte yaşayarak göreceğiz" açıklamasında bulunuyor.

Pandemi süreciyle birlikte müşterinin davet ve gece kıyafetlerine yönelik talebinin belirgin seviyede azaldığını hatırlatan Ayaydın, hibrit çalışma düzeniyle birlikte, evde geçirilen zamanın da artmasıyla konforu ve rahatlığı ön planda tutan fonksiyonel ürünlerin daha çok ilgi görmeye başladığını vurguluyor. Ayaydın, "İlkbahar-Yaz sezonu ile pandemi sürecinin etkilerinin azalması, düğün ve davet gibi okazyonların artışıyla gece kıyafeti ve davet koleksiyonlarımıza; seyahat serbestliğiyle birlikte de beachwear kategorimize yönelik ilgide ciddi oranda artış olduğunu söyleyebilirim. Özellikle beachwear kategorisinde stoklarımızı çok kısa bir süre içinde erittik, bazı ürünlerde henüz sezon başındayken hızla stok yenilediğimiz dahi oldu" yorumunu yapıyor. Ipekyol, Twist ve Machka markalarının müşterilerine her sezon yenilikler sunmak hedefiyle koleksiyonlar oluşturduğunu aktaran Ayaydın, sözlerini şöyle sürdürüyor:

"Sezon trendlerini takip ederek güncelliyor, koleksiyonlarımıza mutlaka ihtiyaca yönelik yeni ürünler de enjekte ediyoruz. Hazır giyimin yanı sıra tamamlayıcı kategorilerden olan ayakkabı, çanta ve aksesuar koleksiyonlarımızı da müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz. Geçen yıl ilk kez Ipekyol markamızda beachwear kategorisini müşterilerimizle buluşturduk. Bu yıl da yine ilk kez Twist markamızın koleksiyonu içerisinde yeni plaj giyim ürünlerine yer verdik."

GEÇEN YILI ALTI AYDA YAKALADI

Gürmen Group, Ramsey ve Kip markalarıyla bu yaz da erkeklerin hem hafta içi hem de hafta sonu stillerine dahil olabilecek, birbiriyle kombinlenebilir, şık, rahat, yenilikçi, üst düzey konfor sağlayan ve fonksiyonel tasarımları müşterileriyle buluşturdu. Firmanın takım elbise, ceket, gömlek, pantolon, bermuda, t-shirt, smokin gibi sezonun dinamiklerine uygun güncellenen tasarım ve detaylarla farklılaşan ürünlerinin yanı sıra bu yaz overshirt'ler, jogger'lar, triko eşofman takımlar, pileli, modern formlu duble paça pantolonlar, ince tuşeye sahip trikolar gibi güncel ürünler de koleksiyonda yerini aldı. Gürmen Group Markalardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Doğan, pandemiden kaynaklı kısıtlamalarının kalkmasıyla 2021'nin ikinci yarısında başlayan normalleşme süreciyle birlikte perakende de işlerin yükseliş ivmesinde olduğunu, bu yılın ilk altı ayında geçen yılın tüm cirosunu yakaladıklarını ifade ediyor. Doğan, koleksiyonda yer alan ürünler hakkında şu bilgileri veriyor:

"Bu yaz koleksiyonlarımızda ilk kez Ramsey'de iddialı Iconic takımlar, gömlek formundaki kısa ceketler, jogger pantolonlardan oluşan takım elbisede yeni nesil bir anlayışa sahip Next 4.0, kök boyalar ile renklendirilen, unisex olarak tasarlanan sweatshirt ve t-shirtlerden oluşan Roots, renksizlik üzerine kurgulanan, doğal ve zamansız parçaların yer aldığı No Dye ile KİP'te konfor ve rahatlığın yanı sıra her bir parçası farklı parçalarla kombinlenebilme ayrıcalığı sunan Relax Suit, gözlük, bavul, kolye gibi aksesuarlar yer aldı. Tasarım, kumaş, kalite ve teknolojinin birleşmesiyle hayata geçen yaz koleksiyonlarımızda doğal ve yumuşak dokular, doğal elyaf kullanımları, ince tuşeler, ikonik detaylar, teknik kumaşlar, her parçanın birbiriyle kombinlenebilirliği, fonksiyonellik, rahatlık, konfor, sürdürülebilir vizyonumuzla uyumlu aksesuar kullanımları gibi özellikler ön plana çıkıyor."

KOLEKSİYONA YENİ ÜRÜNLER EKLEDİ

Bad Bear, satışlarında geçen sezona göre yüzde 23'ten fazla reel büyüme gerçekleştirdi. Firma bu yaz sezonunda da koleksiyonunu genişletmeyi sürdürdü. Firmanın 2022 İlkbahar/Yaz koleksiyonunda ana ürün grupları içinden en çok öne çıkanlar; t-shirt, polo yaka t-shirt ve elbise gibi üst gruplarla birlikte, şort ve mayo grubu gibi sezonluk modeller oldu. Bad Bear CEO'su Seyhan Selçuk, 2023 yaz sezonunda da koleksiyonda ilk defa yer alacak ürünlerin olacağını belirterek, "Geri dönüşümlü özel kumaşlardan üretilen "Recycle Serisi" ve dikişsiz özgün tasarımıyla dikkat çeken "Seamless Serisi" yeni sezonda ön plana çıkacak ürün gruplarımız olacak. Kadın ve erkek modelleriyle çeşitlendirdiğimiz Recycle serisi, hem marka imajımıza hem de dünyaya bakış felsefemize paralel olarak tamamen geri dönüşümlü kumaşlardan üretildi ve bu grubun üretim kısmında karbon ayak izi çok düşük seviyelere indi. Kadın koleksiyonumuzda öne çıkan Seamless serisi ise özellikle sporu bir yaşam tarzı olarak benimseyen kadın müşterilerimize, rahatlığı ve estetiği bir arada sunan bir algıda tasarlandı" açıklamasında bulunuyor.

2022 İlkbahar/Yaz koleksiyonunda "Sıcak Yaz" konseptli deniz şortlarının, t-shirt ve tank-top ürünlerinin çok büyük ilgi gördüğünü ifade eden Selçuk, "Talep o kadar fazlaydı ki, ekstra üretim yapmak durumunda kaldığımız modeller ve gruplar oldu. Bu talepleri ve verileri baz aldığımızda, 2023 İlkbahar/Yaz sezonunun daha da hareketli geçeceğini söyleyebiliriz. Yeni sezon ürün grubumuzda 200'e yakın model ve dokuz özgün rengimiz olacak. Doğanın rafine renklerini, şehrin dinamik ve hızlı ruhu ile birleştiren özel bir renk skalasından bahsediyoruz" diye konuşuyor.

"ÜRÜNLERİMİZE TALEP ÇOK FAZLA"

Onur KEFELİ / Bisse Group İcra Kurulu Başkanı

2022 yaz sezonunda, aksesuar grubu hariç tekstil tarafında tüm varyantlarıyla birlikte ortalama bin 500 farklı tasarımla geniş bir koleksiyona yer verdik. Bu sezon örme takım elbiseler de koleksiyonumuzda yer aldı. Bisse en yüksek kalitedeki kumaşlardan üretilen geniş bir ürün gamına sahip. Farklı ürün gruplarında çeşitli apreler ve nano teknolojiye dahil ettiğimiz kumaşlarımız mevcut. Gayet güzel bir sezon geçirdik. Satışlarımız hem iç piyasada hem de yurtdışında artarak devam ediyor. Bisse gömlek markası olarak kurulmuş ve sektöre böyle girmiş olsa da şu anda erkek giyim modasına kalitesini sanatıyla birleştirerek yön veriyor. Pandemi ile hayatımıza giren rahatlığın ön planda olduğu ürünlerimize talep çok fazla. Müşteri profilimize göre planlamaları yaptığımız ve üretici firma olduğumuz için modaya ve trendlere hızla uyum sağlayabiliyoruz. Stokçuluk anlayışında olmadığımız, butik üretim yaparak kalitemizi daha da artırarak planlamalarımızı yapmaktayız. 2022 yazı pandemi etkilerini atlatarak satışlarımızın daha da arttığı keyif alarak büyüdüğümüz bir yaz oldu. Artan talep, markaya olan güven ve kalitenin ciro anlamında bize sağladığı artış olarak yansımaktadır.

"YAZLIK BÖLGELERDEKİ MAĞAZALARIMIZ ÇOK HAREKETLİ"

Dilan Atik BATMAZ / Avva Yönetim Kurulu Üyesi

Avva İlkbahar/Yaz 2022 koleksiyonuyla alışıla gelmiş kalıplardan ve renklerden uzaklaştık. Kolay hareket etme imkânı sağlayan oversize ve yuvarlak kesimli parçalar ile slim fit algısını değiştiren tasarım parçaları koleksiyona ekledik. Yaklaşık 600 option ürün çeşidiyle müşterimizi buluşturduk. Yeni kumaşlar, kalıplar ve özellikli ürünler koleksiyonda yerini bulurken, triko tişörtler en fazla ilgi gören ürünümüz oldu. Yazın vazgeçilmezi keten gömlekler, klasikleşmiş polo yaka t-shirtler, canlı renk alternatifleriyle jakarlı trikolar ve iddialı desenleriyle hafif gömlekler, beli lastikli pantolonlar ve denim şortlar koleksiyonun iddialı parçaları arasındaydı. Koleksiyonda yer alan parçaların en önemli özelliği rahat ve terletmeyen ürünler olması. Yerli ve yabancı turistin getirdiği hareketlilik mağazalarımıza ve e-ticaret sitemiz avva.com.tr'ye de güzel bir ivme kazandırdı. Özellikle yazlık bölgelerdeki mağazalarımız; Alaçatı, Bodrum, Ayvalık, Kuşadası, oldukça hareketli bir sezon geçirdi. Keten gömlekler, rahat pantolonlar, triko tshirtler müşterilerimizin en çok tercih ettikleri arasındaydı. Sezonun trendleri arasında yer alan apaj yaka gömlekler ise çok ilgi gördü. Mağaza giriş-çıkış sayılarımızda bizi tatmin eden bir artış yaşadık.

BİZE ULAŞIN