80 şirketten dikkat çeken KSS projeleri- 1. Bölüm

Türkiye, sosyal sorumluluk projeleri bakımından zengin bir ülke. Kurumsal sosyal sorumluluk ve çalışan gönüllülüğü esasına dayalı projeler, her yıl artış gösteriyor. Eskiden belki sadece büyük holdingler tarafından hayata geçirilen kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) projeleri, artık hemen her ölçekten şirketin gündeminde. İşte, 80 şirketin en dikkat çeken, güncel KSS projeleri… (1. Bölüm)
08.05.2023 13:03 GÜNCELLEME : 11.05.2023 13:24

PARA İŞ DÜNYASI/ ÜRÜN DİRİER Türkiye'nin önde gelen sorumluluk sahibi şirketleri, toplumsal projeleriyle göz kamaştırıyor. Çevre, tarım, eğitim, sağlık, spor, müzik, gıda güvenliği, psikoloji, teknoloji okuryazarlığı, finansman, marka ve pazarlama, fotoğrafçılık, sokak sanatları, tarih ve arkeoloji konularında projeler yapan şirketler; sporcu, girişimci, kadın, genç, çocuk, çiftçi, öğrenci, engelli bireyler, ev hayvanları ve bölgesel bitki florasına dönük birbirinden ilginç sosyal sorumluluk projesi yürütüyor.

Araştırma şirketi BAREM'in global ortağı WIN International tarafından 36 ülkede gerçekleştirilen kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) anketi verilerine göre, markaların düzenlediği sorumluluk projelerine karşı tüketicilerin farkındalığı artmış görünüyor. Ancak bu projelerin satın alma kararına olan etkisi yılda yıla düşüş gösteriyor. Türkiye ise, satın alma kararında kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin en etkili olduğu ülkeler arasında yer alıyor.

KSS ÇALIŞMALARI İMAJ İÇİN Mİ YAPILIYOR?

Araştırmada, şirketlerin KSS'yi ne kadar benimsediği ve desteklediği de sorgulanmış. Katılımcıların yüzde 42'si, şirketlerin KSS'yi yeteri kadar benimsemediğine ve yaptıkları çalışmaların sadece imaj için olduğuna inanıyor. Türkiye'de ise katılımcıların yüzde 48'i, KSS'lerin imaj için yapıldığı görüşünde. Araştırma verilerine göre, geçen yıla kıyasla daha az insan ürün ve hizmet satın alırken şirketlerin KSS çalışmalarından etkilenmiş görünüyor. KSS'nin satın alma davranışı üzerindeki etkisinin 2021 yılı ile kıyaslandığında yüzde 62'den yüzde 50'ye düştüğü gözlenirken, oranlar ülkelere göre büyük değişiklikler gösteriyor. Hindistan (yüzde 82), Meksika (yüzde 71) ve Türkiye (yüzde 67) satın alma kararında KSS etkisinin en yüksek seviyelerde görüldüğü ülkeler. Türkiye'nin geçen yıla göre yüzde 80'den yüzde 67'ye düşüşü, satın almada dikkat çekici bir tavır değişikliğine işaret ediyor.

Kıta olarak bakıldığında Afrika (yüzde 51) ve Avrupa (yüzde 47) alım kararında KSS'den en az etkilenen kıtalar. Kenya (yüzde 27), Hollanda (yüzde 19) ve Güney Kore (yüzde 38) en şüpheci ülkeler olarak KSS'nin satın alma kararında etkisizliğiyle öne çıkıyor.

ŞİRKETLERDEN ÇEŞİT ÇEŞİT PROJE

Türkiye, sosyal sorumluluk projeleri bakımından zengin bir ülke. Kurumsal sosyal sorumluluk ve çalışan gönüllülüğü esasına dayalı projeler de her yıl artış gösteriyor. Eskiden belki sadece büyük holdingler tarafından hayata geçirilen KSS projeleri, artık her ölçekten şirketin gündeminde. Çevre, tarım, eğitim, sağlık, spor, müzik, gıda güvenliği, psikoloji, teknoloji okuryazarlığı, finansman, marka ve pazarlama, fotoğrafçılık, sokak sanatları, tarih ve arkeoloji konularında pek çok şirket; sporcu, girişimci, kadın, genç, çocuk, çiftçi, öğrenci, engelli bireyler, ev hayvanları ve bölgesel bitki florasına dönük birbirinden ilginç sosyal sorumluluk projesi yürütüyor.

Siz konusu projelerin arasında öğrencilere geri dönüşüm eğitimleri veren, çocuk ve gençlere zaman yönetimini öğreten, temel fotoğrafçılık eğitimi veren, köy okullarına temiz hava sınıfları oluşturan, öğrencilere temel ilkyardım eğitimi veren, paketli gıda etiketinin okunması eğitimi, topladıkları atıklarla çocuklara hikaye kitabı hazırlayıp bunu da tiyatro sahnesine taşıyan, köy okullarındaki çocukları kültür ve sanatla tanıştıran, meslek liselerindeki gençlere fikrine sahip çık, diyerek sınai haklar konusunda eğitim veren, Orman, Maden ve Gazetecilik Fakültelerindeki öğrencilere burs veren, staj imkanı sunan, sosyal ve ekonomik açıdan dezavantajlı öğrenci ve velilerine çeşitli eğitimler veren, öğrencilerin teknoloji okuryazarlığı ve kodlama üzerine yetkinlik kazandıran atölyeler düzenleyen, genç işsizliğini azaltmak için çalışan, gençlere spor sevgisi aşılamak için Türkiye'nin çeşitli illerinde spor salonları açan, genç müzisyenlere İstanbul Müzik Festivali'nde sahne alma imkanı sunan şirketler var. Kadınları iş hayatına katmak için çabalayan, meme kanserinde erken tanı, cam tavanı aşma eğitimleri, kadın girişimci finansmanı, kadınlara çanta örmeyi öğreten, kadın girişimcilerin ürettikleri Anadolu'nun yöresel ürünlerinin markalaşması için çalışan ve dijital pazaryerlerini onlara açan, kadınlara özel fotoğraf yarışması düzenleyen, kadın köy öğretmenlerinin sorunlarını azaltmayı hedefleyen, Yeni doğum yapmış annelere güvenli bağlanma, çocuk gelişimi ve evde bakım eğitimi veren şirketler de bulunuyor.

MOR YERLEŞKELER'DEN KUYUCUK GÖLÜ'NE…

Ayrıca temiz tuvalet ve tarihe saygı projesi yürüten, maden sahalarında yer alan arkeolojik değerleri kurtarma çalışmaları yapan, deprem farkındalığını artırıcı tatbikat uygulaması oluşturan, deprem bölgesindeki startup'lara fon ve mentorlük veren, deprem bölgesinde kadınlar ve kız çocukları için psikososyal açıdan güvenli Mor Yerleşkeler oluşturan, yuvasız bırakılan hayvanlar için dernek ve bakımevleriyle iş birliği yapan, otizmli bireylere iş, ayrıca otizmli beyaz yakalı personel istihdam eden, engelli montaj atölyeleri kuran, engelli bireyleri istihdam eden, sesli simülasyonla engelsiz bankacılık hizmeti sunan, yelken yarışları ve mavi sularda sürdürülebilirlik çalışmaları yürüten, bisiklet ve motosiklet sporunu destekleyen, milli yüzücü ve amatör spor branşlarında sponsorluklar yapan, evlerde su tasarrufu sağlayarak bu oranda Kuyucuk Gölü'ne can suyu getiren ve gölden ayrılan kuşların geri dönmesini sağlayan, sokak sanatçılarının grafitileriyle trafolarını renklendiren, binlerce tohum topunu toprakla buluşturan, biyoçeşitliliği korumak amacıyla Kum Zambakları'nın neslinin tükenmemesi için çalışan, çörek otu yağı ve çörek otunu gelecek nesillere tanıtıp dünyaya tanıtma hedefleyen ve Türkiye'yi çörek otu merkezi haline getirmeyi hedefleyen, Antep fıstığı tarımında verim artırma çalışmaları yapan, dikey tarıma dikkat çeken, anlaşmalı çiftçilerine ücretsiz su ve toprak analizi yapıp gübreleme eğitimi veren şirketler var.

İşte şirket ve kurumların en dikkat çeken, güncel KSS projeleri…

TÜRKİYE İŞ BANKASI'NDAN EĞİTİME DESTEK

İş Bankası Darüşşafaka Eğitim Kurumları ile 2008'den bu yana "81 İlden 81 Öğrenci" projesini yürütüyor. Proje kapsamında eğitim gören öğrenci sayısı 750. Banka, yaşanan deprem felaketlerinin ardından depremzede çocukların eğitimine de katkı sunuyor. Bu kapsamda, 2023-2024 ve 2024-2025 yılı eğitim dönemleri için, bölgede annesini ya babasını kaybetmiş çocuklardan Darüşşafaka'da okumaya hak kazanacak olanların öğrenim hayatı boyunca oluşacak eğitim masrafları banka tarafından karşılanacak. 'Karneni Göster Kitabını Al Kampanyası' gibi çocuklara yönelik başka projeler de yürüten banka, aynı zamanda Satranç Federasyonu Ana Sponsorluğu kapsamında okullarda sayısı 30 bini aşan satranç sınıfı açtı. Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi resmi destekçisi de olan banka, 2020 yılında Koç Üniversitesi ile Yapay Zekâ Uygulama ve Araştırma Merkezi'ni hayata geçirdi. Merkez, görüntü ve dil işleme, finans, robotik, otomotiv gibi pek çok alanda üniversite-sanayi iş birliklerine katkı sağlıyor.

YEMEKSEPETİ, ÜST ÜSTE ÜÇ YIL KARBON EMİSYONLARINI DENGELEDİ

Son iki yıldır Sürdürülebilirlik Akademisi iş birliğiyle karbon ayak izini dengeleyip sektörde bir ilki gerçekleştiren Yemeksepeti, yenilenebilir enerji kaynaklarına yatırım sonucu edinilen VCS (Verified Carbon Standard) sertifikalı 14 bin tonluk karbon kredisi alarak, bu sene de tüm ofis ve depo operasyonlarından kaynaklı karbon emisyonlarını dengeledi. Yemeksepeti ayrıca saha operasyonlarının yakıtlarından kaynaklanan karbon emisyonlarına karşılık olarak Ege Orman Vakfı iş birliğiyle 3. Yemeksepeti Ormanı'nı oluşturdu. Karbon kredisi alma çalışmalarının, şirketin kendi operasyonlarında üretilen Kapsam 1 ve Kapsam 2 karbon emisyonlarını dengelemeye önemli ölçüde yardımcı olduğunu aktaran Yemeksepeti Kurumsal İletişim Direktörü Tuba Güven Saraçoğlu, "Yemeksepeti, Market ve Mahalle hizmetlerimiz kapsamında çalışan saha ekibinin yakıtlarından kaynaklanan karbon emisyonlarını dengelemek için daha önce, Ege Orman Vakfı iş birliğiyle İzmit-Derince bölgesinde 72 bin 800 ağaçlık Yemeksepeti Ormanları'nı doğaya kazandırmıştık. Tüm saha operasyonlarımız yakıt kullanımından kaynaklanan emisyon karşılığına denk fidan dikimi yaparak Kapsam 3 emisyonlarımız üzerine de çalışmaya başladık" diyor.

GNC MAKİNA, NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ İÇİN AKADEMİ KURDU

Talaşlı İmalat Sanayi'nde önemli bir güce sahip olan GNC Makina bünyesinde kurulan GNC Akademi, üretim sektörüne nitelikli insan kaynağı kazandırmayı amaçlıyor. ISO ve Milli Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bağlı okullar ile iş birliği yapan GNC Akademi, sanayinin gelişmesine, ülkemizin üretim potansiyelinin artmasına destek verecek. GNC Akademi'de öğrencilere teorik ve pratik eğitimler verildiğini ifade eden GNC Makina Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Çetinkaya, CNC operatörlerinin yaptıkları işin kıymetinin yeteri kadar bilinmediğine dikkat çekti. Çetinkaya, "Meslek Yüksek Okulları'nda bu işi öğrenen gençlerimiz kendi mesleklerini icra etmeyi tercih etmiyor. Oysa üreten bir Türkiye için bu gençlerimize ihtiyacımız var. Onlara yatırım yapmalı ve sektöre kazandırmalıyız. Akademimiz aracılığıyla meslek algısını yükseltmeyi, sektörde ihtiyaç duyulan istihdam yetersizliğine katkı sağlamayı hedefliyoruz. Aynı zamanda mesleki eğitimde bilgi ve deneyim eksikliği yaşayan meslek lisesi öğrencilerinin eğitimine katkıda bulunmayı ve stratejik iş birlikleri geliştirmeyi amaçlıyoruz'' diyor.

BSH TÜRKİYE ÖĞRENCİLERLE GELECEĞİ KODLUYOR

BSH Türkiye, 2017 yılında Kodluyoruz Derneği iş birliğiyle başlattığı Makers of Tomorrow (Geleceği Kodlayanlar) projesi ile öğrencilere teknoloji okuryazarlığı ve kodlama üzerine yetkinlik kazandıran atölyeler düzenliyor. İlk etapta MakersLab'da (Kodlama Laboratuvarı) beyaz eşya teknolojisi, mekatronik/otomasyon, sunum teknikleri ve tüketici iç görüleri alanlarında eğitim alan öğrenciler, fikirlerini olgunlaştırdı. Ön jüri değerlendirmesinin ardından finale kalan yedi takım, kodlama, elektronik ve proje planlama atölyelerine katıldı ve sağlanan malzemelerle projelerinin prototiplerini üretti. Jüriye sunum yapan takımlar, projelerinin özgünlüğü, yaratıcılığı ve uygulanabilirliği bakımından değerlendirildi. Finale kalan öğrenciler iki ayrı atölye döneminde teknoloji ekosistemiyle bir araya geldi. Birinci ve ikinci takım BSH Türkiye'de staj yapma hakkı kazandı. Bu iş birliğini, 2022 itibarıyla Bi' Fikrim Var beyaz eşya teknolojisi fikir yarışmasını hayata geçirerek bir adım ileriye taşıyan BSH, maddi imkanları olmayan gençlere yarının teknolojilerini bugünden şekillendirme fırsatı sunuyor.

SODEXO Üniversite öğrencilerinin yanında

Ülkemizde meydana gelen depremin yaralarını sarmak amacıyla yapılan çalışmalara destek olmak üzere Sodexo'nun girişimi Yanında Platformu, İhtiyaç Haritası ile hayata geçirildi. Gelecek dönemde hem iş dünyasını hem de yaşamımızı daha iyi bir hale dönüştürmesi için gençlerin kaliteli bir eğitim alması konusunda hepimize görev düştüğünü ifade eden Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme CEO'su Eda Uluca Özcan, "Yaşadığımız deprem felaketinin ardından biz de bu sorumlulukla öğrencilerin eğitim hayatına bir nebze daha rahat koşullarda devam edebilmesi ve temel ihtiyaçlarını karşılayabilmesine destek olmak için Yanında Platformu'nu hızlıca devreye aldık. Teknolojik yetkinliklerimizi ve altyapımızı depremden etkilenen halkımıza fayda sağlamak için kullanmaya başladık. Bu doğrultuda İhtiyaç Haritası ile el ele vererek, depremden etkilenen üniversite öğrencilerinin gıda ve yemek ihtiyacına destek olmak için mobil yemek kartlarımızdan öğrencilerimizin de faydalanmasını sağlayacak bir proje hayata geçirdik. İhtiyaç Haritası üzerinden Yanında Platformu'na başvuran, ailesi ya da kendisi deprem bölgesindeki 11 ilde ikamet eden üniversite öğrencilerinin, üç ay boyunca toplam 3 bin 900 TL tutarında yemek kartı bakiyesinden faydalanmalarını sağlıyoruz. Destek projesinin can suyunu da ilk etapta 100 öğrencinin üç ay boyunca yemek ihtiyacını karşılamak üzere verdik" diye konuştu.

SABANCI VAKFI'NDAN "HATAY'A 3 AYDA 3 OKUL" PROJESİ

Depremin gerçekleştiği ilk andan itibaren bölgedeki destek çalışmalarını sürdüren Sabancı Vakfı, "Hatay'a 3 Ayda 3 Okul" projesi kapsamında Reyhanlı ilçesinde Enerjisa Hatay Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin inşaatını tamamladı. Sabancı Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Güler Sabancı, yaptığı açıklamada "Bölgedeki en önemli konuların arasında çocukların, gençlerin ve öğretmenlerin okul ortamında buluşması ve eğitimin kaldığı yerden devam etmesi yer alıyor. Eğitim varsa gelecek var, medeniyet var, yaralarımızı sarmak var. Öğrencilerin okul koridorlarını, sınıfları doldurduğunu göreceğimiz günleri de heyecanla bekliyoruz" diyor. Afet Platformu ile koordineli bir şekilde faaliyetlerine devam eden Vakıf, bölgede ihtiyaç dahilindeki depolara gıda ve hijyen ürünleri tedariki, sahadaki ekibin operasyonel ihtiyaçlarına destek sağlanması gibi çalışmalara devam ediyor.

'YENİ EKONOMİ'YE SÜRDÜRÜLEBİLİR İNOVASYON DESTEĞİ

Fikri mülkiyet alanında farkındalık yaratmak ve yaratıcı düşünceyi teşvik etmek amacıyla geçtiğimiz yıl başlatılan projeyle Sabancı çalışanları patent, faydalı model, endüstriyel tasarım, ticari sır ve telif hakkı gibi fikri mülkiyetin farklı alanlarında uygulama geliştiriyor. Yeni ekonomi ve sürdürülebilirlik alanında yarışan bu projeler daha sonra jüri tarafından ödüllendiriliyor. Türkiye'nin son dönemde fikri mülkiyet alanında önemli bir atılım yaptığının altını çizen Sabancı Holding CEO'su Cenk Alper, "Geçtiğimiz dönemde WIPO tarafından açıklanan Küresel İnovasyon Endeksi'nde, Türkiye tarihinde ilk kez dünyada ilk 40 ülke arasına girdi. Listedeki sıralamamızı yükseltmeye katkı amacıyla geliştirdiğimiz bu proje, sürdürülebilir yaşam için atılmış bir adım" diyor.

ETİYA, AHBAP İÇİN YAZILIM GELİŞTİRİYOR

Yazılım şirketi Etiya, dijital dönüşüm uygulamaları ile birden çok STK'ya destek oluyor. Yapay zekâ ile güçlendirdiği yazılım ürünlerini dünyanın dört bir yanına ihraç eden Etiya, 2022 yılında sanatçı Haluk Levent'in Kurucusu ve Genel Başkanı olduğu, gerçek ihtiyaç sahiplerine yardımı görev edinen Ahbap Derneği'nin dijital platformlarının yazılım geliştirme süreçlerini üstlenerek bir iş birliği anlaşması imzaladı. Anlaşma kapsamında projede gönüllü olarak yer alan Etiya çalışanları Ahbap'ın dijitalleşme sürecini hızlandırarak sürdürülebilir bir gelecek için destek oluyor. Etiya Kurucu Ortağı ve CEO'su Aslan Doğan, "İçinde bulunduğumuz sosyal bilinçlenme çağında, teknoloji ve dijitalleşme, iyiliği yaymak için elimizdeki en güçlü araç. Bu yolda hepimize düşen çok önemli görev ve sorumluluklar var" diyor. Her Aday İçin Bir Fidan adlı sosyal sorumluluk projesi kapsamında ise iş görüşmesi yapılan tüm adaylarla Tema Vakfı aracılığıyla bir fidan diktiklerini ifade eden Doğan, KAÇUV ve Mor Çatı Vakfı gibi STK'ları da destekledikleri bilgisini veriyor.

MICROSOFT KAYIPLARI BULMAYA YARDIM EDİYOR

Microsoft, son yıllarda ülkemizde yaşanan yangınlardan etkilenen halkın acil ihtiyaçlarının karşılanmasına ve zarar gören hayvanların tedavisine destek olmak, yeni fidanların dikimine katkı sağlamak amacıyla 22 bin dolarlık bir fon ayırdı. Ayrıca Türk Kızılay'ın "Aile Bağlarının Yeniden Tesisi" projesi kapsamında göç yolunda kaybolan aile bireylerinin aranması ve birbirini kaybeden aile bireylerinin kavuşması için yürüttüğü çalışmalara, "İnsani Destek için Yapay Zeka" programıyla destek oldu. Azure'un bulut bilişim ve yapay zeka yetkinliklerini kullanarak geliştirdiği yüz tanıma modeli ile kayıp kişilerin fotoğraflarını Türk Kızılay'ının sistemine kayıtlı profillerle eşleştirmeyi başardı. Deprem bölgesi için de eğitime destek olmak üzere 1 milyon dolarlık fon ayıran Microsoft, deprem bölgesi KOBİ'leri ve STK'larına 1,5 milyon dolar tutarında teknoloji desteği sundu.

BANVİT BRF SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDAYA ODAKLANIYOR

Toplumsal yatırımlarında "Sürdürülebilir Gıda ve Çevre" konularını gündemine alan Banvit BRF, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile hayata geçirdiği "Akıllı Çocuk Sofrası" projesinde çocuklarda bilinçli gıda tüketimi alışkanlıkları oluşturmayı ve gıda israfı konusunda farkındalık yaratmayı hedefliyor. Gıdada sürdürülebilirlik, israfın önlenmesi ve toplumun bilinçlendirilmesi konusuna önem verdiklerini belirten Banvit BRF Pazarlama Direktörü Yasemin Gürleroğlu, "Birleşmiş Milletler Gıda İsraf Endeksi Raporu'na göre ülkemizde her yıl 7,7 milyon ton yiyecek ve içecek israf edildiğini biliyoruz. Bu rakam kişi başı yıllık yaklaşık 93 kg gıda israfı anlamına geliyor. Akıllı Çocuk Sofrası Projesi ile gelecek nesilleri bilinçlendirerek, dünyamız için kalıcı bir etki sağlamayı hedefliyoruz" diyor.

ETİ BAKIR'IN ÇEVRE MÜFETTİŞLERİ İŞ BAŞINDA

Cengiz Holding'in grup şirketlerinden Eti Bakır, "Çevre Müfettişleri" adını verdiği eğitim projesiyle öğrencilerde çevre bilinci ve farkındalığını artırmayı amaçlıyor. Proje kapsamında 45 okulda eğitimler veren Eti Bakır; Metal Geri Kazanım ve Entegre Gübre Tesisi'nin de bulunduğu Mazıdağı'nda bin 500 öğrenciye ulaştı. Çevre hassasiyeti, enerji verimliliği, geri dönüşüm ve atık yönetimi gibi başlıkların yer aldığı eğitim kapsamında aynı zamanda "Atık Pil Toplama" kampanyası da başlatıldı. Mardin'de döngüsel ekonominin en iyi örneklerinden birini hayata geçirerek pirit konsantresinden kobalt, nikel, çinko ve bakırı geri kazandıklarını anlatan Eti Bakır Mazıdağı Metal Geri Kazanım ve Entegre Gübre Tesisi Genel Müdürü Emre Kayışoğlu, şöyle konuşuyor: "Pirit konsantresinin yanı sıra batarya tozundan nadir elementler ve madenlerin geri kazanımı için de çalışmalar yapıyoruz. Dünya üretiminin yüzde 2'sine denk gelen kobaltı, Mardin'de artık ürünün içinden alarak ekonomiye geri kazandırıyoruz. Kobalt, bugün küresel ekonominin en stratejik hammaddelerinden biri; teknolojiden savunmaya, otomotivden enerji santrallerine kadar onlarca farklı alanda kullanılıyor. Şimdi odağımızda batarya tozundaki metalleri geri dönüştürmek var."

MARİTAŞ DENİM'DEN REJENERATİF PAMUK

Önümüzdeki birkaç yıl içerisinde hepimiz için en önemli anahtar kelime "yakından tedarik" olacak. Maritaş Denim de bu anahtarla çıktığı yolda, Harran Üniversitesi akademisyenleri ve kayıtlı çiftçiler ile bir araya gelerek rejeneratif pamuk projesi protokolüne imza attı. "Yakından tedarik" anlayışını benimseyen rejeneratif pamuk projesiyle Eylül 2023'te ilk kez kendi pamuklarını hasat edecekleri bilgisini veren Maritaş Denim Genel Müdürü Fatih Kesim, "Üniversite-Sanayi iş birliği içerisinde değerlendirilen ve TÜBİTAK 1505 Programı'na dahil edilen projemiz sektöre rehber olacak. Rejeneratif tarım sadece çevresel etkiyi azaltmakla kalmaz, doğayı ve ekosistemleri de canlandırır. Özellikle iklim stratejilerinin önemli bir parçası olan rejeneratif tarım yöntemleri, toprak sağlığını da iyileştirir. Denim üretim sahamızın çok yakınında kendi pamuğumuzu hasat etmenin getirdiği 'yakından tedarik' imkânı ile ülke ekonomisine faydalı olacağımıza inanıyoruz" diyor.

ULUDAĞ ENERJİ İLE TRAFOLAR KONUŞUYOR

2017'den beri "Trafolar Konuşuyor" projesini yürüttüklerini ifade eden Uludağ Enerji Kurumsal İletişim Direktörü Yusuf Ziya Yüce, "Temel hedefimiz sorunların görünürlüklerini artırmak. Hizmet sahamızı kapsayan Güney Marmara Bölgesi'nin Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova olmak üzere dört ilinde altı yıldır toplam 65 elektrik trafosunu, sokak sanatçılarının grafitileriyle renklendirdik. Sosyal mesajlar verdiğimiz bu trafolarda sağlıklı yaşam, bağımlılık ve trafik kuralları gibi konuların yanı sıra, pandemi döneminde kahramanlarımız sağlık çalışanlarını da andık" diyor.

BAYCAN ELEKTRİK 'ÜRETİME ENGEL YOK' DEDİ

Engelli bireylerin toplumda aktif rol alma haklarını gözetebildikleri temel alanlardan bir tanesi çalışma hayatı. Engelli çalışanları için her türlü ayrıntının düşünülmüş olduğu bir altyapıyı hayata geçirdiklerini ifade eden Baycan Elektrik Genel Müdürü Engin Yılmaz, "Fabrikamızda çalışan engelli bireylerin çalışma hayatlarında varsa sorunları tespit etmeye ve bunlara birlikte çözüm üretmeye gayret gösteriyoruz. Şirketimiz 2014 yılında Eskişehir Tepebaşı Belediyesi, Anadolu Üniversitesi, İŞKUR ve Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi (EOSB) Türkiye'de bir ilke imza atarak Engelli Montaj Atölyesi'ni kurmuştu. 2019'da açılan ikinci Montaj Atölyesi'ne organize sanayi bölgesinde kurulu olan firmalar parça başı işlerini teslim etmeye başladı" diyor.

ALTERNATİF BANK'TAN ENGELSİZ BANKACILIK

Çalışanları için sakatlık, engellilik tanımları, engel gruplarını tanıma ve en doğru iletişim teknikleri konularında dil ve perspektif birliği eğitimleri düzenlediklerini ifade eden Alternatif Bank Marka, İletişim ve Sürdürülebilirlik Müdürü Levent Ulusoy, "Sektörde bir zihniyet değişimine öncülük ederek video serileri hazırlıyoruz" diyor. Görme engelli müşterilerinin dijital kanallardaki deneyimini iyileştirmek üzere, BlindLook girişimiyle iş birliği gerçekleştirdikleri bilgisini de veren Ulusoy, şunları aktarıyor: "Bu iş birliği kapsamında, BlindLook'un geliştirdiği sesli simülasyon teknolojisi aracılığıyla görme engelli müşterilerimizin dijital platformlarını daha rahat kullanabilmesi için sesli yönlendirme hizmeti sunuyoruz. 'Engelsiz Bankacılık' Ideathonları ile de farklı engel gruplarının bankacılık hizmetlerine erişiminde yaşadıkları sorunları çözmek için gençlerin fikirlerine başvuruyoruz."

2 BİN KONTEYNERİN MOBİLYASI MOSDER'DEN

Kahramanmaraş merkezli olarak meydana gelen depremden sonra üyelerine çağrıda bulunan MOSDER, depremzedelerin yaralarını sarmaya devam ediyor. Nakdi yardımdan ihtiyaç malzemelerine kadar pek çok alanda bölgeye faydalı olmaya çalışan dernek üyeleri, anlamlı bir harekete daha imza atarak 2 bin konteynere mobilya desteği sağlıyor. MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Balcı, konuyla ilgili yaptığı açıklamada "Bahsettiğimiz bu 2 bin konteynerin büyük çoğunluğu MOSDER üyelerinin bağışlarıyla mobilyalarına kavuşuyor. Konteynerlerin içinde yatak, karyola, üçlü koltuk, berjer, dolap, şifonyer, komodin, perde gibi eşyalar bulunuyor" diyor.

CARTOON NETWORK'ÜN İKLİM KORUYUCULARI

Cartoon Network, 2021 yılında hayata geçirdiği İklim Koruyucuları projesiyle çocukları iklim değişikliği konusunda bilinçlendirmeyi ve sürdürülebilir bir gelecek için atabilecekleri adımlar konusunda aydınlatmayı amaçlıyor. Projeye özel hazırlanan internet sitesinde İklim Koruyucusu çocuklara iklim değişikliği ile mücadelenin parçası olabilecekleri kolay görevler veriliyor. Çocuklar evde bekleme modundaki cihazları kapatma, alışveriş poşetlerini ikinci kez kullanma, artık yiyeceklerden toprak için kompost yapma gibi birçok görevi yerine getiriyor. İki yıla yakın bir süredir devam eden, Cartoon Network "İklim Koruyucuları" projesine Türkiye'de dahil olmak üzere Avrupa, Afrika ve Orta Doğu'dan katılan çocuklar internet sitesindeki iklim değişikliği görevlerini 1 milyondan fazla kez yerine getirdi.

KUM ZAMBAKLARI ASSAN İLE DOĞAYA DÖNÜYOR

Assan Alüminyum, sürdürülebilirlik faaliyetleri kapsamında hayata geçirdiği "Biyoçeşitliliği Koruma Projesi" ile nesli tehlike altında olan endemik türleri yaşam döngüsüne kazandırıyor. Türkiye'deki en önemli endemik türlerden' Mavi Yıldız'ı Kocaeli Üniversitesi ile iş birliği gerçekleştirerek yok olma tehlikesinden kurtaran şirket, bu yıl da 'Kum Zambağı' için harekete geçti. Kocaeli Üniversitesi (KOÜ) Biyoloji Bölümü ile çevresel sürdürülebilirlik ve biyoçeşitliliğin korunması konusunda üniversite-sanayi iş birliğinde örnek bir projeye imza attıklarını kaydeden Assan Alüminyum Genel Müdürü Göksal Güngör, "Türkiye ile Yunanistan haricinde dünyanın başka hiçbir bölgesinde doğal olarak bulunmayan Mavi Yıldız bitkisinin biyoteknolojik yöntemlerle çoğaltılıp doğaya kazandırılmasını sağladık. Şimdi de ülkemizdeki popülasyonları koruma altında olan bir diğer bitki Kum Zambağı'nın neslinin tükenmemesi için çok önemli adımlar attık ve yeniden yaşam döngüsüne kazandırdık" diyor.

MİGROS 368 BİN KİŞİYE EĞİTİM VERDİ

Gıda israfının önlenmesi, iklim değişikliğiyle mücadele, plastik atıkların azaltılması, sürdürülebilir tarımın desteklenmesi, toplumsal cinsiyet eşitliğinin desteklenmesi ve fırsat eşitliğinin sağlanması konularının takip ettikleri öncelikli başlıklardan olduğunu ifade eden Migros Ticaret A.Ş. Kurumsal İletişim Grup Direktörü ve Sürdürülebilirlik Komitesi Başkanı Ahu Başkut Alyanak, "Migros Aile Kulüpleri ile İlçe Halk Eğitim Merkezleri iş birliğinde her yaştan kadın, erkek ve çocuğun yeteneklerini geliştirmeyi amaçlıyoruz. Aile Kulüplerimizle, 35 Migros mağazamız içerisinde kurduğumuz özel alanlarda 178 farklı kişisel gelişim ve meslek edindirme kurslarının yanı sıra benzer ilgi alanlarına sahip kişiler için sosyalleşme olanağı sunuyoruz. Bugüne kadar 368 bin kişi yüz yüze sınıf eğitimlerimizi tamamlayarak, Milli Eğitim Bakanlığı'nın katılım ve mesleki sertifikasını almaya hak kazandı" diyor.

OPET "TARİHE SAYGI" DİYOR

Bugüne dek Türkiye genelinde birçok sosyal sorumluluk projesi gerçekleştiren ve sosyal yaşama destek sağlamaya devam eden Opet'in halihazırda devam eden birçok projesi bulunuyor. Bunlar içinde en dikkat çekenleri; Temiz Tuvalet Kampanyası, Yeşil Yol Projesi, Örnek Köy Projesi, Tarihe Saygı Projesi, Troya Arkeo-köy Tevfikiye Projesi, Troya Etnoköy, Opet'te Kadın Gücü Projesi, İşimiz Temiz Projesi, Doğaya Saygı Projesi ve Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar Projesi. Örneğin OPET'in 23 yıldan bu yana yürüttüğü "Temiz Tuvalet Kampanyası" ile bugüne dek Anadolu'da 6482 saat eğitim verilerek 7,5 milyon kilometreden fazla yol kat edildi ve 12 milyonu aşkın kişiye ulaşıldı. Tarihe Saygı Projesi ile, Çanakkale Savaşları'nın geçtiği yarımada ve köylerinde çok sayıda düzenleme, kalkınma ve rehabilitasyon çalışmaları gerçekleştirildi. Bir değişim ve kalkınma projesi olan "Örnek Köy Projesi" kapsamında bugüne dek altı köyde restorasyon, rehabilitasyon ve eğitim çalışmaları yapıldı. Troya Arkeo-köy Projesinde ise, bölge UNESCO aracılığıyla uluslararası platformda tanıtıldı.

BİZE ULAŞIN