Kurumsal seyahatte lider

Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerinden biri olan ve Bilişim 500’de Yazılım İhracatı kategorisinde birincilik ödülünün sahibi olan Bizigo Group, yerli yabancı binden fazla şirketin 100 bin çalışanının seyahatlerini organize ediyor. Kurumlara uçtan uca seyahat danışmanlığı veren şirket, yakında yapay zeka ajanını da devreye sokarak sektörde devrim yaratacak.
11.06.2025 15:36 GÜNCELLEME : 11.06.2025 15:36

ÜRÜN DİRİER/ Son üç yılda üst üste üç haneli rakamlarla büyüyen, Deloitte'un Türkiye'nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerini belirlediği 2024 Teknoloji Fast 50 listesine giren ve Bilişim 500'de de Yazılım İhracatı kategorisinde birincilik ödülünün sahibi olan Bizigo Group, kurumsal seyahat danışmanlığını yapay zekayla birleştiren bir platform. Online işlem hacmi ise Türkiye'deki seyahat sektörü ortalamasının çok üzerinde. Kazancı Holding, Tav Holding, Çelebi Holding, Kalyon Holding, Domino's, Koton, Defacto, General Electric, Unilever, Sanofi, AXA Jeneratör ve KPMG gibi binin üzerinde kurumsal firmaya ve 100 bin civarında tekil müşteriye hizmet sunan şirket, 2028 yılına kadar 5 binden fazla kurumsal müşteriye ulaşmayı hedefliyor. Yurtiçi ve yurtdışında uçak biletinden otele, vize başvurusundan etkinliklere, yeme içmeden ulaşıma kadar şirketlere uçtan uca seyahat danışmanlığı veren Bizigo Group Kurucu Ortağı Serhat Kahraman ile hedeflerini konuştuk.

Bu işe nasıl başladınız?

Ben liseden beri turizmciyim aslında. Lisede okul arkadaşlarımı Uludağ'ı götürerek başladım bu işe. Üniversiteye gelince de üniversitedekileri götürmeye devam ettik. Okan Üniversitesi Lojistik 2010 mezunuyum. 2012'den itibaren profesyonel olarak turizm yapıyorum.

Bizigo nedir, nasıl bir hizmet veriyorsunuz?

Biz Türkiye'nin lider kurumsal seyahat danışmanlığı şirketi olarak, uçak, otel, transfer ve vizeden tutun da etkinlik ve yeme içme programlarına kadar bir iş seyahatinde firma ve çalışanlarının ihtiyacı olan her türlü hizmeti yurtiçi ve yurtdışı dahil olmak üzere sunuyoruz. Bizim farklı kılan ise bu hizmetleri telefon ve e-posta gibi klasik yöntemlerin yanı sıra, bir online platform üzerinden de sunuyor olmamız. Müşterilerimizin 3'te 2'lik kısmı bu hizmetleri online platformumuz üzerinden almayı tercih ediyorlar. Şirketin harcama politikasına ve yönetici onay mekanizmasına göre çalışanlar seyahat alımlarını platform üzerinden kendileri gerçekleştirebiliyorlar.

Kaç müşteriniz var? Ne tür şirketlere bu hizmeti sunuyorsunuz?

Yerli yabancı binin üzerinde kurumsal şirket üzerinden 100 bin civarında çalışana hizmet veriyoruz. Kazancı Holding, Tav Holding, Çelebi Holding, Kalyon Holding, Domino's, Koton, Defacto, General Electric, Unilever, Sanofi, AXA Jeneratör ve KPMG gibi kurumsal firmalara hizmet sunuyoruz. Kurumsal iş seyahati hizmetlerimiz dışında, İş Bankası'nın Pazarama markası, Vakıf Bankası'nın Mil Plus markası ve Türk Hava Yolları'nın TurkishAirlinesHolidays markasını da biz yönetiyoruz. Bu markalarda da genel seyahat danışmanlığını dijitalleştirerek hizmet veriyoruz. Özetle bu kurumların müşterilerine yönelik sunduğu seyahat programlarını yönetiyoruz diyebilirim. Uçtan uca teknoloji altyapısı, muhasebesi, müşteri hizmetleri, satışı, pazarlaması tamamen bizim ekiplerimiz için yürütülüyor.

Bizigo'nun kaç çalışanı var? Ne zaman kuruldunuz?

3 çalışanla 2017 yılında kuruldu Bizigo. Şu an 200'ün üzerinde çalışanımız var. Çalışan sayımızın üçte biri İstanbul dışında yaşıyor. Hatta yurt dışında yaşayan arkadaşlarımız da var. Pandemiden sonra kalıcı olarak uzaktan çalışma modeline geçtik.

İş seyahati kapsamında neler var?

Mesela siz dünyada veya Türkiye'de herhangi bir yerde röportaj yapacaksınız diyelim. Ulaşımdan konaklamaya, vizeye kadar tüm süreci bir yönetiyoruz. Departman toplantısı olabiliyor, bayi toplantısı olabiliyor. Satış ekiplerinin motivasyon toplantısı olabiliyor veya iş seyahati için bir yere gidebiliyor çalışan. Müşteri ziyaretine gidebiliyor. Tüm bu senaryolarda tüm süreci organize ediyoruz. Eğer iş seyahati bir gruptan oluşuyorsa o zaman yeme içme mekanından tutun da etkinlik ve gezi için yapılabilecek programlara kadar her şeyi organize edebiliyoruz.

Cironuz ne kadar?

Geçen yıl ciromuz 3,5-4 milyar TL arasındaydı. Son üç yıl üst üste üç haneli rakamlarla büyüdük. Deloitte'un, Türkiye'nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerini belirlediği 2024 Teknoloji Fast 50 listesine girdik. Bilişim 500'de de Yazılım İhracatı kategorisinde birincilik ödülünün sahibi olduk. Online işlem hacmimiz seyahat sektörü ortalamasının çok üzerinde.

Bu kadar hızlı büyümenizi neye bağlıyorsunuz?

Teknolojiye yatırım yaptığımız için piyasada fark yarattık. Manuel yapılan bir işin tüm süreçlerini otomatize ettik. Böylece şirketlere yüzde 30'lara varan bir tasarruf sağladık. Ayrıca şu an bir yapay zeka agent üzerine çalışıyoruz. Yıl bitmeden kullanıma sunacağız. Müşterinin WhatsApp, e-mail veya chat ekranları üzerinden yaptığı tüm talepleri, yazışmaları yapay zeka ajanımız yanıtlayacak. Anlık olarak tüm dünyada bilet ve otel rezervasyonlarını kıyaslayarak optimize edecek, yapılmış otel yorumlarına kadar her şeyi müşteriye sunacak. Böylece şirketlerin daha fazla kar elde etmelerini sağlarken memnuniyeti de artırmış olacağız. Bir tür seyahat asistanı geliştiriyoruz diyebilirim. Bizden daha büyük bir şirket var ama onlar sadece devlet kurumlarına hizmet veriyorlar. Onları saymazsak bu alanda lider biziz.

Yurtdışında da büyüme hedefiniz var mı?

Aslında yurtdışı motivasyonumuz yok. Bizim hedefimiz, non-agency diye adlandırdığımız, yani acenta kullanmayan, iş saatlerini kendileri planlayan şirketleri de müşterimiz yapmak. Yani daha küçük ölçekli şirketlere, örneğin 5-10 çalışanlık şirketlere ulaşmak istiyoruz. Onlara da ulaştığımızda pazarın toplam yüzde 50'sini domine etmiş olacağız.

Kısa vadeli müşteri hedefiniz nedir?

Şu an binden fazla kuruma hizmet veriyoruz. 2028 hedefimiz ise 5 bin kurumu aşmak. Tabi ciromuz bu durumda 5 kat artmayacaktır. Çünkü hali hazırda hizmet verdiğimiz büyük kurumlar yıllık 20 milyon, 30 milyon TL gibi bir seyahat hacmine sahipse, bizim hedeflediğimiz küçük ölçekli şirketlerin seyahat harcama hacmi en çok 500 bin ile 1 milyon TL arası olur. Cirosal anlamda olmasa da şirket sayısı bakımızdan 5 kat büyümeyi planlıyoruz.

Dünyada bu sektörün hacmi ne kadar?

Aslında güncel bir veri yok. Son veri pandemiden önce paylaşılmıştı. 3 trilyon dolardı global hacim. Ancak pandemiden sonra rakamlar düşüşe geçtiği ve tekrar yükselmediği için güncel rakam paylaşılmıyor. Pandemiden sonra uzaktan çalışma bir kültür haline geldi. Artık insanlar zoom ile uzaktan toplantı yapıyor seyahat etmek yerine. Bu nedenle sektör globalde daraldı. Özellikle bu işin merkezi Amerika'dır ama Trump'ın son vergi düzenlemelerinden sonra iş dünyası daha temkinli davrandığı için seyahat harcamalarında da kısıtlamaya gittiler. Biz aynı zamanda dünyanın en büyük online iş seyahati platformu Navan'ın da Türkiye ofisiyiz. Globaldeki daralmayı net görebiliyoruz.

Şimdi Bleisure diye bir trend var. Nedir bu?

Bleisure, yani iş seyahati ile tatilin birleştirilmesi, pandemi sonrası dönemde belirgin şekilde güçlenen bir trend. Özellikle Z kuşağının iş gücüne dahil olmasıyla birlikte, çalışanlar artık iş seyahatlerinden yalnızca işle ilgili verim değil, kişisel deneyim anlamında da değer bekliyor. Bu eğilim, konaklama, ulaştırma ve seyahat hizmeti sunan tüm paydaşların daha esnek, kişiselleştirilmiş ve dijital çözümler sunmalarını zorunlu kılıyor. Biz de bu değişimi yakından takip ediyoruz. Kurumsal seyahat platformumuzu, çalışanların hem iş amaçlı rezervasyonlarını hem de kişisel tatil taleplerini tek bir yapı altında yönetebilecekleri şekilde tasarladık. Şirket politikalarına uygunluk sağlarken aynı zamanda kullanıcı deneyimini önceliklendiriyoruz. Bu sayede firmalar, çalışan memnuniyetini artırırken bütçelerini ve süreçlerini de kontrol altında tutabiliyor. Örnek veriyorum iş seyahati Çarşamba ve Perşembe günlerini kapsıyor. Çalışan Cuma-Cumartesi ve Pazar günlerini de dahil edip tatil yapıyor. Şirket zaten dönüş için uçak biletini alacak, sadece tarihi ertelemiş oluyoruz. Tatil olarak belirlenen diğer 3 günün otel ödemesini de çalışan kendi cebinden yapıyor. Böylece en azından uçak biletinden tasarruf etmiş oluyor. Son birkaç yılda bu taleplerde artış var.

Giderken gündoğumu, dönerken günbatımı

Son olarak, müşterilerden gelen en ilginç taleplerden hatırladıklarınız var mı?

Ankara'ya günübirlik iş seyahatine gidecek bir çalışan, uçakta sabah giderken gün doğumu, akşam dönerken de gün batımını seyredebilecek bir cam kenarı ayırmamızı istemişti. Tahmin edebileceğiniz gibi bunu planlamak çok zor olduğu gibi uzmanlık isteyen bir detay. Bir de İngiltere'de iş seyahatine giden bir beyefendi hem sabah hem akşam aynı şoförü isterim diye tutturmuştu. Oysa İngiltere'de yasal olarak bir şoförün günde 6 saatten fazla çalışması yasaktır. Bir de yine yurtdışı otel rezervasyonunu yaptığımız bir çalışan, yoga yaptığını ve odasının gün doğumunu net görecek bir tarafa bakmasını istemişti. Bunlar ilk aklıma gelenler…

Yazılım ihracatında birincilik ödülü var

Bizigo, tüm kurumsal seyahat ve masraf yönetimi süreçlerinin takibini, yönetimini, raporlamasını ve destek işlemlerini tek bir çatı altında toplayan dijital bir platform. Alanında uzman, deneyimli ekibi ve koşulsuz müşteri memnuniyeti ilkesi ile sektöründe öncü kurumsal firmalara hizmet veren Bizigo, sunduğu ezberbozan ve inovatif teknoloji çözümleri ile fark yaratıyor. Binin üzerinde şirkete ve 100 binin üzerinde tekil kullanıcıya hizmet veren Bizigo, aynı zamanda Turkish Airlines Holidays, Pazarama Tatil ve VakıfBank Mil Plus projelerini de yürütüyor. Deloitte'un, Türkiye'nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerini belirlediği 2024 Teknoloji Fast 50 listesine giren Bizigo, Bilişim 500'de de Yazılım İhracatı kategorisinde birincilik ödülünün de sahibi oldu.

BİZE ULAŞIN