Yandex Türkiye ekosisteminin bir parçası olarak Yandex Go, kullanıcıların mobilite ihtiyaçlarını tek bir platform üzerinden kolay, hızlı ve verimli bir şekilde karşılamalarına yardımcı olmak için geliştirildi. Bu alanda dünya çapında faaliyet gösteren ve her ay on milyonlarca kişi tarafından kullanılan Yandex Go, artık Ankara, Antalya ve İzmir gibi Türkiye'nin önemli merkezlerinde de kullanılabiliyor.
Yandex Go'nun 2020 yılında, geliştirilen bir süper uygulama olarak hayata geçtiğini belirten Yandex Go Türkiye Ülke Müdürü Semih Altuğ, araç çağırma hizmeti başta olmak üzere çeşitli hizmetleri bu yapı altında bir araya getirerek modern şehir yaşamını daha etkili ve daha konforlu hale getirmeyi amaçladıklarını getirdiklerini söylüyor.
Türkiye pazarına girerken yerel dinamikleri ve kullanıcı ihtiyaçlarını detaylı şekilde analiz ettiklerini vurgulayan Altuğ, "Antalya, turizm potansiyeli, artan nüfusu ve ulaşım altyapısının çeşitliliği nedeniyle ideal bir başlangıç noktası olarak öne çıktı. Yandex Go olarak, Aralık 2024'te burada başlattığımız pilot uygulamanın ardından, Mart 2025'te de İzmir'de hizmet vermeye başladık. Bu iki şehir, farklı mobilite taleplerini anlamamız açısından bize değerli veriler sundu" diyor.
"TOPLU TAŞIMA" ÖZELLİĞİ HİZMETE GİRDİ
Kısa bir süre önce Ankara'da da hizmet vermeye başladıklarını kaydeden Altuğ, sözlerini şöyle sürdürüyor: "Bu başlangıca özel olarak Yandex Go uygulamamıza, toplu taşıma güzergahları ve saatlerini kullanıcıya sunan 'Toplu Taşıma' özelliğini ekledik. Bu sayede Ankara, İzmir ve Antalya'da yolculuk planlamalarını kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Geliştirdiğimiz bu yenilikçi teknolojilerin, şehir sakinlerinin ve ziyaretçilerin günlük ulaşım deneyimini daha güvenli, kesintisiz ve konforlu hale getireceğine inanıyoruz."
Hizmet ağını genişletirken, ulaşım alanında yüksek talep bulunan ve dijital dönüşüm potansiyeli güçlü olan şehirleri öncelikli olarak hedeflediklerini ifade eden Altuğ, "Bizim için önemli olan yalnızca bir şehirde varlık göstermek değil; o şehirde günlük yaşama somut bir değer katmak, yerel işletmeleri desteklemek ve kentsel mobilite ekosistemine anlamlı katkılar sunabilmek" diye konuşuyor.
Altuğ, Yandex Go'yu kullanmak isteyenlerin yapması gerekenleri ise şöyle anlatıyor: "Yapmaları gereken oldukça basit. Uygulamamızı App Store veya Google Play üzerinden ücretsiz olarak indirip, kayıt işlemlerini tamamlamaları yeterli. Modern bir yolcu taşıma platformunda olduğu gibi, uygulama yolculuk öncesinde tahmini ücret ve bekleme süresi bilgilerini kullanıcıya sunuyor. Resmi belediye taksi tarifeleriyle çalışıyoruz ve fiyatlandırma modelimiz oldukça şeffaf. Ayrıca, yolcularımıza yönelik indirimler ve sürücü ortaklarımıza sağlanan bonuslarla, piyasa koşullarına uygun, güvenli ve güvenilir bir yolculuk deneyimi sağlıyoruz."
"TÜRKİYE BİZİM İÇİN ÖNCELİKLİ PAZAR"
Türkiye'nin, Yandex için öncelikli ve uzun vadeli bir pazar olduğunun altını çizen Altuğ, Yandex Türkiye'nin önümüzdeki üç yılda hizmet ekosistemi kapsamında pazara 400 milyon doların üzerinde yatırım yapmayı ve Yandex Go'nun hizmet ağını genişletmeyi hedeflediklerini vurguluyor. Ayrıca Altuğ, yapay zekâ destekli arama teknolojisine 50 milyon dolar yatırım yaptıklarını belirtiyor.
Türkiye'nin, hızlı büyüyen kentsel nüfusu, hareketli turizm sektörü ve canlı girişimcilik kültürüyle farklı bir pazar olduğunu ifade eden Altuğ, şu değerlendirmeleri yapıyor: "Türk kullanıcılar teknolojiye büyük ilgi gösteriyor ve yeni dijital hizmetleri hızla benimseyerek yüksek beklentiler ortaya koyuyor. Özellikle güvenilirlik ve yerelleştirilmiş çözümler konusunda hassasiyetleri bulunuyor. Aynı zamanda Türkiye'nin misafirperverlik geleneği, zengin kültürel yapısı ve topluluk odaklı yaklaşımı, pazarı diğer ülkelerden ayıran önemli unsurlar arasında. Yandex Go, yerel ihtiyaçlara uygun, özelleştirilmiş deneyimler sunarak Türk kullanıcılarımıza en üst düzeyde hizmet vermeyi hedefliyoruz."