Aslında onlara güven duymuyoruz

Son yapılan araştırmaya göre, sosyal medyada etkili influencer hesaplar, insanların satın alma tercihlerini çok az etkileyebiliyor.
02.05.2021 12:49 GÜNCELLEME : 02.05.2021 12:58

Son yapılan bir araştırmaya göre, sosyal medyada takip edilen influencer hesaplara aslında güvenmiyoruz. Bu yıl 10'uncusu düzenlenen RepMan Forum "Kime neden güveniriz" temasıyla gerçekleştirildi. Türkiye'nin 16 ilinde, yaklaşık bin kişinin katıldığı araştırmanın sonuçlarına göre, sosyal medya kullananların sadece yüzde 16'sı influencer'lara güvendiğini ifade ediyor. Türkiye'de en çok vakit geçirilen uygulamaların başında yüzde 83 ile Instagram gelirken, Instagram'ı, Youtube ve Facebook takip ediyor. Tiktok'u ise genel katılımcıların yüzde 18'i kullanırken, 18-24 yaş arası gençlerde bu oran yüzde 35'e çıkıyor.

Satın almada dijitalin etkisi

Araştırma sonuçlarına göre satın alma tercihi konusunda insanlar önce arama motorlarına başvuruyor ve online alışveriş siteleri arasında fiyat karşılaştırması yapıyor. Katılımcıların yüzde 18'i, "Tercih anında influencer görüşlerini dinlerim" diyor. Ancak influencer etkisi, yaş grubuyla birlikte değişiklik gösteriyor. Influencer etkisi 18- 25 yaş arasında yüzde 30'lara çıkarken, 35 yaş üstü için bu oran yüzde 12'ye, 45 yaş üstü için yüzde 6'ya iniyor.

Aslında onlara güvenmiyoruz

Ankete katılanların yüzde 48'i ünlü sanatçıları, yüzde 44'ü influencer'ları takip ediyor. Ancak ünlü sanatçılara yüzde 15, influencer hesaplara yüzde 16, youtuberlara yüzde 11, fenomenlere ise yüzde 10'luk kesim güveniyor. "Sosyal medyadaki influencer, youtuber ya da fenomenlerin önerdiği bir ürünü aldınız mı?" sorusuna ise yüzde 62'lik kesim "Hayır" yanıtını veriyor.

BİZE ULAŞIN